skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit,Felícia a staršie autá z ulice fotogaléria
-> Bajou: A tebe jsem ten den viděl jak jsi vyjížděl nebo nevím kdo to byl, s červenou GLS ze dvora s přívěsem 

-> Domajz: Tady jezdí vícero pěkných aut 

-> lokaj 19.09.16 16:51:55: ta je fakt pekna 

Tento stitek meli prvni modely 130L.84ky dokonce nemeli ani vpredu 130jen Skoda.A jelikoz se to na silnicich spatne rozeznavalo od 120L apod. A Skodovka chtela tento novy typ vic zviditelnit,tak se zmenily pak stitky.
-> lokaj: aha jasný to se týká toho že to je 130. 120 a méně to měli pořád. A teď to mění pohled na věc, tento štítek jsem snad nikdy neviděl, vždycky bylo to číslo větší ;-)
Novy font pisma je podobny jak ma Skoda 125L.Nebo pro vybavy ala GL se daval i chromovany napis Skoda 130L na levou(nebo pravou?) stranu spojleru,jak to maji sedany 130GL/135GL/136GL.
-> lokaj: a novej vypadá jak?
Uplne cerstve sktualni,byt nic moc nevypovidajici foto,ale zatim stejne neni na prodej,tak jen tak pro predstavu alespon.A ty dvere jsou rezavy na podni hrane uprostred.Puchyr cca 5x5cm.Ten stejny i pod pravym zadnim svetlem.Interier ma potahy,tak by mohl byt zachovaly
Zdravim,nenapadlo mne nic lepsiho nez se zeptat tady.Sousedka se mne ptala,ze jejim rodicum konci za cca rok STK na Felicii a ze asi uz pujde na vrakac,ze si budou pujcovat jeji fabiu.Jestli by mel nekdo zajem.Posledni tri roky negarazovana.Fotku muzu dovytvorit.Je to Sport Line se vsemi sport detaily krom napisu(oprava a lakovani zadnich lemu),cervena,rok1999,kra
tka,najeto cca pres sto tisic nevim,1.majitele,puvodni SPZ,litaky,pasy vsechno ma1.3i motor,koroze prednich blatniku a prednich dveri.Zbytek ok.Lak uz zacina lehce blednout.Negavarovana,pou
ze menen zadni naraznik po stouchanci.Jen se ptam abych vedel co jim rict.Fotku dodam.
-> doking 21.07.16 00:31:22: On ešte asi fyziku nemal ...
-> Žiabrovak: tebe ještě ve fyzice nebo v přírodovědě neučili,že když vytáhneš led a necháš ho na pokojové teplotě,že za nějaký čas z něj bude voda a když tu vodu neutřeš,tak se možná vypaří,možná taky ne?
Asi na podobném principu fungujou uzavřený garáže, přijedeš tam s mokrým autem,déšť s níh,nevětráš to neutřeš to, no tak prostě sníh, led ti roztaje a voda ti zůstane na místě,zateče do nepřístupných míst,zůstane všude možně zkondenzovaná a už je zaděláno na problém
Asi na podobném principu fungujou uzavřený garáže, přijedeš tam s mokrým autem,déšť s níh,nevětráš to neutřeš to, no tak prostě sníh, led ti roztaje a voda ti zůstane na místě,zateče do nepřístupných míst,zůstane všude možně zkondenzovaná a už je zaděláno na problém
-> Jirik_Tuňák1983 14.07.16 18:54:17: Spodek zatím dobrej ale zabalil jsem střechu, aby nedostala úpal...:-)).
-> Žiabrovak 19.07.16 08:26:47: Od roku 1972 do 1989? Celkem snadno...jak léta běželi a kupodivu i ve vaší garáži fungovali fyzikální zákony...
-> Žiabrovak 19.07.16 08:26:47: Od roku 1972 do 1989? Celkem snadno...jak léta běželi a kupodivu i ve vaší garáži fungovali fyzikální zákony...
-> Žiabrovak 19.07.16 21:03:28: Tak už len zohnať 1000MB a byť dedkom , nech majú vnúčence na čo spomínať tak ako ty teraz :)
-> suri: -> minno: dedko auto nemal no starky mal túto stovku, razdvatrojku,1202 len rok,tisícku, tisícstovku.
-> šadesa: Potrpím si na bezchybný stav vozu,tak mi oxidace na voze vadí,ale jde udržet i 30 let staré auto bez oxidace a mimochodem do Škody Auto jsem zašel a nový vůz koupil...
-> michael 13.07.16 18:35:39: ty jsi asi troch blázen,ty auta mají za sebou 25let života a jestli ti vadí ze je někde oxidace tak zajdi do škody auto a kup si nový
-> Žiabrovak 19.07.16 09:13:24: nemáš moc info teda řada 100 ta hnila solidně oproti 120zvlášt tyM ty podle mě hnijou pomaleji jak fa-fe

-> palinator: 

-> minno:
ktoré tiež dobre hnily však?
ktoré tiež dobre hnily však?

-> Žiabrovak 19.07.16 09:13:24: Záleží na r.v. dedka , podľa toho asi mali autá , tí bohatší možno dožili aj 120/Favorita .
-> Žiabrovak: Tak tvoji dedkovia mali skôr už favority a felície :-D
Aha a to ti naši dedkovia mali len stovky? :-D ale 120-tky tiež dobre hnily však?
-> Žiabrovak 19.07.16 08:26:47: Prakticky nulová ochrana z výroby , žiadny pozinkovaný plech . Kto si to dodatočne a sám neošetril hneď a pravidelne neopravoval tomu hold tá kasňa dlho nevydržala . Podobný osud mala dedkova 100ka ktorá dostala po pár rokoch novú karosériu kvôli tomu že z nej odpadla priečka motora ... už 120tky boli na tom s protikoróznou ochranou lepšie , aj keď tiež nie žiadna sláva
-> Žiabrovak: To je rýchlo? 17 rokov? :-) Môj dedko mal Š100 r.v. 1969 (tá, čo mám v karte) a otec spomína, že už keď sa vrátil domov zo základnej vojenskej služby (1972-73), auto už bolo hrdzavé - predné blatníky, prahy. Vyváralo sa a striekalo. A o pár rokov znova.
Ešte pripomeniem že starky mal škodu 100 r.v.1972 a keď ju rozoberal v r. 1989 bola zhnitá tak že miestami bolo vidieť cez prah až dovnútra. Stále tomu nechápem keď bola aj garážovaná no zase jazdila skoro každodenne aj v zime tak sa tomu nemusím asi čudovať... Otec mi hovoril že tá hrdza bola na tom aute všade
a že podlaha už bola všelijak nitovaná a dováraná. Ako mohla tak rýchlo zhrdzavieť?
a že podlaha už bola všelijak nitovaná a dováraná. Ako mohla tak rýchlo zhrdzavieť?
-> skodoukolemsveta.cz 14.07.16 18:49:49: A jak velký kus ipy byl potřeba? 

-> minno 14.07.16 11:02:15: Však známe svoje vozy kvalitní že..:-). Pro jistotu jsem jí ale dnes zvednul a kontroloval, jestli není někde díra...:-))
-> MisakusX 13.07.16 17:15:36: Myslené inak. Samozrejme keď to bolo nové, tak to vydržalo viac. Ale dnes po 20-30 rokoch sú tie autá - aj zdanlivo cukríky navonok - často napadnuté už koróziou zvnútra (prahy atď.) Preto stačí 1-2 zimy v soli a všetko to neviditeľné sa ukáže na povrch. Takto som to myslel.
-> michael 13.07.16 18:35:39:

-> skodoukolemsveta.cz: viď. môj predošlý text.
Myslím, že sa to tu začalo uberať nesprávnym smerom, toto vlákno nie je o porovnávaní výdrže toho ktorého auta.
-> michael 13.07.16 18:35:39:




-> skodoukolemsveta.cz: viď. môj predošlý text.
Myslím, že sa to tu začalo uberať nesprávnym smerom, toto vlákno nie je o porovnávaní výdrže toho ktorého auta.
-> miroussm: musim souhlasit. Nas Formanek s nami jezdil od roku 98 do minuleho roku 2015. Byl to rocnik 94. Najeto mel nevi se kolik jelikoz pri 160 se zasekl tachac a ukazoval jen nekdy. Odhadem to bylo urcite pres trista a nikdy nas nikde nenechal. Dovoleny, dojizdeni do prace atd. Natahal se toho taky hodne proste opravdu spolehlive auto. Poslednich par let uz nemel takovou peci tak reznul. Bylo to auto co mel tata nejdyl a mozna jeste nekde jezdi
-> minno 13.07.16 14:18:32: To je nejvyšší čas začít si dávat pozor aby se to pode mnou někde nepropadlo a neposeděl si na asfaltu...:-)
-> minno: Já jsem hodně náročný na stav vozu.Převodovka a motor je lehce zoxidovaná,tak se nám to určitě svezlo v zimě.Stačí mi vidět ten zasviněný gumový koberec v autě a myslím si své...
-> minno: To o tom denním provozu je v případě feld a fáček kardinální nesmysl, v případě zadohrabů ale také ... to si myslíš, že se ta auta dělala jen na letní ježdění? A pokud ho někdo používal děnně, tak ho mohl jako šrot vyhodit po dvou letech? Sám Fáčka provozuji cca denně od roku 2007, tak o tom přece jen něco vím.
-> Bohyn: až uvidime jak to vypadá pod těma plastovýma lemama, tak pak pak možná řeknu jak nádhernej stav to je :D
Pánové tak to musím silně nesouhlasit.
Auto, na kterém jsem se učil řídit byl Favorit, přelomový model 92/93. Koupili jsme ho, když měl najeto asi 50 tisíc km. Máma s ním jezdila od mých osmi let, pak jsem se na něm učil jezdit já v osmnácti a ještě před pěti léty jsme ho měli. To je 16 let v našich rukou a za tu dobu s námi najel 300 tisíc km. Za tu dobu nás nechal možná třikrát ve štychu, 1x palec rozdělovače, 1x startér a 1x altík. Ano, shnilej byl fest. Měnily se páté dveře a přední blatníky. Několikrát bylo dělané prasklé těsnění pod hlavou. To byla nejčastější závada. Jinak ale jezdil parádně.
Svoje první auto, které jsem si koupil za vlastní peníze byla Felicie, r.v.98. Najeto tehdy měla 65 tisíc km a absolutně netknutý stav. Byť už jen kvůli citové hodnotě, mám jí dodnes, to je 9 let. Ještě před dvěma léty jezdila denně, od jara až do zimy v drsných horských podmínkách. Tahala vleky, vytahovala zapadlý auta ze závějí a jezdil jsem s ní jako prase. Poslední dva roky jí dávám na zimu do garáže, jinak stojí a stála venku. Letos až jsou viditelně shnilý pátý dveře (resp. se objevily puchýřky zvenku, zevnitř jsou shnilé cca tři roky) a vloni začala koroze požírat zadní lemy. Najeto 165 tisíc. Za tu dobu mě nikdy nikde nenechala. Jediná porucha byl přebíjející altík. Teď dělám spojku, ale to spíš kvůli tomu, že už 5 let hučí ložisko a už mě to nebaví poslouchat. Jinak klasické spotřební díly (čepy, tlumiče). Mezitím jsem měl Octavii a Mondeo a oba nesahaly spolehlivostí Feldě ani po náboj kola :). Jediná nevýhoda je, že je to prostě skořápka a je lepší v tom nebourat...
Auto, na kterém jsem se učil řídit byl Favorit, přelomový model 92/93. Koupili jsme ho, když měl najeto asi 50 tisíc km. Máma s ním jezdila od mých osmi let, pak jsem se na něm učil jezdit já v osmnácti a ještě před pěti léty jsme ho měli. To je 16 let v našich rukou a za tu dobu s námi najel 300 tisíc km. Za tu dobu nás nechal možná třikrát ve štychu, 1x palec rozdělovače, 1x startér a 1x altík. Ano, shnilej byl fest. Měnily se páté dveře a přední blatníky. Několikrát bylo dělané prasklé těsnění pod hlavou. To byla nejčastější závada. Jinak ale jezdil parádně.
Svoje první auto, které jsem si koupil za vlastní peníze byla Felicie, r.v.98. Najeto tehdy měla 65 tisíc km a absolutně netknutý stav. Byť už jen kvůli citové hodnotě, mám jí dodnes, to je 9 let. Ještě před dvěma léty jezdila denně, od jara až do zimy v drsných horských podmínkách. Tahala vleky, vytahovala zapadlý auta ze závějí a jezdil jsem s ní jako prase. Poslední dva roky jí dávám na zimu do garáže, jinak stojí a stála venku. Letos až jsou viditelně shnilý pátý dveře (resp. se objevily puchýřky zvenku, zevnitř jsou shnilé cca tři roky) a vloni začala koroze požírat zadní lemy. Najeto 165 tisíc. Za tu dobu mě nikdy nikde nenechala. Jediná porucha byl přebíjející altík. Teď dělám spojku, ale to spíš kvůli tomu, že už 5 let hučí ložisko a už mě to nebaví poslouchat. Jinak klasické spotřební díly (čepy, tlumiče). Mezitím jsem měl Octavii a Mondeo a oba nesahaly spolehlivostí Feldě ani po náboj kola :). Jediná nevýhoda je, že je to prostě skořápka a je lepší v tom nebourat...
-> Jirik_Tuňák1983: Tak to verím. Ale na základe tohto inzerátu nie sú zrejmé žiadne podložené fakty, o ktoré by sa dalo oprieť, že to nie je nádherný kúsok.
Ale je pravda, že so starými škoda 120 - favo - felda je to tak ako píšeš. Kúpiš cukríček, ale keby si s tým jazdil 2 roky v bežnej prevádzke (zima-nezima), tak po 2 rokoch je to ohnilý šrot.
Ale je pravda, že so starými škoda 120 - favo - felda je to tak ako píšeš. Kúpiš cukríček, ale keby si s tým jazdil 2 roky v bežnej prevádzke (zima-nezima), tak po 2 rokoch je to ohnilý šrot.