Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3686 příspěvků (zobrazeno 2251 až 2300) od 28.02.2012 do 25.04.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
00:41:38
13.02.2015
Bukaj
A pro dnešek do třetice: výrobní štítky

Olík, když jsem jej kdysi jel obhlídnout, než jej koupil současný majitel, neměl štítek na chladičovce (i když dirky tam byly), ale štítek byl přišroubován na pravém předním podběhu v kufru (vedle Gejzíru). Navíc štítek nebyl klasický, jak jej známe z MB (zinek,...), ale je hliníkový 9 a s úplně jiným vzhledem - jakoby byl novější, než vůz...9

Je to nějaká specialita pro německý trh, nebo...?
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 13.02.2015 00:41:38
00:29:34
13.02.2015
Bukaj
Další téma: výrobní číslo karoserie.

Kde všude lze nalézt číslo, kromě klasického místa na chladičovce?

Jsou nějaké zákonitosti pro další čísla (modelový rok, export do určitých zemí,...)?

Na Olíkovi (model 68, export Německo) je číslo karoserie vyraženo i v kufru (viz vyznačené místo na fotce), slyšel jsem, že některá MBčka měla číslo karoserie ještě na (zadním?) podběhu...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 13.02.2015 00:29:34
00:16:45
13.02.2015
Bukaj
Zatím jsem je namontoval vertikálně, červíkem po směru jízdy (dozadu), v nejhorším navrtat další dvě dirky na každý blinkr není problém...6
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 13.02.2015 00:16:45
upraveno 1x, naposled 13.02.2015 00:17:09
00:13:50
13.02.2015
Bukaj
katalog...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 13.02.2015 00:13:50
00:12:23
13.02.2015
Bukaj
Tak k dnešku opět pár témat k diskusi...5

Za prvé - dnes jsem zjistil, že nemám číslo na Jožku, kterému jsem chtěl volat jakožto člověku, který by mohl znát...1

...jak jsou u modelu 68 orientovány blinkříky v blatníku - zda vertikálně, nebo horizontálně.

Pro obě varianty by bylo odůvodnění...

...pro umístění blinkrů jsem vycházel z Dokingova ( skoda-virt.cz/cz/.../6438 -doking-de-luxe ) snímku (viz foto)...

...pro vertikální pozici kromě tohoto snímku (bohužel blinkřík na nepůvodním blatníku) by hovořila logika toho, kam by měl blinkr svítit - dopředu a dozadu, ovšem ten ozdobný hliník je celkem tenký, takže by nemusel vadit...

...pro horizontální orientaci hovoří jednak logika estetická (linie doplňků na voze jsou horizontální a červík, jistící sklíčko by byl směrem dolů skryt pohledům), druhak obrázek z katalogu dílů, kde je blinkr rozkreslen v horizontální poloze...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 13.02.2015 00:12:23
08:43:00
12.02.2015
Bukaj
-> zralous: Originál MB startér poznáš podle označení příkonu v koních (0,8 k).

Kilí a novější startery měly už značení v kW (myslím, že 0,6 kW kila, 0,66 kW 105120/130 a 0,8kW cca od modelového roku 88.

Cívky by měly být záměnné, jen původní MB příruba má širší horní lemík kvůli vyšší cívce...4
upraveno 1x, naposled 12.02.2015 08:45:51
08:08:46
12.02.2015
zralous
Díky .. zkusím se s tím nějak popasovat. Každopádně při pohledu na Tabiho startér je zřejmé, že jsem si pro MBX schoval startér nový, leč se špatnou cívkou8 . Doufám, že je rozdíl jen v té cívce, protože stator mám již v laku a al díly v lesku6
22:25:04
11.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Když se dělaly GO 1203 motorů v plynových Destách výměnným způsobem, tak ty motory, co se vracely zpět, měly úplně stejnej celošedej look.. 5
22:13:43
11.02.2015
Bukaj
Taky mám dojem, že z výroby byly startery jinak "namalované", než ND. A taky se mi vybaví repasované startery, když vidím lakovanou přírubu4

Každopádně nový startér, co mám doma (ovšem už z dob kila, příkon nemá psaný v koních, ale v kW a má menší cívku) vypadá úplně stejně, jak ten z inzerátu.

Takže buď nové startery byly dodávány v celolaku, nebo při repasi starých nezůstalo nic původního3

Ty repasované měly často patrné vyžrání obalu statoru korozí a stopy po pískování pod lakem...



A také mi nseí v inzerátu popis "vyrobeno 1964", neboť mám dojem (opravte mne kdyžtak), že v tomto roce ještě nebyly cívky na statoru nýtovány, ale šroubovány...6
21:56:26
11.02.2015
Jozka
-> Tabi: To vypadá.. vycházím spíš z dílů, co jsem vyndal z aut (od našeho MB mám i původní startér), než z regálovejch kusů, takže jsem tím limitovanej.. teď trochu spekuluju, ale ND k povalování v regálech mototechny mohly vypadat i lehce jinak, než díly přímo na linku.

Ten inzerát se trochu usvědčuje ohledně barevnosti i popisem - po repasi a rozebrání tam není vidět žádná stopa, takže ho někdo nejspíš pak přestříkal.. (takhle přesně vypadaly repasovaný startéry, který měl na regálech ve skladu dopravák Vodních Staveb na operativní výměny 4) - ale za 1500 by byl OK. 5
21:32:06
11.02.2015
Tabi
-> Jozka: Tak jsem se díval na ten náhradní startér a AL víko je taky v barvě a vypadá to docela origo,ale?A tady jeden zajímavý inzerát,ale jestli tomu člověk může taky věřit?



auto.bazos.cz/inzerat/... /NOVY-STARTER-MOTORU-NA-SK ODA-1000-MB.php
21:05:13
11.02.2015
Jozka
-> zralous: Jo, to táhlo letovaný vypadá dost amatérsky..



O startérech už tu kdysi tuším už šla řeč, za mě jen že to pastorkový víko AL lakovaný nebylo, zadní víčka pamatuju šedy, černý i v tý olivově zelený, co byla i na dílech podvozku.. a viděl jsem podezřelý množství vysouvacích cívek v barvě modré a některý statory vypadaly, že nebyly nalakovaný vůbec.



Osobně se spokojuju se vzhledem cca viz -> Tabi 11.02.15 20:49:16: 4
20:49:16
11.02.2015
Tabi
-> zralous: Taky jsem chvíli přemýšlel jak udělat startér,ale říkal jsem si,že není skoro vidět,tak jsem to potom moc neřešil.6 Mám doma jeden náhradní,dojdu se podívat jestli je barva i na tom odlitku,myslím,že ne.Jinak po dobu provozování všech škodovek byly snad všechny šedé a jeden černý v poměru tak 15:1.1
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Tabi vložen 11.02.2015 20:49:16
19:00:54
11.02.2015
zralous
-> Bukaj: -> Petr98: Ale na to, ze je to original bych si teda býval nevsadil 3

Kontrolní otázka, jaké barevné provedení měl origo startér na MB? Vždycky se mi dostaly pod ruku jen rezaté, okyslé a zablácené trosky. Nový jako ND jsem viděl celý šedý, na těch demontovaných jsem ale na al. částech žádné zbytky barvy neobjevil, takže myslím, že takhle původní provedení nevypadalo.
07:48:32
11.02.2015
Bukaj
-> zralous: Přesně tak, jak píše-> Petr98: 4
06:01:40
11.02.2015
Petr98
-> zralous: ano, jedno je stelovaci, jedno spajene. A jedno stelovaci samozrejme vedouci k prepakovani.
22:47:04
10.02.2015
zralous
-> Bukaj 24.03.14 23:37:46: Vrátím se k tvé fotce táhel na MBX/G.. To je fakt jedno štelovací a druhý na tvrdo spájený? Já to na svém Géčku našel taky tak a celou dobu jsem dumal, jak to šetrně rozpájet a udělat dvě stejný, když to nějakej moula takhle zprasil 3 3
22:28:49
10.02.2015
Duri
-> ondie: preposlal som Ti nejake foto a komunikaciu ohladom tesneni na tvoj mail
16:25:36
10.02.2015
ondie
-> Jozka:

-> Bukaj: Díky.
15:04:31
10.02.2015
Jozka
-> Bukaj: No, u mě origo tak na 95%, auto se v roce 1983 už jednou lakovalo.. takže se mohlo stát, že pokud táta tehdy měl nový těsnění, tak to jetý z něj mohl někdo vymámit podobně jako P blatníky (i s původníma céčkma a blinkrama)..
14:54:53
10.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Porovnával jsem s tím, co jsem vytáhl z Olíka a co tam zaručeně bylo původní od výroby...
14:50:31
10.02.2015
Jozka
-> ondie: skoda-oldtimer.at/fileadm in/.../tesnenia-cennik-nov y.pdf



-> Bukaj: Kdo ví, co je u tohle origo - profil, kterej jsi mi onehdy přenechal, je taky subtilnější, než jsem vypreparoval z našeho rodinnýho vozu..
14:45:34
10.02.2015
Bukaj
-> ondie: E-shop nemají, komunikace přes mail, nebo se vyskytují na všech větších burzách. Dělají těsnění na tuzemské poválečné vozy...
14:43:19
10.02.2015
ondie
-> Duri: Byl by nějaký kontakt na ty výrobce těsnění z Prievidzi,mají nějaký e-shop nebo tak něco ? Kterými auty se zabývají nejčastěji ?
14:34:00
10.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Jo, X (K) profil koupen u p. Svobody. Oproti originálu je malinko menší (subtilnější), ale funguje a jak vidno na fotkách, ještě je to moc tlusté... 3
13:22:00
10.02.2015
Jozka
-> Duri 10.02.15 12:39:05: 28 28 28 Jasně, brzdospojka !

-> Bukaj: Takže ten X (nebo K) už jako jo (Svoboda?)..
12:47:09
10.02.2015
Bukaj
-> Duri: Nojo, to mne nenapadlo - přece model 68 a policajt brzdovky - díky za objasnění4

Jinak to těsnění kluci ze Slovenska neměli a kupované je od výrobce někde v okolí Pardubic... 4
12:40:01
10.02.2015
Duri
-> Bukaj: a este otazocka? Kto robi tesnenia 16. a 17. serie? Nasi chlapci z Prievidze, ci niekto v CR?
12:39:05
10.02.2015
Duri
k plavaku brzdovej kvapaliny. Druha strana kabliku by mala byt na kontrolke mazania. Ak to odpojis od baroskopu, mozes ich skusit navzajom prepipat merakom...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Duri vložen 10.02.2015 12:39:05
12:37:20
10.02.2015
Duri
-> Bukaj: Zahada svetlozeleneho kablika...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Duri vložen 10.02.2015 12:37:20
12:33:14
10.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Tak moje parketa jsou modely 67 a 68 a ty mají upevňovací šroubky M6 s hlavou 9 mm všechny. To snad jen prvních pár serií mělo na stahovačkách válcovou hlavu s drážkou...
08:52:16
10.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Tohle moc nastudovaný nemám, vždycky jsem do aut vracel, co tam bylo.. ale i to úplně poslední MB, co jsem rozebral, bych řekl, že mělo stahovačky jako moje 1968/01(16.) - snad jen upevňovací šroubky měly o číslo menší hlavičky..
08:41:56
10.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Právě v souhrnném katalogu jsou psaný (a kreslený) tři typy stahovaček a ta klasická s ozubeným vějířem je psaná jen do 12. serie, přitom tu novější stahovačku a linetu skla (prolisovanou) jsem objevil až v druhém MB 68, ale v Olíkovi, ani Levandulce není...

...a je mi divné, že by v katalogu byla tak velká bota?



A kabel je na kostru přístrojovky až moc dlouhý, a tento konkrétní nebyl momentálně zapojený a byl stočený do klubíčka za levou částí palubky...

U těsnění dveří bylo znát, že si trochu sedly už za ten půlden, doufám, že plné sednutí jim nebude trvat dvacet let...1
08:33:20
10.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Ten zelenej vodič se mi taky vloni v létě motal v palubce.. ale už nevím - napadá mě jen (asi blbě) ukostření přístrojů ?

Odtažení dveří vzniká dost často, "sednutí si" je ale spíš loterie.. 60/40 že jo..



U stahovaček mě z hlavy napadá jen jedinej rozdíl - původní měly jednoduchej pevnej čep s drážkou, novější odpruženej s pérkem a podložkou.. Ke starýmu je i jiná lineta okna..
02:42:48
10.02.2015
Bukaj
A za třetí:

co myslíte - sedne si těsnění dveří (profil 16. a 17. serie, novodobá výroba) ve spodní části, když dveře jsou slícované, ale kvůli těsnění spodní rohy dost odstávají? 7
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 10.02.2015 02:42:48
02:38:11
10.02.2015
Bukaj
Za druhé: Jaký je rozdíl mezi stahovačkou oken do 12. serie a od 13. do 17. serie? Dle katalogu se ten druhý podobá třetímu typu (od 1.6.68), ale jak v Levandulce 67 (15. serie), tak v Olíkovi 68 byly klasické stahovačky s "vějířovým hřebenem"...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 10.02.2015 02:38:11
02:30:37
10.02.2015
Bukaj
Tak po dnešku, stráveném u Olíka (MB1968) mám opět pár dotazů:

Za prvé: od čeho je v instalaci modelu 68 cca půl metru dlouhý zelený vodič s fastonem na konci, vycházející ze svazku instalace spolu s vodiči přerušovače směrovek, vodičem pro přídavné dálkové a rezervním vodičem?
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 10.02.2015 02:30:37
08:28:49
09.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo - kolega si ty kostry světlometů taky pamatuje tím blbým a mnohdy vyklápění světla překážejícím způsobem - pod hlavičkou šroubku na rámečku..
08:13:29
09.02.2015
Bukaj
-> Jozka 08.02.15 17:09:46: Přesně tak - zatímco u 1000MB je zadek světla vystaven vlivům prostředí (motorový prostor), tak u trosky netřeba nic těsnit - přístup k žárovkám je z interiéru boudy.6
17:09:46
08.02.2015
Jozka
-> Tabi: Až takovej problém to není, flekouše jsem s 1203 štítama nafasoval - jedinej zásadní zádrhel spočívá v tom, že se lampy zevnitř docela rychle zapráší bordelem ze silnice.
16:27:22
08.02.2015
Tabi
-> Jozka: No myslel jsem si to.6 Prodávající to inzeruje jako na 1000mb/1203,ale na embéčko by se to asi blbě pasovalo.10 1
15:37:09
08.02.2015
Jozka
-> Tabi: Dle toho popisu : plech menší a bez lemu (prolisu) na nalepení gumy okolo a s těma maticema - tak typická 1203..
15:23:32
08.02.2015
Tabi
-> Jozka: -> Bukaj: Nedávno jsme tady řešili štíty zadních světel,opět jsem narazil na inzerát,kde je plech bez prolisu po obvodu,má jiné uchycení pomocí průchozího šroubu a matice a dvě malé odrazové paraboly,kroska?Něco se po...,nejde mi nakopírovat odkaz z Bazoše.sk

7
12:37:29
08.02.2015
Jozka
-> Bukaj: 3 3
12:35:27
08.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Stačila poslední návštěva (po dvou letech) v deset večír a půl hodiny jsem oblejzal auto a fotil... 3
12:13:37
08.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Sundat Cr rámeček světla a ve jménu vědy juknout, kam mizej žlutý dráty by se snad nemuselo považovat za "vrtání se"..3 5
11:48:04
08.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Tak já bych teoreticky měl přístup k jednomu origo stroji, ale nevím, jestli je slušné se do něj vrtat... 3
10:51:36
08.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo, na ty dva M7 závity jsem zapomněl.. 5



Až překonám lenost, nafotím foto z příručky, kde žádný očko prostě vidět není - ale je to focený na prototypech, takže neprůkazný (např. se tam vyskytuje i černá páka ruční brzdy a rámy P sedadel). Jinak jsem to nejspíš nenapsal dost srozumitelně - při tom druhým způsobu tam žádná mezera není, ale očko je na blatník přitlačovaný rámečkem přes tu gumku, což je taky pochybný 8.

Mě se to nelíbilo nikdy, ta kostra dokonce s origo očkem i překáží vyklápění světla, asi by to chtělo fakt omrknou echt origo stroj. Zkusím kolegu, 69-ku měl novou jako první auto - některý věci si pamatuje (ale ne zas moc 10).
10:23:55
08.02.2015
Bukaj
-> Jozka 07.02.15 14:48:29: Ono to s kostrou blatníku ke kastli nebude tak hrozné, jak píšeš - alespoň u původních vozů, kde se kastle lakovala až po nastrojení blatníků - tam je kostra realizovaná nmejen tím M5 šroubkem dole, ale také M7 šrouby v čele blatníku, které jdou přímo do nabodovaných matic v A sloupku.Nahože podél kapoty, kde mají šrouby matky, na kostru spoléhat moc nelze.

Problém může nastat až u výměny blatníků, nebo při renovaci, kdy (bohužel) blatníky nejsou na karoserii při lakování a lakují se zvlášť.

A co se týče očka kostry hlavních světlometů, tak pokud by bylo tam, kde píšeš, tak (alespoň s použitím nových těsnění hrnce a rámečku) by očko bylo navolno - při docela festovním (rozumně) dotažení M4 šroubků rámečku hrnce je mezi packou hrnce a ouškem blatníku ještě několik mm mezera...

...a zatím u všech vozů, které jsem demontoval, bylo očko pod hlavou šroubu (ale všechny měly už měněné hrnce i paraboly.

A o zaručeně původních vozů jsem doposud nevrtal, neboť nebyl důvod 6
22:40:27
07.02.2015
Fávo forever
-> Jozka: Jo 6
Extreme Tyres