-> Vít Heřman:
K světlům - dle souhrnného katalogu pro MB byly tři typy parabol - do 5. serie, 6. - 11. serie a od 12. serie dál. Stejný rozměr světel (hrnců, parabol, obrouček), měly i další vozy, určitě autobusy Karosa Š..., a je možné, že i nějaká nákladní auta, tramvaje, stavební a zemědělské stroje...
Halogenové paraboly rozhodně nejsou z dob výroby 1000 MB, bude to buď pozdější vylepšení náhradního dílu, nebo pravděpodobně montážní kompatibilita paraboly z jiného vozidla (stroje) vyráběného ještě v 80. letech.
Použít je můžeš, pokud máš místo dynama altík :) A počítej, že pokud budeš často jezdit, tak dříve vyslepnou, než asymetriky, neboť halogen víc topí a v té malé MB parabolce to to pokovení snáší hůř, než ve větších parabolách, co měly stovky a stodvácy... :)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
K červeným slepicím:
Červená slepice odlišovala na první pohled vozy "De Luxe" bez ohledu na typ (1000 MB, MBG, MBX, i první 1100 MB a 1100 MBX).
První provedení "DeLuxe" slepice - světlečervená netransparentní - od počátku výroby "De Luxe" (1966), pravděpodobně do náběhu modelu 67.
Osobně jsem se se světlými slepicemi setkal jen u několika vozů 1000 MB De Luxe z roku 1966.
Druhé provedení "DeLuxe" slepice - smalt tmavší červená (téměř vínová) transparentní.
?Model 67 - Model 69 - od počátku výroby modelu 69 slepice plastové, stejné pro standard i delux.
Edit: Opravuji výše psanou větu o plastových slepicích - ještě první vozy modelu 69 měly slepice smaltované - nevím přesně dokdy, ale moje standardka 69 vyrobena 1.8.68 má ještě smalt ;-)
Červená slepice odlišovala na první pohled vozy "De Luxe" bez ohledu na typ (1000 MB, MBG, MBX, i první 1100 MB a 1100 MBX).
První provedení "DeLuxe" slepice - světlečervená netransparentní - od počátku výroby "De Luxe" (1966), pravděpodobně do náběhu modelu 67.
Osobně jsem se se světlými slepicemi setkal jen u několika vozů 1000 MB De Luxe z roku 1966.
Druhé provedení "DeLuxe" slepice - smalt tmavší červená (téměř vínová) transparentní.
?Model 67 - Model 69 - od počátku výroby modelu 69 slepice plastové, stejné pro standard i delux.
Edit: Opravuji výše psanou větu o plastových slepicích - ještě první vozy modelu 69 měly slepice smaltované - nevím přesně dokdy, ale moje standardka 69 vyrobena 1.8.68 má ještě smalt ;-)
-> Vít Heřman: Nevím jestli to bude z té fotky vidět, ale malůvka je sice jiná, ale číslo je pořád stejný, a já ani jiné než to první provedení bez výztuhy nikdy v životě neviděl, tak bud do toho katalogu zakreslili výztuhu kterou v reálu začaly stovky, nebo jsem jen měl smůlu a vždycky měl na autě jen to starší provedení
-> Petr98:
Ty lišty na levý blatník: - jsou (minimálně) dva druhy
- to nahoře je starší provedení - slitina čehosi (nemagnetická), pochromovaná, dva štefty M5 připájené.
- dole je novější provedení - leštěný nerez, jeden šteft M5 (v jiné vzdálenosti od okraje), místo druhého šteftu použit vratový šroub M5 pod slepicí.
První (chromované) provedení bylo minimálně do modelu 67, ale pravděpodobně ke změně došlo až s modelem 69 - blatníky mají jinak všechny dírky.
Ty lišty na levý blatník: - jsou (minimálně) dva druhy
- to nahoře je starší provedení - slitina čehosi (nemagnetická), pochromovaná, dva štefty M5 připájené.
- dole je novější provedení - leštěný nerez, jeden šteft M5 (v jiné vzdálenosti od okraje), místo druhého šteftu použit vratový šroub M5 pod slepicí.
První (chromované) provedení bylo minimálně do modelu 67, ale pravděpodobně ke změně došlo až s modelem 69 - blatníky mají jinak všechny dírky.
-> Jozka: Pamatuji se, že na fóru skoda110r.cz někdo tak 3-5 let zpátky řešil, že má stovku rok 69 a má na ní nízká ramena. Takže možná ještě první série kil měly nízká ramena (pokud to nebyla nějaká výměna kastle, ale to by asi tazatel tenkrát zmínil).
Co se týká světel - byly někdy halogenové paraboly montovány na nějaké MB standardně, nebo se jedná o pozdější náhradní díl a nebo jsou určené na něco jiného a na MB se jen dají použít? Trochu o nich přemýšlím, takový decentní "tuning"
A nakonec k těm předním ramenům - ten doraz jak jsem ukazoval já je jen u starších MB, od katalog pro série 18-21 už má modifikovaný doraz - s výztuhou jako na kile, ale tvar dorazu je jako u těch prvních. Takže změna proběhla někde mezi 7mou a 17tou sérií (alespoň podle obrázků v katalogu). Kdo má katalogy na série 8 až 17, nechť se hlásí u velitele praporu.
Co se týká světel - byly někdy halogenové paraboly montovány na nějaké MB standardně, nebo se jedná o pozdější náhradní díl a nebo jsou určené na něco jiného a na MB se jen dají použít? Trochu o nich přemýšlím, takový decentní "tuning"

A nakonec k těm předním ramenům - ten doraz jak jsem ukazoval já je jen u starších MB, od katalog pro série 18-21 už má modifikovaný doraz - s výztuhou jako na kile, ale tvar dorazu je jako u těch prvních. Takže změna proběhla někde mezi 7mou a 17tou sérií (alespoň podle obrázků v katalogu). Kdo má katalogy na série 8 až 17, nechť se hlásí u velitele praporu.
→ Petr98: To je spíš dáno modelovým rokem než rozdílem standart/deluxe
Další špeček. Ale to je úplně až nesmyslné pi.ovinka. Uhycení levé okrasné lišty deluxe s továrním znakem má jiné uchycení než okrasná lišta standart. Nějaký punťa, který už má nalakováno...... a vrtat....... Přikládám foto. Horní de luxe, spodní standart!!!
Já mám za to, že pouze deluxy všechny. Ale nevím kdy tmavé a kdy světlé
-> Petr98: cervene znaky mely iXa a snad prvni rocnik vse, ale ???
-> Jozka: ja si to myslel, ze ty svetla budou spek..... Videl jsem pohromade jenom 3 druhy a doma mam pouze 2 druhy. A ty znaky cervene???
-> Petr98 28.02.12 19:10:55: MB světel je fakt hafo, o jejich rozlišení se už snažím asi dva roky za pomoci svého archivu i jiných zdrojů a nedaří se, hlavně kvůli jejich "přeznačení" (č. mototechny komplet světlometu, v.č. paraboly PAL, č.desénu na skle..) a pozdější změně číslování (JKPOV či ČJK).
Za doby výroby je minimálně pět typů (bez pevostranných), k tomu pozdější náhradní díly a ještě třeba kousky pro autobusy ŠL/ŠM... a ještě se úplně blbě fotí ty světýlka.
Chtěl jsem udělat článek, že by to ostatní doplnili, ale ještě nedozrál.
-> Bukaj: Dobrý nápad..
-> ondie: Při poslední diskusi se plénum tuším usneslo, že všechny MB mají nízkou variantu, stovky vyšší - nedávno jsem narazil na info o ramenech v nějakým starým SM, ale někam mi zapadlo.
Za doby výroby je minimálně pět typů (bez pevostranných), k tomu pozdější náhradní díly a ještě třeba kousky pro autobusy ŠL/ŠM... a ještě se úplně blbě fotí ty světýlka.

Chtěl jsem udělat článek, že by to ostatní doplnili, ale ještě nedozrál.

-> Bukaj: Dobrý nápad..
-> ondie: Při poslední diskusi se plénum tuším usneslo, že všechny MB mají nízkou variantu, stovky vyšší - nedávno jsem narazil na info o ramenech v nějakým starým SM, ale někam mi zapadlo.
jak je to na deluxach s cervenymi znaky??? Vim, ze uz se to nekde resilo, ale aspon to bude pohromade.... Jsou svetle a tmave cervene.... Tak odkdy dokdy???????
já se prosím zeptám:
Zadní nízký podélný ramena byly dokdy ?
Zadní nízký podélný ramena byly dokdy ?
-> Kabal: Njn já na MB ramena moc nesháním, pokud mě paměť neklame tak jsou tam ve slušném stavu. Ale erko je shnilotina a tam bude potřeba komplet nová sada (a asi komplet nová náprava včetně nápravnice a pod).
-> Vít Heřman:
aha nj tak to asi nic protoze ja mam jeste jety levy a pravy a tu druhou stranu pouziju sam takze bohuzel..



-> Kabal: Já si říkal kde jsem to rameno viděl - a ono v tvojí kartě: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../4145_2007-11
-25_11-35-13_83.jpg
Ale to je teda stejná strana jako mam já...

-> Vít Heřman: mam ale ne novy.. teda mozna to na kilo mam novy..
-> doking: Jj, rozdíl mezi užovkou a kilem (ty podložky) vím (a snad je i nějaký rozdíl ve velikosti otvorů pro čep), to poznám. Ale ten rozdíl MB vs. kilo jsem neznal, kamarád to dohledal v katalogu a změna proběhla mezi 21tou a 22tou sérií, tzn přecho MB -> kilo. Takže vlastně dál sháním obě spodní ramena, jen teď ještě se speciálním požadavkem aby jedno bylo MB a druhé kilo... 

-> doking:
Horní ramena s eMkem asi těžko, ne..
Horní ramena s eMkem asi těžko, ne..

-> Vít Heřman: horní ramena jsou shodná určitě ještě s oužou,nevím jestli i s emkem,spodní ramena je to tak jak píšeš,to úplně levé je embéčkové a počínaje stovkou byl upraven spodní doraz. Já mám ještě jednu verzi,asi užovkovou v kartě auta,kde je ještě trochu jinak řešen spodek pro svislí čep,na tvém jsou takové placky(podložky),já tam mám jen trubičky.
Já se přidám se svou troškou do mlýna - spodní ramena nápravy. Dneska jsem na aukru koupil tuhle sadu: img07.allegroimg.pl/photo
s/.../2168026191_1 a to levé rameno je (pokud jsem to dobře vykoukal z katalogu) MBčkové. Ví někdo kdy došlo ke změně? Zkoušel jsem hledat a vypadá to že až při výrobě kila - buď březen 1970 (změna osového uložení svislého čepu) a nebo srpen téhož roku (zesílení čepu ze 17mm na 18mm a zjevně i změny spodní hlavice). Netušíte někdo přesněji? Je nějaký rozdíl i u horních ramen nebo jsou shodná?
pridavam dalsi otazku. Dle zmen je v prubehu vyroby nekolikrat menena parabola svetlometu. Ma nekdo popripade mohl by nekdo sem dat fotky tech parabol s casovym horizontem at mame moznost pouzit original...???
mlada ma 3* M6 taky skelet je 64 tusim ze se to lamalo nekde v 65
Tak to jsem vůbec netušil, že někdy byl jiný mechanismus 

-> Petr98: Nevím přesně od kdy, ale MB rok 1966 červenec mělo už ty otočné "nesmysly" 

zacnu. Kdy se zmenilo zajisteni vika nad prevodovkou- za sedadly ze tri m6 sroubu na ty otocne nesmysly???
Toto téma zakládám pro detailisty, kteří stejně jako já mají potřebu řešit ptákovinky... (modří už vědí).
Takže vítejte zde, ať nezasíráme jiným jejich "garáže"
Takže vítejte zde, ať nezasíráme jiným jejich "garáže"
