
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
Mohl bych mít další ze svých záludných dotazů? Jaký je prosím rozdíl v parabolách popř. hrncích...nebo řekněme ve světlech jako komplet mezi MB a 100/110...?? snažil jsem se vygooglit na netu nějaké info, ale opět jsem neuspěl

-> krtecek: Rozumím - zažil jsem. Začal bych prověrkou šířky pláště a pak pravítkem prověřil zhora dno kufru - strop "rezervníku", jestli není provalenej dolů..
Pořešil jsem tak, že k sadě 14" mám rezervní prastarou OR6-ku a k sadám 13" rezervy s pláštěma 145-13 - nebo speciální "dojezdovku"..
Pořešil jsem tak, že k sadě 14" mám rezervní prastarou OR6-ku a k sadám 13" rezervy s pláštěma 145-13 - nebo speciální "dojezdovku"..
-> Jozka: No právě, že ten prostor je dle mého netknutý. Je sice jen v červeném základu, ale jinak neporušený. Minimálně dno. "strop" nevím. Nechtělo se mi už zohýbat. Jako cvičil jsem s tím jak sviňa s brankou asi 5min a pak jsem to vzdal. S tou šířkou pneu jsi mě dostal. Abych se přiznal tak tohle jsem nesledoval ani to nenosím v hlavě. Musím ještě pošéfovat. Si nedokážu představit, že bych tam to kolo tlačil až by tam byl nový lak

-> krtecek: Do prostoru pro náhradní kolo se bezpečně vejde jen originální 155-80(82)/14".
Na plochu vychází prakticky jakákoliv 14" dobře, i nejetá, jen je třeba "obejít" s kolem hrdlo nádrže (+dát stranou horní zajišťovací pásek) a zasunout až do prolisu v mostu nápravnice.
Problém je ovšem šířka pneu, resp. světlá výška toho prostoru - pokud někdo dno kufru prošlápnul, nebo si na autě zasvařoval (např. při opravě - výměně podběhu), tak je dokonce problém i s originálem, natož potom s něčím soudobějším, co má sice běhoun nominálně šíře 155, ale kolo jako takový spíš odpovídá šířce 165 mm.
U dvou aut se mi i origo dobová rezerva vejde jen s tlakem do 1.5..

Na plochu vychází prakticky jakákoliv 14" dobře, i nejetá, jen je třeba "obejít" s kolem hrdlo nádrže (+dát stranou horní zajišťovací pásek) a zasunout až do prolisu v mostu nápravnice.
Problém je ovšem šířka pneu, resp. světlá výška toho prostoru - pokud někdo dno kufru prošlápnul, nebo si na autě zasvařoval (např. při opravě - výměně podběhu), tak je dokonce problém i s originálem, natož potom s něčím soudobějším, co má sice běhoun nominálně šíře 155, ale kolo jako takový spíš odpovídá šířce 165 mm.
U dvou aut se mi i origo dobová rezerva vejde jen s tlakem do 1.5..

Ahoj...Nevím jak svůj dotaz směřovat tak se když tak omlouvám pokud je ve špatné kategorii...ale...včera jsem v rámci "garážového tetrisu" potřeboval přemístit nějaké věci a chtěl jsem nacpat 1 kolo od Rosničky (1000mb) do toho prostoru pod kufrem a nevím co jsem dělal špatně nebo co tam zavazelo, ale nebyl jsem schopen.
Tam se vleze jen nějaké konkrétní kolo??
Mám všechny 14"


-> Bukaj:
v pohode, to mi stači,,originálov je dost, v mojom prípade to nehrozii,,
staci mi ked moc neurazim originalistov,,len trocha,,
to povodne dostalo v minulosti nechcený pozdrav od karbobrusky,,tak zhanam druhe,,,



to povodne dostalo v minulosti nechcený pozdrav od karbobrusky,,tak zhanam druhe,,,


-> Minott 08.10.18 15:23:48: Pokud nejsi 100% originalista a jde jen o zaměnitelnost, tak ano. Tvarově jsou shodné...

otazka: je čelne sklo na Š 1000mb rovnake ako na stovku?? myslím si že ano,ale radšej sa opýtam,,
dik za info,,
dik za info,,

-> Minott: Ona asi většina výroby měla kolík obrobenej z plnýho materiálu. Sice úplně nevím, odkud sestava s tímhle vylisovaným bazmekem pochází, ale mám za to, že jsem o "pozdní sběr" z roku 1969 = snaha cosi ušetřit na výrobních nákladech..
-> Jozka:
no ja som mal ten "kolik" urcite iny,, z plneho materialu,,,


-> krtecek: Tak to je slušnej základ

-> Danster: tak myslím si, že můžu s čistým svědomím říct, že Rosnička má všechny díly funkční jen co se týče estetiky tam na tu nebylo hleděno, protože prostě strýc na to neměl peníze...takže si troufám říct, že moje rekonstrukce bude spočívat ve většině případů pouze v tom, že to budu muset demontovat otryskat/oškrábat a udělat nové laky. Jediný problém, který jsem zatím našel a ten budu muset nechat odbordelníkovi je rezavej "banán" v kufru

-> krtecek: Záleží v jakym je stavu ten chladič. Koupit novej je o štěstí nebo jetej, aby měl tu nízkou vaničku s víčkem ve prostřed a ten nechat repásnout. Ten spodek a hořejšek když je lesklej tak je jen vyleštěnej. Origo to bylo v černý matný. Já měl na chladiče docela štěstí stačilo jen pořádně propláchnout vodou, zkulturnit ty plechy a fungujou bez problému.

-> Danster: jj já vím...já se ptal jen ze zvědavosti
jestli nechat repasovat nebo sehnat nový...docela dost firem to umí vyměnit ty střeva..pak je to jen kousek laku popř. mosaz (či jaký zlatý bazmek) na vrch


-> krtecek: Zase chladiče se běžně mění a vrátit to zpátky do origa není problém.

-> Danster: stránku znám, ale netušil jsem, že to tam je napsané a navíc jsem si na ni ani nevzpomněl
..Máš recht Mařenko, od 18.serie je víčko bokem...teď si nejsem jistý, ale Rosnička má myslím také napravo...a to je 17.serie 67"


-> krtecek: Chladič s víčkem vpravo, který je nahoře vyšší a myslím má i lamely jemnejší. Se začal dávat od 18serie čili od modelu 69" Jen R/LS chladič je měděnej. Jinej rozdíl v nich neni. Chladiče byli i značený kdy byli vyrobený, měsíc a rok, což je dobře popsaný tady skoda-mb.prekladys.com/ Jestli neznáš tak doporučuju tyhle stránky prostudovat dozvíš se dost věcí 

Můžu se zeptat jaký je rozdíl mezi chladičem pro MB-110, který má otvor s víčkem uprostřed a na kraji?
Snažil jsem se dohledat, ale opět neúspěšně...technicky je mi jasné, že žádný, jde mi spíš o informace typu rok výroby popř. série. Něco je to asi stejně důležitá informace jako rozdíl krytu vložky filtru
, ale rád bych se dovzdělal...


-> Bukaj: takze origo nezohnatelne repliky nerobia, budem improvizovat,daj de luxe ked mas to je blizsie mojmu menu




-> Minott: ...pod hrnec předního světla se občas dá sehnat v metráži, většinou však v kompletu s hrncem, těsnění základny zadního světla jsem samostatně ještě neviděl, vždy pouze nalepené na nových základnách...
...a koženku palubky De Luxe, nebo Standard?
...a koženku palubky De Luxe, nebo Standard?
Pani,dotaz.
čim nahradit tesnenia,predny hrniec svetla,zadny "drziak" ziaroviek,vid foto,
nejaka nahrada replika atd, dik za info,,*4
nejake detailne foto struktury tej kozenky pristrojovky aby som tam nedal nejaku uplne odveci dikidiki,,,
čim nahradit tesnenia,predny hrniec svetla,zadny "drziak" ziaroviek,vid foto,
nejaka nahrada replika atd, dik za info,,*4
nejake detailne foto struktury tej kozenky pristrojovky aby som tam nedal nejaku uplne odveci dikidiki,,,
listy su doma a maju malinky problem... su kratsie takze nejdu nasadit 
alebo mam ja divne auto?
inac tvarovo o dost lepsie nez tie polske.

alebo mam ja divne auto?
inac tvarovo o dost lepsie nez tie polske.
-> Minott:




-> Jozka: teraz si mi dal,,maš uplnu pravdu,hned som to zmeral,,ešte sa musim teho vela ucit,,,
p.s.:omluvam sa majstrovi co to ohybal,,

p.s.:omluvam sa majstrovi co to ohybal,,

-> Minott: Možná naopak vytuněno napřesno - teda pokud je pravá ohnutá víc (vyosení hřídele volantu)..



-> Bukaj: -> Jozka: diki pani,,aspon ich poriesim nech su rovnako ohnute,,jedna je viac druha menej,niekto to skratka v minulosti odflakol,,

-> Minott: Tušení tě neklame, původně byly rovné..
(mimochodem fčnost je mnohem lepší, když se jen otočí o 180° - křidýlkem dopředu, než je takto kvůli volantu menšího průměru ohýbat).
(mimochodem fčnost je mnohem lepší, když se jen otočí o 180° - křidýlkem dopředu, než je takto kvůli volantu menšího průměru ohýbat).
-> Minott 06.06.18 23:13:20: Zajisté si dokážeš představit, jak příjemné je po instalaci "kolíňáku" škrtat klouby prstů o páčky...
U "kila" se s tím už počítalo a vyráběly se i alternativní "tuningové" plastové páčky přepínačů

U "kila" se s tím už počítalo a vyráběly se i alternativní "tuningové" plastové páčky přepínačů

Mam takého tušaka ,ale radšej sa opýtam,, majú biť ty páčky takto ohnuteee alebo rovneee??alebo tieto su natuningované kvôli volantu ktory bol na aute?samo že vieme aké tam bolo kormidlo,,,,
Neměl by tu někdo náhodou navíc velkou (zimní) řemenici ventilátoru na MB - R?
-> sliwowitz 29.05.18 22:31:30: stejná zkušenost, jako má -> Jozka: Vždy naprostá spokojenost
-> sliwowitz: Dodávaný z Pragos-u jsou nejmíň tak dobrý, jako origo - možná i lepší. V minulosti jsem kupoval už několik sad a stejně jako ty moje vypadají i ty, co si vloni pořídila kamarádka.
Zdravim, mate skusenost s replikovymi listami z pragosu?
Mal som v rukach listy od polskeho predajcu na burze a nic moc. Hlavne okapnicky ma neoslnili v mieste zakoncenia. Nechcem kritizovat, len hladam najlepsie riesenie.
Mam cakat ze pragosacke budu na tom lepsie, alebo je to vsetko jedna vyroba?
Vdaka...
Mal som v rukach listy od polskeho predajcu na burze a nic moc. Hlavne okapnicky ma neoslnili v mieste zakoncenia. Nechcem kritizovat, len hladam najlepsie riesenie.
Mam cakat ze pragosacke budu na tom lepsie, alebo je to vsetko jedna vyroba?
Vdaka...
-> Bukaj 15.05.18 22:33:25:
vždyť tohle přeci znám, jen jsem na to úplně zapomněl, jak jsem to dlouho nedělal. Dokonce tu jeden mám s sebou. Takže origo neorigo, půjde tam


-> zralous: www.autodilyandy.cz/autod
ily/.../tesneni-vodniho-ce
rpadla-uplne.html
Použít na MB čerpadlo jde - těleso čerpadla, třecí plocha i rozměry hřídelky jsou stejné od 1000 MB až po 105/120/130
Použít na MB čerpadlo jde - těleso čerpadla, třecí plocha i rozměry hřídelky jsou stejné od 1000 MB až po 105/120/130

-> Bukaj: DíkyAha, tak tady udělali soudruzi chybu, zapomněli tam ten gumový kroužek dát... Nová, nikdy nejetá pumpa a tekla jak kropáč. Jdu s tím trochu polaborovat.
Jak kdyžtak poznám to gumokovové těsnění? Dá se vůbec na původní MB pumpu použít?
Jak kdyžtak poznám to gumokovové těsnění? Dá se vůbec na původní MB pumpu použít?
-> zralous 14.05.18 20:19:15:
-> Bukaj: Taky ten přístup chápu, ale nikdy bych osobně takovou volovinu neudělal.. Původní provedení byl fakt permanentní problém a nejsem si jistej, jak velkej vliv na to měl kilometrovej proběh.

-> Bukaj: Taky ten přístup chápu, ale nikdy bych osobně takovou volovinu neudělal.. Původní provedení byl fakt permanentní problém a nejsem si jistej, jak velkej vliv na to měl kilometrovej proběh.
-> zralous 14.05.18 20:19:15: Nepleteš
...na hřídeli je v třecím segmentu mezi měděnými (či hliníkovými) kroužky gumový těsnicí o-kroužek, který zabraňuje pronikání vody mezi hřídelkou a těsnicím třecím segmentem. Novější gumokovové axiální těsnění byl celkem výrazný pokrok, ale chápu originalistický přístup i u věcí, které "nejsou vidět"

...na hřídeli je v třecím segmentu mezi měděnými (či hliníkovými) kroužky gumový těsnicí o-kroužek, který zabraňuje pronikání vody mezi hřídelkou a těsnicím třecím segmentem. Novější gumokovové axiální těsnění byl celkem výrazný pokrok, ale chápu originalistický přístup i u věcí, které "nejsou vidět"

Spíše takový technický dotázek, jaký je princip utěsnění hřídele vodní pumpy? Koukám na to ze všech stran a přijde mi, že třecí segment na na to má vliv jak na třecí ploše, tak i na průměru. Tzn. že při poškození osy třeba přítlačnou pružinou, nebo korozí pumpa poteče. Nebo se pletu a je to úplně jinak?
-> saskyn2:
Jo, zatím to vypadá, že do škodovek se sice jednotlivý varianty dávaly tak trochu napřeskáčku, ale končilo se "černochama". Já sice jeden novej šedej ještě někdy v půli 80 kupoval, ale kdy to přesně bylo nevím a i kdybych věděl, kterej to je, tak výrobní kód na obalu stejně už bude sešoupanej.

Jo, zatím to vypadá, že do škodovek se sice jednotlivý varianty dávaly tak trochu napřeskáčku, ale končilo se "černochama". Já sice jeden novej šedej ještě někdy v půli 80 kupoval, ale kdy to přesně bylo nevím a i kdybych věděl, kterej to je, tak výrobní kód na obalu stejně už bude sešoupanej.
-> Jozka: Já jsem v tom nikdy nejel
ale co jsem měl od jednoho chlapíka nový náhradní tak ty byly ty hnědočerný.

-> saskyn2: A zdalipak byly obaly skoročerný, šedý, nebo laminátový ?
Povinnost platila určitě, naposledy uložena ve vyhlášce 107/1981 Sb. (předchozí z roku 1964), čili teoreticky se pravidlo 10-ti let ("není-li doba dohodnuta nebo stanovena jinak") mělo dodržovat až do zrušení tehdejšího hospodářského zákoníku - k čemuž došlo někdy koncem roku 1991.
-> Bukaj: Už vůbec nevím, který ty plechovky byly dřív - nebo se užívaly dokonce současně ?
E: Když děda potřeboval pikslu, měli jste všichni rozřezaný jazyky a patra ?

Povinnost platila určitě, naposledy uložena ve vyhlášce 107/1981 Sb. (předchozí z roku 1964), čili teoreticky se pravidlo 10-ti let ("není-li doba dohodnuta nebo stanovena jinak") mělo dodržovat až do zrušení tehdejšího hospodářského zákoníku - k čemuž došlo někdy koncem roku 1991.
-> Bukaj: Už vůbec nevím, který ty plechovky byly dřív - nebo se užívaly dokonce současně ?
E: Když děda potřeboval pikslu, měli jste všichni rozřezaný jazyky a patra ?
-> Jozka: U mně na chatě byly vždycky tyhle vysoký - ve skříni na verandě mezi pikslama s hřebíkama a pracovní obuví - vždy, když už nějaké začaly docházet, děda koupil nové...
...ale děda už je víc, než 30 let v pánu a tyhle bonbony už taky nikde nemají...
...ale děda už je víc, než 30 let v pánu a tyhle bonbony už taky nikde nemají...
-> Jozka: Já si nejsem úplně jistej jestli tenkrát ta povinnost dodávat ND po dobu 10ti let od ukončení výroby taky platila...jinak jsem to dohledal a to topení se dávalo do UN 050 a UN 053
-> Bukaj:
Joj - už jsem úplně zapomněl, že byly k mání i v těhle vysokejch plechovkách. Ale někde ve špajzu v rohu možná nějaká taky bude..

Joj - už jsem úplně zapomněl, že byly k mání i v těhle vysokejch plechovkách. Ale někde ve špajzu v rohu možná nějaká taky bude..
-> Jozka: Jo, jo, tehdy pojmy "letní směs a "zimní směs" měly úplně jinej význam, než dneska...

-> Bukaj: Já mám třeba dvě velmi zachovalý plechovky na blbiny do embéček - bohužel jsou žlutě lakovaný, protože předtím v nich byly tvrdý cucavý bonbóny (a existovala i jejich modrá varianta).
-> Jozka: No, to jsi mi připomněl, jak univerzální byly plechovky, používané na autolékárnu - v nich se (pochopitelně s jiným lakováním) také dalo koupit leccos. A nebo třeba plastové špuntíky - víčka od skleněných SPOFA lékovek, použité u řady 742 coby záslepky dutin v interiéru a takových věcí bylo tehdy mraky... 
