skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
Už mám vyrobeno podle originálu , dík. :)
-> hans1: Jinde vzít asi nepůjde - řekl bych, že závit je M7.. A jako polotovar to chce tyčku OK 9 

Jestli neseženeš poměřím to ať to můžeš vyrobit, je to jednoduchý díl.Možná půjde použít štelovátko z brzdy na motorku vypadá to stejně jen aby seděl závit.
Hoši , nemáte někdo foto těchto upevňovacích šroubu (pozice 18) bowdenu roletky chladiče nebo rovnou dva kousky na prodej ? Diky za pomoc 

-> Petr98: Díky,takže chápu dobře že umístění blinkru je stejné jak u novějšího provedení s plastovými céčky tak hliníkovými rohlíčky ?
-> hans1: na straně 62 jsou rozměry
-> rafilik: Jo plnej souhlas jsou velmi dobré,jen ta barva do modra ale člověk pokud nemá nesehnatelný originál za balík tak stejně nemá jinou možnost.Ještě bych vytkl zapuštění šroubku je proti originálu velmi malé.Jinak doporučuji.Nemá někdo rozměry montáže na blatník ? Stačí rozměr mezi blinkrem a koncem blatníku u sklápěcího čela.Prošel jsem celé vlákno a narazil jsem pouze na rozměry novějšího typu.-> Kral288 04.02.18 18:52:51: Na MB disky by měla být světle šedá tuším ral 7044.
-> Kilián: Tyto blinkry jsem si taky koupil a musím potvrdit hodně pěkné zpracování a provedení. Ale plast je na můj vkus hodně do modra až fialova...
-> Bukaj: dík. vypadají nejlíp no.
škoda, že pán nedělá i céčka
škoda, že pán nedělá i céčka
-> Bukaj: jasný, díky za tip. Už je pod hlavou
-> mirecek.666 04.02.18 20:15:47: U starších těsnění (z porézního materiálu bez "zapékacích" těsnicív vrstev tím ničemu neuškodíš, jen bych těsnění před aplikací důkladně otřel, aby sis zbytečně nezanesl chladicí okruh mastnotou
(já mám dobrou zkušenost nikoli s olejem, ale s vazelínou na vodní čerpadla - lehce jí potírám dosedací plochy při montáži vložek válců a hlavy)
-> Kilián 06.02.18 19:53:17: De facto je snad jediný výrobce kvalitní repliky, podobné originálu - viz ten druhý odkaz - (má sice také mouchy, ale oproti ostatním replikám zanedbatelné). Ostatní repliky jsou buď laminát nebo plast pokovený zvenčí a na první pohled je poznat, že to není originál

-> Kilián 06.02.18 19:53:17: De facto je snad jediný výrobce kvalitní repliky, podobné originálu - viz ten druhý odkaz - (má sice také mouchy, ale oproti ostatním replikám zanedbatelné). Ostatní repliky jsou buď laminát nebo plast pokovený zvenčí a na první pohled je poznat, že to není originál

možná to tu už zaznělo, ale které blinkry vybrat?
OB jsem slyšel kritiku, tak zbývá Pragos
tohle- případně nejsou totožné s Pragosem či OB?
www.renovuji.cz/menu/obch od.html
a pak tady trošku dražší, ale pokud by vydržely, tak bych peníze obětoval
auto.bazos.cz/inzerat/... /Skoda-1000MBMBX-kapkovite -blinkry.php
ještě jsem kdysi viděl repliku formou kovového odlitku, který se pak doleštil doma do konečného lesku. kontakt nemám
má někdo dlouhodobější zkušenosti s některými těmito replikami?
origo se mi shánět nechtějí..............ste jně jste je už všechny vykoupili :) :) :)
OB jsem slyšel kritiku, tak zbývá Pragos
tohle- případně nejsou totožné s Pragosem či OB?
www.renovuji.cz/menu/obch od.html
a pak tady trošku dražší, ale pokud by vydržely, tak bych peníze obětoval
auto.bazos.cz/inzerat/... /Skoda-1000MBMBX-kapkovite -blinkry.php
ještě jsem kdysi viděl repliku formou kovového odlitku, který se pak doleštil doma do konečného lesku. kontakt nemám
má někdo dlouhodobější zkušenosti s některými těmito replikami?
origo se mi shánět nechtějí..............ste jně jste je už všechny vykoupili :) :) :)
co je pravdy na tom, že dřív se těsnění pod hlavu namáčelo přes noc do oleje? Mám nějaký nový těsnění staršího data výroby a chci ho dát na motor, má s tim někdo zkušenost?
Zdravim pánové , měl bych prosím otázku , určitě se to již tady řešilo , ale jaký vybrat nejvhodnější odstín stříbrné dle RAL na disky kol na mojí 1969 aby to vypadalo aspoň trochu jako originál ? Diky 

-> Bukaj: A i to pojištění svarem by mělo logiku u takový miniatury..
-> hans1: Rozměry vyzkoumal Bukaj.. ale našel jsem nakonec rozměry toho gufera - měly by být po upřesnění 52 x 38 x 7.
-> hans1: Rozměry vyzkoumal Bukaj.. ale našel jsem nakonec rozměry toho gufera - měly by být po upřesnění 52 x 38 x 7.
-> hans1: -> Jozka: Jo, s šestihranem excentru 14 mm jsem se setkal na zatím jediné "65", kterou jsem rozebíral, takže souhlasím s názorem, že u prvních několika sérií to tak bylo
A filcové kroužky za gufera vyměnit lze, myslím, že právě Jožka měl někde rozměry gufera napsané

A filcové kroužky za gufera vyměnit lze, myslím, že právě Jožka měl někde rozměry gufera napsané

-> hans1: Jsem sice nikdy nic jinýho než skolíkovanou matici OK 17 neviděl, ale všiml jsem si, že v původní dílenský příručce 1964 jsou vyfocený matky na excentrech skoro stejný jako hlavy šroubů, držících štít na nohavici. A na výkrese tamtéž se ta matice "vejde" do průměru vodící pružiny - takže možný to je. Ale někdo to jistě bude vědět přesně.
Je originál navařená matka 14tka excentru brzd originál pro rok 64-65 ? Setkal jsem se zatím pouze s 17ktou a s katalogu jsem nic nevyčetl protože to je jako součást štítu.Lze zaměnit originál prachovku ložisek za gufero ?
-> Václav Kršek: Stačí nechat namočený anebo nad párou - ale hlídat, když se to přežene, umí pak být i delší..
boli rovnaké. kratšie je preto lebo má 1200 rokov, a je presušené. niekde som čítal že ho treba povariť v horúcej vode, a sa natiahne. kedysi som ho lepil chemoprénom o veko, ale nepamätám čí som ho varil, alebo nie. ale zdá sa mi, že áno.
Zdravím vás, nevíte někdo jestli měly všechny modely stejné těsnění pod ventildekl? Dostalo se mi do ruky staré těsnění ještě z korku, a je skoro o 2 cm kratší než by bylo potřeba. Děkuji.
-> Jozka: Plně souhlasím a děkuji za názor
.To přeložení je myslím i lepší na provaření.

-> hans1: Dobově při opravách "autogenem" se ty dlouhý konce zpravidla aplikovaly tak, že se odřízly zhruba o půl centimetru delší, než bylo potřeba na náhradu uhnilých původních, v ohybech se plech nastřihl a ohnul dovnitř - ten v principu 1/2 V svar podložený se pak vytvořil nejsnáz.
Osobně bych to dělal i dneska obdobně, jen bych konec k podstrčení pod původní plechy olemoval přesněji a sloupky si naděroval pro bodový svary.
Ale co je "správně", to netuším - někdo spojuje jenom na tupo, někdo zas jen boduje lemy.
Osobně bych to dělal i dneska obdobně, jen bych konec k podstrčení pod původní plechy olemoval přesněji a sloupky si naděroval pro bodový svary.
Ale co je "správně", to netuším - někdo spojuje jenom na tupo, někdo zas jen boduje lemy.
Pánové,mám dotaz ohledně prahů.Jak myslíte že se mají správně navařovat prahy v místě sloupků?Nad plech ,pod ,nebo na tupo?Originál nízký prah asi pod ale co ty s dlouhými konci až do sloupků?
-> Jozka: diki,sak to az tak nehori,,

-> Minott: Jsem už dohledal, večer zkusím nějak okótovat..
-> hans1: Jo, tohle je ten stovkovej 

Asi je stovkový ale číslo dílu mb a škoda 100 je stejné.Jeden výfuk jsem vyhodil i s držákem který vypadal divně myslel jsem že to je domácí výroba a asi to byl ten originál mb 

-> Bukaj: pravdu máš ,,dorobim,,

-> Minott: No, ale druhovýrobní výfuk nebude mít oko na ten přídavný držák - to měly jen originály...
-> Jozka: ked najdes daj čo mas,,sak merat zo subleru to nikto nebude,tu dieru co drzi vyfuk aj ten uhol aj tak musim spravit pripasovanim k autu vyfuku uz len ked mam nahradu vyfuk,, a tie aj tak nepasovali uno nuno,,,

-> Minott: / -> Bukaj: Jsem si udělal jen "rozvin", kterej by mohl při ignorování teoriií o "středním vláknu" snad posloužit. Ale ty nepravý úhly (hlavně ten poslední před otvorem pro uchycení tlumiče) nemám ani čím rozumně změřit, natož aby se mi chtělo..
Ono se totiž i při nevelkých odchylkách při měření a pak při výrobě mohou ty dvě upevňovací roviny mohou totálně "minout"...


-> hans1 12.01.18 20:50:41: Nový na MB, nebo nový na stovku? MB je trochu jiný, větší a masivnější a ještě jsem se s novým nesetkal...
...ale tuším Jožka by mohl mít náčrtek tohoto držáku
...ale tuším Jožka by mohl mít náčrtek tohoto držáku

-> hans1: skus pozret,možme sa dohodntut,

Tento díl bych měl někde mít nový .Můžu zkusit pohledat.
Borci,nemá niekto načrtok tohto úchitu ,podla ktoreho by sa to dalo vyrobit?? dik.
-> Bukaj: -> Jozka: dakujem, budem teda musiet vyrabat
-> Duri: Nesehnal jsem ani dobově, jen kdysi hrst "šikmých" 110R sponek, takže jsem "vyráběl" ze štítků na kabely.
-> Bukaj: Jednoduchý je to v případě dostupnosti toho správnýho plechu - jak nemá dost devítek, funguje to hodně blbě..
-> Bukaj: Jednoduchý je to v případě dostupnosti toho správnýho plechu - jak nemá dost devítek, funguje to hodně blbě..
-> Duri: Obávám se, že tohle nikdo v replice nedělá - je to sice značně "spotřební zboží", ale tak jednoduché na výrobu samodomo, že do technologie sériové výroby nikdo neinvestoval, neboť by cena byla taková, že by byl problém s odbytem

Vyraba niekto AL sponky na uchytenie plastovych stitkov zadnej kapoty na MB/S100?
Pripadne nemate niekto tak 3 pary naviac? (chystam si vyrobit prehlad MB stitkov a nemam sponky)
Pripadne nemate niekto tak 3 pary naviac? (chystam si vyrobit prehlad MB stitkov a nemam sponky)
neměl by tu nějaký embéčkář navíc vzpěru mezi blok a nohu ventilátoru? Případně AC pumpu a plechy pod motor? A taky by se mi hodil graf předstihu pro rozdělovače 443.213 - 204.430 a 432
-> Bukaj: Letmo jsem prolétl obrázky a nic, podle náčrtu na začátku mám u sebe nějaké vydání pro mr 67 a nic. Odpovídalo by to tedy jak píše Petr98: . Co si vzpomínám v MB jsem hever našel vždycky pod LZ sedadlem, ale nikdy mi nenapadlo, že by tam tak měl být od jisté série uložen. Od kdy to tak bylo? Na 66 ho tam tak mám taky.
-> zralous: Navíc v MBX už dávno patří pod levý zadní sedák přece 

-> zralous: Foto snad máš v návodu k použití, ne? 

Neměl by někdo prosím foto, ale klidně by stačil i náčrt upevnění heveru v prostoru rezervy.
Nějak mi tam ty pásky nechtějí držet
Nějak mi tam ty pásky nechtějí držet

-> hans1: Pokud katalog nekecá, tak dělená lišta by měla být do 7. série. A nepředpokládám, že by se lem střechy měl lišit pro provedení starší a novější...
Nevíte někdo pánové do kterého roku se používala lišta střechy s oddělávacími růžky a je-li lem střechy 100% shodný pro obě provedení ?