skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Specifikace typů 742, prototypy
Na mojej uzovke zase cislo zabudli vyrazit.
Tak ho naklepali na kus plechu a pekne pribodovali...a aby to malo styl tak rozky rozskosne zastrihli. Obcas to bola radost vysvetlit na STK.
Tak ho naklepali na kus plechu a pekne pribodovali...a aby to malo styl tak rozky rozskosne zastrihli. Obcas to bola radost vysvetlit na STK.
-> Tom Troll: A v papírech je C? Jestli jo, tak štítek stačí sundat, starší auta ho mít nemusí.
-> Tom Troll: Třeba je to prototypová raritní kastle zkoušena v Česaně
-> Tom Troll: 

To chceš, v dnešní době řešit, že někomu před 40 lety ujela o písmenko raznice. 

-> Enggik: tohle je asi nejpodobnejsi tomu ve svete skodovek....
Fajn, takže existovala ještě jedna verze těhle ,,Praprepegů"
Tady evidentně třídílné.

-> Enggik: Možno niektorým z toho stojí péro ale je to strašné



Tak zatím jediné osobní setkání s touhle verzí nárazníku.
Kdesi v Praze 2010
-> Bukaj: Tak oprava, tyhle jsou jednodílné, třídílná byla ta další verze

-> Bukaj: Tak oprava, tyhle jsou jednodílné, třídílná byla ta další verze

-> michael: máme již mnoho let v oskenovaných prospektech zde...
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../2876_2007-01 -10_17-57-23_13.jpg
a tady komplet... skoda-virt.cz/cz/.../2876 -skoda-105-120-vyroba-auto mobilu
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../2876_2007-01 -10_17-57-23_13.jpg
a tady komplet... skoda-virt.cz/cz/.../2876 -skoda-105-120-vyroba-auto mobilu
Existuje s tou GLSou i plakát
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../9309_2014-06 -29_22-20-57_90.jpg

img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../9309_2014-06 -29_22-20-57_90.jpg
-> Bukaj: Jsou to jedny z prapředků Prepregu
Třídílné z laminátu. Tady trochu lepší fotka. Ještě je mám někde odfocené, když jsem je potkal na živo, pokusím se najít.
Jinak ta červená GLSa je pravděpodobně přímo Ivana Tučka (mistr světa v letecké akrobacii)

Jinak ta červená GLSa je pravděpodobně přímo Ivana Tučka (mistr světa v letecké akrobacii)

-> Bukaj: Myslím, že to domácí výroba nebude fotil jsem to z tohoto prospektu.
-> michael: Docela dost
Ty nárazníky jsou něčím polepené chromáky, nebo je to něco samodomo? Prepregy to nejsou, ale z fotky je houbeles vidět

Ty nárazníky jsou něčím polepené chromáky, nebo je to něco samodomo? Prepregy to nejsou, ale z fotky je houbeles vidět

JJ, a nějaký kila, nebo 120S to mívaly taky.
Ostatně já mám tu 4,5 v rapidu ale od Kalmaru
Ostatně já mám tu 4,5 v rapidu ale od Kalmaru
-> Matsoft: Jak je napsáno. Nebyl to sériový stálý převod. Ale byl homologovaný. Tudíž na závodech se mohl potom používat.
-> Matsoft 16.08.23 21:18:43: Jak píše Štěpán - "horský převod" byl varianta ještě koncem sedmdesátých let - s použitím soukolí stálého převodu4,44 (původem z 1000MB), zmínku o 4,50 čtu tedy poprvé...

-> Matsoft: Jako horskej převod je v týhle publikaci (ze který je ten odstavec) uváděnejch 4,44...
-> Tom Troll: horsky prevod?
Díry do čela pro rakouský značky - ve fabrice nebo až u nich?
myslis tu Linou Svini
ako to mu laskavo hovorili...


-> Enggik: No ono ježdění s pravákem není žádný med a to zejména při předjíždění a že tu výkon je, protože to je LS 

-> michael: Jaký byl důvod k předělání praváka na leváka, pokud tu byl tak provozován od nova?
Jako původní 77" pravák by tu byl dost zajímavý kus. Takhle už to asi bude ( i když s pěkným příběhem) jen další ouža v řadě, ještě navíc s dobovým tuningem.
Docela by mne zajímalo, jak je ta přestavba provedena.
Jako původní 77" pravák by tu byl dost zajímavý kus. Takhle už to asi bude ( i když s pěkným příběhem) jen další ouža v řadě, ještě navíc s dobovým tuningem.
Docela by mne zajímalo, jak je ta přestavba provedena.
-> michael: Hele takhle, registr udává registraci jaro 78, a číslem kasny to sedí dokonce až na podzim 78, takže tam nějaký divnosti budou. 

-> Tom Troll: Je to kupovaný v březnu 77
-> michael: Registrace leden 78
Každopádně o anglánech ještě na starym podvozku se moc neví, teď z hlavy známé kusy napočítám na jedný ruce.
E: A taky teď koukám na přebastlený zámky kapoty.

Každopádně o anglánech ještě na starym podvozku se moc neví, teď z hlavy známé kusy napočítám na jedný ruce.
E: A taky teď koukám na přebastlený zámky kapoty.

-> Tom Troll: To auto je 1977
-> michael: Leden 78 užovka bude mít nějakou hodnotu sama o sobě, ale ty 80+ GLS lišty navrtaný do dveří tomu fakt nepomůžou. 

Potencionálně bych mohl zakoupit tento vůz.
Původně vůz vyroben jako aglán, ale někdo omylem na lince na vůz namontoval blatníky s blikačem určené pro Itálii.
Vůz u nás od novoty registrován jako anglán a pak předělán na leváka.
Je tato specifikace vozu vnímána spíše jako bastl a nebo je z hlediska historie více ceněna?
Původně vůz vyroben jako aglán, ale někdo omylem na lince na vůz namontoval blatníky s blikačem určené pro Itálii.
Vůz u nás od novoty registrován jako anglán a pak předělán na leváka.
Je tato specifikace vozu vnímána spíše jako bastl a nebo je z hlediska historie více ceněna?
-> Enggik 09.01.23 19:38:30: Musím se dovzdělat...

-> gred: Jo, tohle už fakt není OR6
Tedy je a není - je vidět, že základ z OR6 tam je (stejně, jako u OR36)...
Ale zajímalo by mne, proč zrovna OR6 brali jako vzor pro modernizace, když v době vzniku 36 i 66 už dávno dělali OR34, což byla nesrovnatelně lepší guma...

Ale zajímalo by mne, proč zrovna OR6 brali jako vzor pro modernizace, když v době vzniku 36 i 66 už dávno dělali OR34, což byla nesrovnatelně lepší guma...
-> PeeterCZ 09.01.23 15:17:19: Je to možný, jen například má 130LPG je model 87 (vyrobena v AZNP koncem roku 86 - expedována mezi svátkama) a držáky hadic má bodované.
Také je možné, že v Bolce, tedy mateřském závodě, kde se karoserie svařovaly, si mohli vybírat, kdežto v dceřinných závodech (AZV, Kvasiny) prostě pracovali s tím, co jim poslali. Proto u MB vozů ty držáky odpovídají danému typu, zatímco z těch ostatních závodů jsou ty dodělávky...
Také je možné, že v Bolce, tedy mateřském závodě, kde se karoserie svařovaly, si mohli vybírat, kdežto v dceřinných závodech (AZV, Kvasiny) prostě pracovali s tím, co jim poslali. Proto u MB vozů ty držáky odpovídají danému typu, zatímco z těch ostatních závodů jsou ty dodělávky...

-> Bukaj: SP vždy z Vrchlabí
-> PeeterCZ 09.01.23 15:21:04: Tohle je přesně důvod, proč jsem si myslel, že na 88" Sp mám nabodovaný čtyřpíst držák.
Našel jsem v archivu právě jen fotku podběhu z kufru a ty dva body v prolisu mě zmátly.


-> PeeterCZ 09.01.23 15:21:04: Tohle je přesně důvod, proč jsem si myslel, že na 88" Sp mám nabodovaný čtyřpíst držák.

-> Bukaj: no jo, toho sem si tehdy ani nevšim, ted když ty fotky porovnávám, jedna (zrovna tahle na fotce) byla jiná než zbylý 3
tak tady teda jiný kolo.

-> PeeterCZ 09.01.23 15:21:04: Klasická (nejen) AZNP finta - plno kil mělo takhle vylisovanou "přípravu" na montáž chladiče oleje v sacím plášti vodního..

A tady už šroubovaný držák pro dvě hadice... kvasinská 135 GLi pro Rakousko, model 89 

A tohle je model 87+, kde jsou na tom výstupku ty dva kruhové prolisy v místě případného umístění šroubů 4p držáku.
-> Bukaj 08.01.23 09:49:46: Ono to asi bude možná ještě jinak, protože i pozdější kvasinské a vrchlabské sedany 13x, které mám zdokumentované, měly 4p držáky šroubované... Ale všiml jsem si jedné věci, u toho modelu 87 a dál jsou i u dvoupístkových sedanů na tom vylisovaném výstupku podběhu pro umístění 4p držáku takové dva kruhové prolisy v místech pro umístění šroubů (možná pro snadnější odvrtání děr) a ty u starších aut nebyly...
Tak mě napadá, jestli to nebylo tak, že plánovaný pokus o jednotný držák z nějakého důvodu selhal (třeba kontakt hadice s podběhem při propérování a rejdu), tak od toho po nějakém krátkém přechodném období ustoupili s tím, že následně už vařili na všechny sedany unifikovaně jen držáky pro jednu hadici a na čtyřpístková auta vyvrtali následně díry pro šroubovaný držák na dvě hadice jednoduše do těch předpřipravených prolisů.
K této úvaze mě vede to, že všechny sedany 13x model 87 a výš, které mám zdokumentované, vč. několika kvasinských 136 GL a 135 GLi, mají držák šroubovaný a všechny 2p sedany, kromě toho jednoho LS '87, co jsem tady dával, mají klasický malý držák na jednu hadici.
Tahle teorie by mohla být správná za předpokladu, že se teď neobjeví nějaký pozdější 13x sedan s navařeným 4p držákem
Tak mě napadá, jestli to nebylo tak, že plánovaný pokus o jednotný držák z nějakého důvodu selhal (třeba kontakt hadice s podběhem při propérování a rejdu), tak od toho po nějakém krátkém přechodném období ustoupili s tím, že následně už vařili na všechny sedany unifikovaně jen držáky pro jednu hadici a na čtyřpístková auta vyvrtali následně díry pro šroubovaný držák na dvě hadice jednoduše do těch předpřipravených prolisů.
K této úvaze mě vede to, že všechny sedany 13x model 87 a výš, které mám zdokumentované, vč. několika kvasinských 136 GL a 135 GLi, mají držák šroubovaný a všechny 2p sedany, kromě toho jednoho LS '87, co jsem tady dával, mají klasický malý držák na jednu hadici.
Tahle teorie by mohla být správná za předpokladu, že se teď neobjeví nějaký pozdější 13x sedan s navařeným 4p držákem

-> gred 08.01.23 15:56:09: Na této fotce je jiná guma, než na té první -> gred 08.01.23 15:55:52: . Ta první je klasická OR6...
-> Tom Troll 08.01.23 15:16:47: -> gred 08.01.23 15:56:09:
V čem se to liší od OR6? Běhoun mi přijde stejný (tedy pokud na první fotce není přeprotektorovaná na klasickou OR6). Lepší foto někde není?
-> Enggik 08.01.23 22:22:49: Aha, tak to pak nevím...
A SP je z Kvasin nebo z Bolky?

V čem se to liší od OR6? Běhoun mi přijde stejný (tedy pokud na první fotce není přeprotektorovaná na klasickou OR6). Lepší foto někde není?

-> Enggik 08.01.23 22:22:49: Aha, tak to pak nevím...

-> Bukaj: Enggikova 105SP 88" má právě taky dvoupíst držák


