Přesunuto z tématu Videa na youtube...
-> MVM: skvělé video, díky za sdílení
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Palivo E10
11:39:06
15.01.2020
15.01.2020
Zeke-ten šestý
-> SO545 14.01.20 22:14:10: moje řeč...
22:14:10
14.01.2020
14.01.2020
SO545
tankujem premiove do moto tak budem aj do 100/110ky ... ten rozdiel snad prezijem...
19:49:07
14.01.2020
14.01.2020
castrol
-> suri: sak ani ja ale ked tankujes tak to je citit -> palinator: voľakedy vonal benal teraz smrdi
18:50:48
14.01.2020
14.01.2020
palinator
-> castrol:
Já teda nevim, ale když jsem zkoušel E85 tak to nádherně vonělo.
Já teda nevim, ale když jsem zkoušel E85 tak to nádherně vonělo.
18:29:08
14.01.2020
14.01.2020
suri
-> castrol: ja to neovoniavam a za týždeň mám väčšinou vyjazdenú nádrž
18:22:42
14.01.2020
14.01.2020
castrol
-> suri: ten benal uz smrdi ked tankujes
18:18:30
14.01.2020
14.01.2020
suri
-> minno: strašili o tom a felda ide normálne , skôr to bude škodiť novým TSI
18:16:04
14.01.2020
14.01.2020
minno
-> suri: tak u áut s katom to necítiť, ale u old-skoda dosť :)
18:10:16
14.01.2020
14.01.2020
suri
-> minno: mám už pár nádrží a nič som nezbadal
17:25:32
14.01.2020
14.01.2020
Tomaso435
-> minno 14.01.20 15:19:03: a kdybys viděl jak se to během pár tejdnů zakalí... humus zkurvenej
16:15:32
14.01.2020
14.01.2020
castrol
-> minno: jj pachne to cim dal horsie
16:09:44
14.01.2020
14.01.2020
Bukaj
-> Eidy: Euro Oil má snad jen naftu bez bio, ne? Benzín mají normální E5 s lihem...
15:24:24
14.01.2020
14.01.2020
Eidy
-> minno: Jojo. Podle mě kromě prémiových benzínů smrdí všechno včetně Euro Oilu, kteří se chlubí tím, že bio nepoužívají.
15:19:03
14.01.2020
14.01.2020
minno
Zaujímavé je, že on ten E10/E5 aj úplne inak páchne. A smrdí dosť zle (hnusný smrad). Už dosť dlhú dobu pozorujem, ako mi to od škodovky hnusne smrdí. Minule som natankoval 100 oktán a to je konečne tá správna benzínová vôňa
09:16:58
20.11.2019
20.11.2019
Borderer
-> minno: Tohle řeším tak, že zbytky benzínů s 2T olejema sleju do jednoho (zpravidla 5l) kanystru a naleju do škodovky s téměř plnou nádrží. Zbytky nejsou a ve výsledku je tam stejně míň oleje, než co sežere každá druhá.
-> palinator: Taky tak, zbytky v nádržích nechávám, maximálně na jaře doleju do plna. Při mim pokusu, co sem dělal před lety se nestihl přes zimu (4 měsíce) separovat ani M6A.
-> palinator: Taky tak, zbytky v nádržích nechávám, maximálně na jaře doleju do plna. Při mim pokusu, co sem dělal před lety se nestihl přes zimu (4 měsíce) separovat ani M6A.
08:55:53
20.11.2019
20.11.2019
minno
Nám doma sa osvedčil postup s 2T strojmi, že nespotrebovanú zmes z predošlej sezóny postupne pridávame do novej zmesi, nehrozí zadretie ani iný neduh a aj stará zmes sa pekne spotrebuje.
08:29:02
20.11.2019
20.11.2019
palinator
-> David29:
O tom jsme se tady bavili už několikrát, že byl v křoviňáku občas mix přes celou zimu a na jaře to zase jelo. Jediný, z čeho benzín vylejvám, je pila. Dolmarka za 12tKč by mi za zničení nestála. Známej co má 2T stroje, v podstatě samý veterány jako PF62, Terru, apod., tak v nich taky benzín nechává. Ale dává o trochu víc oleje (a to ještě klasiku motorovej co mu z něčeho zbyde). Kvalifikovaným odhadem.
O tom jsme se tady bavili už několikrát, že byl v křoviňáku občas mix přes celou zimu a na jaře to zase jelo. Jediný, z čeho benzín vylejvám, je pila. Dolmarka za 12tKč by mi za zničení nestála. Známej co má 2T stroje, v podstatě samý veterány jako PF62, Terru, apod., tak v nich taky benzín nechává. Ale dává o trochu víc oleje (a to ještě klasiku motorovej co mu z něčeho zbyde). Kvalifikovaným odhadem.
06:19:10
20.11.2019
20.11.2019
David29
-> palinator: Bacha, ve dvoutaktech to rozkládá olej - až to zadřeš, tak se nediv
15:31:47
19.11.2019
19.11.2019
bouchy
Jo, btw, pořád je tu ještě proměnná "zimního" benzínu s vyšším tlakem par. Zazimování cca do konce října bude znamenat letní benál, proto možná horší starty po zimě (v březnu). Ale samozřejmě i separace, natažení vody,...
08:15:41
19.11.2019
19.11.2019
palinator
Já teda nevim, já i s hodně starým benzínem s biosložkou neměl nějakej závažnější problém na ničem. Od křoviňáku po 120. A na to ostatní, je tu nafta, kde to platí obdobně.
06:56:12
19.11.2019
19.11.2019
Borderer
-> wlad-drakula: Zjistit si, který paliva maj v sobě líh a který ETBE. V ČR je to snad jenom Verva, kterou pravidelně přes zimu naleju do všeho a nikdy sem neměl problém. V normálníma benzínama sem s Feldou na LPG zápasil s tím, že třeba po 3 měsících už to hůř startuje, s vervou nikoliv (tankuju přibližně 2x ročně).
06:23:00
19.11.2019
19.11.2019
bouchy
-> wlad-drakula: Tím pádem prémiovku s potlačujícím aditivem, nebo vypustit nádrž.
22:35:55
18.11.2019
18.11.2019
wlad-drakula
-> minno: to pravidelne jazdit bude s Rapidou problem ked pol roka je v garáži a druhu polku roka jazdí len na akcie, takže nič pravidelné.... Ale by ma zaujímalo ako E10 bude pôsobiť na dvojtakty a rozpustnost oleja v benzíne (babetty, krovinorezy a pod...)
14:21:45
18.11.2019
18.11.2019
dragon_cb_cz
-> minno: Z pohledu "normy" je to E5 (resp po novu E10), takže to prodejce tak musí inzerovat. Pokud ti jde o absenci biosložky, musíš se spolehnout na "nenormované" sdělení výrobce - tzn doufat, že pokud takové palivo má, že se tím i pochlubí. V ČR to EuroOil i Benzina dělají, byť na stojanu je E5.
14:00:28
18.11.2019
18.11.2019
minno
-> Syny: no však práve, že sú to len dohady... bez istoty.
13:53:44
18.11.2019
18.11.2019
Syny
-> minno: Oznaceni je maximalni procentualni podil bioslozky, takze tam byt vubec nemusi, nebo jen polovina toho a porad to bude E10 / B7 atd...
13:49:21
18.11.2019
18.11.2019
minno
-> wlad-drakula: upravovať asi nič, mpi felda si predstih a bohatosť upraví sama, karburátorový motor asi trochu došteľovať podľa chodu. Ak tomu chceš pomôcť, tak liať VIFko a pravidelne jazdiť.
Mňa by skôr zaujímalo, ako je to s tými "prémiovými" benzínmi. U nás v meste sú 3 čerpačky: Slovnaft, Benzinol, Voms a všetky majú prémiové benzíny 95-98 oktan značené ako E5, tzn. všetky sú s biozložkami?
Mňa by skôr zaujímalo, ako je to s tými "prémiovými" benzínmi. U nás v meste sú 3 čerpačky: Slovnaft, Benzinol, Voms a všetky majú prémiové benzíny 95-98 oktan značené ako E5, tzn. všetky sú s biozložkami?
01:32:11
18.11.2019
18.11.2019
wlad-drakula
Ahojte ludia, od noveho roku mame na slovensku povinne E10, ma niekto radu co upravit v starsich motoroch aj vo felicii 1.3MPI aby to jazdilo bez zbytocnych zavad aj nadalej? za vsetky rady dakujem
09:32:14
07.09.2018
07.09.2018
dragon_cb_cz
-> Jarda: U segry se tohle blbě měří, ona s tím najede za rok spíš stovky km než tisíce, takže frekvence závad na počet kilometrů je tam značná - ale s tímhle konkrétně zatím žádnej problém nebyl... a asi už ani nebude, pokud to ještě někdo bude chtít, tak se pošle během pár týdnu do světa, jinak vrakáč.
18:04:08
06.09.2018
06.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 06.09.18 14:52:01: kdyz s ni jezdim, tak by asi taky nebyl problem, ale ona moc nejezdila, po koupi jsem mel problem po nastartovani se vubec rozjet, vymenil jsem palivak - byl jeste puvodni a castecne se to zlepsilo, pak jsem zacal davat vif a po cca 1000km na benzin bylo po problemu
14:52:01
06.09.2018
06.09.2018
dragon_cb_cz
-> Jarda: Já ti nevím, segry okta v životě vif neviděla, jezdí pravidelně asi tak jako já si stříhám vlasy a zrovna v tomhle směru zatím (ťuk ťuk) problém žádnej...
09:52:23
06.09.2018
06.09.2018
Jarda - zrušená registrace
Biosracky uz mi par aut poskodily :/, tak ted do vseho cpu VIF, jestli to pomuze... U octy mi mozna zachranil cerpadlo, u feldy kvuli biosrackam odeslo. Ale auto ktere je denne v provozu, tam problemy nejsou, ale tam kde zustava benzin vice mesicu nebo i let, treba v zelenym MTX mam cast benzinu starou asi 6 let, v cervenym 3 roky a vse v pr... :/
18:36:46
05.09.2018
05.09.2018
Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu: protože odejde dřív čerpadlo, protože studený starty stojej za hovno, protože vyšší spotřeba ...
18:23:09
05.09.2018
05.09.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Proc se s tim tak blbne? Pisou i o feliciciich a pritom jsme do sluzebnich michali E85 s N95 v pomeru 50:50 zhruba a vesele se jezdilo :-O Mama s jednou z nich jezdi dodnes...
13:42:46
05.09.2018
05.09.2018
bouchy
-> krtecek: Když MB sneslo Super (úpravy netuším, ale nepředpokládám - byla zachována funkčnost na speciál), tak by mohlo. Navíc není jisté, že by N98 měla mít nějakou úlevu (zatím bývá na stojanech též značena jako E5), já osobně si myslím opak (že i tam je líh infiltrován, i kdyby zatím míň a pomalejc.) V tom bulváru třeba chyběj podstatný důvody, proč to škodí. Někdo na olejích třeba ilustroval jakousi lepivou srágoru na dně karbu (auto, moto) - moc nerozumím, kde by se tam vzala (biolíh je ethanol, tedy rozpouštědlo), ale zase překvapivá informace byla, že ničí slitiny některých kovů, AC pumpy (ty el.) působí elektrolýzu a to škodí. Krom toho, že pěstovat palivo je neekonomickej ekologickej fail, tak to má následky na některých materiálech. Nehledě na to, čím víc lihu, tím míň aditiv v tom zbytku.
-> doking: Nejspíš přetryskovat plus nanášet na kritický místa nějakou ochrannou hmotu (třeba něco jako flashlube, ale pro daný účel).
-> doking: Nejspíš přetryskovat plus nanášet na kritický místa nějakou ochrannou hmotu (třeba něco jako flashlube, ale pro daný účel).
13:09:18
05.09.2018
05.09.2018
doking
Jo no unie no, co už...Doufám,že nějaká chytrá hlavička přijde s nějakým řešením,jak provozovat starý škodovky, není jich málo :-)
12:36:10
05.09.2018
05.09.2018
krtecek
no děkuji za další článek, ale abych se přiznal..nevím tomu ani hlavu ani patu ..akorát jsem se tam dočetl, že fábky do 2005 už to taky nevezmou a vzhledem k tomu, že máme doma 2 tak mě to začíná víc stolicovat.. furt nevím co to teda pro mě, jako laika v oblasti paliv, znamená... MBčko snese N98?
08:41:15
05.09.2018
05.09.2018
bouchy
-> krtecek: No, bude to blbý, hlavně z hlediska hadic (dá se poměnit), ale hlavně slitin. Karburátor, AC pumpa atd s tím budou mít problém (degradace). Něco málo tady: skoda-virt.cz/cz/.../7666
9-etanol
Podobnou věc museli řešit vlastníci aut/motorek, co jezdily na petrolej, normal,... akorát si už nepamatuju, jak, protože sehnat funkční petrolej je problém (moderní se prý nehodí), totéž normal (technický krom absence řady látek stojí značně přes 40Kč/l)...radši bych, kdyby pár benzínek, kde by měli obyč E5, zůstalo - stačí 20-30 pump. Akorát, že to dopadne, jako se stojany pro mix, S91, N91 - prostě už nejsou.
Podobnou věc museli řešit vlastníci aut/motorek, co jezdily na petrolej, normal,... akorát si už nepamatuju, jak, protože sehnat funkční petrolej je problém (moderní se prý nehodí), totéž normal (technický krom absence řady látek stojí značně přes 40Kč/l)...radši bych, kdyby pár benzínek, kde by měli obyč E5, zůstalo - stačí 20-30 pump. Akorát, že to dopadne, jako se stojany pro mix, S91, N91 - prostě už nejsou.
08:38:12
05.09.2018
05.09.2018
Vojťas
08:10:29
05.09.2018
05.09.2018
krtecek
Tak jsem si před chvíli přečetl tento článek www.garaz.cz/clanek/brits
ka-studie-starsim-autum-ne
chutnaji-nova-paliva-21000
018?dop-ab-var... a nevím co si mám myslet. Podle toho co tam píší by za 2 roky (s tolerancí dávám 5let) měl zmizet klasickej natural 95...A teď vyvstává otázka. Co do těch veteránů budeme lít?