
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Scala, Kamiq a vse kolem nich.
-> Milan 136 03.05.19 13:34:32: To už dnes z mladších nikdo nezná, z mladších max. kdo si kupuje Autotip klasik, jinak z obyčejných smrtelníků po tom neštěkne ani pes a znají max. model co s ním jezdíte. Ten z tvého odkazu tady nikdo mít nebude a nebo max. počet prstů jedné ruky. To už začalo Felíčijí (jak říkala naše ekonomikářka). 

-> Nwkt 03.05.19 13:03:18: asi tak
-> Nwkt 03.05.19 13:03:18: To zase řvali dědci nad hrobem, kterým filmy pro pamětníky připomínají mládí a jezdili s tím starým. 

-> Jirik_Tuňák1983: A to "dražší, sportovní kupé" navazovalo na předchozího Rapida jak? 

-> castrol 03.05.19 12:10:43: To je pravda, protože to byla stejná kokotina asi jako poslední Twingo. Navíc se nemůžeš divit, protože Rapid bylo dražší sportovní kupé v rámci značky a automobilka z toho udělala budgetovej model. To by asi řval každej zdejší fanošuk, ideálně ještě majitel Rapida, Garde nebo eRka.
-> castrol: Na druhou stranu v čem novej rapid navazoval na toho starýho?
-> Jirik_Tuňák1983: ked sa objavil rapid tak polka ludi tu odpadla ze si dovolili obnoviť model
-> FrantaM 03.05.19 08:28:21: Tak je pravda, že je to takové od zdi ke zdi a vlastně nemají model, který v řadě pokračuje. VW má Golf a Passat, Seat má svoji Ibizu atd., Subaru, Mazda, Suzuki mají generace modelů taky, vesměs většina značek. Octavia a Superb nemají tak dlouhatánskou historii, ale budiž.
-> Milan 136: a já jsem tam psal, že jsem ho viděl poprvé? Spíše mně zajímá, jak velká škodovka bude ten Kamiq, když už Karoq je takový mrňous. To bude Kamiq spadat velikostí někde mezi modely Citigo a Fabia? A název Scala taky nebyl zvolen právě nejšťastněji...
-> Milan 136: Já už je vídám rok a půl a jsou ještě pořád hnusný.
Ale fakt ten zadek je strašně nepovedenej.
O3 FL jaksi aspoň to do jistý míry vystupuje z řady ikdyž je ta estetika subjektivní, ale karoq je zetadu fakt ošklivej.

Ale fakt ten zadek je strašně nepovedenej.

-> FrantaM 02.05.19 15:00:10: To je jako úspěch to vidět, když ty auta jezdí už rok a půl? 

zaujímavé je že za 23tis eur sa dlho predávala kolegova OIII FL Style 2,0TSI 140kw , vo fajn výbave, viacprvku , dve sady kolies a scaly stoja 20tis eur len tak lupne ...
-> FrantaM: scala nahradza model rapid tak asi nemoze mat nazov rapid
-> pavel14 02.05.19 17:50:53: Nevidím v tom problém. Lepší než donekonečna recyklovat jména ze začátku automobilismu. To je jak kopat do mrtvoly. A pokud se přestane dělat úspornej Rapid a tohle bude náhrada, pak jedině dobře, protože tohle má aspoň úroveň a zajímavé prvky.
Si vždycky vzpomenu na renault scala, dacia solenza scala a zastava skala. Už jen kvůli tomu mohli vymyslet něco jiného...
Na vlastní oči jsem viděl model Karoq, poblíž výstupu z metra Dejvická směr Národní technická knihovna, a přišel mi celkem malý. Ten Kamiq má být ještě menší, tak to jsem zvědavý... Navíc nová politika Škoda Auto mi přijde trošku divná - všechna SUV končí na písmeno "q". Pojmenování předchůdce Karoqu Yeti mi přišlo daleko výstižnější než nyní Karoq. Navíc u Scaly nechápu, proč výrobce nemohl ponechat jméno Rapid. To se Škoda Auto stydí za svoji historii? Ale je to jenom můj názor...
-> Jirik_Tuňák1983 30.04.19 13:54:32:
Vzhledem k tomu, že nemám cit pro design, je mi to docela jedno.
-> dragon_cb_cz 30.04.19 13:59:38:
Je tam cenovej rozdíl 40 tisíc mezi 1,0 TSI 85 kW a stejně výkonným 1,6 TDI. To není moc. Navíc si myslím, že se začíná skoro smazávat rozdíl ve složitosti moderního turbobenzínu a turbodieselu. Viz GPF. K rozdílu ve spotřebě se asi vyjádřit nedokážu. Jak jsem se tady chlubil se spotřebou TDI Rapidu, tak v reálu to tak oslnivý nebylo. Dojezd tam byl ohromnej, protože se do toho narvalo víc nafty, než kolik dám do Octy. Palubák v reálu kecal asi o 0,4 l/100. Úsporně se ten motor jeví v rychlostech nad 100 km/h, díky převodovce dlouhý jak tejden bez peněz. Při vesnicoidních cestách v Polabí vychází stará 1,9 TDI po Alenkově pyčtuningu o dost úspornějc.
Ovšem úplně stejně nedokážu potvrdit spotřebu TSI. To taky umí ukázat krásnou hodnotu spotřeby, zejm. v souvislosti s dosahovanými průměrnými rychlostmi na dálnici. Ale nádržku to má zoufale malou a dojezd je tedy ničemný. Odchylka měření spotřeby je mi dosud neznámá a nedokážu jí ani odhadnout.
E: u mě je prostě problém v tom, že jsem deaselovej.
Vzhledem k tomu, že nemám cit pro design, je mi to docela jedno.
-> dragon_cb_cz 30.04.19 13:59:38:
Je tam cenovej rozdíl 40 tisíc mezi 1,0 TSI 85 kW a stejně výkonným 1,6 TDI. To není moc. Navíc si myslím, že se začíná skoro smazávat rozdíl ve složitosti moderního turbobenzínu a turbodieselu. Viz GPF. K rozdílu ve spotřebě se asi vyjádřit nedokážu. Jak jsem se tady chlubil se spotřebou TDI Rapidu, tak v reálu to tak oslnivý nebylo. Dojezd tam byl ohromnej, protože se do toho narvalo víc nafty, než kolik dám do Octy. Palubák v reálu kecal asi o 0,4 l/100. Úsporně se ten motor jeví v rychlostech nad 100 km/h, díky převodovce dlouhý jak tejden bez peněz. Při vesnicoidních cestách v Polabí vychází stará 1,9 TDI po Alenkově pyčtuningu o dost úspornějc.
Ovšem úplně stejně nedokážu potvrdit spotřebu TSI. To taky umí ukázat krásnou hodnotu spotřeby, zejm. v souvislosti s dosahovanými průměrnými rychlostmi na dálnici. Ale nádržku to má zoufale malou a dojezd je tedy ničemný. Odchylka měření spotřeby je mi dosud neznámá a nedokážu jí ani odhadnout.
E: u mě je prostě problém v tom, že jsem deaselovej.

Aneb celkem drahý vývoj zdánlivě odladěného startéru jen proto, aby se mohlo ušetřit jinde - v tomto případě neznatelný emise. U alternátorů a katování u (nutných) dražších aku to stejné. Nic nepotěší víc, než dojetí ke kruháku a 3-4 starty jen proto, že člověk pustí spojku, aby ji zase stisknul, než se motor dotočí. S tím škodlivým stáním na místě by to chtělo rozvýst - proč? Benzín do oleje, nízký tlak mazání, přehřívání, nedobíjení,...? To asi není příliš vhodné pro jakýkoli motor, ale ještě před 10 lety nebyla jiná možnost, než rozumný řidič, který vhodně motor vypínal (a tím nevdomě dochlazoval a pozvolněji měnil režimy). To se samozřejmě nedá realizovat při jízdě krokem, nebo když přede mnou stojí kamion a nevidím, jestli pojedu za 1min nebo 45 minut.
Jinak asi nikomu nic nebrání si koupit CNG, pokud chce realizovat dlouhé jízdy zalevno. Přestavět se to moc nedá (např na LPG), jsou tam vícenáklady a snad trocha nepohodlí, ale pro fleet zatím asi budoucnost (resp. nic "lepšího" asi neexistuje).
Jinak asi nikomu nic nebrání si koupit CNG, pokud chce realizovat dlouhé jízdy zalevno. Přestavět se to moc nedá (např na LPG), jsou tam vícenáklady a snad trocha nepohodlí, ale pro fleet zatím asi budoucnost (resp. nic "lepšího" asi neexistuje).
-> lokaj 01.05.19 10:25:09: Tak on startér v "automatickém režimu" (S-S) trpí daleko míň, než s lidskou obsluhou., takže bych si troufl tvrdit, že naopak startéry tam budou mít vyšší životnost...
-> lokaj: ešte som nevidel pokazený štart stop štartér , ale rekordmana v tomto mám čo má len 860tis km , takže to ešte asi nie je dosť
Asi žádnému,ale ty staré motory (1.6i,1.9/2.0 TDI) i ty novější (1.8/2.0 TSI) to celkem zvládali bez dlouhodobějších následků..
A ano v tom máš asi pravdu.Bude to mít start stop,takže není co řešit.Až časem startér,altík apod..
A ano v tom máš asi pravdu.Bude to mít start stop,takže není co řešit.Až časem startér,altík apod..
-> lokaj 30.04.19 16:17:51: A kterýmu autu svědčí stání na volnoběh?
Když zaparkuješ na D1, tak holt vypneš motor, ne? A některá nová auta už to dělají automaticky, předpokládám, že i u tohoto modelu tomu nebude jinak...

Když zaparkuješ na D1, tak holt vypneš motor, ne? A některá nová auta už to dělají automaticky, předpokládám, že i u tohoto modelu tomu nebude jinak...
-> dragon_cb_cz 30.04.19 13:59:38: ono to tsi neni kdovijak usporny. 1.5tsi mi zere oproti 1.6tdi minimalne dva litry navic. Spis dva a pul. Ale samozřejmě uplne jinej vykon a neznam rozdil kupnich cen.
Scala mi nepřijde drahá a hlavně třeba co se týče interiéru je někde jinde než Rapid a nebo třeba Octavie.
Tak mozna kvuli spolehlivosti,nebo ciste Dalnicnimu provozu.Libi se mi ta sametove modra metla na ni.A slysel jsem,ze 1.5TSI nesnasi delsi stani na miste na volnobech.Ze se to tak dlouhodobe nici.Tim padem by mu byla zapovezena D1..Jinak jsem v obou autech sedel a Scala je pro Cecha lepsi nez Kamiq.Ale trochu draha.
-> palinator: Co jsem koukal na některý srovnání, tak když vezmeš v potaz kolik výbavy je už v tom "základu" (nevím jak se jmenuje ten v ČR dostupný), tak to takové drámo není.
Další otázke je, proč při úspornosti TSI lpět na naftě...
Další otázke je, proč při úspornosti TSI lpět na naftě...
-> palinator 30.04.19 13:42:16: Hlavně mi tedy přijde zajímavé, jak škodovka zápolí s předními světly. Zrovna jsem dával vedle do tématu s Fabiema. FIII je měla nejdříve hezky sešikmené dolů, po faceliftu vznikl spodek v rovině a u Scaly je zase vnitřek světel do kopce. 

No já jsem zvědavej jak se to vyvine s nákupem aut u nás ve firmě. V poslední době to byly dvojkový Fabie, pak Rapidy (vč. Spacebacku), vše pravděpodobně v naftě. Fabie už naftu nemá, Rapid už není a Scala je docela drahá ve srovnání s naftovým Rapidem takřka v plný palbě.
A je zajimave,ze Dacia udelala ze slova Scala pouhy stupen vybavy,ale Skodovka tomu jmenu pridelila cely novy model.
Tak uz sem pochopil,proc nekteri rikaji,ze Scala je uplne na h...o auto a jini zase,ze to je super splachovaci,co spolkne kazdej pruser.
Napadlo mne udelat tema ke Scale,potazmo Kamiqu,protoze byt na to vsichni mame svuj nazor a vyhrady jedna se o zcela novy da se rict prelomovy model.Tzv Golf classe.A zacnem zlehka.