skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
chladič vody, zajímavý
-> srdcar 120L: Tak to muselo být velká anomálie, plecháč v M1. Plecháče skončili opravdu v tom 79. na modelu 80 se nejdříve objevujou chladiče s bokama s takového divného bílého plastu (asi jako expanzka) a pak klasika černý plast.
-> Bukaj: Řekl bych, že až do přelomového roku 83-84. Vyndal jsem ho z M modelu 1984. Stejně se i lámaly radiátory topení, byly trochu větší než později hliníkové. Zřejmě z důvodů úspory barevných kovů se začaly dělat boky z plastu, hliníku byl dostatek v rámci RVHP, maďaři ho dodávali dost, měli velká ložiska bauxitu.
Někde se kdysi psalo že se do užovek na vývoz do teplých krajin montoval měděný chladič, tj. s měděnými lamelami... to by asi byla docela rarita, ale zatím jsem ho nikde neviděl. Jen tyhle železný, taky mám doma jeden fungl nový, železný.
-> David29:
Ne.
Ne.
Nebyl to třeba nějakej vývozovej?
Já co jsem měl kdysi užovku na díly, tak chladič byl celokovovej ale měl uplně jiný boky, takový bachratější.
-> Bukaj: ted jsem chtel napsat, ze jsem mel ouzu ze 77 a mela celokovovej....
Užovky do modelu 79 měly celokovový chladič...
