skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zapsani tazneho do papiru - help
-> Bukaj: super, díky
-> Luky: -> Vojťas:
Nejsnazší je to přes ten duplikát typového listu.
Já to řešil mailem přes tyhle stránky (na doporučení někoho z Virtu): www.tazak.cz/
...a bez problému.
Poslal jsem jim mail s fotkou typového štítku a odpověď:
"...na základě Vámi zaslaných údajů Vám můžeme vystavit tzv. duplikát Typového listu a zaslat jej na Vámi určenou adresu za poplatek 200,- Kč. Pokud máte o tuto službu zájem zašlete prosím danou částku na náš účet: 43-2160720217/0100 a do poznámky napište Vaše jméno. Jakmile platbu obdržíme zašleme poštou na Vámi určenou adresu.
S pozdravem,
Ing. Martin Zajíc
tažák.cz s.r.o."
Zaplatil jsem, za pár dní přišla doporučená obálka a s duplikátem typového listu a protokolem z STK na ouřad.
Nejsnazší je to přes ten duplikát typového listu.
Já to řešil mailem přes tyhle stránky (na doporučení někoho z Virtu): www.tazak.cz/
...a bez problému.
Poslal jsem jim mail s fotkou typového štítku a odpověď:
"...na základě Vámi zaslaných údajů Vám můžeme vystavit tzv. duplikát Typového listu a zaslat jej na Vámi určenou adresu za poplatek 200,- Kč. Pokud máte o tuto službu zájem zašlete prosím danou částku na náš účet: 43-2160720217/0100 a do poznámky napište Vaše jméno. Jakmile platbu obdržíme zašleme poštou na Vámi určenou adresu.
S pozdravem,
Ing. Martin Zajíc
tažák.cz s.r.o."
Zaplatil jsem, za pár dní přišla doporučená obálka a s duplikátem typového listu a protokolem z STK na ouřad.

-> Bukaj 12.06.19 06:57:38: zaplatit pár stovek za typák je asi to nejmenší. Táta někde vyhrabal tažný co by se hodilo na Funa, konstrukčně je vhodnější než to co se prodává teď. TP auta co to z něj je ale nemáme. Začnu tedy pátrat po výrobci/montážníkovi. Díky
-> Bukaj 12.06.19 06:57:38: -> venni 11.06.19 23:04:58: tak to doufam ze me zadnej z tehle katastrofalnich scenaru neceka. Tazny ze zlikvidovanyho auta, mam papir o likvidaci, origo papir o montazi Vapol, typovej list i uctenku o montazi. Stitek naprosto v poradku, stari tz pet let. Tak doufam ze s evidenckou a zapisem problem nebude.
-> Luky 11.06.19 20:59:42: Pokud je čitelnej štítek na tažném, tak to není problém. Ani když k tažnému nemáš papíry - duplikát "typového listu" kdyžtak za úplatu získáš od firmy, která tažné dané značky montuje (zkušenost mám z loňska s poptávkou přes mail - poslal jsem fotku štítku a za poplatek necelé dvě stovky včetně poštovného do týdne dorazil duplikát typového listu pro konkrétní tažné).
Pak na STK, kde zkontrolují el. zapojení, do protokolu napíšou, že je namontováno to a to TZ, které není v TP (nevyhovuje evidenční kontrola) a s protokolem z STK na úřad a poplatek myslím 100 Kč (nebo 50? nebo 200?) zapíšou tažné do papírů a vydají nové ORV.
U těch starších tažných bývá často problém s čitelností štítku - buď je hliníkový štítek sežraný či chybí úplně (ony pozink nýty skrz hliník nejsou moc dobrá volba do solanky), nebo je nečitelný (vyšisovaný potisk). Jiné záludnosti by být neměly. Jen pokud nechceš platit za typový list, musíš mít ještě techničák auta, ze kterého je TZ demontováno. Pokud máš typový list (originál či duplikát), je to asi jednodušší
Pak na STK, kde zkontrolují el. zapojení, do protokolu napíšou, že je namontováno to a to TZ, které není v TP (nevyhovuje evidenční kontrola) a s protokolem z STK na úřad a poplatek myslím 100 Kč (nebo 50? nebo 200?) zapíšou tažné do papírů a vydají nové ORV.
U těch starších tažných bývá často problém s čitelností štítku - buď je hliníkový štítek sežraný či chybí úplně (ony pozink nýty skrz hliník nejsou moc dobrá volba do solanky), nebo je nečitelný (vyšisovaný potisk). Jiné záludnosti by být neměly. Jen pokud nechceš platit za typový list, musíš mít ještě techničák auta, ze kterého je TZ demontováno. Pokud máš typový list (originál či duplikát), je to asi jednodušší

-> Luky 11.06.19 20:59:42: v zimé jsem sousedovi likvidoval ovci a druhý soused si z toho bral závěs a akce neskutečná.V Kt na DI musel i přes likvidaci závés v TP vyškrtnout a i přes to,že byl krásně čitelný štítek s číslem co souhlasilo sTP nechat nový majitel udělat další rádoby štítek v reklamce,protože ho na dvouch STK vyhodili.A to byla k závěsu i veškerá dokumentace i s paragonem o koupi...
Ale asi jako všude záleží na daném DI a STK
Ale asi jako všude záleží na daném DI a STK
-> Nwkt: zapomel jsi napsat, ze nebylo videt. :-) Stejne je mi divny, ze to s mym certifikatem jen na polaky proslo. :-D
-> Vojťas: Neni to jako s výměnou tachometru (nájezdu), že klidně ušmudláš papír kterej si klidně podepíšeš sám, a neni potřeba do toho tahat servis kterej z pohledu zákona neni o nic profesionálnější než kdokoli jinej potažmo ty, když to stejně překontrolujou na STK...
Nebo třeba k papíru o domácí "odborné montáži" přiložit maturitní vysvědčení na automechanika.
Nebo třeba k papíru o domácí "odborné montáži" přiložit maturitní vysvědčení na automechanika.

-> Vojťas: Já jezdil x měsíců bez zapsání a nic se nestalo 

-> Luky: Dopisoval jsem na Passata, takže lze
-> Luky: kdyz to ctu ted tak si teda nejsem jistej jestli to jde bez montaze firmou, ale co jsem se ptal tak jo.
www.mdcr.cz/Dokumenty/... /Zapis-tazneho-zarizeni-do -technickeho-prukazu-vozi
B) TZ demontované z jiného vozidla
Princip je obdobný jako u nového TZ. TZ lze do TP vozidla zapsat pouze na základě potvrzení obou zmiňovaných částí (garance shodnosti + potvrzení montáže). Shodnost TZ a jeho určení na dané vozidlo lze potvrdit následovně:
- TP vozidla, ze kterého bylo demontováno (pokud je toto vozidlo stále v provozu, je nutné TZ před zápisem do dalšího TP zrušit!)
+ potvrzení odborné montáže a stavu TZ ve zkušební stanici v rozsahu pravidelné technické prohlídky
www.mdcr.cz/Dokumenty/... /Zapis-tazneho-zarizeni-do -technickeho-prukazu-vozi
B) TZ demontované z jiného vozidla
Princip je obdobný jako u nového TZ. TZ lze do TP vozidla zapsat pouze na základě potvrzení obou zmiňovaných částí (garance shodnosti + potvrzení montáže). Shodnost TZ a jeho určení na dané vozidlo lze potvrdit následovně:
- TP vozidla, ze kterého bylo demontováno (pokud je toto vozidlo stále v provozu, je nutné TZ před zápisem do dalšího TP zrušit!)
+ potvrzení odborné montáže a stavu TZ ve zkušební stanici v rozsahu pravidelné technické prohlídky
Věděl by někdo s jistotou jak je to aktuálně se zápisem staršího tažného do TP? Lze to? Jak?
-> isti: u nas by to melo jit i bez servisu pokud ti na STK udelaj evidencku a bude to ok. Samozrejme k tomu je potreba nekolik papiru, ale na to se neptam 

-> Vojťas: To neviem či je stanovená doba od montáže ale pokutu určite môžeš dostať za to že to nie je zapísaný.U nás to nezapíšu bez potvrdenia servisu v ktorom to bolo montované.

Hele kdyz jsem na auto namontoval tazny, je nejaka lhuta do kdy musim udelat evidencku a zapsat to na urade? tenhle tyden uz to nestihnu vyridit. Hrozi nejakej vetsi problem pri kontrole? Nahoda je blbec...
-> Tom.t: Ja to dělal současně s normální STK

-> Climber: nevim jak u vas, ale tady na slovensku mame specialni technickou kontrolu na tazne zarizeni, stoji asi 150,- a nic jineho nez tazny se nekontroluje

-> Kuladmin: Tažný jedine s odnimatelnou kouli - na slovensku, a v cechach to bude to samy ...
pokud je to schvalene tazne zarizeni ISO 50 rozebiratelne dvema sroubovyma spoji, potrebujes doklad o nadobudnuti napr.doklady od vozidla z kteryho si to sundal, pak si ho namontujes nebo nechas namontovat a jdes na stk - kontrolu tazneho zarizeni, pokud to mas dobre namontovany a zapojeny, dostanes papir ze vyhovuje a jdes na dopravku ..tam uz to zalezi od toho jakou ma kdo naladu ... certifikat neni podminkou
pokud je to schvalene tazne zarizeni ISO 50 rozebiratelne dvema sroubovyma spoji, potrebujes doklad o nadobudnuti napr.doklady od vozidla z kteryho si to sundal, pak si ho namontujes nebo nechas namontovat a jdes na stk - kontrolu tazneho zarizeni, pokud to mas dobre namontovany a zapojeny, dostanes papir ze vyhovuje a jdes na dopravku ..tam uz to zalezi od toho jakou ma kdo naladu ... certifikat neni podminkou

-> Kuladmin: Když najdeš někoho trošku sdílného na STK, nebo se k tomu postavíš jako neználek, eventuelně jim nakecáš, že Tě tam poslaly z dopravního inspektorátu, ať Ti udělaj STK na tažný, tak Ti to projde. Já takhle koupil auto s tažnym, teda sundavacim. A když jsem dělal technickou, řekl jsem jim, ať mi udělaj technickou na tažny. Napíšou Ti, že vozidlo z hlediska identifikace nevyhovuje, s protokolem zajdes na dopravní inspektorát a tam Ti ho za nějakej pakatel zapíší do technicaku, pak si dojdes znovu na STK, a tam Ti vystavěj protokol o STK na 2 roky, do té doby máš technickou pouze na měsíc...
-> Staf1221: Tak pokud je to uz i u nas tak to mi nastesti nevadi - uz to taky ma odmontovatelny. Horsi bude ten certifikat. Ach jo tak hold asi neusetrim a budu muset koupit original.
neviem ako je to u vas, ale u nas sa tiez uz neda prihlasit tazne ktoreho koniec sa neda odmontovat
Hmm toho certifikatu sem se bal. Stitek asi nestaci co?-> Syny: A urcite jde pevne zarizeni to ze znej muzes odmontovat kouli uz nikoho nezajima. Dokonce muzes kdykoliv to tazne sundat a opetovne nandat dle potreby.
-> Kuladmin: K tomu tažnému potřebuješ certifikát od výrobce.
-> Syny: Už jsem takhle přihlásil dvě tažné.
-> Fén: mno kua tak to mi vysvetlete, kdyz sme chtel na ouzu pevny tak mi vsichni rikali ze to nejde...
-> Syny: Dáš i pevné.
do technicaku nedas pevny zarizeni, jen sundavaci
Lidicky poradte - mam tazne zarizeni sejmute z jineho auta - (stejna auta)(je snad original jeste nevim jestli je na nem stitek)- nemam k nemu zadne papiry dostanu to do technicaku?? co presne bych mel spravne mit? vim ze stim musim tam kde delaj STK adt. a pak na magistrat aby mi to zapsali.(Plati se zas neco?) Poradte prosim nekdo. Delaj jste to nekdo v posledni dobe? Predem diky moc vsem.