skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> myschaak AZNP K.Hora: Tak to jo - říkal jsem si, žes musel být buď někde alespoň trochu mimo auto anebo lovit hasičák kdoví odkud.. Ale fakt ještě klika, přesně jaks napsal - kdybys byl někde mimo, moc by ti z toho auta nezbylo.
-> myschaak AZNP K.Hora: první třetina interiéru by mohla být stejná, ne? Problém bude asi se stropnicí, ale to by se asi dalo zmáknout nějakým potažením. Každopádně ti to nezávidím, hlavně že se nestalo ni horšího.
koupim jinou,tahle půjde na díly bo dlouhou kastli v longu 2,5tdi nastrojenou jen tak neseženu...zrovna vim o krátky,i barva sedí ale krátká :/
-> Jozka: když jsem otevřel dveře tak už bylo pozdě.....byl jsem za rohem okouknout potencionálního spotřebáka a pak že se mi kuoří z auta někdo řekl....už ukapávala palubka a propadlo sklo,hasičák to zhasnul ale hned to začlo zase....byl to porod ale vešla se...ještě na drzáka říkám těm cajtum ať nás nelověj,že nebudou sedět váhy)))
-> myschaak AZNP K.Hora 30.08.14 12:32:15: Ty tedy víš, kde zahořet.. Ale že nestačil kilovej hasičák, to je mi trochu divný - pokud se použije hned v zárodku, stačí 2x fouknout trochu prášku a je po požáru..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> myschaak AZNP K.Hora: ty pico takze to jde na dily nebo to budes davat dokupy??
jak jsi to potom odtahl domu?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> myschaak AZNP K.Hora: Tak to nasere
Já jsem minulý rok hasil omegu u nejmenovaného supermarketu a ten samý případ. Kilovky do toho vletěly asi 4, ale borec zachoval klidnou hlavu a jak viděl že mu to hoří tak pro jistotu otevřel kapotu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> myschaak AZNP K.Hora: No doprdele. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> myschaak AZNP K.Hora: To jsou ti kuřáci
Ne vážně. Štěstí, že tam byli fakt tak rychle.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> m8rinek: jojo,nějakej zkratík,ale dobrý...30m od hasičárny v Humpolci,borci byli hned co jsem vystříkal hasičák na místě tak to odsral jen interiér v 1/3 auta....takže je z toho pořád dost vytěžitelnýho...bejt to někde za městem tak to bylo po pár minutách na prach
-> myschaak AZNP K.Hora: No pěkný, tvůj?
Dneska jsem zjistil že kilovej hasičák nestačí
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka: hej tak asi mi to prdlo takovým směrem že to o kapotu nebouchlo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Včera založení první vrstvy ztraceného bednění na základ garáže a jámy![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Jo, je to slyšet celkem výrazně - ale asi jak u čeho - zažil jsem 3x, u MB a kila výraznej zvuk úderu i přes nějakých 4000 ot/min, u užovky (pravda, bez odhlučňovacích výplní Z kapoty) trošku tlumenej, ale po předchozích zkušenostech bylo hned jasný, o co jde..
-> Jozka: jo? mně se to stalo jednou a slyšet nebylo nic ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Náhodou, v tom "děsným hukotu" větráku je plesknutí prasklýho řemene o rub kapoty slyšet velmi výrazně..
-> koště 29.08.14 11:30:43: Kámoš má teďka už oboje jako koníček, ale situaci u něj to nezměnilo.. A že těším (2x, máme někdy v září další poslední termín ostrého náběhu systému)..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> koště 29.08.14 11:30:43: Kámoš má teďka už oboje jako koníček, ale situaci u něj to nezměnilo.. A že těším (2x, máme někdy v září další poslední termín ostrého náběhu systému)..
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> škoda caddy: no neřekl bych, je to spíš tuzerská záležitost, ten větrák hnanej řemenem má otáčky daný otáčkama motoru (což u elektriky teoritecky lze taky ale neřekl bych že efektivně) a ta vrtule je poměrně brutální a slušně dimenzovaná na to co má obstarávat,, elektrickej větrák taky žere výkon (a pokud má být stejně dimenzovaný tak HODNĚ), takže tahle výmluva konverguje k nule + elektrickej větrák žere elektriku, takže šidíš akumulátor na dobíjení (tuplem pokud tam chceš nechat dynamo) a dáváš mu na prdel hned jak nahodíš zapalování (nehledě na vyšší nároky na CCA proud při startování - dnešní CaMF akumulátory to maj sice u prdele těch pár ampér co potřebuje škodovka, ale --)
a kdyby ti chtěl někdo nakukat že ten mechanickej větrák je hlučnej, tak poslechni nejednoho motoristu, kterýmu cestou prdnul klíňák --- na zvuku to není poznat ani za prd, teprve teploměr za rohem odhalí zradu
(naproti tomu jak nezaměnitelně řve elektrickej větrák co je na chladičích vepředu)
takže hlasuji pro origo vrtuli![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
a kdyby ti chtěl někdo nakukat že ten mechanickej větrák je hlučnej, tak poslechni nejednoho motoristu, kterýmu cestou prdnul klíňák --- na zvuku to není poznat ani za prd, teprve teploměr za rohem odhalí zradu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
takže hlasuji pro origo vrtuli
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> škoda caddy 29.08.14 21:36:58: tak mu nevěř
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): budu dávat upravenej motor ze šáde, a někdo mi řikal že elektrika je lepší
-> škoda caddy: důvod?
-> vhml: proč ? mechanika je lepší ?
-> škoda caddy 29.08.14 21:03:55: pokud jako náhrada mechaniky tak žádnej :-D
nějaká rada z čeho je vhodnej el. větrák ke chladiči na kilo ?
jel po dlouhé době Favoritem...pravěk!![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dveře opět dveřují, povysávany a vůbec dovychystany na "inzerátpvé foto": lukr.rajce.idnes.cz/Focus
_99
Ze staré rozstřihané manžety(posloužila jako šablona pro koženou) jsem vytvořil sešitím jednotlivých dílů k sobě sešívačkou zcela jedinečnou punkovou verzi :D
Tak druhou stranu fiesty sem zvládnul za 2 hodiny, když sem si všechny momenty pamatoval, nemusel nic hledat v knize, nikam jezdit a tyčku stabilizátoru sem měl uříznutou už od středy, tak to šlo dobře.
-> Jozka: To je důsledek toho, že mam na práci i koníček jedno místo. Jak sme měli na jře tu rozpravu o Autocontu, tak když se poštěstí, tak ti přivezu dárkovej balíček. ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> koště: Tobě by se určo líbilo u jednoho mýho kámoše... u něj panuje v dílně (no, vlastně všude..) obdobná směs škodováckých zbytků a roztodivných počítačových komponent..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ZdeněkH - zrušená registrace 28.08.14 20:47:20: já taky začal s nápravou, chtěl sem vyměnit silentbloky v ramenou a končil u výměny nápravnice
-> Pavel P@nkáč: No no zase tolik si nestěžuju
A rozpadla se jen ráčna. Zase mám ji už kolik let a už hodně udělala a na to, že celá sada stála ani ne litr si myslím slušný. A to jsem nepopisoval na jaké zemi jsem to dělal. Na blátoštěrku v parku
a hezky vše nasáklé vodou po deštíku
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> stepan: ja si spletl tvuj nick se zdenkovím, omluva
-> Pavel P@nkáč: Dělám v garáži a nářadí mám řekl bych slušný.
-> stepan: ja o tve kvalite prace nepochybuju ale dokazu si predstavit jak to delas na zemi s rozpadajicím se naradím
potom tu je hroznej roman jak to slo vse na hovno...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> stepan: přesně. Jo a čas jsem stáhl jen na 3 hodiny na stranu, ale zase bez odskočení na kafe nebo do obchodu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavel P@nkáč: Optimisto. Kromě toho, že hodně servisů do auta s hydraulikou nechce sahat tak jsem se ptal jednoho servisu kam jsem už dřív s jiným autem zajel a cena 2000kč když to dobře půjde což kdybych nesháněl jiné těhlice a ramena tak by snadno nešlo. Těhlice je ok tam se moc věcí posrat nemůže, ale třeba rameno. Pokud by měli měnit silentbloky tak je tam jeden co je dost náchylný na polohu vůči rameni kvůli zdvihu auta. Tento silentblok co jsem četl při výměně posral nejeden origo servis Citroen a ti mají k dispozici origo příručky. A to nepočítám jak by si s tím mákli a o kolik by se to zvedlo kdyby to nešlo. A další věcí je to, že i když mám takové spisovatelské střevo tak mě to i baví. Odreaguju se u toho.
-> stepan: asi tak :) i kdyz uz jsem nasel servis, kterymu duveruju... bohuzel 50km od baraku :-)
-> Pavel P@nkáč: Ono dát auto do servisu není taková výhra, radši si to udělám sám, a sem klidnej, že je to udělaný dobře.
-> ZdeněkH: ja se divým že se stim tak peres na ulici vymenit cep, silenblok a remen by stalo v servisu tak hodinu prace cca 300kc? to bych se na to mohl...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> stepan: Tak jsem se dnes pustil do podobné práce jako ty na té fiestě. U spolujezdce jsem potřeboval vyměnit spodní čep a klíňák.
Výměnu spodního čepu jsem vyřešil velice šalamounsky a to tak, že jsem vyměnil těhlici
Přímo na autě se mi nedařilo ani rozpojit spoj rameno-těhlice jak to drželo na čepu. A hlavně jsem potřeboval vyměnit už i silentbloky na rameni. Auto dokázalo měnit geometrii při jízdě, brzdění i rozjíždění (poznáno podle polohy volantu).
Přípravy byly veliké a dlouhodobější. Sehnat jinou těhlici, rameno, samozřejmě čep, ořech na poloosu 36.
Z dřívějška už byli vyměněn čep řízení a kostička.
Povolení matice poloosy bylo zajímavé ořech veliky, ale po nasazení ráčny a trubky jsem zjistil, že je to jaksi docela blízko gumě a blatníku. No poradil jsem si a vše povolil. Pak povolit čep řízení, sundat kostičku, sundat brzdič a vedení brzdové kapaliny a lanovodu ručky, kotouč a pak povolit rameno a spoj těhlice s pístnicí. Toho jsem se obával, že nepůjde sundat, ale vše šlo díky unikajícímu mazivu hladce
Vybouchat poloosu z ramene taky. Sundat těhlici i s ramenem a zahodit daleko.
Pro montáž jsem nejdřív musel veškeré nářadí uklidit (práce na ulici) a zajít dom do sklepa pro náhradní rameno. Pak zase vše vyskládat jako kokot. Namontovat nové rameno, do ramene nasadit těhlici a nasadit pístnici. Problém. Nejde to. Po pár pokusech jsem vzal WD40 nastříkal a už to šlo líp. V knize Jak na to se píše, že pro snadnější sundání pístnice z těhlice se má sundat šroub a do mezery zezadu se má nasadit imbus 8(? asi nebo 10) a následně pootočit a tím rozevřít těhlici. Imbus jsem nasadil, ale nepovedlo se mi rozevřít. Hrubé násilí pomohlo.
Po nasazení pístnice to všechno šlo jako na drátkách.
Nasazení poloosy, nasazení a přišroubování spodního čepu, čepu řízení, držáky pro lanovod a hadici. Průser se objevil když jsem chtěl namontovat kotouč. Doma mě to nenapadlo zkontrolovat, ale někomu se povedlo při demontáži urvat šrouby držící kotouč. No nic šup do kufru pro šrouby kola a pokračovat. Sice mě to nasralo, ale co nadělám prodejci to o hlavu už neomlátím. Panenkou jsem zvedl za rameno celý komplet pro nasazení kosti a když už jsem to měl přizvedlé jako v normální jízdní poloze tak jsem pořádně dotáhl i šrouby ramene.
Pak jen rychle vyměnit klíňák jen abych zjistil, že je pořád podle mě moc dlouhý. Auto má jednu kladku co má kmitat při jízdě (napínák) a jednu, kterou se dopne řemen při výměně. Kladku na dopnutí jsem dal na max a přesto klíňákem mezi nejdelší rovinou (mezi klikovkou a klimakompresorem) to v pohodě prstem zvednu o víc jak 1cm a při běhu motoru to lítá jak prase. Do prasa furt.
Nasadit kolo, postavit na zem, dotáhnout matici poloosy a hotovo. Jen v jednu chvíli jsem si málem nadělal do trenek. Nasazena ráčna s ořechem a na ráčně dlouhá trubka. Tlačím abych to dotáhl pro zajištění závlačkou a najednou rup. Krve by se ve mně nedořezal v první chvíli mě totiž napadlo kurva já jsem snad první co urval kus poloosy. Protože jak to odpadlo tak se to otočilo a viděl jsem jen zoubky jakoby od poloosy. Kouknu blíž a pohoda jen ráčna se rozpadla.
Pak už jen poklidit, auto nechat zacvičit nahoru a dolů a šup pryč.
Bohužel jsem fotku žádnou neudělal, protože jak jsem měl zasrané ruce tak jsem na nic jiného nechtěl šahat. Kluci mechanici jak děláte? V rukavicích? Mně se to nedaří. Gumové ty se mi po chvilce rozpadnou, roztrhají a kožené v těch nemám potřebný (dle mě) cit. Navíc jsem vždycky zasraný až minimálně po lokte v horším až po ramena.
Ale ještě mě čeká druhá strana. Uvidím jestli se mi zítra do toho bude chtít.
Výměnu spodního čepu jsem vyřešil velice šalamounsky a to tak, že jsem vyměnil těhlici
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přípravy byly veliké a dlouhodobější. Sehnat jinou těhlici, rameno, samozřejmě čep, ořech na poloosu 36.
Z dřívějška už byli vyměněn čep řízení a kostička.
Povolení matice poloosy bylo zajímavé ořech veliky, ale po nasazení ráčny a trubky jsem zjistil, že je to jaksi docela blízko gumě a blatníku. No poradil jsem si a vše povolil. Pak povolit čep řízení, sundat kostičku, sundat brzdič a vedení brzdové kapaliny a lanovodu ručky, kotouč a pak povolit rameno a spoj těhlice s pístnicí. Toho jsem se obával, že nepůjde sundat, ale vše šlo díky unikajícímu mazivu hladce
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pro montáž jsem nejdřív musel veškeré nářadí uklidit (práce na ulici) a zajít dom do sklepa pro náhradní rameno. Pak zase vše vyskládat jako kokot. Namontovat nové rameno, do ramene nasadit těhlici a nasadit pístnici. Problém. Nejde to. Po pár pokusech jsem vzal WD40 nastříkal a už to šlo líp. V knize Jak na to se píše, že pro snadnější sundání pístnice z těhlice se má sundat šroub a do mezery zezadu se má nasadit imbus 8(? asi nebo 10) a následně pootočit a tím rozevřít těhlici. Imbus jsem nasadil, ale nepovedlo se mi rozevřít. Hrubé násilí pomohlo.
Po nasazení pístnice to všechno šlo jako na drátkách.
Nasazení poloosy, nasazení a přišroubování spodního čepu, čepu řízení, držáky pro lanovod a hadici. Průser se objevil když jsem chtěl namontovat kotouč. Doma mě to nenapadlo zkontrolovat, ale někomu se povedlo při demontáži urvat šrouby držící kotouč. No nic šup do kufru pro šrouby kola a pokračovat. Sice mě to nasralo, ale co nadělám prodejci to o hlavu už neomlátím. Panenkou jsem zvedl za rameno celý komplet pro nasazení kosti a když už jsem to měl přizvedlé jako v normální jízdní poloze tak jsem pořádně dotáhl i šrouby ramene.
Pak jen rychle vyměnit klíňák jen abych zjistil, že je pořád podle mě moc dlouhý. Auto má jednu kladku co má kmitat při jízdě (napínák) a jednu, kterou se dopne řemen při výměně. Kladku na dopnutí jsem dal na max a přesto klíňákem mezi nejdelší rovinou (mezi klikovkou a klimakompresorem) to v pohodě prstem zvednu o víc jak 1cm a při běhu motoru to lítá jak prase. Do prasa furt.
Nasadit kolo, postavit na zem, dotáhnout matici poloosy a hotovo. Jen v jednu chvíli jsem si málem nadělal do trenek. Nasazena ráčna s ořechem a na ráčně dlouhá trubka. Tlačím abych to dotáhl pro zajištění závlačkou a najednou rup. Krve by se ve mně nedořezal v první chvíli mě totiž napadlo kurva já jsem snad první co urval kus poloosy. Protože jak to odpadlo tak se to otočilo a viděl jsem jen zoubky jakoby od poloosy. Kouknu blíž a pohoda jen ráčna se rozpadla.
Pak už jen poklidit, auto nechat zacvičit nahoru a dolů a šup pryč.
Bohužel jsem fotku žádnou neudělal, protože jak jsem měl zasrané ruce tak jsem na nic jiného nechtěl šahat. Kluci mechanici jak děláte? V rukavicích? Mně se to nedaří. Gumové ty se mi po chvilce rozpadnou, roztrhají a kožené v těch nemám potřebný (dle mě) cit. Navíc jsem vždycky zasraný až minimálně po lokte v horším až po ramena.
Ale ještě mě čeká druhá strana. Uvidím jestli se mi zítra do toho bude chtít.
-> dragon_cb_cz 28.08.14 06:37:13:
Já od doby co začal učit Škóda jezdit i v druhý půli otáčkoměru, akorát pociťuju ještě větší vůle na klice a všechno tak nějak víc rozvolněný, jinak nic.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já od doby co začal učit Škóda jezdit i v druhý půli otáčkoměru, akorát pociťuju ještě větší vůle na klice a všechno tak nějak víc rozvolněný, jinak nic.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: ako píše Haso je to Chevrolet Aveo ...
-> minno: chevrolet aveo
-> Placko 27.08.14 21:36:06: možno by bolo dobré napísať o aké auto sa jedná.
-> stepan: uz si vzpomínám, ze jsem se pozastavoval nad tímto resenim u jedny 106ky...
-> Bagrr- máma mele Emu: www.heureka.cz/?h%5Bfraze
%...