-> dragon_cb_cz:
V čem jako?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
23:31:41
26.04.2015
26.04.2015
palinator
23:31:27
26.04.2015
26.04.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
23:30:53
26.04.2015
26.04.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
MPI lista z fobie zachranuje kamaradovu mazdu :)
22:56:41
26.04.2015
26.04.2015
afro100
-> dragon_cb_cz 26.04.15 18:56:57: toto konkretne mam vyskusane, je to teda sajrajt, pachne to hnusne ale funguje to .. zatial bez problemov pouzite na vsetkych kolach co som mal (okrem lestenych). Nastriekat, kefkou predrhnut a oplachnut, netreba to nechat zaschnut, potom to spravi skarede mapy (zo spiny - nie ze by to rozleptalo lak alebo co).
22:33:04
26.04.2015
26.04.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: Co ti brání
22:32:12
26.04.2015
26.04.2015
palinator
-> Stepan FUN:
A jak ti brzdí ručka teď? Dokážeš to urvat na suchu o 180°? Já to nedokážu ani na mokru, ale kámoš co má na Boře Textar desky (kotouče nevim), tak to jde s prstem v řiti. Dost mu závidim.
A jak ti brzdí ručka teď? Dokážeš to urvat na suchu o 180°? Já to nedokážu ani na mokru, ale kámoš co má na Boře Textar desky (kotouče nevim), tak to jde s prstem v řiti. Dost mu závidim.
22:14:23
26.04.2015
26.04.2015
zdrub
Jelikož čeká naše princezna štěňátka, tak jsem jí musel udělat porodní box.
21:28:29
26.04.2015
26.04.2015
Přema
-> srdcar 120L: díky, zkusím ty tyče poměřit. vůbec bych se nedivil že to co se domníváš je pravda. Kdyby jsi viděl bývalého "inteligentního"
; majitele tak pochopíš. proč to auto takhle vypadá(montážní pěna všude kde byla díra,kilometry kabelů přes auto vedoucí od nikud nikam atd.). Na druhou stranu za ty prachy......
20:38:53
26.04.2015
26.04.2015
srdcar 120L
-> Přema: Pokud jsou špatné svisláky, tak asi budeš mít problém na STK, protože když to strčí na rozkývání přední nápravy, tak se to projeví a asi tě vyhodí. V jakém stavu jsou svisláky předběžně zjistíš tak, že dáš kola rovně a vezmeš za kolo v horní části a zakýveš silou ven a dovnitř, totéž na druhé straně. Vůle se projeví klepáním a v rukách to i ucítíš. Trochu se dají eliminovat utažením matky svisláků, ale nic moc.
Pokud jsou větší vůle ve svislácích, nic moc s tím neuděláš, je to na výměnu ( pokud po rozebrání by nebyly vyrezlé, o čemž pochybuji, by postačovalo vyměnit a vystružit nová pouzdra). Zběžně, abys věděl, nakolik jsou tyče k jedné straně víc, je změř pod vozem v místě od kyvného kloubku na tyčích vlevo a pak vpravo, vždy od stejného místa. Podle mě, když předchozí majitel dával jinou nápravu, nezabýval se postavením volantu při nasazení tisícihranu na převodku řízení. No a třeba při seřizování geometrie se volant postavil rovnoměrně a nestejná délka tyčí se takto zprznila.
Pokud jsou větší vůle ve svislácích, nic moc s tím neuděláš, je to na výměnu ( pokud po rozebrání by nebyly vyrezlé, o čemž pochybuji, by postačovalo vyměnit a vystružit nová pouzdra). Zběžně, abys věděl, nakolik jsou tyče k jedné straně víc, je změř pod vozem v místě od kyvného kloubku na tyčích vlevo a pak vpravo, vždy od stejného místa. Podle mě, když předchozí majitel dával jinou nápravu, nezabýval se postavením volantu při nasazení tisícihranu na převodku řízení. No a třeba při seřizování geometrie se volant postavil rovnoměrně a nestejná délka tyčí se takto zprznila.
20:25:28
26.04.2015
26.04.2015
StepaNoFUN
-> Nwkt: Vodící čepy na P straně OK, L strana rozhejbaná... ;-)
-> dragon_cb_cz: Brzdilo to slušně - ale jenom předek. zadek bez odezvy a hlavně mě srala ručka, která brzdila jen na pravý kolo a ještě blbě...
-> dragon_cb_cz: Brzdilo to slušně - ale jenom předek. zadek bez odezvy a hlavně mě srala ručka, která brzdila jen na pravý kolo a ještě blbě...
20:17:04
26.04.2015
26.04.2015
Milan 136
-> Stepan FUN: něco podobnýho jsem udělal na octě na předku po koupi. Jak to chvíli stálo v Praheee, tak se to podepsalo. Tak jsem je sundal, oklepal, na soustruhujen hrany šábrem a šmirglem, zarovnal na šmirglu desky, vše vyčistil a složil
20:15:34
26.04.2015
26.04.2015
dragon_cb_cz
-> Stepan FUN: Na 14 dní bych se asi i na podobnou "opravu" vykašlal... nebo to brzdilo až tak mizerně?
20:13:27
26.04.2015
26.04.2015
Nwkt
-> Stepan FUN: vodící čepy nezarezlý?
20:12:43
26.04.2015
26.04.2015
StepaNoFUN
Taky jsem dneska dělal brzdy... Stočení zadních kotoučů kladivem (obuchání rzi) a jejich obroušení flexou... Podotýkám, že je to stav na 14dní (hlavní důvod rejpání se v tom bylo zjištění jak jsou na tom třmeny a jejich rozhejbání), protože desky i kotouče jsou objednaný (Zimmerman)...
20:00:20
26.04.2015
26.04.2015
palinator
Já dneska na škodovce "udělal" brzdy. Vyměnil průtokáče na HBV a vyměnil těsnění na posilovači (máznul jsem trn i styčnou plochu těsnění s obalem posilovače LAčkem - kdoví jak se to zachová). Výsledkem je že zas 3,5 kola uspokojivě brzdí a posilovač drží podtlak. Pokračování příště.
19:32:26
26.04.2015
26.04.2015
Přema
-> srdcar 120L: Správně origo náprava a dává to smysl minulý majitel údajně celou nápravu měnil. bylo mi tvrzeno že jsou v hajzlu svisláky udájně. takže nejspíše jak píšeš prostě sbíhavost nastavili tak jak to šlo. Otázkou je jak to dát dokupy nebo zda s tím projdu TK
18:58:10
26.04.2015
26.04.2015
srdcar 120L
-> vhml: -> Přema: Můj předpoklad je, že máš originál úzkou nápravu se šnekovým řízením. Nemusí to být jen vymačkané dorazy. Dělávalo to taky, když se geometrie dělala do jedné strany, vlastní zkušenost. To značí, že když měla kola větší rozbíhavost, tak se to seřídilo jednou stranou a to je výsledek. Vyzkoušej od rovného postavení kol, kolik otáček volantu přesně máš doleva a pak doprava. Nebude to úplně stejné. Dál můžeš mít volnější klouby na řídící tyči, případně větší vůli na pomocném čepu.
18:56:57
26.04.2015
26.04.2015
dragon_cb_cz
-> afro100: Jo, asi nějakou takovou chemii zkusím... sice jsem slyšel stížnosti, že prý některým lakům dává pěkně na prdel, ale na těch kolech není moc co zkazit....
-> Jarda/felda: Pokud výměna zahrnuje víc než prosté vycvaknutí a zacvaknutí nového nebo podobně triviální operaci, tak to asi řešit nebudu, neb na to prostě nebude čas...
-> palinator: Vyskočilo to když s tím jel chvíli před tím, než jsem dorazil já... když jsem přijel, tak to zrovna měl napíchnutý. Vím, že levý zadní kolo a v tej oblasti se pokud vím nic nedělalo... párkrát to při jízdě zhaslo, ale většinou ne.
-> Jarda/felda: Pokud výměna zahrnuje víc než prosté vycvaknutí a zacvaknutí nového nebo podobně triviální operaci, tak to asi řešit nebudu, neb na to prostě nebude čas...
-> palinator: Vyskočilo to když s tím jel chvíli před tím, než jsem dorazil já... když jsem přijel, tak to zrovna měl napíchnutý. Vím, že levý zadní kolo a v tej oblasti se pokud vím nic nedělalo... párkrát to při jízdě zhaslo, ale většinou ne.
16:37:15
26.04.2015
26.04.2015
palinator
-> dragon_cb_cz 25.04.15 22:35:34:
Nevim co ti na ní dělali, ale projdi jestli jsou všude zacvakaný konektory k čidlům ABS. Případně rychlá diagnostika.
Nevim co ti na ní dělali, ale projdi jestli jsou všude zacvakaný konektory k čidlům ABS. Případně rychlá diagnostika.
16:24:42
26.04.2015
26.04.2015
vhml
-> Přema 26.04.15 16:00:49: vymačkané dorazy
16:00:49
26.04.2015
26.04.2015
Přema
Natřel jsem auto odrezovačem a čekám na zázrak, třeba ta rez opravdu zmizí. Jinak dotaz: při zatočení volantem do leva, se mi levé kolo otírá o vnitřek podběhu( tam co je nádrž). Prvé to nedělá. Čím to může být?Kola jsou při vyrovnání podél auta v rovině obě stejně.
10:02:47
26.04.2015
26.04.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem postupně či střídavě jezdil na 4. různý STK ve dvou krajích po roce 1990 a vloni se mi po mnoha letech stalo, že měřili nejen sbíhavost, ale možná i odklon (nevím úplně jistě, tlachal jsem s druhým technikem trochu opodál). Ale za bolševika to v předchozí (5.) stanici měřili vždycky.. ale "playlist" by měli mít všichni stejnej .
01:32:19
26.04.2015
26.04.2015
Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 25.04.15 22:35:34: tak hold koupíš za dvě stovky nový čidlo
22:35:34
25.04.2015
25.04.2015
dragon_cb_cz
Tak oktávka vyzvednutá ze servisu, bohužel chvíli před předáním se na ní rozsvítila kontrolka ABS.... no do zimy to počká Vyhrabal jsem z garáže rok a půl odložený letňáky (loni jsem dojížděl starý zimní), přezul to, trochu je vypucoval (ale na některejch místech ten brzdnej prach jen vodou a hadrem dolů nechce ), skoro vypadaj, že se za ně nemusím stydět... Pak zkušební projížďka a hned je to nějaký veselejší, když to v zatáčkách tolik neklouže a s čerstvým oleje motor nezní tak dejchavičně... už mi to auto chybělo
22:02:27
25.04.2015
25.04.2015
stepan
Nasadil sem nějakej ten chrom a světla a naučil kalkulačku fotit:
21:25:47
25.04.2015
25.04.2015
miguelias
Rozebral jednu vrakoidní 130 a 105 mohl jsme si vzít co jsem chtěl a vše jen za 600 :D 4xpřístrojovka,sedačky rapid,emkové zadní světla, 4xdveře z druhé škodovky jak nové, zadní kapota, filtrbox,směrovky,karbec,
volant, nové lucasy,koberec šedý,2 autorádia,středový tunel, ....příště beru další věci ( nápravy,převodovka atd.....
18:29:40
25.04.2015
25.04.2015
StepaNoFUN
-> Bukaj: Dělá to jenom u delších slov. Je to nějakej bug na kterej jsem odkazoval asi před rokem... Ale asi se tu chybu Evžovi nedaří najít.
17:25:28
25.04.2015
25.04.2015
castrol
-> ochoda: tak prepojku
17:12:42
25.04.2015
25.04.2015
ochoda
-> castrol: Když oni jsou funkční. A já už do funkčních věcí nehrabu.
17:12:01
25.04.2015
25.04.2015
castrol
-> ochoda: tak jedine rozobrat
17:04:52
25.04.2015
25.04.2015
ochoda
-> castrol: On ten jeden je zeshora, tím by to asi šlo. Ale dělat to na složenejch brzdách, no nevim.
16:56:46
25.04.2015
25.04.2015
castrol
-> ochoda: mam pocit ze sa to nejak cez odvzdusnovak prevrtavalo
16:14:22
25.04.2015
25.04.2015
King
-> Bukaj: Priznam se, ze mereni sbihavosti na STK jsem jeste nezazil - svetla/blinkry - cukacka/jama - brzdy/rucka - kontrola nastaveni svetel - povinna vybava/identifikatory - samolepka/protokol....nas
hle za mesic :-)
15:58:36
25.04.2015
25.04.2015
minno
-> ochoda: netuším ako, len viem, že sa to tak robí.
14:46:52
25.04.2015
25.04.2015
ochoda
-> minno: A netušíš jak složitý je to provrtat?
..nebo spíš jak? Jediný co mě napadá tak skrz ten horní odvzdušňovák. Jenže mi tak došlo, že to bych ty brzdy musel rozebrat. Sakra práce.
..nebo spíš jak? Jediný co mě napadá tak skrz ten horní odvzdušňovák. Jenže mi tak došlo, že to bych ty brzdy musel rozebrat. Sakra práce.
14:29:09
25.04.2015
25.04.2015
Bukaj
-> minno 25.04.15 13:41:05: No, u nás zase nemají přístroj na měření varu brzdovky...
...a upřímně - nechtěl bych, aby se mi někdo vrtal v nádobce s brzdovkou a něco do ní strkal...
...a upřímně - nechtěl bych, aby se mi někdo vrtal v nádobce s brzdovkou a něco do ní strkal...
14:27:39
25.04.2015
25.04.2015
minno
-> ochoda: prevŕtať okruhy a druhý vývod zaslepiť.
14:09:55
25.04.2015
25.04.2015
ochoda
Nic kloudnýho sem nenašel a nevím kam s tím. Kdysi jsem tu někde viděl jak někdo měl 4p brzdy na jednu hadici, ale bez propojek. Nevíte o tom někdo něco víc? Díky
13:41:05
25.04.2015
25.04.2015
minno
-> Bukaj 25.04.15 13:23:50: Tak ten postup STK u nás takmer rovnaký, až na tú zbiehavosť. Myslím, že u nás na to ani len nemajú prístroj. A bod varu brzdovej kvapaliny sa kontroluje tak, že technik dá dole víčko z nádržky s brzdovkou, do brzdovej kvapaliny v nádržke ponorí meraciu žhaviacu sondu pripojenú káblom k meraciemu prístroju, a tam mu ukáže nameraný bod varu. V tej sonde je "žhavič", ktorý lokálne v okamihu nahreje brzdovku na určitú teplotu a podľa toho to zosníma. Z brzdovky sa pritom zadymí .
13:26:24
25.04.2015
25.04.2015
Bukaj
-> Bukaj 25.04.15 13:23:50: Netušíte, proč se místo konce uvozovek objevuje nápis "?
13:23:50
25.04.2015
25.04.2015
Bukaj
-> minno 25.04.15 12:39:21: -> Jarda/felda 25.04.15 12:59:12: Zatím na všech STK, na kterých jsem kdy byl (Horoměřice, Radotín, Březová), kontrolovali vždy totéž:
Najedeš na linku, předními koly na desky "pneumatocukátoru&qu ot;, pod autem je jáma, technik vleze pod auto, řekne, abys stoupl na brzdu, zacuká tím "pneumatocukátorem&q uot;- zkontroluje vůle v nápravách, zkoukne stav podvozku, brzdového (palivového) vedení, výfukového potrubí atd. Pak řekne, abys jemně cukal volantem sem a tam - kontrola vůlí v řízení. Někdy Tě vyzve, abys šel mrknout, co je kde špatně...
...pak popojede s autem z jámy k přístroji na měření sbíhavosti řízené nápravy (jednoduché digitální zařízení - po každé straně auta sloupek s displejem a sklopným otočným ramenem, které přiloží k boku pneumatiky a displej ukáže sbíhavost (či rozbíhavost s mínusem) v milimetrech. Jednoduchým součtem sbíhavosti obou kol spočítá celkovou sbíhavost. nemusí být volant přesně ve vodorovné poloze...)
Pak popojede na válcovou zkoušečku brzd...
...a z ní na plac se zrcadly za autem a regloskopem před autem, kde zkontroluje osvětlení, povinnou výbavu a identifikátory (VIN, typ motoru, tažné...) a vylepí známku.
Na některých STK ještě kontrolují hladinu brzdové kapaliny v nádržce.
-> minno 25.04.15 12:39:21: Jinak by mne zajímalo, jak technik u vás zkontroluje bod varu brzdovky?
Najedeš na linku, předními koly na desky "pneumatocukátoru&qu ot;, pod autem je jáma, technik vleze pod auto, řekne, abys stoupl na brzdu, zacuká tím "pneumatocukátorem&q uot;- zkontroluje vůle v nápravách, zkoukne stav podvozku, brzdového (palivového) vedení, výfukového potrubí atd. Pak řekne, abys jemně cukal volantem sem a tam - kontrola vůlí v řízení. Někdy Tě vyzve, abys šel mrknout, co je kde špatně...
...pak popojede s autem z jámy k přístroji na měření sbíhavosti řízené nápravy (jednoduché digitální zařízení - po každé straně auta sloupek s displejem a sklopným otočným ramenem, které přiloží k boku pneumatiky a displej ukáže sbíhavost (či rozbíhavost s mínusem) v milimetrech. Jednoduchým součtem sbíhavosti obou kol spočítá celkovou sbíhavost. nemusí být volant přesně ve vodorovné poloze...)
Pak popojede na válcovou zkoušečku brzd...
...a z ní na plac se zrcadly za autem a regloskopem před autem, kde zkontroluje osvětlení, povinnou výbavu a identifikátory (VIN, typ motoru, tažné...) a vylepí známku.
Na některých STK ještě kontrolují hladinu brzdové kapaliny v nádržce.
-> minno 25.04.15 12:39:21: Jinak by mne zajímalo, jak technik u vás zkontroluje bod varu brzdovky?
12:59:12
25.04.2015
25.04.2015
Jarda/felda
-> Bukaj 25.04.15 07:29:47: u vás měří geometrii
12:40:53
25.04.2015
25.04.2015
minno
-> Michal N 283 - zrušená registrace 25.04.15 12:33:26: u nás sa udomácnilo označenie "loď". Lebo keď do toho sadneš, tak sa cítiš ako na palube veľkej lode. Predné okno 2 metre pred tebou.
12:39:21
25.04.2015
25.04.2015
minno
-> Westas - zrušená registrace 25.04.15 00:27:57: Tak vetrania v škodovke by som sa fakt nebál A ak tými zakrytými výrezmi pod zadným oknom myslíš otvory v tom plechu pod platom, tak len pre info, eMká tam tieto výrezy už tiež nemali.
-> Bukaj 25.04.15 07:29:47: Tak to teda čumím, že niekde na STK kontrolujú aj geometriu náprav Nikdy sa mi nestalo, že by to merali. U nás sa kontrolujú akurát svetlá, bod varu brzdovky, brzdy, vôle v nápravách a prípadne to, čo technikovi buchne do očí pri optickej kontrole podvozku a hotovo.
-> Bukaj 25.04.15 07:29:47: Tak to teda čumím, že niekde na STK kontrolujú aj geometriu náprav Nikdy sa mi nestalo, že by to merali. U nás sa kontrolujú akurát svetlá, bod varu brzdovky, brzdy, vôle v nápravách a prípadne to, čo technikovi buchne do očí pri optickej kontrole podvozku a hotovo.
12:36:21
25.04.2015
25.04.2015
castrol
-> Michal N 283: to by sedelo
12:33:26
25.04.2015
25.04.2015
Michal N 283 - zrušená registrace
-> castrol: jeden moj kamoš tomuto autu vymyslel dobré meno....že chlebík