skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
Nějak se mi tu vyskytla dobrá malá baterka, tak jsem z ní vytvořil startovací zdroj s možností napájení spotřebičů...
Dnes som sa zúčastnil na mini skoda zraze keďže dve zasebou idúce skodovky radu 742 sa už každý deň nevidí.Dobehol som jednu celkom obstojnú užovku so starším šoférom.Tých desať minut mi za ním absolutne stačilo lebo to smrdelo jaxvina.Ale bol to súťaživý typ lebo keď som ho rozhodol predbehnúť šliapol na plyn ale nemal šancu![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> stika87 - Maschinenführer: No jo no, protože pod blinkrem co tam neni sem opravoval lak na blatníku, a tam kde neni světlo mi při osazovaní praskly ty plasty na hrnci. A pak už byla zima a pak sem čekal až to budu moc přesunout do nového.
-> havlik: ten blinkr a svetlo na rapu je dobry
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mám pocit že to byl hliník ale příruba výfuku vypadala trochu jako z MPIčka a sání mělo obdelníkový výřez, karbec už tam nebyl.. zarazilo mě že to mělo jiné (hliníkové) víko... teď mě štve že jsem si to neblejsknul....
-> šrek: co vidíš? Tak vidíš![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> havlik 15.12.15 20:25:04: Hnědou jsi prodal ne?
-> havlik: pěkná podzemní garáž![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nevytříděná litina ve sběru? Ale no fuj... ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Přema: By byla prdel, kdyby to byl litinovej osmikanal...
Byli jsme na vrakáči a viděli na jedné škoduli podezdřeně velké sání a výfuk.. navíc to mělo horní kryt koníků z favorita/felicie a ta hlava se mi zdála nějaká jiná ( už tam nebyl velký znak v kruhu ale na jedné straně 2 řady čísel) tak mě automaticky napadlo jestli to někdo neupravoval... budu muset zajet znova a mrknout na to asi znova... případně to vymontovat...
-> Jarda/felda: Já si stěžovat nemůžu... Jednotka (s vačkou) od něj je i ve FUNu a jelo to slušně.
-> StepaNoFUN 15.12.15 18:18:45: to je spíš do vedlejšího tématu ...
Objednal se mezi svátkama do Cimbu Autosport... Třeba bude mít čas a náladu a pořeší i tu chybu airbagu...
-> Milan 136: Navíc za 180kč/kus mě to nevadí, na faktuře ze servisu jsem měl žárovky 2x60kč tak jsem čekal obyčejný.
-> Mr._Nosferatu: alespon mas do zasoby. Takova vec se neztrati![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Takový ten pocit, když sundáte světlo aby jste zjistily že už ve světlech jsou žárovky NBU. Tak jsem aspoň vyměnil blikny za origo, dal NBU do dálek a nacvakal správný loga.
-> Toušík: pristrojovka je vyrezana.Myslim ze ta ma kaplicka je o dost mensi nez treba ty co se daji sehnat na netu.Ja sem spokojeny,az budu mit sedacky tak bez problemu uvidim pred sebe:-)mam origo sedacku uplne vzadu na dorazech a stejne me to auto prijde moc maly...
Dneska "zbezpečněna" elektroinstalace v karavanu. Místo jednoho jističe 16A instalován chránič 16B/2/003 a jistič 10B/1... Je sice fakt, že chráničema by měly bejt vybavený všechny zásuvky v kempech, ale ze zkušenosti tomu ne vždy tak je... Takže vlastní chránič je "jistota"...
-> vhml: To se tam zas nevejdu :D Však to znáš.. A jak jsem říkal já to radši vidět asi nechci.
-> Toušík 14.12.15 15:48:31: A nestačí dát tu sedačku vejš? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> skoda 120 es: Musel jsi vyřezávat přístrojovku nebo máš budíky nad? Pokud si tam dáš sportovní sedačku a jseš menší postavy tak moc neuvidíš :D Já třeba kvůli tomu jezdím zásadně s mitfárou aby mě říkal kam jet.
-> skoda 120 es: ako moc trci z pristrojovky ?
-> Borderer: A jak to jako student zvládáš jezdit v zeleném poli? Vy máte asi velmi příjemnou školu
.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Mil@n: -> Borderer:
No, na LPG jsem měl olej medové barvy i po 10 000 hrubého zacházení (130LPG), jen jsem ho místo 4 litrů, které jsem tam nalil, vypustil jen necelé dva litry...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No, na LPG jsem měl olej medové barvy i po 10 000 hrubého zacházení (130LPG), jen jsem ho místo 4 litrů, které jsem tam nalil, vypustil jen necelé dva litry...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Mil@n: Jo to nevím, jakožto student po 99% času jízdy využívám pomyslného zeleného pásma od 2 do 3,5 tisíc otáček...max krouťák a nízká spotřeba. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 13.12.15 22:52:06: No pokud motoru dávaš zabrat i na LPG tak je taky černej![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Stepan FUN: ono "mohl vydržet", otázka v jaké je motor kondici, čím je na tom hůř, tím rychleji se olej zaprasí a aditiva "vyčerpají". Teďka sem třeba měnil u feldy olej po 8t, nebyl černej ni vodovatej, ale díky provozu na LPG se z něj už pomaličku stávala kyselina (alkaloidy na nule). ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: Tak já nechci jít do "lepšího oleje" klasifikací či jinou viskozitou, ale do oleje, kterej splňuje předepsanou normu i viskozitu, nicméně kvalitativně je někde jinde... Takže by mohl vydržet i těch 15tis...
-> Stepan FUN: Jop, špatně bude to, že vlastnosti oleje sou ty tam, o viskozitě nemluvě. To klapání ustane maximálně z toho důvodu, že ten novej olej je hustší.
Za mne lejt předepsanej olej, lepší je akorát házení perel sviním. Když už investovat, tak koupit normální olej a interval výměny zkrátit na polovičku. U 1.6AEE sem zkoušel na hydra i 5W40 a jediný co, tak to ten olej začalo žrát. Mám zpátky 10W40 (od Shell či Mogul extreme), interval sem zkrátil na 8 tisíc km a sem spokojen. Raději nastartuju, necham motor zaklapat, počkam až přestane a vyrazim.
Za mne lejt předepsanej olej, lepší je akorát házení perel sviním. Když už investovat, tak koupit normální olej a interval výměny zkrátit na polovičku. U 1.6AEE sem zkoušel na hydra i 5W40 a jediný co, tak to ten olej začalo žrát. Mám zpátky 10W40 (od Shell či Mogul extreme), interval sem zkrátil na 8 tisíc km a sem spokojen. Raději nastartuju, necham motor zaklapat, počkam až přestane a vyrazim.
-> krtik: Na atmosféře by to možná šlo, ale turbo by se na ten zředěnej olej nemuselo tvářit moc pozitivně. Takže jsem to neriskoval. I když mě taky napadlo to tam nalejt
cestou na dílnu. Ale bojím, bojím... Radši uděláme na 2x... Těch pár korun za další proplach už mě nezabije.
cestou na dílnu. Ale bojím, bojím... Radši uděláme na 2x... Těch pár korun za další proplach už mě nezabije.
-> Stepan FUN: Dělal jsem to na Feldě (1,3) stejně jak ty (bylo mi doporučeno olejářem), ale zkrátil jsem interval asi na 2tis. km. Poté už jsem nalil na čisto. Kamarád říkal, že snad nalít tam menší než doporučené množství proplachu a ještě s tím pár km najezdit by taky nebylo na škodu. Ba by to snad mělo lépe a postupně ten systém vyčistit. Ale nevim sám, nezkoušel jsem.
-> palinator: Tak když to nějakou dobu necvaká, pak začne po startu začně a po výměně oleje zase přestane, tak to je rozhodně známka toho, že na tom oleji je (už) něco špatně...
-> krtik: Do stávající náplně (olej to prakticky nežere - nic jsem nedolejval za těch asi 6tis, co jsem s tím do těď najezdil a bylo tam pořád skoro stejně) jsem nalil přípravek na proplach, nechal dle předpisu výrobce 40 minut klapat (spíš to bylo 50 - pilo se kafe) na volnoběh před dílnou, pak najel na zvedák, vše vypustil, nechal vykapat, odsál zbytek z filtru (cca 2dl zůstává, když se to neodsaje) a dal novej filtr + novou "správnou", byť levnou, ale slušnou náplň. Tahle náplň zůstene asi na 10tis (možná 13 - výměna byla 287, tak možná nechám do 300tis - uvidíme dle cvakání ventilů při studeným startu. Teď to byl šílenej kravál), pak uděláme znova stejnej proplach a plánuju Milers 5W-40 nano na 15tis...
-> Stepan FUN:
Ona je předepsaná viskozitní specifikace? A seš si jistej, že hydroštely přestanou cvakat, když naleješ řidší olej? Já teda taky místo 10W40 dal 5W40, ale nejsem přesvědčenej o tom, že by to mělo nějakej přínos. I hydra mám nový a po startu cvakaj, někdy se dokonce nějaký zdvihátko i hryzne. Ale mám pocit že tam mám nějaký FEBI, takže kvalita kdovíjaká.
Ona je předepsaná viskozitní specifikace? A seš si jistej, že hydroštely přestanou cvakat, když naleješ řidší olej? Já teda taky místo 10W40 dal 5W40, ale nejsem přesvědčenej o tom, že by to mělo nějakej přínos. I hydra mám nový a po startu cvakaj, někdy se dokonce nějaký zdvihátko i hryzne. Ale mám pocit že tam mám nějaký FEBI, takže kvalita kdovíjaká.
-> Stepan FUN: Jak děláš to propláchnutí olejového okruhu? Ke konci intervalu přiliješ trošku, dojezdíš a dáš nový na klasický interval? Nebo před výměnou dáš normální dávku proplachu do stávající náplně a pak buď olej na zkrácený interval nebo rovnou ,,na čisto" ?
Dnes výměna oleje na octávce... Po proplachu je tam teď místo původního (od původního majitele) 10W-40 nalito 5W-40 (co by tam měl bejt) od OMW na cca 10tis., pak přilejeme druhej proplach a přijde Milers nano... Při tom 10W-40 byly už při studeným startu slyšet ventily. :-/ A to tam byl 10tis. :-/
Jinak sice by to byo do vedlejšího tématu. Ale napíšu to najednou - zjistil jsem, že mi teče chladič. Sice maličko (od maxima po minimum tak 3tis. km), ale teče... Takže mě čeká taky výměna. Nicméně prej je to ta lepší verze. Ještě by to mohla bejt hlava a to by byla horší operace...
Jinak sice by to byo do vedlejšího tématu. Ale napíšu to najednou - zjistil jsem, že mi teče chladič. Sice maličko (od maxima po minimum tak 3tis. km), ale teče... Takže mě čeká taky výměna. Nicméně prej je to ta lepší verze. Ještě by to mohla bejt hlava a to by byla horší operace...
-> Mr._Nosferatu 13.12.15 20:21:29: dlouhou ne, vysokou, bude toho 7 pater :-)
-> vhml: Jen tak ze zajímavosti, kde máš tak dlouhou zeď ?
-> vhml: radši 2x18 ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Lukyn Fakír 06.12.15 17:00:39: nezabudol si
?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Konečně jsem si naměřil k výrobě ,,poličku" na poháry. Doufám, že těch 18 metrů bude stačit :-)
-> Dakos: -> Přema: -> castrol:
Děkuji. Škodule jezdit musí
Děkuji. Škodule jezdit musí
to Kuba105: Tak mladej a už tak odvážnej
. Gratulace![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kuba105: gratulace
a škodule je bez řidiče ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kuba105: tak to gratulujem