skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
Odvezl jsem dvoje hliníky na odlak... V pátek by to mělo bejt hotový. :-) Div se mi neomlouval, že to už dneska nestihnou. :-D
Ale dostat se tam - masakr... Nejdřív najít tu správnou bránu (na podruhý se povedlo), pak povolení k vjezdu, odevzdat zapalovač, sirky, butanovej hořák kterej má zapalování (stejně jsem zapoměl na plynovou pájku), podepsat že tam nesmím fotit a jiný kraviny, ale nakonec mě tam po skoro 20min. proceduře vpustili. Na místě pak vše vyřízeno za cca 10 minut. :-D
Edit: Mimochodem s tím zákazem focení - kamera na okně nikoho nezajímala. :-D
Ale dostat se tam - masakr... Nejdřív najít tu správnou bránu (na podruhý se povedlo), pak povolení k vjezdu, odevzdat zapalovač, sirky, butanovej hořák kterej má zapalování (stejně jsem zapoměl na plynovou pájku), podepsat že tam nesmím fotit a jiný kraviny, ale nakonec mě tam po skoro 20min. proceduře vpustili. Na místě pak vše vyřízeno za cca 10 minut. :-D
Edit: Mimochodem s tím zákazem focení - kamera na okně nikoho nezajímala. :-D
-> růža: u modernich normalnich sracu to dost casto jde... nicmene v koncernu je napadlo, ze kdyz zmacknes brzdu, je dobry odpojit elektronickej plyn nebo co...
Díky všem za odpověď. Nepobíral jsem to z důvodu myšlenky, že na zadek jde menší procento brzdné síly než na předek, ale že to jde přetlačit motorem (plynem) mi nedocvaklo
A u těch modeních s*áčů to nejde proč?

-> vhml: kousek vedle
-> růža 04.01.16 23:30:53: bavíme se samozřejmě o předohrabu. Jak už tady zaznělo, zabrzdí ti to zadní kola, přední brzdy přemůžeš plynem. Máš obě ruce na volantu, nožní brzda je vedle volantu, plynu a ruční brzdy dalším atributem, kterým řídíš směr a úhel jízdy vozidla. Oproti ruční brzdě je to ale takový jiný, dají se s tím dělat ostřejší změny natočení zadku, nebo já nevím jak bych to popsal. Plus u turbomotorů jsi schopen snížit trochu rychlost auta bez vyfouknutí turba. Určitě to vyzkoušej, ale někde na volném placu. A bacha ať nepropadneš předním oknem, levá noha se na brzdu víceméně jen pokládá, nešlape se na to jako na spojku!
Já někdy při závodech brzdím levou i u zadohrabu, ale tam zároveň ubírám. Ušetřím tím nějakou tu desetinku při přendání pravé nohy z plynu na brzdu a obráceně

-> růža 04.01.16 23:30:53: bavíme se samozřejmě o předohrabu. Jak už tady zaznělo, zabrzdí ti to zadní kola, přední brzdy přemůžeš plynem. Máš obě ruce na volantu, nožní brzda je vedle volantu, plynu a ruční brzdy dalším atributem, kterým řídíš směr a úhel jízdy vozidla. Oproti ruční brzdě je to ale takový jiný, dají se s tím dělat ostřejší změny natočení zadku, nebo já nevím jak bych to popsal. Plus u turbomotorů jsi schopen snížit trochu rychlost auta bez vyfouknutí turba. Určitě to vyzkoušej, ale někde na volném placu. A bacha ať nepropadneš předním oknem, levá noha se na brzdu víceméně jen pokládá, nešlape se na to jako na spojku!

Já někdy při závodech brzdím levou i u zadohrabu, ale tam zároveň ubírám. Ušetřím tím nějakou tu desetinku při přendání pravé nohy z plynu na brzdu a obráceně
-> Bukaj: Na volnoběh při ubrání otáček by to mohlo mít zvuk jak 613tka co ? 

Málem bych napsal "Letos potřetí...", kdybych si neuvědomil, že už máme nový rok...
...jsem vyměnil výfuk. Doufám, že tento alespoň do jara vydrží
Je to nějakej samodomo, s nerezovou trubkou a vypadá kvalitně. Zvuk má (naštěstí) jako originál (přepážky zřejmě též), jen na volnoběh je trochu brblavější, neb výstupní trubka je o chlup širší, než origo.

...jsem vyměnil výfuk. Doufám, že tento alespoň do jara vydrží

Je to nějakej samodomo, s nerezovou trubkou a vypadá kvalitně. Zvuk má (naštěstí) jako originál (přepážky zřejmě též), jen na volnoběh je trochu brblavější, neb výstupní trubka je o chlup širší, než origo.
-> Luky 04.01.16 23:09:51: Stojanovice - Čeletice? :-)
-> TC: no jedine tak 

-> castrol: záleží na tom, kterým směrem se ve smyku zrovna pohybuješ 

-> George88: tak u felicie mac na vyber pohonu nemas 

-> StepaNoFUN: To jsou ty auta, kde je MAF spotrebak

-> StepaNoFUN 05.01.16 06:58:28: před čipem by měl dělat komplet diagnostiku kde to je poznat a poznat by to měl ...

-> Jarda/felda 04.01.16 22:33:35: Ona ta váha nebyla mrtvá. Auto normálně jelo, žádnou chybu to nepsalo. Jenom v určitejch podmínkách (plná zátěž, 100% plynu) ukazovala o něco nižší hodnotu než měla (místo cca 1100 ukázala max. 900) a nejelo to pak plynule, ale jakoby to nepatrně pulsovalo... A neudělalo to ještě pokaždý.
A když se s tím jel projet, tak řikal, že tam ještě něco asi bude blbě, protože to udělalo, po chvíli už zas ne. Já jsem mu přiznal, že tam je mechanicky hrabáno do regulace turba, tak mi řekl, ať to vrátíme zpátky a když tam pak bude problém, abych kdyžtak přijel znova. ;-)
A když se s tím jel projet, tak řikal, že tam ještě něco asi bude blbě, protože to udělalo, po chvíli už zas ne. Já jsem mu přiznal, že tam je mechanicky hrabáno do regulace turba, tak mi řekl, ať to vrátíme zpátky a když tam pak bude problém, abych kdyžtak přijel znova. ;-)
-> růža: jde o to, jestli máš přední ne o zadní pohon a v které fázi zatáčky to udeláš..
-> růža 04.01.16 23:30:53: za jízdy v zatáčce ti simuluješ uzávěrku difu 

-> StepaNoFUN 04.01.16 21:21:24:
Pierburg byly origo váhy v dobách, kdy byly ještě hranatý.
Mám ji v traktoru.
-> růža:
Jakoby ti to přibrzdí zadní kola ne? Účel si dovedu představit jenom ten, že má člověk obě ruce na volantu. A možná to bude mít účel pro mě takovej, že mi nezůstane viset ručka kvůli zatuhlýmu pístku.
Pierburg byly origo váhy v dobách, kdy byly ještě hranatý.

-> růža:
Jakoby ti to přibrzdí zadní kola ne? Účel si dovedu představit jenom ten, že má člověk obě ruce na volantu. A možná to bude mít účel pro mě takovej, že mi nezůstane viset ručka kvůli zatuhlýmu pístku.

ALL-> Trošku blbě se zeptám, ale nedá mi to: "automaticky neubírá plyn když si přibrzdíš levou nohou" jakým způsobem to funguje?? popř. co konkrétně to udělá u starých aut, když tuknu na przdu a přidám plyn? Měl jsem dneska cukání to udělat s Feldou, ale nechci zkončit v sekci - "co jste dnes podělali" 

-> Milan 136 04.01.16 21:27:52: na starých tdi byla z výroby 

-> Milan 136 04.01.16 22:21:09: To asi Luky nechtěl slyšet
-> Luky 04.01.16 21:36:57: To nevíš, že u koncernu je možnost vypnutí ESP jako příplatková výbava a že u social aut nejde objednat vůbec?

-> Luky 04.01.16 21:36:57: To nevíš, že u koncernu je možnost vypnutí ESP jako příplatková výbava a že u social aut nejde objednat vůbec?

-> suri: pierburg neni italie
-> Luky:
To je tlacitko na deaktivaci city safe drive-to cidlo na celnim skle pod zrcatkem

To je tlacitko na deaktivaci city safe drive-to cidlo na celnim skle pod zrcatkem
pierburg je klapka na felde a ako všetko talianske v tom aute stojí za hovno
-> Milan 136: ten jsem zatím nečetl...
Hlavně mi neříkej že to vypnout nejde a čudlík je na něco jinýho... Je teda pravda, že obrázek na něm je poněkud nezvyklý
Hlavně mi neříkej že to vypnout nejde a čudlík je na něco jinýho... Je teda pravda, že obrázek na něm je poněkud nezvyklý

-> Milan 136: Tak pierburg jsou origo určitě regulační ventily a ještě něco, ale už si nepamatuju co. :-) Tak snad budou za něco stát i váhy. :-)
-> StepaNoFUN: váhy pierburg bych se nebál. Možná kecám, ale na nějakým motoru byla snad origo
Včera jsem se mimo výměny spojky a dvouhmoty na cizí O2 (melouch u kamaráda, kterej mi pak pomáhal s mým) vrtal v octávce. Sralo mě, že to netáne plynule... Po chvíli zkoumání (Já jen řídil a dodržoval instrukce. Diagnostiku v ruce držel někdo jinej) mi bylo zděleno - otoč to na dílnu. Rozeberem manželce auto.
Vyměněna váha - rázem jiný auto. dá se s tím už rozumně jezdit při 1500 ot. a pak to zrychlovalo plynule. :-) Takže dána váha nová (bohužel skladem byl pouze pierburg, tak snad chvíli vydrží) a auto jede snad už úplně jak má. :-)
Dneska předrátována palubka - dopojena kontrolka na přední mlhovky, upraveno zapojení přerušovače blinkrů pro montáž přerušovače s indikací blinkrů vleku (origo je tak nějak na půl mrtvej, takže bych stejně kupoval novej)...
Vyměněna váha - rázem jiný auto. dá se s tím už rozumně jezdit při 1500 ot. a pak to zrychlovalo plynule. :-) Takže dána váha nová (bohužel skladem byl pouze pierburg, tak snad chvíli vydrží) a auto jede snad už úplně jak má. :-)
Dneska předrátována palubka - dopojena kontrolka na přední mlhovky, upraveno zapojení přerušovače blinkrů pro montáž přerušovače s indikací blinkrů vleku (origo je tak nějak na půl mrtvej, takže bych stejně kupoval novej)...
-> Luky: tak už vím, proč jsi nepoznal rozdíl
Funkce tohoto tlačítka viz Návod k obsluze vozu

Funkce tohoto tlačítka viz Návod k obsluze vozu

-> Milan 136: ráno na to zkusím vzpomenout
Edit: tohle mám před řadící pákou bazar.automedik.cz/image. php?id=5614493...
Edit: tohle mám před řadící pákou bazar.automedik.cz/image. php?id=5614493...
-> Luky: uka
nikdy jsem ho neviděl

-> Milan 136: jo je tam. Ale jak říkám, jeho funkci nechápu
-> Luky: kombík vlaje pěkně no
Na upu máš tlačítko na vypnutí esp? Mamka má esp na citigu bez vypínače

Na upu máš tlačítko na vypnutí esp? Mamka má esp na citigu bez vypínače
-> Milan 136 04.01.16 18:46:07: jestli to nikdy nedělal tak proskočí předním oknem
Jinak to bych radši jezdil po sněhu tou Felicií. Kombík byl na tohle skvělej, ani se nemusela používat ruční brzda jak ten dlouhý zadek vlál za autem jen díky brzdění levou nohou.
Dneska jsem poprvé jel Upem na sněhu. Tragédie
Ono to ESP "lze" vypnout, ale v praxi jsem nebyl schopný rozpoznat rozdíl kdy je zapnuté a kdy vypnuté. Skutečně přínos k bezpečnosti když si to auto dělá co chce, skoro mi to poslalo do obrubníku 

Jinak to bych radši jezdil po sněhu tou Felicií. Kombík byl na tohle skvělej, ani se nemusela používat ruční brzda jak ten dlouhý zadek vlál za autem jen díky brzdění levou nohou.
Dneska jsem poprvé jel Upem na sněhu. Tragédie


-> OndraKrupi 04.01.16 17:39:22: tak tak 

-> Marty227: tak to zkus, držet plyn a zároveň šlápnout brzdu
-> Milan 136: , -> a spol: neviem nevšimol som si nič také.. práveže toto auto je asi jedno s tých posledných ktoré ešte nemá tak prehnane veľa elektrických kurvítiek a ide to blbnutie s ním oveľa lepšie ako napríklad s favom/felou alebo aj fabiou.. možno aj kvôli zadnej kotúčovej náprave.. príde mi že sa s ňou dá lepšie regulovať pribrzdenie zadku a plus práca s plynom no a tak sa dá s tým autom celkom pekne šmýkať ..
no a naopak ocov nový rapid to je v tomto ponímaní strašne nudné auto..
no a naopak ocov nový rapid to je v tomto ponímaní strašne nudné auto..
-> Milan 136: Neboudou tam dva pedály ale jen jeden přepínač? :-D
-> Milan 136 04.01.16 17:39:49: Bohuzel...
-> Tuner#2: to není. Ale bohužel u vývojářů je z hlediska bezpečnosti "přednější" povel brzda než plyn. A bude hůř

-> Luky 04.01.16 17:00:23: tohle mě sere na fabii, zlatá felda

-> Milan 136 04.01.16 17:26:55: To je pro sportovni jizdu a nebo kravnuti na snehu vyhra... 

Když se brzda podrží lehce, plyn ubere a pak přidá, tak to přes brzdu normálně jede
-> Luky: nikdy som neskúšal pribrzdiť ľavou nohou 

-> Luky: Určitě ubírá...
-> Marty227: u Leona automaticky neubírá plyn když si přibrzdíš levou nohou?
potom sme boli už s novou baterkou poťahať prvý krát v sezóne ručku.. Leon je zatiaľ najzábavnejší predohrab s ktorým som mal tú česť.. :D
Najprv som prebudil favorita zo zimného spánku aby som zabezpečil novú baterku pre primrznuté kachle.. česť pôvodnej 12 ročnej baterke..