skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Urbi: Pravda, ochuzeni...
-> King: Ochuzení směsí ... Pokud čidlo tepl. nasávaného vzduchu dává odpor, který jednotka interpretuje jako vysokou tepl. nasávaného vzduchu, pak zkracuje dobu vstřiku, tedy ochuzuje. Přitom reálná teplota nás.vzduchu je menší a tedy motor na velmi chudou směs také jako při velmi bohaté bezpečně nezapálí směs.
-> Borderer: Vzhledem k tomu, ze rozdil hustoty vzduchu pri teplote nad nulou a pri 120C bude v radu desitek procent, tak to obohaceni smesi pro falesnejch 120C musi zpusobit volnobeznou smes prakticky nezapalitelnou.
-> Borderer: Kdysi jsem s tímhle taky bojoval. Ale už si nepamatuji, co to dělalo. Nakonec se ukázalo, že tohle čidlo občas kraví (jezdil jsem tejden do práce s notasem na sedačce), tak jsem ho vyměnil abyl pokoj.
-> Bukaj:
Já mám naopak převodovku ale opravdu značně mrtvou a už 2 roky se ji chystám měnit a dnes jsem též potestoval a s nutnou dávkou síly a meziplynu také rvu jedničku kdykoli, takže ti co nedávají nikdy v vyšší rychl. zřejmě meziplyn správně s vyšláplou spojkou nezvládají a nebo mají převodovu ještě více zmrtvenou a to jako ta moje co zažívá každou zimu, to asi málokterá, v jednom kuse slyším zuby a je mi to úplně jedno že se tam jedničce nechce, hlavně že je na sněhu královská zábava, převodovek je dost 


Tak sem dneska konečně měl chvíli zase řešit chcípání u feldy 1.6, které není způsobeno klapkou.... 30km přes Prahu.... ukázalo se, že zlobí čidlo v sání - sem tam teplota nasávaného vzduchu vyletí na 120°C a za vteřinu/dvě spadne. Je možný, že když se to trefí do volnoběhu či vyřazení, tak to motor nemusí rozdejchat a zdechne? ...když to chcípne, tak to na první otočení opět chytí.
-> Bukaj 06.11.16 19:12:58: Tak dnes uvádím své tvrzení na pravou míru:
Dneska cestou do práce jsem trochu laboroval a zjistil, že u současné převodovky nejen, že s meziplynem jedničku za jízdy zařadím i v 50 Km/hod, ale bez meziplynu cca do 40 Km/hod a bez "počítání zubů"
Převodovku mám poskládanou cca měsíc (dával jsem nová kola jedničky, dvojky, zpátečky, synchronní spojku 1/2 a zánovní synchrony).
Nějak mne jen nenapadlo zkoušet řadit jedničku za jízdy - byl jsem rád, že nemusím dvojku řadit s meziplynem...
Takže opravdu asi záleží na stavu synchronu a zubů kol 1 a R
Dneska cestou do práce jsem trochu laboroval a zjistil, že u současné převodovky nejen, že s meziplynem jedničku za jízdy zařadím i v 50 Km/hod, ale bez meziplynu cca do 40 Km/hod a bez "počítání zubů"

Převodovku mám poskládanou cca měsíc (dával jsem nová kola jedničky, dvojky, zpátečky, synchronní spojku 1/2 a zánovní synchrony).
Nějak mne jen nenapadlo zkoušet řadit jedničku za jízdy - byl jsem rád, že nemusím dvojku řadit s meziplynem...

Takže opravdu asi záleží na stavu synchronu a zubů kol 1 a R

Já na škodovce podřazuju jedině s meziplynem,ale je pravda,že ty seriové pedály jsou u škodovky nahovno a pří současném brždění se mi tam ten meziplyn dává blbě.
-> MVM: To je nějaký fajnšmekr...normálně je tam jedna páka, kde vzduchem ovládá ještě půlky a malou velkou řadu hodí klasika páku do boku jako u ZF :)....
-> Petr Urban 07.11.16 15:24:24: ale to je dlouhá jednička, to se dozajista nepočítá.
Třeba tady mám dvě videa se sériovou jedničkou, ale to jsem měl ještě 4 kvalt, takže to se taky nepočítá :-) I když v tom druhým videu jsem jí tam dal trochu předčasně :-)
Třeba tady mám dvě videa se sériovou jedničkou, ale to jsem měl ještě 4 kvalt, takže to se taky nepočítá :-) I když v tom druhým videu jsem jí tam dal trochu předčasně :-)
-> MVM 07.11.16 17:56:37: asi jsem magor, ale já takhle řadím pořád ve všech autech
Nějak jsem tomu přišel na chuť, naučil se to a teď mi to přijde naprosto normální. Akorát u DSG se mi to pořád nedaří 


-> MVM 07.11.16 20:34:27: Třeba tady.....
Ale to je na hulváta a ona si pěkně zakňučí....mě je to líto ji tam dávat, ale prostě musím když ten motor v nízkých nejede no
Ale to je na hulváta a ona si pěkně zakňučí....mě je to líto ji tam dávat, ale prostě musím když ten motor v nízkých nejede no

-> jate-line: No vidíš to,Tys taky měl někde tady video kde tam sypeš nádherně tu jedničku .. myslím že jsem ti to tam i komentoval.. Tak to pak můžeš k tomu něco dodat
Jinak celkově třeba ve stovce je v origo poloze i nahouby volant..,ty pedály taky lidi komentují všelijak,kdo chce,tak se to prostě naučí i tak ..


-> MVM 07.11.16 17:56:37: Kéž by ve škodovce byly takto pedály krásně vedle sebe to by snad aj šlo :) Si pamatuju jak se chtěla kdysi nějaká náctiletá slečna vyfotit v mém autě a tak se tam nakrámovala do sedáku přez ty trubky a chytla volant a první co bylo " ježišmarja co to je ty pedály?? "! Jen jsem vyhrknul, že bohužel takto blbě to má každá stodvacítka 

-> MVM 07.11.16 17:56:37: to je frajer... Pěkné to tam sází
-> MVM 06.11.16 22:29:56: Tady jsem psal kde vidim jediný a podstatný rozdíl - 5q má o něco málo větší stervačnou hmotnost hřídele a taky o jedno tření na kluzným pouzdře větší odpor..Jediný rozdíl oproti 4q. To vše "může" způsobit že to synchron na jedničce neroztočí a blokování to drží - takže kdyřž je člověk hovado - tak jištění přetlačí a jedničku tam narve. Toť vše. -> Petr Urban 07.11.16 10:55:55: Tak řadit s Hewlandem musíš tak rychle jak se přizpůsobíš "padání" otáček motoru - čím rychlejš motor padá tím rychleji musíš přeřadit. Přii podřazování zase musíš stíhat ty kvalty sázet dolů tak rychle jak auto rychle brzdí a zpomaluje. Ideálně by mělo být auto prioritně zabrždění brzdama a kvalty do toho rytmu seskládat.. to platí o sekvenci. U H čka pokud se dá na brzdy vyloženě spolehnou tak jde některý kvalty vynechat a šouplout tam potom ve vracáku ten odpovídající vhodný. Když to někdo neumí zabrzdit a řadí do toho dolů bez meziplynů ,jednak to před zatáčkou pokaždý kvíká jak se hnací kola blokují (za mokra se hned roztočí),jednak trhá polosy,spojku, potažmo snadno přetočí motor
Ve škodovce řadím tímto způsobem,když to konečně jednou zase na jaře vytáhnu - dám Gopro po sedačku a zkusím jak tam jde ta jednička u nás

Ve škodovce řadím tímto způsobem,když to konečně jednou zase na jaře vytáhnu - dám Gopro po sedačku a zkusím jak tam jde ta jednička u nás

-> minno: ja bych rekl, ze je to tim jak je prevodovka koncipovana. Je to vse "pouze" na kluznych plochach nikoli na loziskach.
Ad. radenie 1.°. Mal som v svojom aute myslím 5 prevodoviek, z toho asi 4x 5q a ani na jednej nešla radiť 1 za jazdy (pri lepších prevodovkách len pri jazde krokom, kedy už auto skoro stojí). Človek čo to nepozná by povedal, že 1. stupeň nie je synchronizovaný, preto si to aj veľa ľudí myslí :) S medziplynom sa radiť 1 dá aj pri rýchlosti 20-30 km/h, ale pri tom medziplyne to chce vytočiť motor dosť vysoko a byť v tom obratný.
Za státia je radenie 1 podľa mojich skúseností priamo zásvislé na stave ozubenia. U starších jazdených prevodoviek ani za státia nešlo niekedy 1 zaradiť vždy na prvýkrát. U súčasnej prevodovky, kde sú všetky ozubené kolesá nové, zaradím 1 a takisto aj R takmer vždy ľahko na prvýkrát.
Píšete, že u 4q ide 1 radiť aj za jazdy, resp. ide to lepšie ako u 5q. 4q prevodovku som mal v svojom aute len jednu a tam to šlo rovnako blbo ako na všetkých 5q (prevodovku som používal od 70 do 100 tkm). R.v. tej prevodovky bol 1988, t.j. novšie prevedenie "totožné" s prevedením 5q.
U iných 4q čo som mal možnosť vyskúšať, jednotka proste nikdy nešla úplne ľahko.
Za státia je radenie 1 podľa mojich skúseností priamo zásvislé na stave ozubenia. U starších jazdených prevodoviek ani za státia nešlo niekedy 1 zaradiť vždy na prvýkrát. U súčasnej prevodovky, kde sú všetky ozubené kolesá nové, zaradím 1 a takisto aj R takmer vždy ľahko na prvýkrát.
Píšete, že u 4q ide 1 radiť aj za jazdy, resp. ide to lepšie ako u 5q. 4q prevodovku som mal v svojom aute len jednu a tam to šlo rovnako blbo ako na všetkých 5q (prevodovku som používal od 70 do 100 tkm). R.v. tej prevodovky bol 1988, t.j. novšie prevedenie "totožné" s prevedením 5q.
U iných 4q čo som mal možnosť vyskúšať, jednotka proste nikdy nešla úplne ľahko.
-> Petr Urban 07.11.16 10:55:55: právě že když ti jde o čas, tak to neřešíš a prostě to tam naskládáš a ono se dohromady nic moc neděje. Ve výsledku to stejně nejhorší co můžeš hewlandu udělat, je zkoušet s ním řadit citlivě. Pak tam máš nedořazený kvalty, ty vyskakujou. Obrnkáš si čela spojek atd.
-> MVM: Tak to jsem na toho 6q hewlanda co tady pro někoho mám v garáži moc zvědavý 
Ono trefovat se při podřazování otáčkami meziplyny kdy dojíždíš z 150km/h do vracáku a jde ti o čas, to chce asi sakra dávku zkušeností. Už nevím jméno jezdce co uměl citlivě brzdit i patou a vytočenou špičkou nohy dával meziplyny bez upravených škoda pedálů.

Ono trefovat se při podřazování otáčkami meziplyny kdy dojíždíš z 150km/h do vracáku a jde ti o čas, to chce asi sakra dávku zkušeností. Už nevím jméno jezdce co uměl citlivě brzdit i patou a vytočenou špičkou nohy dával meziplyny bez upravených škoda pedálů.
-> MATTESS 06.11.16 23:50:35: Podstatnejsi nez moje skleroza, je jak Te tam jde jednicka 

Když bych se přidal do debaty o řazení 1. RS, abych měl dneska odbyto, tak bych přihodil svůj poznatek. Na mým 5Q 4,22 olej 75W-90, všechno se řadí krásně, ale u jedničky furt žádnej zázrak. Jak napsal Pavel P. funguje to při jízdě krokem. Když to stojí, tak řazení styl T815 na uzávěrkách s předkem. V 20 km/h pak bez meziplynu převodovka akorát zakvílí, jak se přes synchron roztočí hřídel, ale ani hovno, to by člověk tu páku spíš urval. S meziplynem když se povede, tak se podaří zařadit, ale mrdne v tom jak v pragáckým automatu.
Ale je to jebka se stotisícovým nájezdem a polomrtvým synchronem na dvojce.
Ale je to jebka se stotisícovým nájezdem a polomrtvým synchronem na dvojce.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.11.16 19:08:40: já mel v den koupe 41t km

-> MVM 06.11.16 22:29:56: JJ vím o tom a konec konců když to teď na setkání RKHA Martin Kdér seskládat takhle na hulváta do jedničky, tak to bylo to poslední co udělal. Nicméně je to krásné poslouchat jak to tam padá a co s tím jde do určité meze dělat 

-> vhml 06.11.16 20:09:30: Tak pokud teda budem špekulovat o teoriích přoč jde řadit "hůř" - ale jde.. Tak podle mě je to z mýho pohledu možná tím že 5Q má jednak těžší stromeček o jeden kvalt - tudíž větší setrvačná hmota,za další o jedno převodový soukolí víc .. To vše musí (při řazení dolů bez meziplynu) jeden jedničkový synchron roztočit,zrychlit/nepočít
aje setrvačnou hmotnost lamely spojky/. Navic i ostaní volný synchronní kroužky mají i neutrálu snahu mírně unášet a odděluje je a chladí jen olejový film... To by mohl být údajný "rozdíl" -> Tuner#2: U bezsynchronního Dog.kit systému Hewland - tak to taky není žádná prdel,musíš řadit v určitých otáčkách kdy se vše relativně vůči sobě točí optimálníma otáčkama, dolů se vyplatí meziplyny,leč dneska se na to kašle a nasype se to tam rovnou naprase - jak to ale pak vypadá na magnetu lidi moc netrápí .. 

-> King: Jejda
Musím se kamaráda Kulíška zeptat, proč s jeho ložiskem jde řadit jedničku za jízdy

Musím se kamaráda Kulíška zeptat, proč s jeho ložiskem jde řadit jedničku za jízdy

-> Bukaj 06.11.16 21:46:59: ...a princip onoho Kulíškova loziska je jaky? :-)
-> vhml 06.11.16 20:09:30: To je ta otázka, kterou si už delší dobu také kladu. Napadá mne snad jen uložení hnacího hřídele v kuliškových versus kuželíkových ložiskách...?
-> Milan 136 06.11.16 20:54:58: no to dava zmysel,ja som skoncil v skodovke v 2009,,
-> SO545: škoda, ale i tak sem spíš nečekal nic
Může to být klidně o jediný bod...

Může to být klidně o jediný bod...
U-> Milan 136: uslo ti to o fuz. ja som skor introvert ale tato medzinarodna akcia skodovky /za ktorou stoji pan z Ruska/je fakt na urovni ktoru treba zazit.
Tak zamakat a na druhy rok si 1.
Tak zamakat a na druhy rok si 1.

-> Minott 06.11.16 18:20:18: myslím, že první ročník Škoda Service Challenge byl v roce 2010
-> SO545 06.11.16 17:24:22: super, gratuluji. Od nás byl v mezinárodním na 2. místě kolega z prodeje
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.11.16 17:11:35: děkuji, SZ
-> Minott 06.11.16 17:38:37: děkuji
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.11.16 17:11:35: děkuji, SZ
-> Minott 06.11.16 17:38:37: děkuji
-> havlik 06.11.16 19:53:08: Udržíš auto ve smyku v zatáčce a rychleji z ní odjedeš. Ale to asi víš a nechytej za slovíčka. Jsou lidi co jí tam davají ještě dřív s hewlandem/sekvencí, ale to je jiná písnička základ je jí tam dostat ještě před zatáčkou/apexem aby to mělo nějaký smysl.
Mě spíš vrtá hlavou co je u 5Q jinak aby to u 4Q fungovalo a u 5Q ne.
-> Tuner#2: ale tady je řeč o tom narvat jí tam na brzdách v rychlosti blížící se maximální rychlosti na jedničku
Co má za smysl jí tam rvát v rychlosti blížící se max rychlosti na jedničku?
Co má za smysl jí tam rvát v rychlosti blížící se max rychlosti na jedničku?
-> Tomaso435 06.11.16 19:46:30: Fávo, Felda je zcela jiný případ, tam to zpravidla narozdíl od 5q Š130 řadit lze bez problému.
-> MVM 06.11.16 19:46:27:


-> MVM 06.11.16 19:46:27:



-> Tomaso435 06.11.16 19:46:30: na rozjezd možno na favorite , na dnešných supervýkonných zdochlinách sa jednotka radí po meste úplne bežne do križovatiek , citelný problém s tým mám na 1,2tsi 66kw ktorá na dvojke nevládze skoro nič a jednotka podradiť ide dosť ťažko , v tomto sú tie dieselové prevodovky trošku inde a lepšie synchronizované lebo tam jednotka ide pekne aj vo vyššej rýchlosti -> MVM 06.11.16 19:46:27: o tom už tady dobrou pul hodinu hovoríme Mlho !
-> bajou 06.11.16 19:42:25: Všimni se postu Bukaje, ten tvrdí úplně to samé a že ten už taky něco zažil...
Jinak já to vhml neberu, ale kdy on měl sériový 5q a hlavně kolik takových skříní měl? Nehledě na to, že by to tam narval i u mě za razantního bouchnutí a bylo by mu jedno zda tu převodovku roztrhne a nebo zda očeše nějaké zuby. Ano s takovým zacházením se pak dá mluvit o tom, že měl štěstí na 5q, kde to řadit šlo, ale je to možná 1% z 99%? V takovém případě to opravdu nejde uznat jako dogma vyznívající z tohoto postu -> vhml 06.11.16 13:28:09: nezlob se...
Jinak já to vhml neberu, ale kdy on měl sériový 5q a hlavně kolik takových skříní měl? Nehledě na to, že by to tam narval i u mě za razantního bouchnutí a bylo by mu jedno zda tu převodovku roztrhne a nebo zda očeše nějaké zuby. Ano s takovým zacházením se pak dá mluvit o tom, že měl štěstí na 5q, kde to řadit šlo, ale je to možná 1% z 99%? V takovém případě to opravdu nejde uznat jako dogma vyznívající z tohoto postu -> vhml 06.11.16 13:28:09: nezlob se...
-> MVM:




Jesi vám to pomůže, tak na fávu tam jednička jde nacpat větší silou než je běžná pro přeřazení kvaltu jen tehdy, když motor vytočím do otáček takových, který by odpovídaly rychlosti se zařazenou jedničkou... tohle funguje cca do 30kmh. ...a tu jedničku tam takhle cpu jen tehdy když se v zimním období potřebuju dostat domů a doufám že to vyjedu a zatočím na dvojku a vono né.. jinak bych tohle ani nikdy nezjistil. Jednička je jen na rozjezd.
Plha se hlásí: "Tady čtu že by se první ryclostní stupeň měl řadi pouze v klidu" "Znamená to snad že tam za jedna ve vracáku nenarvu?"
PS: Synchron je nepřítomen - Synchron se odstěhoval do Humpolce

-> Tuner#2: joo tak, tak to pak můj post není k tématu.
-> Tuner#2: Ale přece to, že Ty jsi takové převodovky neměl neznamená, že takové nejsou. Nebo myslíš, že někteří říkají, že jim to jde jen z rozmaru, aby byli jako víc cool?
Proště to některým jde, některým ne, hotovo... 


-> Antony - zrušená registrace 06.11.16 19:36:59: Jo tak v 15ti jí tam s meziplynem taky v dobré konstalaci hvězd narvu, ale tady je řeč o tom narvat jí tam na brzdách v rychlosti blížící se maximální rychlosti na jedničku, jinak by to v rallye či "slalomu" ani nemělo cenu a bylo by lepší tam nechat dvojku.
Mě jde u vlečkovýho 5q řadit jednička při jízdě krokem.... jde to už od začátku co to auto mám a dokonce mi to i bejvalý majitel řikal při prodeji jako nějakou výhodu... 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.11.16 19:21:23: Pokud to dobře chápu, přete se o možnosti zařadit jedničku za jízdy? Pokud ano, muj suchej 5q (3,9 a sériové stupně) jde na jedničku do cca 15km/hod. bez meziplynu.