skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
22:00:00
18.04.2014
18.04.2014

FORM - zlomená ojnice
-> suri: Tak tak, je to hlavně o správné údržbě. Motor má minimálně 190 tis na hrbu, tak dala repase čerpadla očekávat. Ještě musím splašit někoho se supervagem, nemám totiž přívesek s kodem. Dá se u škodovky ještě sehnat kod podle VINu nebo už jde vše jen přes online diagnostiku?
21:56:47
18.04.2014
18.04.2014

suri
-> FORM - zlomená ojnice 18.04.14 21:49:50: ja poznám aj starú ale chlap od nova dával 505.01 a menil po 15tkm , 300tkm a vačkám nič
21:56:03
18.04.2014
18.04.2014

FORM - zlomená ojnice
-> Pavel P@nkáč: Sundat tlumič kmitů, kryt turba, povolit chladič od EGRu, sundat sací potrubí a trubky ke vstřikum, pokud nemáš nějaký spešl klíč. Navíc jsem musel odvrtávat ten nejblběji dostupný šroub na sacím potrubí, což ale nelze počítat. Tak narozdíl ode mne máš víc zkušeností, já to dělal poprvé. Po druhé by to bylo za půl hodiny, po třetí rychleji :-)
21:49:50
18.04.2014
18.04.2014

FORM - zlomená ojnice
-> suri: Motor je BDG s rolnami, při vstřikách jsem je zběžně prohlédnul a vypadaly v pořádku.
21:48:15
18.04.2014
18.04.2014

Pavel P@nkáč
-> FORM - zlomená ojnice: schodit plast rozvodu, zatočit motorem dat vrtak do diry, povolit kladku sundat řemen, 6x trubka, 2x prutokač nafty, konektor na čerpadle a 4x 5ka imbus zapoměl jsem na něco?

21:46:39
18.04.2014
18.04.2014

suri
-> FORM - zlomená ojnice 18.04.14 21:37:51: a vačky sú ok?
21:45:35
18.04.2014
18.04.2014

Pavel P@nkáč
-> FORM - zlomená ojnice: jde to i rychlejc věř, cerpadlo je na tomhle genialnim motoru snad jedina vec ktera jde snadno ven:D a makat ti to dlouho podle predstav nebude, ja znam jen dva druhy 2,5tdiickařů jedni kteří porad opravuji a druzí co na to nesahají a jezdí

21:39:55
18.04.2014
18.04.2014

FORM - zlomená ojnice
-> Pavel P@nkáč: 15 minut bych úplně neřekl, ale šlo by to dobře i jen shora.
21:37:51
18.04.2014
18.04.2014

FORM - zlomená ojnice
-> suri: Čerpadlo začínalo trochu zlobit a skřípala kladka, tak jsem to vzal z gruntu. Kompletní rozvody včetně pumpy a napínku, krycí plast, termostat, čerpadlo na servis, palvový filtr, kladku na sekundárním rozvodu, kterou jsem nedal při minulé akci, jeden silentblok, oprava světlometu, očista, kontrola. Vstřiky, žhavičky a sekundární řemeny jsem dělal nedávno. Tak snad už to bude makat dle mých představ.
21:37:29
18.04.2014
18.04.2014

Pavel P@nkáč
-> suri: ja bych rekl ze tam jsou nove rozvody ale cerpadlo chyby proc to nevím...
21:36:30
18.04.2014
18.04.2014

Pavel P@nkáč
-> suri: težko čerpadlo se da vyndat za 15minut i s cigarem:D
21:27:56
18.04.2014
18.04.2014

suri
-> FORM - zlomená ojnice 18.04.14 21:19:55: takto si to rozobral kvôli čerpadlu
21:27:34
18.04.2014
18.04.2014

matoo
ktory hrnek bude lepsi?
21:20:46
18.04.2014
18.04.2014

dragon_cb_cz
-> FORM - zlomená ojnice: Ale ale, copak?
21:19:55
18.04.2014
18.04.2014

FORM - zlomená ojnice
Je to dobré, už jsem se přehoupl do fáze skládání. Aneb více válců, více zábavy 

21:19:22
18.04.2014
18.04.2014

Jarda - zrušená registrace
-> Cempyk: ja mam v planu letos to Turecko, na Kazachstan bych musel přizvednout rapida, že to dali za měsíc, to bych si asi dokazal udělat čas, navic je tam levno, ale jestli tam je LPG mi nebyli schopni říct... ale alespoň v Rusku je LPG a za dobrou cenu
Co Kazachstan příští rok? je potřeba si pospíšit, než Aral úplně vyschne...
Co Kazachstan příští rok? je potřeba si pospíšit, než Aral úplně vyschne...
20:25:01
18.04.2014
18.04.2014

dragon_cb_cz
-> minno: To je radosti na Starém Bělidle 

19:59:20
18.04.2014
18.04.2014

Jindas
No já udělal takovou debordelizaci a našel sem po tátovi,z dob ještě,když jsme měli éro takovejch pokladů!
že mi udělali radost!
Nový pastorky do šneku, nový gumy do ramen, nový gumy do stabíku, nový futra do ojnic, nový siláče do svisláku + takový ty plastový kroužky co se tam dávají pod gumu, několik ložisek do přední i zadní nápravy, svisláky,gufera do klik, nějaký další plastový tentononc a gumový támhleto :) No a nakonec ještě sem tam našel kroužky na písty do tíci made in western germany

Nový pastorky do šneku, nový gumy do ramen, nový gumy do stabíku, nový futra do ojnic, nový siláče do svisláku + takový ty plastový kroužky co se tam dávají pod gumu, několik ložisek do přední i zadní nápravy, svisláky,gufera do klik, nějaký další plastový tentononc a gumový támhleto :) No a nakonec ještě sem tam našel kroužky na písty do tíci made in western germany

19:33:10
18.04.2014
18.04.2014

minno
Hurá hurá hurá. Konečne som prišiel na to, čo mi búcha na prednej náprave od pravého kolesa.
Nápravu som pred rokom generálkoval (nové gumy od pemita do všetkých ramien atď.). Chvíľu bolo ticho, potom začalo občas ťukať od pravého kolesa, potom to zas prestalo, potom to začalo zas a posledné cca 3 týždne to už klepkalo stále (dosť otravné). Skoro rok som sa snažil prísť na to, čo to robí, myslel som, že to robí tlmič - dotiahol, potom že ložisko - skontroloval. Už sa mi zdalo, že to vŕzgajú gumy v pravom hornom ramene - nastriekal som olejom - chvíľu prestalo, po čase ten zvuk zas.... Už som bol bezradný. Dnes som sa toho chytil - a to som myslel, že zas s tým nič nevymyslím. Ľahol som pod auto a kýval s autom hore dole. Chytil som rukou PP horné rameno a kýval autom - bolo cítiť v ramene lupkanie, niekde tam musela byť vôľa. Lenže kde? Bočné matice ramena na pohľad normálne dotiahnuté, tak som už myslel, že sa uvoľnili kozlíky od nápravnice - lenže mi to nešlo do hlavy, pretože viem, že som ich pri skladaní dotiahol na fest.
Potom som len tak zo srandy skúsil dotiahnuť na ramene jednu bočnú maticu - a ejha, celkom slušne s ňou šlo ešte pootočiť. Dotiahol na fest, vyskúšal prepérovať s autom a zrazu ticho
Tak som podoťahoval následne matice na všetkých ramenách (aj kontra) a náprava je konečne zas tichá, ako už dávno nie. Som happy.
Skúsiť podoťahovať bočné matice ramien ma predtým nikdy nenapadlo. Pri skladaní nápravy som ich dotiahol a zakontroval na fest, dokonca som ich prilepil lepidlom na závity, pretože už tu ktosi spomínal, že sa občas zvyknú povoliť. Takže jediné vysvetlenie vidím také, že si sadli tie gumy v ramenách a preto sa všetky tie ramená v uložení trochu uvoľnili a búchalo to.
Poučenie na budúce.
Som fakt rád, že som to konečne napravil.
Mimochodom, ako som tak ležal pod autom, zbadal som kvapku chladiacej zmesi na krycom plechu trubiek vody pod autom, v mieste ako sú tie hadicové spojky. Už som vedel ktorá bije :) Plech dal dole, a všetko vyzeralo byť v poriadku, spony OK, hadice OK, len to slzilo okolo prepojok, tak som dotiahol spony a malo by to byť OK, zrejme už trochu stvrdli hadice, tak to asi preto. Vydržalo to 6 rokov ako som tie prepojovacie hadice menil a dával krycí plech.
Nápravu som pred rokom generálkoval (nové gumy od pemita do všetkých ramien atď.). Chvíľu bolo ticho, potom začalo občas ťukať od pravého kolesa, potom to zas prestalo, potom to začalo zas a posledné cca 3 týždne to už klepkalo stále (dosť otravné). Skoro rok som sa snažil prísť na to, čo to robí, myslel som, že to robí tlmič - dotiahol, potom že ložisko - skontroloval. Už sa mi zdalo, že to vŕzgajú gumy v pravom hornom ramene - nastriekal som olejom - chvíľu prestalo, po čase ten zvuk zas.... Už som bol bezradný. Dnes som sa toho chytil - a to som myslel, že zas s tým nič nevymyslím. Ľahol som pod auto a kýval s autom hore dole. Chytil som rukou PP horné rameno a kýval autom - bolo cítiť v ramene lupkanie, niekde tam musela byť vôľa. Lenže kde? Bočné matice ramena na pohľad normálne dotiahnuté, tak som už myslel, že sa uvoľnili kozlíky od nápravnice - lenže mi to nešlo do hlavy, pretože viem, že som ich pri skladaní dotiahol na fest.
Potom som len tak zo srandy skúsil dotiahnuť na ramene jednu bočnú maticu - a ejha, celkom slušne s ňou šlo ešte pootočiť. Dotiahol na fest, vyskúšal prepérovať s autom a zrazu ticho


Skúsiť podoťahovať bočné matice ramien ma predtým nikdy nenapadlo. Pri skladaní nápravy som ich dotiahol a zakontroval na fest, dokonca som ich prilepil lepidlom na závity, pretože už tu ktosi spomínal, že sa občas zvyknú povoliť. Takže jediné vysvetlenie vidím také, že si sadli tie gumy v ramenách a preto sa všetky tie ramená v uložení trochu uvoľnili a búchalo to.
Poučenie na budúce.
Som fakt rád, že som to konečne napravil.
Mimochodom, ako som tak ležal pod autom, zbadal som kvapku chladiacej zmesi na krycom plechu trubiek vody pod autom, v mieste ako sú tie hadicové spojky. Už som vedel ktorá bije :) Plech dal dole, a všetko vyzeralo byť v poriadku, spony OK, hadice OK, len to slzilo okolo prepojok, tak som dotiahol spony a malo by to byť OK, zrejme už trochu stvrdli hadice, tak to asi preto. Vydržalo to 6 rokov ako som tie prepojovacie hadice menil a dával krycí plech.
17:45:59
18.04.2014
18.04.2014

Kuladmin
Ty hrany my jsou jasny hlavne zepredu, Kuboj to ma jinak pokud se nepletu a todle se mi libi vice. Vic jistene. Pokud nekdo mate vykres prosim zaslete na email v profilu - DIKY.
17:07:24
18.04.2014
18.04.2014

Luky
-> Kubis09: to se prodávalo odjakživa, my to měli na rodinné Felicii Combi tak od roku 1998, možná ještě před tím, než na ni šel podvozek HP 
-> Kuladmin: zahnutí hran nahoru je základ, jinak si koleduješ o nepěkné zaškobrtnutí...

-> Kuladmin: zahnutí hran nahoru je základ, jinak si koleduješ o nepěkné zaškobrtnutí...
17:05:35
18.04.2014
18.04.2014

Mr._Nosferatu
-> Kubis09: Co vim tak Kuboj
-> Kuladmin: mam treba z masivniho nerezu a mam ji rozsirenou i dostran, kdybych na neco najel v zataceni ...
-> Kuladmin: mam treba z masivniho nerezu a mam ji rozsirenou i dostran, kdybych na neco najel v zataceni ...
17:01:58
18.04.2014
18.04.2014

Kuladmin
-> OTA-MTX: Nemas vykres?
Koukam ze to mas pojisteni i na couvani 


16:58:41
18.04.2014
18.04.2014

Kubis09
mini lyže nějak frčí :D kdo s tím vůbec přišel?
16:36:52
18.04.2014
18.04.2014

Luky
-> Peťa Klíč: bude komix? 

16:28:05
18.04.2014
18.04.2014

Majki
-> tunerlada: tolik ran co dostala moje ližina a kolikrát jsem lizal zem a kupodivu z převodovky ani kapka...
15:28:52
18.04.2014
18.04.2014

tunerlada
-> OTA-MTX: já nevím proč , ale měl bych ztrach že když to dostane ránu tak se zkroutí obal a začne z převodovky chcát olej.. proto sem na své dal raději komplet oplechování
12:46:14
18.04.2014
18.04.2014

dragon_cb_cz
-> OTA-MTX: Pěkný 

12:24:45
18.04.2014
18.04.2014

francomk
-> Peťa Klíč:




12:11:03
18.04.2014
18.04.2014

MOLSO
-> Peťa Klíč:









12:01:28
18.04.2014
18.04.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
'si tak natírám podvozek,, a naráz z dutiny vylezl nasranej pavouk celej od barvy a čuměl
11:32:48
18.04.2014
18.04.2014

OTA-MTX
nerez, tloušťka 3mm, byla by škoda odřít nový obal
00:25:05
18.04.2014
18.04.2014

Cempyk
-> Jarda: To teda, me by lakala i ta cesta co jeli ted. Ale zarazilo me to jak rikal o ty 1000 ze ji nechteli v muzeu.
22:15:43
17.04.2014
17.04.2014

Skili
jinak koupil jsem to za polovinu ceny nové spojky která tam je 

22:13:57
17.04.2014
17.04.2014

U-Geen
-> Skili: tak to jo no :)
22:13:03
17.04.2014
17.04.2014

Skili
-> U-Geen: to bude těsnění a hlavně má to bez 155km 200tisíc a od roku 2008 to mělo jen jednu výměnu oleje takže už tak nějak počítám s tím že tam půjde jinej motor
22:10:23
17.04.2014
17.04.2014

U-Geen
-> Jarda: nebo voda ve vyfuku :) to auto bylo bez tak za par penez a par kusu tu urcite taky jezdi.
22:08:38
17.04.2014
17.04.2014

Skili
-> Jarda: Sudnám hlavu a uvidím co dál, těsnění je levná záležitost. Pokud to bude špatny tak tam půjde jinej motor. Kupodivu na to není zase až tak úplně velkej problém sehnat díly.
22:04:49
17.04.2014
17.04.2014

Jarda - zrušená registrace
-> U-Geen: a ten bilej dym? voda? tesneni pod hlavou? nebo praskla hlava? ja bych se toho bal

22:01:25
17.04.2014
17.04.2014

U-Geen
-> Jarda: co by s tim mel delat (jinyho nez jezdit?)
22:00:22
17.04.2014
17.04.2014

Jarda - zrušená registrace
-> Skili: co budes delat s tim motorem, na to nebude vsude k sehnani dilu jak na skodovku

21:58:25
17.04.2014
17.04.2014

U-Geen
-> Skili: ja sem si prave rikal, jestli to nemas to turbo zverstvo nejaky :)
21:52:25
17.04.2014
17.04.2014

Skili
-> OndraKrupi: -> U-Geen:
Daihatsu Cuore, je to 1.0 41kw, chybí tomu jeden válec a přebývá jedna vačka, v japonsku se do toho dávala nějaká šestistovka s turbem a pod tím nácucem se tam krčil intercooler. Teda jestli se nepletu.
Daihatsu Cuore, je to 1.0 41kw, chybí tomu jeden válec a přebývá jedna vačka, v japonsku se do toho dávala nějaká šestistovka s turbem a pod tím nácucem se tam krčil intercooler. Teda jestli se nepletu.
20:58:43
17.04.2014
17.04.2014

castrol
-> Peťa Klíč: natiahnut ho tam srobovakom
20:58:36
17.04.2014
17.04.2014

Jarda - zrušená registrace
-> Cempyk: tak to jsme se videli :)
sakrys ta afrika, kterou planuji by me lakala....
sakrys ta afrika, kterou planuji by me lakala....
20:53:40
17.04.2014
17.04.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
a najde se někdo s funkční radou jak zaklepnout ten okolek na tý přírubě homokyneťáku? 

20:51:52
17.04.2014
17.04.2014

Cempyk
Byl jsem ve Skutči na besedě Škodovkou na hranici Číny. A paráda... :) jsem spokojen.
20:45:39
17.04.2014
17.04.2014

Jarda - zrušená registrace
byl jsem na prezentaci škodou 120 na hranice Číny
www.hedvabnastezka.cz/fot okurzy/14139-se-skodou-120 -z-cech-az-na-hranice-ciny
www.hedvabnastezka.cz/fot okurzy/14139-se-skodou-120 -z-cech-az-na-hranice-ciny
20:28:40
17.04.2014
17.04.2014

U-Geen
-> Skili: hele ten nasos na kapote... co to ma za motorizaci? ... :-)
20:26:39
17.04.2014
17.04.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
oznamuji tímto comeback na škodováckou scénu ,, a začal jsem rozborkou nápravy, ježto v před pěti lety NOVÉ nápravě odešly po třech letech ložiska ,, (a náhrada jakési plechovkové barvy za pade alkytonem)
mimochodem, jakej je fígl na zaklepnutí pojistnýho kroužku v tý matce na přírubě homokyneťáku :??
mimochodem, jakej je fígl na zaklepnutí pojistnýho kroužku v tý matce na přírubě homokyneťáku :??