
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co používáte za nářadí.
12:01:28
25.01.2021
25.01.2021

Eidy
-> darklord: Šlo by, že bys mi to vytisknul, zalaminoval a poslal? 

11:58:35
25.01.2021
25.01.2021

Jozka
-> darkUTFGlord:
Děkuji..

11:05:47
25.01.2021
25.01.2021

darklord
11:01:59
25.01.2021
25.01.2021

Borderer
-> darklord: eng verze by nebyla?



10:56:45
25.01.2021
25.01.2021

palinator
-> darklord:



10:50:39
25.01.2021
25.01.2021

darklord
chlapi to ste naozaj take internetove nemehla vsetci do radu? www.aac-kabel.de/wp-conte
nt/.../plakat-aac.jpg
10:45:58
25.01.2021
25.01.2021

k.jarek
Taktéž prosím o up někam, kde neutrpí čitelnost

10:38:43
25.01.2021
25.01.2021

radekp
-> Mr._Nosferatu: já bych to taky bral. Nechceš to upnout a dát sem odkaz?
Děkuji
Děkuji
10:05:02
25.01.2021
25.01.2021

dragon_cb_cz
-> Mr._Nosferatu: Viz -> vhml 25.01.21 10:01:27: , taky bych bral.
10:01:27
25.01.2021
25.01.2021

vhml
-> Mr._Nosferatu 25.01.21 08:40:51: muzes mi to poslat do mejlu v.horn@centrum.cz v původni kvalite? Jak to projde virtem tak se to dost zmensi. Díky. Vypadá to zajímavě
08:40:51
25.01.2021
25.01.2021

Mr._Nosferatu
-> vhml 24.01.21 19:56:44: snad to půjde poznat
08:10:12
25.01.2021
25.01.2021

Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.01.21 15:26:03: Taky to tak dělám...
-> StepaNoFUN 24.01.21 16:13:05: Tak vycházím z toho, že v originální elektroinstalaci též bylo spousta věcí pájených - volné konce vodičů pro místa šroubových spojů (pojistkovka, patice hlavních světlometů), oka startéru, altíku atd, u MBčka všechny konce, vedoucí k osvětlení... - a problémy s tím nejsou. Ještě jsem se nesetkal s ulomeným zapájeným vodičem u konektoru. když už se něco uláme, tak vodiče, jejichž izolace je vystavena extrémním vlivům (změny teplot, UV záření, chemie) a ztvrdne - typicky konektory na motoru (odpojovač volnoběžné trysky, čidla teploměru a tlaku oleje, kablíky k motorku ostřikovačů, kabely k blinkrům MB-užovka atd...

-> StepaNoFUN 24.01.21 16:13:05: Tak vycházím z toho, že v originální elektroinstalaci též bylo spousta věcí pájených - volné konce vodičů pro místa šroubových spojů (pojistkovka, patice hlavních světlometů), oka startéru, altíku atd, u MBčka všechny konce, vedoucí k osvětlení... - a problémy s tím nejsou. Ještě jsem se nesetkal s ulomeným zapájeným vodičem u konektoru. když už se něco uláme, tak vodiče, jejichž izolace je vystavena extrémním vlivům (změny teplot, UV záření, chemie) a ztvrdne - typicky konektory na motoru (odpojovač volnoběžné trysky, čidla teploměru a tlaku oleje, kablíky k motorku ostřikovačů, kabely k blinkrům MB-užovka atd...
07:56:33
25.01.2021
25.01.2021

Borderer
-> Bukaj: Jestli se o víkendu uvidíme a já nezapomenu, můžu vzít s sebou co mám, ať si vyzkoušíš, co tu postují kluci. Mám www.aspera.cz/product/...
/id-54039
20:25:37
24.01.2021
24.01.2021

vhml
-> suri 24.01.21 20:05:43: ta buzirka skripnuta není, je to bez mezery, na dotek. Jen je to rozlisovane nejak moc, protoze to je asi 4mm2 kabel ve fastonu pro 2,5mm2
20:05:43
24.01.2021
24.01.2021

suri
-> vhml: nemá byť priškripnutá aj bužírka , mala by tam byť medzera ale záleží aj aký je to kábel a aké máš odizolovacie kliešte ...
20:04:07
24.01.2021
24.01.2021

Jozka
-> StepaNoFUN 24.01.21 18:47:44: Tak ono existuje i nařízení, aby "pohyblivé přívody byly při používání zabezpečeny proti zkroucení žil"..
Debat jestli jo či ne a hlavně jak (v 80. byl konektorovací sortiment docela chaos) jsem zažil fůru, snad každej montér u firmy měl svoje favorizovaný kleště - s žádnejma ale nešlo si okruhy jen tak letmo "nabodovat"..
Rozhodně je pájení náročnější na dodržení pracovního postupu, za zásobu olovnatou jsem taky rád a když jsem byl donucen pojímat se s pájkou v instalaci auta z konce minulýho století, kde už se vyskytovaly i tříchlupý "vodiče" s jen lehce nadnulovým průřezem, bylo mi jasný že to je na hraně..

Debat jestli jo či ne a hlavně jak (v 80. byl konektorovací sortiment docela chaos) jsem zažil fůru, snad každej montér u firmy měl svoje favorizovaný kleště - s žádnejma ale nešlo si okruhy jen tak letmo "nabodovat"..
Rozhodně je pájení náročnější na dodržení pracovního postupu, za zásobu olovnatou jsem taky rád a když jsem byl donucen pojímat se s pájkou v instalaci auta z konce minulýho století, kde už se vyskytovaly i tříchlupý "vodiče" s jen lehce nadnulovým průřezem, bylo mi jasný že to je na hraně..
19:56:44
24.01.2021
24.01.2021

vhml
-> Mr._Nosferatu 24.01.21 19:03:35: a jak to ma vypadat spravne?
19:11:12
24.01.2021
24.01.2021

suri
-> StepaNoFUN: určite bol starý lepší ako tento eko ... ja letujem málo ale nevidím v tom problém ani v aute , poznám ľudí čo všetko letujú , aj pri motore , aj pri teplotách a všetko funguje normálne .... keby si videl koľko sa zaletovalo káblov od čidiel a lambda sond prehryzených kunami , cez to zmršťovačka a fachčí to roky ...v interiéri napríklad letovanie total no problem ...
19:03:35
24.01.2021
24.01.2021

Mr._Nosferatu
-> vhml: Na pohled hezký, ale chybí mezera mezi krimpem a bužírkou. (Deformace z práce kde děláme 300ks/h)
19:01:48
24.01.2021
24.01.2021

StepaNoFUN
-> suri: Nemáš úplně pravdu... Ale to je na dlouhý povídání. A s denšníma bezolovnatejma pájkama je to už tuplem průser a můžeš umět co chceš. Naštěstí olovnatýho "cínu" tu mám na doživotí....
18:57:52
24.01.2021
24.01.2021

suri
-> StepaNoFUN: v pájení je jediný problém a to ten že málokto to vie
18:47:44
24.01.2021
24.01.2021

StepaNoFUN
-> Jozka 24.01.21 17:40:00: Ja netvrdím, že se to pájet nedá a že to je úplně špatně. :-) Ale norma hovoří vcelku jasně. A asi ti, co ty normy píšou pro to měli nejakej důvod. ;-)
Jako s Ing. Šoborou (už dneska bohužel důchodce, ale s ním byla alespoň docela rozumná domluva oproti dalšímu zmíněnýmu), nebo Ing. Matyášem se zhádáme o jednom jediným. A to je chránič pro zásuvku "na zahradě" daleko od baráku. Všichni víme, jak to máme udělat a všichni jim sborově řeknem, že to tak prostě neuděláme. :-D Ale jinak přes to "vlak nejede". :-)
Jako s Ing. Šoborou (už dneska bohužel důchodce, ale s ním byla alespoň docela rozumná domluva oproti dalšímu zmíněnýmu), nebo Ing. Matyášem se zhádáme o jednom jediným. A to je chránič pro zásuvku "na zahradě" daleko od baráku. Všichni víme, jak to máme udělat a všichni jim sborově řeknem, že to tak prostě neuděláme. :-D Ale jinak přes to "vlak nejede". :-)
18:12:46
24.01.2021
24.01.2021

vhml
.
18:12:09
24.01.2021
24.01.2021

vhml
.
18:11:25
24.01.2021
24.01.2021

vhml
Poradny naradi na elektriku je zaklad
17:40:00
24.01.2021
24.01.2021

Jozka
-> StepaNoFUN 24.01.21 16:13:05: Ano má snahu.. už se mi za posledních 30 let dokonce jednou stalo..
Ale hovořím o starejch škodovkách a praktikuju přesně, cos napsal - připájím a pak "oplechuju" poslední 3-5 mm, část s bužírkou je bez pájky ve svý části jen nalisovaná..

Ale hovořím o starejch škodovkách a praktikuju přesně, cos napsal - připájím a pak "oplechuju" poslední 3-5 mm, část s bužírkou je bez pájky ve svý části jen nalisovaná..
16:28:01
24.01.2021
24.01.2021

venni
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.01.21 15:26:03: já taky,až se to sem bojim napsat 

16:23:01
24.01.2021
24.01.2021

Jarda/felda
-> darklord 24.01.21 16:14:12: no ono to není ideální, proto jsem koupil za asi 3 stovky z číny tyhle www.mall.cz/prislusenstvi
-rucni-naradi/tectake-krim
povaci-kleste-s-prislusens
tvim-modra-100042349209 a rovnou přiobjednal čelisti na izolovaný fastony
16:15:43
24.01.2021
24.01.2021

StepaNoFUN
-> darklord: Ono taky jde o to, co k tomu máš za spotřební materiál.
16:14:12
24.01.2021
24.01.2021

darklord
-> Jarda/felda 24.01.21 16:11:12: ja mam asi toto iste, a mam pocit ze s tym proste neviem narabat, lebo sa podari tak jeden z piatich konektorov...
16:13:05
24.01.2021
24.01.2021

StepaNoFUN
Když už ne origo kleště, tak ideálně kleště s kulatejma čelistma. A taky to funguje. Pájení je v pohyblivejch instalacích normou zakázaný (vodič "ztvrdne" i v kousku izolace a tam se pak má snahu ulomit). Ale někdy to taky prostě jinak nejde. Když už pájet konektory, tak nejdřív zalisovat a pak teprve konec vzdálenější od izolace pájet.
16:11:12
24.01.2021
24.01.2021

Jarda/felda
donedávna jsem používal www.aretacni-pripravky.cz
/specialni-kleste/krimpova
ci-kleste-na-neizolovane-k
onektory?gclid=Cj0K... a nebylo to nejhorší, ted jsou pořídil typ co postoval Eidy tak uvidíme jak budou fungovat na těch mých pár konektorů ročně 

15:26:03
24.01.2021
24.01.2021

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 24.01.21 13:50:23: celý život to letuji a záhyby dělám kombinackama, asi se budu muset po kleštích taky podívat, ale nikdy jsme neměl problém.
15:06:02
24.01.2021
24.01.2021

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Od Knipexu by mohly za neco stat, ale dokonaly to nebude :-) Furt lepsi, jak Kachnisovy metody :-)
15:02:04
24.01.2021
24.01.2021

Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo, ale ty zase nemají tu odizolovávací část. Už jsem koupil ty Knipexy z odkazu, tak uvidím. Vzhledem k tomu, že dodnes jsem příležitostné opravy (výměny konektorů) elektroinstalace na škodovkách řešil malýma kleštičkama, kterýma jsem ty packy konektoru postupně naohybal do kýženého tvaru
, tak tohle bude velký pokrok


14:42:17
24.01.2021
24.01.2021

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj 24.01.21 14:28:28: Tam ale furt nezavřeš ten konektor v místě, kde drří vodič za bužírku.
V minulý práci jsem používal na podobný konektory tyhle kleště:
www.tme.eu/cz/.../newbran d
případně maj toto:
www.tme.eu/cz/.../newbran d
Musel bys na to mrknout blíže, ale s těma prvníma mám dobrý zkušenosti.
V minulý práci jsem používal na podobný konektory tyhle kleště:
www.tme.eu/cz/.../newbran d
případně maj toto:
www.tme.eu/cz/.../newbran d
Musel bys na to mrknout blíže, ale s těma prvníma mám dobrý zkušenosti.
14:28:28
24.01.2021
24.01.2021

Bukaj
Tak jsem asi našel něco, co by mi mohlo vyhovovat:
www.autokabel.cz/lisovaci -kleste-na-neizolovane-kon takty-do-25mm-knipex-

www.autokabel.cz/lisovaci -kleste-na-neizolovane-kon takty-do-25mm-knipex-

14:23:49
24.01.2021
24.01.2021

Bukaj
-> Eidy 24.01.21 13:50:23: -> StepaNoFUN 24.01.21 13:52:01: No, tohle je přesně to, co potřebuju. Jen se mi zatím nepodařilo najít žádné jednoúčelové kleště (bez přepákování) s tímto tvarem čelistí. Ty "pákovky" s výměnnými čelistmi bych asi nevyužil, spíš by mi vyhovovalo něco takového www.naradihornig.cz/knipe
x-lisovaci-kleste-na-konco
ve-dutinky-180mm-9771180_z
14539 , ale s čelistmi "s prdelkami" (na ty škodovácké fastony)...
...ale asi mi nezbyde, než koupit pákovky se dvěma sadama čelistí...
...ale asi mi nezbyde, než koupit pákovky se dvěma sadama čelistí...

13:58:36
24.01.2021
24.01.2021

StepaNoFUN
-> Jarda/felda 24.01.21 13:54:17: tak tam to je logicky a jinak tam ten konektor ani poradne nedas. Ale tady to moc videt neni, jen to pak nefunguje.
13:58:19
24.01.2021
24.01.2021

radekp
-> Eidy: no jo, to jsou úplně jiné tvary lisovací části, přikúpíme.
-> StepaNoFUN: orientaci jsem dodržel.
-> StepaNoFUN: orientaci jsem dodržel.
13:58:16
24.01.2021
24.01.2021

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: U neizolovanejch je to ale vic videt, ze to kazdyho trkne. Nebo skoro kazdyho :-) u tech izolovanejch je ten rozdil stran mensi.
-> radekp: Jiny typ klesti no.
-> radekp: Jiny typ klesti no.
13:54:17
24.01.2021
24.01.2021

Jarda/felda
-> StepaNoFUN 24.01.21 13:52:01: to je i u neizolovaných 

13:52:01
24.01.2021
24.01.2021

StepaNoFUN
-> radekp: bacha u tech izolovanejch konektoru/ocek zalezi na tom, z který strany to tam das. Z jedny strany jsou ty celisti vetsi, z druhy mensi. Ty mensi maj bejt u oholenyho dratu, ty vetsi u izolace. Myslim ze tecka na klestich je u izolace.
Kazdopadne tohle je na izolovany oka/fastony. Na neizolovany jsou jiny celisti.
Kazdopadne tohle je na izolovany oka/fastony. Na neizolovany jsou jiny celisti.
13:50:23
24.01.2021
24.01.2021

Eidy
-> radekp: No jasně! Tohle je na fastony.
13:49:40
24.01.2021
24.01.2021

Shader
-> radekp: To je na lisovací oka.
13:48:59
24.01.2021
24.01.2021

radekp
-> Eidy: je to jen na dutinky?
13:47:17
24.01.2021
24.01.2021

Jarda/felda
-> radekp 24.01.21 13:36:44: jestli mačkaji málo tak pootoč tim zubatým kolečkem 

13:44:36
24.01.2021
24.01.2021

Eidy
-> radekp: No počkej, tohle ale není na autové fastony. Takže o čem se tu bavíme?
13:40:09
24.01.2021
24.01.2021

Shader
-> radekp: Podobné mám v práci, hodně podobné a vždy na poprvé. Co tam je za problém? Vodič po zalisování vytáhneš s minimem síly?
13:36:44
24.01.2021
24.01.2021

radekp
Obetoval jsem jedno ocko, ale nejde to napoprve.