skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rada k LPG
07:32:26
19.11.2004
19.11.2004

Peto85
no mal som garde to islo jak besne na benzin tak 6-7 jak som isiel potom 136 rapid tan 5-7 a teraz 120 sedan a tiez 5-6 no a este 105 a ta 4-6 benzinu ale auta boli motoricky v super stave a najtichcia bola 105+136
19:27:01
15.11.2004
15.11.2004

lubosgls
nasi meli 105 65kkm(nez jim ji ted v lete ukradli) spotreba 6,3l/100 ale motor byl jedna radost s tak tichou skodovkou jsem jeste nejel, ja mam 120gls spotreba 7,4l/100 najeto 70kkm hluku vic nez dost ale rozdil vykonu je hoodne znat.)
16:56:22
15.11.2004
15.11.2004

King
2 Kocislav: Souhlas, 120LS by mela mit nejmensi mernou spotrebu (v g/kWh), ale casto se zapomina na to, ze motor bezi prevazne v rezimu castecnyho zatizeni, kde jsou mensi litraze z hlediska spotreby ve vyhode. U lpg hodne zalezi na nastaveni a nekdo se holt spokoji s nastelovanim od "odborne firmy" a spotrebou 9l/100. Moje zkusenost: S105, mix. dalnice 120 tacho + mezimesto cca 100km/h tacho a spotreba 7,5/100. 9l spotrebu jsem mival v zime, kdyz jsem jezdil radit po zasnezenejch silnickach a nebo pri poruse reduktoru....
15:44:44
15.11.2004
15.11.2004

Kočislav
Já jsem teda nikdy 105 neměl, ale známí (2) si stěžovali, že na to jak to jede si to bere dost. Je pravda, že ty motory nebyly v nijak zázračném stavu, ale spotřebu říkali oba kolem 9l. Z motorů 105 - 120LS je nejefektivnější ten LS - 742.12X ve vztahu k výkonu má spotřebu nejnižší. Jak je to od 130 výše, to nevím.
09:41:03
15.11.2004
15.11.2004

King
2 lubosgls: kombinace S105+lpg je natolik hroziva kombinace, ze jsem za jejim volantem ztravil asi 100tkm :c) A dokonce bych tam uvital i tu petku ovsem s kejvackovym s.p. 4,22. A neni kopec jako kopec - v tahlym klesani je vyrazeni na pikacu, protoze ztracis rychlost, takze lepsi petka a lechtat plyn
2 Peto85: z favomotorem se priprav na spotrebu plynu okolo 8l/100, da se jezdit i za 7l, ale zapomen na tech "slusnejch" 120km/h :)

2 Peto85: z favomotorem se priprav na spotrebu plynu okolo 8l/100, da se jezdit i za 7l, ale zapomen na tech "slusnejch" 120km/h :)
16:29:02
14.11.2004
14.11.2004

lubosgls
105+lpg to je dobra kombinace ale jen kdyz vylezes a budes tlacit tak to pojede rychleji a nic to nebude zrat leda tvoje tuky ani 5q bych do toho nedaval z kopce muzes vyradit tak proc tam cpat petku
13:48:57
14.11.2004
14.11.2004

Peto85
takze toto mi vravely ze 105+5qvalt+lpg bude moc pomale takze asi fakt ta 136 no a teraz mi povedzte pri jazde maximalne slusnej t.j. max120km/h+iba nutene rychle starty krizovatka a tak to bude kolko papat Inak DIK moc za rady!! skoda forever lebo po dlhej dobe mam moznost zase denne jazdit na skodovke a to je najsuper auto!!! nech si vravy kto chce co chce za tie prachy nic lepsie sa neda kupit
11:15:12
12.11.2004
12.11.2004

King
105ka a 5q/3,9 ? Nesmysl, brzda provozu a zadna uspora :) 2 Jirik: Problem nekterych "kluku", co jezdej s favama na lpg je v tom, ze s pocitem, ze jedou "za polovic", ten motor lita imrvere v 5000 na nejshitovejsi mineral v motoru

11:01:44
12.11.2004
12.11.2004

Baghira
-> Jirik: Tak to teda nevim co měli za motory, jestli nějaký smťáky, tak možná, ale tady znám několik kluků co má LPG ve fávech a felinách a ten max má najeto 150 tisíc v podstatě jen na LPG a pohoda...pokud měníš pravidelně olej a je motor správně seřízenej, tak bych řekl, že na LPG obyč motor 136 vydrží víc než nejlepší 120 nebo 105. A co se týká nízkých otáček 136, tak to hodně souvisí s předstihem a vačkou, mě třeba na 1500 ot jezdí bezva a s pohodovým nástupem, znám to, protože nemůžu moc používat 2ku :-(. Ale snažím se ten motor těmahle otáčkama moc netrápit.
10:51:17
12.11.2004
12.11.2004

fazola
jak říká baghira... na to,abys to auto dal do pohybu, budeš muset mít nohu až v kufru... spotřeba tím poleze navrch a stejně nepojedeš... aspoň 120 ls a výš... krom toho, ta 105 asi na 5 bude padat... salám.
10:49:46
12.11.2004
12.11.2004

Jirik - zrušená registrace
Takže moje a Radůzova osobní zkušenost.
105ka ti vezme v pohodě 5qalt s převodem 4,22. S převodem 3,9 bude už podle mě problém.
Další věc je, že dobrá 105 jede výborně v nízkých otáčkách a o tom si může 136 nechat jenom zdát. Tam když bys jí klepal na 1500 otáček na 4ku tak se jí to líbit moc nebude a 105ce je to jedno a ještě z těch otáček plynule zrychluje. Brzo jí ale dochází dech ve vysokých otáčkách a není tam moc možností laborovat s převodama v kopci.
Pětku to bere na rovinkách klidně od 70ti - 80ti km/h a v krásně jí to drží.
Je to spíš na pohodovou jízdu, ne na závodění. Když se trefíš na dobrou, tak se s ní dá jet taky hezky svižně.
105 bude žrát míň v městském a příměstském provozu, na kterej bohatě stačí.
Se 136 se ale můžeš dostat na podobnou spotřebu, protože v kopcích na ní nebudeš muset tolik šlapat.
Při provozu na plyn jsou 105ky z litinových pětikanálů nejtrvanlivější.
Co jsem slyšel lidi, co jezdili na plyn s celohliníkovejma 136kama, tak vesměs říkali, že po 40 000 km to už nejni vevnitř nic moc. Dost kluků co kupovalo favo motory provozované na plyn do škodovek a měly najeto kolem těch 40 - 60 000, tak dělali rovnou GO.
105ka ti vezme v pohodě 5qalt s převodem 4,22. S převodem 3,9 bude už podle mě problém.
Další věc je, že dobrá 105 jede výborně v nízkých otáčkách a o tom si může 136 nechat jenom zdát. Tam když bys jí klepal na 1500 otáček na 4ku tak se jí to líbit moc nebude a 105ce je to jedno a ještě z těch otáček plynule zrychluje. Brzo jí ale dochází dech ve vysokých otáčkách a není tam moc možností laborovat s převodama v kopci.
Pětku to bere na rovinkách klidně od 70ti - 80ti km/h a v krásně jí to drží.
Je to spíš na pohodovou jízdu, ne na závodění. Když se trefíš na dobrou, tak se s ní dá jet taky hezky svižně.
105 bude žrát míň v městském a příměstském provozu, na kterej bohatě stačí.
Se 136 se ale můžeš dostat na podobnou spotřebu, protože v kopcích na ní nebudeš muset tolik šlapat.
Při provozu na plyn jsou 105ky z litinových pětikanálů nejtrvanlivější.
Co jsem slyšel lidi, co jezdili na plyn s celohliníkovejma 136kama, tak vesměs říkali, že po 40 000 km to už nejni vevnitř nic moc. Dost kluků co kupovalo favo motory provozované na plyn do škodovek a měly najeto kolem těch 40 - 60 000, tak dělali rovnou GO.
10:40:21
12.11.2004
12.11.2004

Baghira
-> Peto85: Se obávám, že s touhle převodovkou a 105 motorem si moc nezajezdíš. A spotřeba bude taky problematická, protože abys to trochu roztáhl, tak to abys měl nohu na podlaze.
10:28:37
12.11.2004
12.11.2004

Peto85
potrebujem auto co ma malu spotrebu 5qvalt by bol 3,9 no a motor co bude tak bude po go + tvrde sedla len potrebujem vedet ako pojde ta 105 teda aky spotrebovy rozdiel je medzi 105-120-120ls-130-135-136 lebo ma odhovaraju od 105 vraj to bude extrem do vykonu
lebo ja si myslim ze bude mat najmensiu spotrebu105 a neviem o kolko viac papaju ostatne motory a ci to stoji za ten vykonovy rozdiel ak teda asi urcite je

09:38:01
12.11.2004
12.11.2004

King
2 Baghira: Byls rychlejsi takze....tak, tak :)
Jeste dodam, ze se 105kou a 5q/4,22 budes pri pohodovy jizde asi jezdit uspornejc, zvlast kdyz hodne jezdis v mestskym rezimu. Na druhou starnu priprav se na stelovani ventilovych vuli pomalu kazdej mesic a zaroven si muzes pripravit zasobu nahradnich hlav, kvuli zaklepavani ventilovych sedel usticich v prasknuti hlavy . 105ka si rekla pri pianko jizde na lpg 6-6,5l/100, pri sviznejsi + dalnice kolem 7-8l/100 (teda dokud byla mechanicky tak nejak v oukeji :) Ale 136ka je 136ka :)
Jeste dodam, ze se 105kou a 5q/4,22 budes pri pohodovy jizde asi jezdit uspornejc, zvlast kdyz hodne jezdis v mestskym rezimu. Na druhou starnu priprav se na stelovani ventilovych vuli pomalu kazdej mesic a zaroven si muzes pripravit zasobu nahradnich hlav, kvuli zaklepavani ventilovych sedel usticich v prasknuti hlavy . 105ka si rekla pri pianko jizde na lpg 6-6,5l/100, pri sviznejsi + dalnice kolem 7-8l/100 (teda dokud byla mechanicky tak nejak v oukeji :) Ale 136ka je 136ka :)
08:38:26
12.11.2004
12.11.2004

Baghira
Záleží co od toho očekáváš...pokud chceš lítat tak 136, pokud tahat vozejky tak 136, pokud je ti to fuk tak 105 a pokud nemáš prachy, tak 105 :-).
22:36:01
11.11.2004
11.11.2004

Cafe-Racer
Kdyz to dobre seridis, tak ti na plyn auto pojede o trochu min (treba to ani nepoznas), spotreba cca o litr vyssi nez na benzin.
20:46:06
11.11.2004
11.11.2004

Peto85
a este aku spotrebu to bude mat? toho plynu
20:43:29
11.11.2004
11.11.2004

Peto85
Prosim vsetkych co maju lpg co si myslia o 105+5qvalt alebo co je najlepise pre lpg 105-136+5qvalt hlavne skusenosti