-> Mourl: Ak chces stroboskop tak si kup najlacnejsiu ziarivku usporku, opatrne ju rozlup (nechytaj ju zas sklo, len oddel vrchnu a spodnu cast umelej hmoty v ktorej je zaliata sklenena banka). POtom odpajkuj droty z plosxneho spoja s elektronikou a pripoj ich na kable, ktore potom vrazis medzi vystup rozdelovaca pre prvy valec a kabel k sviecke na prvom valci. Este sklo obal niecim nepriesvitnym (nesmie to byt alobal ani nic z kovu inac to pekne preraza a skope Ta to). A pre nas slepejsich je dobre este na remenici nejako bielu farbou poznacit kde je ryska. Takto si vyrobis lacnu nahradu stroboskopu. Pri dennom svetle sa to pouzit velmi neda a nie je to take super ako s normalnym stroboskopom, ale funguje to. Namiesto ziarivky sa da pouzit aj tlejivka, ta vacsia so zavitom. Mensia moze prasknut vraj pretazenim. Akurat musi kontakty na ziarivke alebo tlejivke dobre odizoloat napriklad ich zalej silikonom aby to medzi nimi neprerazalo.
Je tu este moznost nastavenia podla ucha, ked si das tak 2 az 3t otacok a tocis rozdelovacom niekde na miesto, kde zacina motor torchu hlucat. Tak na hranici by mal byt predstih idealny. Ale toto su len rady ohladne nastavovania predstihu na favo rozdelovaci a vobec sa nemusia tykat maleho vykonu Tvojho auta.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
víc jak 125
21:50:20
24.11.2004
24.11.2004

PeterP136
23:10:32
23.11.2004
23.11.2004

Jiří Skalný
a nemaš tam omezovač rychlosti

19:41:43
23.11.2004
23.11.2004

Mourl
myslim že když mně skoro předjížděli kamiony..tak jsem tam víc opravdu neměl...nevim kolik jsem tam měl otáček....ale prostě když dám pětku tak max 120 víc prostě se tomu nechce...v techničáku je samo psany 150Km/h
13:52:43
23.11.2004
23.11.2004

Jirik - zrušená registrace
No třeba kámoš měl na Formanovi 1994 v techničáku max. speed 125 km/h.
Ale je fakt, že to je pouze maximální doporučená konstrukční, nikolivěk maximální dosažitelná.
Prostě bych zajel do servízu a nechal to pořádně seštelovat. Měl jsem od jednoho chlapíka seřázenou od ucha 105ku a jela jako drak, ale na fakerovi bych to už nedělal.
Je to modernější motor, kterej má víc síly se rozpohybovat a tak proč mu ještě byť nezáměrně ubírat.
Ale je fakt, že to je pouze maximální doporučená konstrukční, nikolivěk maximální dosažitelná.
Prostě bych zajel do servízu a nechal to pořádně seštelovat. Měl jsem od jednoho chlapíka seřázenou od ucha 105ku a jela jako drak, ale na fakerovi bych to už nedělal.
Je to modernější motor, kterej má víc síly se rozpohybovat a tak proč mu ještě byť nezáměrně ubírat.
12:24:27
23.11.2004
23.11.2004

Waffel
-> Mourl: nechce se mi to cele cist, takze to tu mozna uz zaznelo.Ale ja mam favo rv92 a na 5ku pri 4000 jedu urcite pres 140. Jezdim po dalnici celkem pravidelne pri 130 tam mam asi 3600 otacek. Takze bud jde me blbe otackomer nebo tachac a nobo jde blbe tobe
19:42:09
21.11.2004
21.11.2004

Mourl
to king2: asi jsem úplná lama nebo už nevim.Chápu asi tak co mám dělat.Ale nevim jestli při zapnutym motoru nebo vypnutym.Teoreticky to co jsi tady popsal tak asi při vypnutym.Bo když sundam víko při nastartovanym motoru tak to chcípne ne? A když to nudu dělat postupně jak jsi mi to napsal.Jak poznám kdy to je naštelovaný? nějaké klapnutí čí co? nevim...
15:22:26
19.11.2004
19.11.2004

King
2 sep: Diky, to zahreje u sdce :))
12:36:17
19.11.2004
19.11.2004

sep
King2:tak to bych kecal,je to možné že jsem to četl a od té doby to používám,skoro bych řekl pravděpodobné....
tohle ber jako licenční poplatek


12:07:35
19.11.2004
19.11.2004

King
Jinak co se tyce nastavovani (aspon pribliznyho) favo zapalovani - kopiruju sem svuj dnesni vypotek do S120konfery: ".....Nastavuje se setejne jako mech. rozdelovac, jenom s tim rozdilem, ze jako
okamzik zazehu se nebere preskok jiskry, protoze pri rychlostech otaceni
rozdelovacem pri stelovani proste jiskru nevyloudime, alebrz okamzik mijeni
polovych nastavcu v rozdelovaci. Chyba se dela v tom, ze se pri na stavovani
nevymezi vule vule v rozvodech a nahonu rozdelovace a pri priblizovani se
polovych nastavcu je navic odstrediva regulace "zansilnena" silou magnetu.
Takze palec rozdelovace se musi jednou rukou tlacit proti smeru hodinovych
rucicek a druhou rukou se otaci celym telesem rozdelovace taktez proti smeru
rucicek a okamzik mijeni nastavcu se zafixuje a bere se jako okamzik
zazehu......Muzeme polemizovat o presnosti nastaveni, ale takhle proste ETZ
fava funguje :)
A kdyz uz jsme zase u tech maximalek :) tak moje 135ka se snizenou hlavou na kompresi 136ky na 4ku ze zacatku (tj. 50tkm tomu nazad) se dokazala rozvasnit na 170km tacho na rovince takze tak 150 v realu
okamzik zazehu se nebere preskok jiskry, protoze pri rychlostech otaceni
rozdelovacem pri stelovani proste jiskru nevyloudime, alebrz okamzik mijeni
polovych nastavcu v rozdelovaci. Chyba se dela v tom, ze se pri na stavovani
nevymezi vule vule v rozvodech a nahonu rozdelovace a pri priblizovani se
polovych nastavcu je navic odstrediva regulace "zansilnena" silou magnetu.
Takze palec rozdelovace se musi jednou rukou tlacit proti smeru hodinovych
rucicek a druhou rukou se otaci celym telesem rozdelovace taktez proti smeru
rucicek a okamzik mijeni nastavcu se zafixuje a bere se jako okamzik
zazehu......Muzeme polemizovat o presnosti nastaveni, ale takhle proste ETZ
fava funguje :)
A kdyz uz jsme zase u tech maximalek :) tak moje 135ka se snizenou hlavou na kompresi 136ky na 4ku ze zacatku (tj. 50tkm tomu nazad) se dokazala rozvasnit na 170km tacho na rovince takze tak 150 v realu

12:00:14
19.11.2004
19.11.2004

King
2 sep: Napsals: "....auto po dědkovi kterej vyjížděl Praděd na 5ku...." - to mi pripomina muj clanek na TW o eletronickym zapalovani - cetls ho nebo je to jenom nahoda? :)
00:05:52
19.11.2004
19.11.2004

R@ZOR
To je jen takový světýlko, který se rozsvítí když to hodí jisrku. Seřizuje se tak stojící motor. Otáčí se ručně motorem a když se žárovička rozsvítí, tak koukneš na rysku na řemenici a vidíš jakej máš předstih. Něco takovýho mám tak, ale s tím bezkontakt nezměříš, protože ten dává jiskru až při x set otáčkách.
15:45:56
18.11.2004
18.11.2004

Saky
Hanz ta nesehnatelna vec co tady popisujes je pravdepodobne stroboskop kterej ma kazdej mechanik.. a nebo se da za litr koupit
14:39:43
18.11.2004
18.11.2004

Hanz - zrušená registrace
Já na šáde dal novej motor a dost dlouho mi v zadu něco bušilo netušil jsem proč seřizoval jsem ventyli jako blazen a pořád nic. Pak jsem si pochystal takovou věcičku. Píchneš to na plus mínus a pak takovim kroužkem na kabel od prvního válce a tim seřídíš předstih dokonale, alespoň já nemam od té doby problém a táhne také líp. Jen pochybuji že to seženeš já to vyhrabal na půdě u prarodičů v bordelu
14:06:01
18.11.2004
18.11.2004

CHIP
No chlapy ... jak tady ted sleduju tu debatu ... kdyz jsem koupil rapida ... tak to nechtelo jet vic nez 140 ... tachometrovejch mechanickejch ... za ty dva roky co ho mam byly situace kdy jsem ho nesetril ... a jezdil co to dalo a tak (podle nekoho tady jsem ho dukladne zajel).... muzu oznamit ze maximalni rychlost se ve stejnem useku a se zatezi dvou osob navic nez pri prvnim testu, zvysila na 147.6 km/h tachometrovejch elektronickejch ... to je slusny ne ... na to ze jsem zadny updaty motoru nedelal ...
13:51:37
18.11.2004
18.11.2004

Kočislav
Nevím jak je tu u Fáčkového karburátoru, ale kdyby to byla 120 tak by mě napadlo, jestli není zatuhlá druhá fáze karburátoru.
10:35:31
18.11.2004
18.11.2004

Racyk
no já jak nahodil 136 motor tak zpočátku byl krapet lenivější, (na 4ku skut 140) po delším ježdění jde ted v klidu na 150 na 4ku (tacho ukazuje160:)) ted se zdá vše tak jak má být, jo a samozřejmě že v LPG:)
10:32:45
18.11.2004
18.11.2004

chooki
Kua, chlapi, to su rady
Mourl, vezmi to do servisu na starsie auta-nechaj zmerat tlaky, nastavit predstih, karbec, daju to na tester, stoji to par korun, bud pri tom, pochopis vela veci, a budes vediet na com si. Take rady cez inet su o nicom, najma ked si s tym uz hybal...
a nikto tu ti nepovie aj tak cim to je, bez toho aby ten motor nemohol "diagnostikovat" ;, na to je prave ten servis so zariadenim, maximalne ta tak ludia tu len pomylia. Tot moj nazor...

Mourl, vezmi to do servisu na starsie auta-nechaj zmerat tlaky, nastavit predstih, karbec, daju to na tester, stoji to par korun, bud pri tom, pochopis vela veci, a budes vediet na com si. Take rady cez inet su o nicom, najma ked si s tym uz hybal...
a nikto tu ti nepovie aj tak cim to je, bez toho aby ten motor nemohol "diagnostikovat" ;, na to je prave ten servis so zariadenim, maximalne ta tak ludia tu len pomylia. Tot moj nazor...
09:39:12
18.11.2004
18.11.2004

anar
5-ku aby moh hejbat motorem ??? nevim ale rek bych ze jinak nez pri neutralu s motorem nezatocis ne ??? skodovka snad nema volnobezku jako trabant
Jinak chce to motor tocit a tocit radit tak pri 5 tis. taky jsem mel kamarada kterej rikal ze to vubec netahne .. pri jizde pouzival i do kopcu maximalne 3-ku a 2-ku radil jenom pri rozjezdech
Jinak chce to motor tocit a tocit radit tak pri 5 tis. taky jsem mel kamarada kterej rikal ze to vubec netahne .. pri jizde pouzival i do kopcu maximalne 3-ku a 2-ku radil jenom pri rozjezdech
07:20:20
18.11.2004
18.11.2004

Petr Šťastný
-> Mourl: klidně může bejt na hovno zajetej. Jezdil jsem se 136 L r.v.90.
Když jsem ho dostal, tak jezdil tak jako tobě max těch 120 po dálnici z kopce. Stačilo pár delších cest po dálnici a za měsíc "lítal" i 160.(nebo se porouchal tachometr
) Jak ti to jezdilo než jsi hýbal s rozdělovačem?
Když jsem ho dostal, tak jezdil tak jako tobě max těch 120 po dálnici z kopce. Stačilo pár delších cest po dálnici a za měsíc "lítal" i 160.(nebo se porouchal tachometr


13:58:56
17.11.2004
17.11.2004

Mourl
když jsem zkoušel s tím otáčet tak jsem tam měl pouze volnoběh.A vůbec nic nebylo znát že by se měnilo...takže cihlu na plyn a seřizovat....

13:56:24
17.11.2004
17.11.2004

sep
no ten přestih se u bezkontaktu jen tak nastavuje trochu hůř.....ale můžeš zkusit povolit rozdělovač,držet řekněme 3000 otáček a zkusit pootáčet rozdělovačem kdy budou otáčky nejvyšš a tam to nechat a dotáhnout...
13:53:22
17.11.2004
17.11.2004

Mourl
No dal si tam 5ku a seřizoval ventily..ta 5proto aby si mohl hýbat motorem....i když s těma ventilama v podstatě nehýbal..myslim že jsem to zkurvil já když jsem hejbal s tim rozdělovačem
13:53:07
17.11.2004
17.11.2004

Tomáš SK
Na 5-ce? To akoze mal zaradenu 5-ku? To je jedno, co mal zaradene
Piaty valec asi nemyslis 


13:50:17
17.11.2004
17.11.2004

sep
Na čem že seřizoval ventily?
13:45:25
17.11.2004
17.11.2004

Mourl
tak mně napadá...kdyby nebyly v pohodě tlaky tak by to přece bylo znát i na jených rychlostech ne? je fakt že mi strejda seřizoval ventily na 5ce....tak jestli tam neudělal nějakou kulišárnu
13:43:53
17.11.2004
17.11.2004

Mourl
to Tomáš SK: nevim kolik má naježděno....jak změřim ty tlaky..na to je potřeba spešl vybavení co?Asi nebudu jezdit po dálnici

13:40:38
17.11.2004
17.11.2004

Tomáš SK
-> Mourl: Ja by som v prvom rade zmeral tlaky vo valcoch. Kolko ma ten motor nabehanych km? Myslim skutocnych. Mal som 120LS a nie a nie ist viac nez 140 tachometrovych a jejda, tlaky nikde...
13:36:36
17.11.2004
17.11.2004

Mourl
1,2,3,4 pohoda....řekl bych normál..nevim kolik to má najeto...ani si nejsem jistej zdali to je 136...neškube to..táhne to pěkně...ale právě jsem vyměnil hadičku u podtlakový regulace u rozdělovače a pak jsem s ním hýbal.Možná je to celý rozštelovaný.Nevim když povolim tu desítku matku a hejbu celým rozdělovačem nic se nemění...Vím že se tohle seřizuje v servisech..ale nějak to musí jít seřídit i doma ne?
13:29:53
17.11.2004
17.11.2004

sep
to se takhle těžko diagnostikuje,motor je OK?Kolik má najeto?Je znát řekněmě když točíš1, 2,3 že by ve vyšších otáčkách měl tendenci škubat a netáhnout?Předstih to může být taky...nebo máš auto po dědkovi kterej vyjížděl Praděd na 5ku a potom to chce pořádně zajet...
13:16:52
17.11.2004
17.11.2004

Mourl
Karbec....otáčkoměr tak nějak normál kolem 4tis. při 90 řadim 5ku a potom rychlost leze strašně pomalu nahoru..
12:59:26
17.11.2004
17.11.2004

sep
Když to přeženu tak 120 by to mělo jet i na trojku,kolik ukazoval otáčkoměr?je to karburátor nebo vstřik?
12:51:44
17.11.2004
17.11.2004

Mourl
Poprvé co mám své auto (Favorit 136) jsem vjel na dálnici a moc mě překvapilo když mi to nejelo víc jak 125km/h nohu jsem měl až na podlaze(plynový pedál) a nic....mohlo by to být seřízením rozdělovače?