Dalsia tema kurenia

prohledat
16 příspěvků (zobrazeno 1 až 16) od 16.12.2004 do 22.12.2004, založil/a chooki
řadit dle data
10:11:10
22.12.2004
chooki
Tu expanzku checknem, ten dym mi ide len pri studenom motore viac, alebo ked je teply a davam mu gule, ale vtedy menej ...je to olej. to je normalka, ked som videl skodovicu co papala vodu tak to bol trosku iny dym :))

Hlavne budem kontrolovat ci sa straca voda, dost som na to kaslal doteraz....
15:57:16
21.12.2004
PeterP136
-> chooki: Kukni v ako stave je uzaver expanzky. Ci nema KO, tesnenie, alebo sa nezasekava, pripadne ci nie je zdevastovana dosadacia plocha na nadrzke.

Ak mas vodu okolo expanzky (ako okolo?) tak to vyzera na netesniaci uzaver.

Ten biely dym Ti ide z vyfuku pri zahriatom motore?
12:36:14
21.12.2004
Labros
-> chooki: Jseš si jist, že je to olej? Ten dělává modrý dým. Jestli ti to dělá bílý dým a to nejvíc po nastartování horkého motoru, tak to ti teče voda skrz prostřelený těsnění nebo trhlinu v hlavě do válců.
11:25:07
21.12.2004
chooki
chalani moze to byt sposobene tym ze som malo vody ? lebo vcera idem domov, tak 90-100kmh a pocujem jak mi vrie voda, zastavim a okolo expanz. nadobky voda, dolieval som asi 1.5 litra alycolu. dneska rano to zu bolo OK.

Je mozne ze sa mi nekde straca voda ? mam pocit ze mi nic netece (to checknem) a nespaluje, dym mi ide taky biely, ale to je olej...Dik
13:50:13
20.12.2004
PeterP136
-> King2: Mne sa predne sklo odhmluje a nezahmluje (ak uz je) ani ked veziem otca, mamku a psa (ten pes vyda za desiatich ludi :) ). Staci mi len pustit na slabsi stupen vetrak (ak som sam) alebo na plny vykon (ak je auto plne dychajucich ludi) a nie je problem. Lenze ono to chce trosku opravit kurenie :). Zapinam ho az ked je motor uz teply, aj tak to skor nema vyznam :), ci ide zima cez studeny alebo okolo radiatora je jedno :).
16:11:42
17.12.2004
King
2 Jirik: Jasne, taky mam v zime kohout topeni porat na plnej ceres a jenom menim pomer mezi topenim na nohy a vrsek. Kvuli 2 minutam navic, nez se ohreje motor se nevyflakam kvuli zamlzenymu prednimu sklu 2 A co se tyce toho tech lajntuchu pred chladic - ma to neco do sebe, protoze v mrazech se neda dodrzet max. 10C rozdil teploty vody jdouci od chladice oproti vode, co jde z motoru, takze chudak 1. valec klepe kosu a 4. je jaks taks v pohode. Viz debata v komentarich k prvnimu clanku na TechWebu. Ja to taky nikdy nepraktikoval, ale asi to zkusim....
15:57:30
17.12.2004
Jirik - zrušená registrace
Já mám topení pořád zapnutý (když je chladno) (páčka hore) a mám akorát prostřední páčkou zavřenej průchod vzduchu do topného tělesa. Po zahřátí tak na 60 - 70 stupňů otevřu průchod vzduchu páčkou na půlku (to už to topí) a když je motor ohřatej, tak otevřu průchod vzduchu naplno.

Ale beztak jezdím většinou s polovičním průchodem vzduchu a vytopí to auto víc než dostatečně. Žádný leintuchy před chladičem nemám a nikdo z naší rodiny to nikdy nepoužíval, kromě dědy na Octavii 1963. Mě se to ohřejvá dost rychle, neboť mám vyhřívané sání, hehe.
15:48:59
17.12.2004
King
Kucii, na TW ted nejakej manik znova oprasil svoji vychytavku s tricestnym termostatem ze zigula, tak kdyby se nekdo chtel inspirovat je to v komentarich k prvnimu clanku na strance....
14:00:32
17.12.2004
PeterP136
-> chooki: -> BEYER: Preberieme to na stretku ak pridete a ja sa prilyzujem :).

U chookiho to vyzra na upchatu hadicu alebo teleso kurenia, aj ked mozno len problem s tiahlami a ventilom. Ono to chvilku na volnobehu trva nez sa radiator ohreje, ale pri zvysenych otackach je to hnec. A s tym, ze teplota klesne mam problem aj ja ale nie pri jazde. Ak ide motor bez zastavenia, tak mi drzi pekne teplotu na ktoru sa vyskrabalo niekde v bielom pasme, ale ak sa motor zastavi (skape, zaparkujem) a nez ho znovu spustim nestihne vychladnut pod 50stupnov, uz sa nepozbiera a ostane rucicka teplomeru pod bielym pasmom.
12:53:01
17.12.2004
Labros
nevim leda vyměnit termostat, jestli tenhle nějak nezatuhnul a nereaguje pozdě

když je termostat zavřenej, může jít všechna voda z motoru do topení, pokud je otevřený (topení). Když je otevřenej, jde voda do chladiče i do topení. Nevim je to jenom teorie, ale ty příznaky jsou dost zvláštní
12:51:43
17.12.2004
Labros
-> BEYER: ja myslim, že to chooki dělá správně, já to dělám stejně a nemám problémy. Těsně předtím, než by se otevřel termostat, pustim topení, voda nateče do topení a z topení do motoru a teplota klesne k 60 a potom pomalu zase stoupá k 80.
11:38:45
17.12.2004
BEYER - zrušená registrace
chooki: clovece ja si pustam kurenie az ked mam stabilne zahriaty motor... :)) inac tie kozenky a podobne serepeticky sa daju dat aj pod masku takze ich nieje tak fidno asi tak to myslel stresman :)) troxu to pomoze... inaac u mna sa to sprava podobne ale riesim to jednoducho na takom kilometriku prezeniem autiii a hned kuriii :)) mno ale ja mam jediny rozdiel ze ja ked uz sa dostanem na tu kvazi prevadzkovu teplotu tak mineklesne ako tebe... 8 robia sa vraj termostaty na leto a na zimu aspon som to postrehol ale neviem ci spravne 1
21:46:22
16.12.2004
chooki
no tak to ani za boha, si nedodrbem auto neakymi blbostami...ale aj tak dik :))

vzdy som nadaval na skodovky s tymi kozenkovymi a inymi okrasami...:))
21:44:29
16.12.2004
stresman
zabudol som podotknut ze rozmyslam o tejto veci ako to tam prirobit

www.skoda110r.cz/article. php?id=22



niekde dopredu do kufra
21:41:00
16.12.2004
stresman
chooki: to preto lebo je posledne dva dni vacsia zima ako predtym, ale poradim ti ako to vyriesit. vpredu na chladit si nieco daj aby ti pri jazde az tak neklesala teplota. ja som dal karton a obalil ho kuskom z cierneho igelitu( pevneho) a je to v poho6

a aj to dobre vyzera
21:13:06
16.12.2004
chooki
jak je zima, nejak sa tu rozsirili tieto prispevky, ja tiez pridam ( este stale sa v nietkorych skodovackych specialitkach nevyznam, tak sorry za mozno laicky dotaz) :

doteraz vsetko v pohode, teplomer zacal stupat asi po 1-2km pomaly hore, ked som mal 60-70 C, dal som packu hore a kuril.

Ale posledne 2 dni to ide nasledovne (uz je dost kosa) : rucicka teplomera zostava dost dlho dole, potom relativ. rychlo ide hore (80-90 C asi za 30 sek.) a ked dam kurenie tak nic, stale ide stud. vzduch, asi po dalsich 2 km jazdy zacne rucka klesat asi na 40-60 C a pomalicky, velmi pomaly (trva to tak 5 min) ide teply vzduch z vyduchu.

Cim to moze byt ? Suvisi to s okruhmy chladenia motora, jak sa postupne otvara, alebo co ? Dik !!!
Extreme Tyres