skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
help dobíjení ve favu
20:22:09
13.01.2005
13.01.2005

Samantus
-> King2: presne tak
08:14:02
11.01.2005
11.01.2005

King
Ofsem principialne je v poradku, ze po startu musi aspon kratkodobe vyskocit otacky nad volnobeh, aby zhasla kontrolka, protoze proud kterym je altik buzenej tesne po startu je daleko mensi, nez proud "provozni" budici proud, kterej si pak altik vyrabi sam. To plati i pripade, ze altik je zprevodovanej, tak ze za normalnich okolnosti na volnobeh dobiji, jenze klasikou je, jak uz tady padlo, ze se startuje s lehce seslaplym plynem, takze na pikosekundu otacky po startu vyletej, takze zadny sviceni kontrolky dobijeni se zdanlive nekona

21:29:27
07.01.2005
07.01.2005

Palic - zrušená registrace
-> Luděk: taaakze jeste k upresneni, ludek ma pravdu v tom ze by se to melo samo nabudit, vymenil jsem na klasickem 120 55A altiku remenici za favovou a je fakt ze pri nastartovani kontrolka sama zhasne...... takze otazka je jestli favovej altik ma stejnej stator a rotor jako 120, pokud ano, mel luda pravdu......
21:07:33
30.12.2004
30.12.2004

Samantus
-> Luděk: vyjadri se spis k tomu co sem psal, sam vis na koho to bylo:-)
14:50:47
30.12.2004
30.12.2004

Luděk
-> Samantus 30.12.04 14:18:42: -> Samantus: to už jseš na tom tak špatně,že píšeš příspěvky sám sobě???

14:33:11
30.12.2004
30.12.2004

Samantus
-> Alan: je to normal, pokud to sviti pri volobehu furt i po poklesu z vysokejch otacek tak to v poradku neni, takhle jak popisujes to v pohode je
14:22:40
30.12.2004
30.12.2004

Alan
Tak už se dohodněte jestli je to normál nebo ne

14:18:42
30.12.2004
30.12.2004

Samantus
-> Samantus: neslapes nahodou pri startovani na plyn????? to potom ani nepostrehnes ze ti sviti nejaka kontrolka.... kdyz ti hned vylitnou otacky, schvalne zkus jednou nastartovat bez plynu u toho formana..... ale ne kdyz je to studeny to to zase vyzene sytic....
14:14:57
30.12.2004
30.12.2004

Samantus
-> Luděk: Tak si trhnete nohou, je to uplne normalni jev, na volnobeh se ten altik tak nevybudi aby mohl dobijet, po pridani otacek je vse v pohode, v tom pripade vsechny auta mimo ludkovyho maj v prdeli dobijeni........
12:41:37
30.12.2004
30.12.2004

Luděk
-> Palic: úďa má normální otáčky motoru 850 resp. spíš míň,ale nechtějte,abych sem pustil kámoše,který tvrdí,že motor musí dobíjet už při startování,páč v tý době se už točí alternátor

12:09:28
30.12.2004
30.12.2004

Palic - zrušená registrace
-> Luděk: a nebo ma uuudo vyssi otacky motoru......... ja nastavuju 900 otacek a zhasina sam........ pri nizsich se nenabudi............
10:28:14
30.12.2004
30.12.2004

Luděk
ale houby,to dobíjení musí zhasnout hnedle po nastartování a né po přidání plynu na x tisíc otáček,zřejmě to máte všichni v pěkným bordelu a považujete tento jev na normální

23:05:34
29.12.2004
29.12.2004

Honza
-> Alan: no jestli máš fávo nebo motor z něho,tak co vím tak je to normál..Říkal to i můj táta,a když jsme měli Formana tak to dělalo tak,pak se na to duplo a zhlasla..
21:53:55
29.12.2004
29.12.2004

Martin
Me to dela taky, mam altik z feliny a je pomerne zanovni.
-> BlackSUN: Problemy s regulatorama jsem si take uzil, nove mi nefungovaly, stare dost pochybne. Nakonec jsem si poridil altik z Feliny a je konecne klid.
-> BlackSUN: Problemy s regulatorama jsem si take uzil, nove mi nefungovaly, stare dost pochybne. Nakonec jsem si poridil altik z Feliny a je konecne klid.
19:14:36
29.12.2004
29.12.2004

Samantus
chlapi co blbnete je to normalni, delaj to feldy, moje auto s 1203kovym altikem s integrovanym reglerem, nas firemni tranzit, je to uplne normalni jev.....
18:22:19
29.12.2004
29.12.2004

Milos
normalni vec, myslim dela mi to totez, i horsi veci se stavaji

10:25:06
29.12.2004
29.12.2004

Luděk
-> BlackSUN: jo,myslím to přesně tak,jaký napětí tam je po nastartování,když svítí kontrolka,popř. jaký když zhasne a to s oběma relátkama
18:32:41
28.12.2004
28.12.2004

BlackSUN
-> Luděk: Myslíš kolik dává altik "do oběhu" s tim kterym relé? Jo to změřit můžu, neměl by bejt problém..
23:49:19
27.12.2004
27.12.2004

Pilot 105
-> Alan: Jj, to chápu. Těch 150,- jsem počítal pouze nákup dvou ložisek, dvou uhlíků a 3 ks nýtů, kroužky mi stočil kamarád. Jinak nemáš zač.

21:14:12
27.12.2004
27.12.2004

Alan
-> Pilot 105: Mno to jo klidně bych to udělal akorát s tim autem jezdim každej den ,tot první problém pak ta cena se mi nezdá ten ve 120 sem nechával repásnout za 400kila,a 3 problém je to dost peněz
takže asi jak řikal martin a ostatní asi to nechám dokud to funguje a nebudu se v tom hrabat jinak dík za příspěvek

19:23:13
27.12.2004
27.12.2004

Pilot 105
-> Alan: Tak proč ho nezrepasuješ, vyměň uhlíky, ložiska, nech si stočit na sousruhu sběrné kroužky a potom je přebruš ještě 800 smirkem a máš vystaráno, otázka 150,- a 2 - 4 hodin práce podle zručnosti.
18:29:57
27.12.2004
27.12.2004

Alan
-> Luděk: jj s tim máš pravdu normální to nebude.Protože ve 120 mám altík taky z fava a funguje všechno ok po nastartování to zhasne.No je fakt že je po repasy.A tady u fáva s tim můžu jet klido pído i pár kilometrů než to zhasne a zhasne až při těch 3000 vejš
17:54:34
27.12.2004
27.12.2004

Luděk
-> BlackSUN: no typoval bych to na alternátor,jseš si schopen proměřit,jaký máš napětí na alternátoru při spuštěným motoru se starým relé a s novým relé???
17:51:02
27.12.2004
27.12.2004

BlackSUN
Tak teda uz nevim, čim by to mohlo bejt. Koupil sem nový regulační relé, starý mělo to žebrování, nový je hladký. Ve starym je jeden uhlík sjetej, někdy to dosedne, někdy ne, takže tam bude problémek. Ale když dám nové relé, kontrolka dobíjení svítí pořád. Veškeré kontakty a dosedací plochy očištěny a pro jistotu pilníkem decentně zdrsněny. Nic. Taxem ještě vyměnil v mototechně to relé za druhej kousek, ale to samý. Když se dá starý a seděj uhlíky, je pohoda. Ale ani s jednim novym nic, pořád svítí kontrolka. Namontované bylo 100pro správně. Tak a teď "babo" raď.. Kde by mohl být ještě problémek?
17:45:06
27.12.2004
27.12.2004

Luděk
-> Palic: jenomže nemůže otáčky zvětšovat na 3-5tis.,aby to zhaslo,normální benzínový motor točí na volnoběh cca 900ot./min,ale když funguje automatický sytič,tak to běžně při studeným motoru vyjede na 1500-1800,někdy skoro na 2tisíce ot./min,samozřejmě u stříkaček je to trochu jinak
16:34:31
27.12.2004
27.12.2004

Palic - zrušená registrace
-> Luděk: a jsme u jadra problemu, pokud bude mit otacky mensi tak mu to nezhasne, jelikoz se altik nenabudi......... :))
15:50:14
27.12.2004
27.12.2004

Luděk
-> all: jo,jenomže tohle když dělá při dobíjení,tak je to většinou tím integrovaným relátkem (jsou na něm i ty dva uhlíky),buď zkusit vyčistit,nebo prostě vyměnit,normální jev to není,prostě při cca 1000ot/min. to musí zhasnout automaticky samo.
14:57:14
27.12.2004
27.12.2004

Palic - zrušená registrace
-> Alan: nicehoz se nebo je to normalni, aby se ti to nestavalo staci zvednout volnobezny otacky.......... mam favo altik 55A s integrovanym regulatorem a dela mi to taky...... ted na zimu sem zvysil volnobezny a sama zhasne po nastartovani.....
11:39:08
27.12.2004
27.12.2004

PeterP136
Kurnik, ta dysgrafia postupuje :(
11:36:29
27.12.2004
27.12.2004

PeterP136
Tie altiky mali obrovsek vyrobne otlerancie (kvoli znizeniu nakladov) a tak niektore budia ochotne, ine menej. Po nabudeni sa uz chovaju vsetky rovnako. Je mozne tomu pomoct tym, ze najdes v pristrojovke ziarovku s najnizsim odporom a vymenis za tu v kontrolke nabijania. Preto som pisil o novej ziarovke, lebo stara ma uz tensie vlakno a vyssi odpor. Ale to je uz hitech tunenie :).
12:27:47
25.12.2004
25.12.2004

impact
01:52:26
25.12.2004
25.12.2004

BlackSUN
Mám podobnej problém u ségry ve favu, ale tam kontrolka zhasne až při protočení na otáčkoměrovejch 5-5,5 tisíc. Je to 135LS, rok nevim přesně, má to už regler integrovanej? Nikdy sem žádnou krabku nenašel, tak asi jo.. Jak se to protočí, pak to dobíjí dokud točky nespadnou na volnoběh, pak se to musí zase prošlápnout. Tipuju buzení, ale nevim, jak to přesně ověřit případně opravit jinak než výměnou altíku.
20:08:33
24.12.2004
24.12.2004

kirri - zrušená registrace
-> Alan 23.12.04 17:25:12: hele nerejpej do toho!!!!!!!!!!! je to fakticky normální na toto téma sem debatil s jedním fajnšmejkrem kterej má Favority snad už od kolíbky a jen se pousmál a řekl úplně normální.
20:06:04
24.12.2004
24.12.2004

kirri - zrušená registrace
-> Alan: hele já mám návod k používání:-))))
ne ale opravdu a jako starej Favoriťák ti můžu říct, naprosto normální, v klidu sešlápni plyn a vono to zhasne a je to OK je to tak prostě udělaný tak a hlavně si zatop aby si nezmrznul:-)))) šťastné km
ne ale opravdu a jako starej Favoriťák ti můžu říct, naprosto normální, v klidu sešlápni plyn a vono to zhasne a je to OK je to tak prostě udělaný tak a hlavně si zatop aby si nezmrznul:-)))) šťastné km
19:22:22
24.12.2004
24.12.2004

Kurvapes
-> Alan: Tak to bych taky rád věděl,protože mi to dělá to samé.Jeden užitkáč v poho nabíjí okamžitě po startu druhej dělá to samý co tobě.
17:29:20
23.12.2004
23.12.2004

Honza.net
-> Alan: mě tohle dělá i můj zimní pažout 205.. ale tam mám evidentně něco v nepořádku v altíku, páč piští jak postřelená nevim co :o)
17:28:09
23.12.2004
23.12.2004

Martin
-> Alan: Nerejpej se v tom, buď rád, že ti to funguje
!

17:25:12
23.12.2004
23.12.2004

Alan
-> King2: no moc ne
ale je to fakt divný sem koukal u kámoše a tomu to zhasne hnedka asi je možná altík zralej na repasy

10:32:11
23.12.2004
23.12.2004

King
2 Alan: Pridam se k uklidnujicim hlasum a taky rikam, ze je to standardni chovani. Shade altik sice v normalne pri volnobehu dobiji, protoze budici proud si vyrabi sam, ale tesne po strartu je bidici vinuti krmeny mensim proudem pres kontrolku dobijeni a aby se z tohodle pocatecniho rezimu dostal potrebuje na chvilku zvysit tocky na rekneme 1500-2000. Uklidnilo te to pred Vanocema ? :)
10:07:10
23.12.2004
23.12.2004

Dušan
v altiku se pri vyssich otackach neco budi. a potrebuje to otacky aby to houplo na konstantni proud. mozna mas spatny kontakty na uhlikach
10:01:37
23.12.2004
23.12.2004

PeterP136
V knizkach pisu ze je to normalne (aspon u skodoviek ako u fav neviem). Pripadne skus vymenit ziarovku v pristrojovke za novu aj ked mala sanca ze to pomoze.
09:03:34
23.12.2004
23.12.2004

Alan
Sakra sem se v tom nějak zzamotal snad to nejak pochopíte

09:02:49
23.12.2004
23.12.2004

Alan
Mám taokvej problém když nastartuju tak ně pořád svítí kontrolka na dobíjení a až po většim sešlápnutí zhasne a pak už na volnoběh nesvítí a všechno je ok.čim to může bejt že neshasne poprvý bez toho přidání.