-> Labros: Asi to tak dopadne,uvidime,co se s tim da delat...
-> all: dik
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prehrivani
11:25:57
04.01.2005
04.01.2005

Samius
09:51:00
04.01.2005
04.01.2005

Labros
-> Samius: ale to by asi necirkulovala nikdy. Já nevim čim to může bejt, budeš asi muset rozebírat. Mě to před přehřátím přestalo topit jen jednou, to když mi vytekla voda

22:05:12
03.01.2005
03.01.2005

Jiří Skalný
-> kirri: ja myslim že voda z kohoutku nevadi, jen podle toho jestli ji ma tvrdou nebo mekkou...
20:25:18
03.01.2005
03.01.2005

Samius
-> Labros:
To neni spatnej napad,ted mi rikal znamej,ze jemu to delalo neco podobnyho jako me,a ze to nakonec dopadlo tak,ze mel uhnilou vrtulku od vodniho cerpadla,takze ta voda necirkulovala...
To neni spatnej napad,ted mi rikal znamej,ze jemu to delalo neco podobnyho jako me,a ze to nakonec dopadlo tak,ze mel uhnilou vrtulku od vodniho cerpadla,takze ta voda necirkulovala...
16:12:11
03.01.2005
03.01.2005

Labros
-> Samius: Tak jestli ti přestane při přehřívání topit, tak to není termostatem, ale z nějakýho důvodu vůbec neproteče voda skrz hlavu. Velice doporučuji starší knížku o hundrtkách, kde je nakreslený schéma topení/chlazení, v novějších knížkách bohužel není. Protože při zavřeným termostatu jde naopak všechna voda z hlavy do topení.
Že se ti po 15km jízdě bez termostatu zahřál motor jen na 50 stupňů zase naopak ukazuje, že by to měl být vadnej termostat.
Že se ti po 15km jízdě bez termostatu zahřál motor jen na 50 stupňů zase naopak ukazuje, že by to měl být vadnej termostat.
15:42:50
03.01.2005
03.01.2005

Kočislav
To s tím topením by snad v krajních případech mohlo být způsobeno zavzdušněním. A to, že po 15km bez termostatu je teplota 50° bych si myslím, že to spíš naznačuje, že problém nebude v těsnění pod hlavou apod., protože to by se to hřálo stejně. Ale chtělo by to ujet větší vzdálenost. Když je venku zima, tak se ti bez termostatu ta voda ani nezahřeje, kdežto při zahřáté vodě a špatném chladiči se to začne hřát právě když je zahřátá všechna voda, protože ten termostat ji tak nějak předpřivavil a je to náchylnější.
22:11:21
02.01.2005
02.01.2005

Samius
Omlouvam se za neucast v diskusi,je neslusne polozit otazku,a pak se ztratit,ale byl jsem pres svatky mimo brno a nemel jsem pristup k internetu.
-->[vetsina] ucpanej chladic se celkem nabizi,ale kdyz sem vyndal termostat,tak se mi po 15km jizde podarilo zahrat motor na asi 50 stupnu...kdyby byl ucpanej chladic,tak by to tak byt nemelo,ne?
A jeste novej poznatek...kdyz se to zacne prehrivat,tak prestane topit topeni...nevim,jak je to tam vsechno zapojeny,takze sam z toho moc nevydedukuju,ale verim,ze je to informace,ktera diagnoze pomuze..
Mozna to sou jen plane reci,jeste sem nemel cas zkusit proplachnout ten chladic,a treba to bude v tom.
Dik vsem.
-->[vetsina] ucpanej chladic se celkem nabizi,ale kdyz sem vyndal termostat,tak se mi po 15km jizde podarilo zahrat motor na asi 50 stupnu...kdyby byl ucpanej chladic,tak by to tak byt nemelo,ne?
A jeste novej poznatek...kdyz se to zacne prehrivat,tak prestane topit topeni...nevim,jak je to tam vsechno zapojeny,takze sam z toho moc nevydedukuju,ale verim,ze je to informace,ktera diagnoze pomuze..
Mozna to sou jen plane reci,jeste sem nemel cas zkusit proplachnout ten chladic,a treba to bude v tom.
Dik vsem.
16:20:36
25.12.2004
25.12.2004

Kočislav
No pokud se to přehřívá až po delší jízdě, až po zom, co se zahřeje všechna voda, na teploměru je stabilně 80 a pak se to najednou začne přehřívat, nehledal bych tak úplně problém vtěsnění pod hlavou. Ještě se podívej, jestli nemáš ten starý typ chladiče (do r. asi 79), co je plechový a má měděné boční komory (normální má plastové). Potom je to 100% chladič, ty se zanášejí strašně.
Vyplachování octem jsem dělal na podzim a udělal jsem chybu - málo jsem to pak propláchl - jen 2 náplně vody na vypláchnutí octa a stále to smrdí.
Vyplachování octem jsem dělal na podzim a udělal jsem chybu - málo jsem to pak propláchl - jen 2 náplně vody na vypláchnutí octa a stále to smrdí.
00:43:13
25.12.2004
25.12.2004

lubosgls
fridex fridex a fridex redenej s destilkou celorocne to je nejlepsi kombinace kazdy 2-3 roky vymena,
16:16:07
24.12.2004
24.12.2004

REMIX
-> Bagrr: No týýý joo, vodu z kohoutku, kdybys ji alespoň převařil
No každopádně to chce destilku a teď destilku+fridex


16:09:00
24.12.2004
24.12.2004

Bagrr
A nepřibrejvá-neubajvá ti olej?
16:07:22
24.12.2004
24.12.2004

Bagrr
A zase další problémová 130:o/
Jestli si vařil několikrát, tak můžeš mít prohlou hlavu nebo prostřelený těsnění. Je ta voda taková trochu šedě kalná? Jestli jo tak je prostřelený těsnění.
Doporučuju nejdřív vyměnit tu vodu, a pročistit chladící okruh podle Andrta. Když ani tohole nepomůže tak kuchnout motor, zkontrolovat přesahy vložek a pak nechat na magnetce zarovnat hlavu. Samozřejmě vyměnit těsnění pod hlavou (a u toho prej proseknout odvod vody u 4týho válce mezi těma dvěma dírama).
Jestli si vařil několikrát, tak můžeš mít prohlou hlavu nebo prostřelený těsnění. Je ta voda taková trochu šedě kalná? Jestli jo tak je prostřelený těsnění.
Doporučuju nejdřív vyměnit tu vodu, a pročistit chladící okruh podle Andrta. Když ani tohole nepomůže tak kuchnout motor, zkontrolovat přesahy vložek a pak nechat na magnetce zarovnat hlavu. Samozřejmě vyměnit těsnění pod hlavou (a u toho prej proseknout odvod vody u 4týho válce mezi těma dvěma dírama).
11:17:02
24.12.2004
24.12.2004

kirri - zrušená registrace
-> Sita: bych nejdřív hledal chybu v tomhle, von ten vodní kámen je fakt prevít, sázím na to, že je to tou obyč vodou
01:10:44
24.12.2004
24.12.2004

Sita
Ja to spis vidim na problem nekde jinde. V ID karte ma Samius "Skoda 130"... Takze se ptam - uz si varil? Nebubla ti boda v potrubi kdyz vypnes po jizde motor? Kdyz startujes po chvilce teplej motor - neni bilej kour?
19:09:27
23.12.2004
23.12.2004

Martin
Také jsem měl podobnou zkušenost a to se do toho auta lila destilka. Nakonec pomohla až výměna chladiče, měl jsem náhradní, tak jsem to neřešil. Ale nejprve jsem taky vyměnil 3 termostaty.
Jinak s tou destilkou to taky není úplně ono, alespoň nám to říkal profesor, že když se dlouho nevyměňuje voda v chladícím okruhu (měla by se měnit každé 2 roky), tak destlika může překvapivě ještě uškodit. Protože ta voda se stává čímdál tím kyselejší a pak je možnost, že se rozežere chladič. A tím když se tam naleje destilka tak se to jenom rozředí, zatímco když se tam nalije obyč voda, tak ta je mnohem zásaditější.
Je to jen pro zajímavost, zase bych to tak nedramatizoval ;-)
Jinak s tou destilkou to taky není úplně ono, alespoň nám to říkal profesor, že když se dlouho nevyměňuje voda v chladícím okruhu (měla by se měnit každé 2 roky), tak destlika může překvapivě ještě uškodit. Protože ta voda se stává čímdál tím kyselejší a pak je možnost, že se rozežere chladič. A tím když se tam naleje destilka tak se to jenom rozředí, zatímco když se tam nalije obyč voda, tak ta je mnohem zásaditější.
Je to jen pro zajímavost, zase bych to tak nedramatizoval ;-)
18:59:58
23.12.2004
23.12.2004

Luukkyy
Když sem jezdil s Avčou,tak pan šéf šetřil na destilovaný vodě.Ze svýho sem ji nekupoval,že,tak tam šla z kohoutku.Stejně tak do ostatních služebáků.(Mimo Audi,Mercedesu a VW).A to byl hukot,ty chladiče!!!!Vodní kámen,to je prevít...Dělo se přesně to co Samiovi.
Eště jedna věc mě napadla.Existují bouráci,kteří tekoucí chladič spravují tak,že do něj prdnou kremžskou hořčici a nastartujou...
-> Samius: Nedělal ti to někdo na autě?Já na tvym místě bych vzal hodně octa,vyvařil ho v chladicí soustavě a pak bych ji mohutně vyplách aspoň 30 ti litry destilky-ovšem nevypouštět kohoutkem,povol třerba hadici vod pumpy do trubky.Pak by to MĚLO!!!! být lepší.
Eště jedna věc mě napadla.Existují bouráci,kteří tekoucí chladič spravují tak,že do něj prdnou kremžskou hořčici a nastartujou...
-> Samius: Nedělal ti to někdo na autě?Já na tvym místě bych vzal hodně octa,vyvařil ho v chladicí soustavě a pak bych ji mohutně vyplách aspoň 30 ti litry destilky-ovšem nevypouštět kohoutkem,povol třerba hadici vod pumpy do trubky.Pak by to MĚLO!!!! být lepší.
18:38:26
23.12.2004
23.12.2004

kirri - zrušená registrace
-> Samius: tý jo vodu z kohoutku, to slyším poprvé!!!!!!!
No hlele jak říká Kočislav sou tam dajaký ty sajrajty a zanáší se to a s destilkou se to nedá srovnat, určitě vypustit "propláchnout" - není to ten správnej termín já vím
a lejt jen do chladiče jen to co se má = destilku a to ti tady řekne každej, takže neváhej a moč
.
Nehledě na to, že se v autoškole i jinde zmiňuje o tom, že normál voda nou. A vo tom to je
No hlele jak říká Kočislav sou tam dajaký ty sajrajty a zanáší se to a s destilkou se to nedá srovnat, určitě vypustit "propláchnout" - není to ten správnej termín já vím


Nehledě na to, že se v autoškole i jinde zmiňuje o tom, že normál voda nou. A vo tom to je
18:24:40
23.12.2004
23.12.2004

Kočislav
Já bych hledal chybu v tom jak říkáš. Tipoval bych, že tam kolují různé sajrajty, které příležitostně ucpávají důležitá místa jako třeba termostat.
17:20:14
23.12.2004
23.12.2004

Samius
Mam trosku problem-po nejake dobe jizdy se teplota prestane drzet na 80ti,a zacne stoupat,a pokud se zastavi,tak az treba na sto stupnich,nebo jeste vys,a spadne to az po dlouhe dobe zase zpet na 80.
Dela to uplne to stejne na trech termostatech (z nichz jeden je novy).
Muze to nejak souviset s tim,ze liju do chladice vodu z kohoutku misto destilky,nebo mam hledat chybu jeste nekde jinde?
Dik
Dela to uplne to stejne na trech termostatech (z nichz jeden je novy).
Muze to nejak souviset s tim,ze liju do chladice vodu z kohoutku misto destilky,nebo mam hledat chybu jeste nekde jinde?
Dik