skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
atlik
10:41:35
05.01.2005
05.01.2005

Luděk
-> King2: ne,já jsem raketoplán,protože je moc hezký,co je napsaný v knize,ale ať tady někdo napíše,že má auto z toho období a že tam je ten altík.A to se už vůbec oprošťuju od toho,že by 742jka škodovka,jejíž výroba skončila v roce 90,měla na altíku malou řemenici,kterou začali do Fáva dávat až po prázdinách v roce 91
12:55:03
03.01.2005
03.01.2005

King
2 Milos: Neni zac :) Je to myslim i v Andrtovi ale ale vsichni to jsou kokoti, jenom Ludek je letadlo :)
12:37:15
03.01.2005
03.01.2005

Milos
-> King2: diky ze taky nekdo cte kmizky, ale je to i v Machovi

08:49:32
03.01.2005
03.01.2005

King
2 Ludek: Ja nerikam tak ani tak, ale nejakej Cedrych (znate ho nekdo?:)v "Aby jezdily i v. r. 2000" pise: "Od 09/88 byly do vsech vozu (S742) montovany alternatory 14V/55A s vestavenym elektronickym regulatorem (schodne pro provedeni S favorit)........." . Pak nasleduje popis uprav elektroinstalace a mech. uprav pri pouziti tohodle typu altiku.....A ted mluv, kdyz koktas

12:38:29
30.12.2004
30.12.2004

Luděk
-> PeterP136: tak řekni JC na TW,že je vůl ja lef

11:56:24
30.12.2004
30.12.2004

Milos
-> Luděk: ja nevim, pisem ze to je muj nazor, nebo vedomost, ale nevim ci v machovi, cedrychovi nebo v te treti knizce je to psany nejak podobne myslim ten rok 87, no a ja mam z fava s malou remenici a spokojnost
11:31:44
30.12.2004
30.12.2004

PeterP136
-> Luděk: Vraj skodovky z poslednych rokov (mozno len neiktore modely) mali altik rovnaky ako na fave. A lisili sa aj jeho drziakom. Majitelia tychto skodoviek tak maju lahsiu robotu pri pripadnom prechode na feldovy altik. Zdroj: nejaky prispevok JC na TW.
10:41:21
30.12.2004
30.12.2004

Luděk
-> Milos: jééé zase nějaký kecy,který jsou o ničem,standardní 742jky Škodovky měly stále stejný typ alternátoru bez relátka,podle typu a vybavení 37,42,nebo 55A Favority a Formani měly všechny 55A a od modelu 92 menší řemenici a poslední modely s BMM měly 70A a řemenicí na plochý řemen!!!
18:16:39
29.12.2004
29.12.2004

Milos
no ja sa pridam, stare boli 35a 42a a v autach s vyhrievanym zadnym sklom sa davali 55a ale od roku 1987 sa davali pravdepodobne tie co sa neskor davali , mozno s malymi obmenami do favakov - mali mensiu remenicu, regulator uz v altiku a hlavne ze dobijaju uz od volnobehu a nie neviem od kolkych otacok cca1100 jak tie predtym, tot moja vedomost, meil som to teraz ja lebo ma nebavilo stale sa j.bat s tym starym 55A, na volnobehu dava peknych 14.3V neni o com ...
16:32:33
29.12.2004
29.12.2004

Luděk
-> Saky: jaj sorry,ale všechny fáva měly standardně alternátory 55A,slabší nee a možná ty poslední na placatou řemenici byly ještě silnější
-> stresman: jinak prý údajně z elektrickýho hlediska je fávovej altík líp vyřešenej,má integrovaný relátko v sobě a měl by mít větší životnost (praktické zkušenosti ovšem tvrdí opak).V každém případku modely roku 92 a výš měly menší řemenici a tudíž dobíjely líp i při nižších otáčkách (doporučuji pro majitele 5Q s převodem 3,9)

-> stresman: jinak prý údajně z elektrickýho hlediska je fávovej altík líp vyřešenej,má integrovaný relátko v sobě a měl by mít větší životnost (praktické zkušenosti ovšem tvrdí opak).V každém případku modely roku 92 a výš měly menší řemenici a tudíž dobíjely líp i při nižších otáčkách (doporučuji pro majitele 5Q s převodem 3,9)

15:52:13
29.12.2004
29.12.2004

stresman
tak idem to citat
15:49:03
29.12.2004
29.12.2004

Saky
no pokud mas 55ku tak se to nevyplati menit leda ze by to favo melo 70ku a to podle me nema.. ten starter.. precti si clanek u me na webu tam je napsany co a proc menit.. vykon ma vetsi a vetsi otacky
15:32:12
29.12.2004
29.12.2004

stresman
-> Saky: mam tam 55A ja som len chcel vediet ze preco, ale odskocim trocha od temy zaujimalo by ma este ako to je s tym starterom z feldy alebo fabky v skodovke. co sa musi upravovat? a ci ma mensiu wattaz oproti starim skodovackym.
13:43:14
29.12.2004
29.12.2004

Saky
zalezi jakej altik do jaky skodovky-) obecne pokud vezmes altik kterej je silnejsi.. to je treba to 42A nebo treba 70A a vymenis ho za skodovackej co ma treba 35A tak posilis soustavu a muzes si dat navic treba svetla jak na nejakou rally... pokud ovsem uz ve skodovce mas altik 42A a vymenis ho za 42z facka tak tim neziskas vubec nic ( teda za predpokladu stejneho stavu altiku) kdyz uz bych laborovla s altikama tak bvych volil aspon 70ku z feldy nebo z fabky(ten se navic musi upravit) ale menit to za fackovej kterej je stejne silnej nema podle me smysl.. (myslim tim stejne silnej jako nejbnpvejsi skodovky, nejaky 100ky maji myslim tu 35A) nicmene to zalezi na Tobe a zalezi jakej altik mas ted a jakej bys tam chtel dat.. ja samozrejme takhle z hlavy neznam vsechny alternativy ktery se kdy a jak montovaly a samozrejme ani nevim co tam mas ty a jestli se to vyplati..
11:47:15
29.12.2004
29.12.2004

stresman
ja len chcem vediet aky ma vyznam dat atlik z favorita do skodovky.
