skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
osazeni SEDRu
10:46:30
24.01.2005
24.01.2005

Baghira
-> sep: Jj, tak nějak, no já teď nemám představu jak to vypadá, ale podívám se, třeba to bude mít nějakej efekt.
10:41:12
24.01.2005
24.01.2005

sep
-> Baghira: :jo takhle,takže ty máš upravené to mechanické blokování.....čili Tobě se otevírá dřív,no zkus jen tak pro zkoušku vytáhnout tu pružinu z UFA.......
10:37:08
24.01.2005
24.01.2005

Baghira
-> sep: No já mám odblokování otvírání druhý komory asi 10° po otevření první, ale je to stále podtlakem, tak jsem myslel jestli to není nějakej fígl na ten podtlak...
10:34:18
24.01.2005
24.01.2005

sep
-> Baghira: :povídej,rád se nechám inspirovat.....
10:31:21
24.01.2005
24.01.2005

Baghira
-> sep: Aha, tak to mam ošéfovaný trochu jinak...
08:16:13
24.01.2005
24.01.2005

sep
-> Baghira: :vytáhneš tu z UFA která jí klade odpor,a dolů přidáš druhou aby to bylo tvrdší a i o něco kratší chod budou mít ,pokud necháš jen jednu původní tak ta bude pružit moc,když jsem o tom laboroval tak těch možností je spousta,třeba nevytahovat tu z UFA úplně,jen dát jinou měkčí,a dole to řešit úplně bez pružiny, třeba jen nějakou zarážkou ,ale potom by to asi chtělo zrušit snímání podtlaku z druhé komory a řídit to jen přes první,a nebo nedávat dvě a dát jen pár podložek.....ale pořád je to jen taková imitace mechanického otevírání obou komor....
23:30:11
23.01.2005
23.01.2005

Baghira
-> sep: počkej počkej, to mi nějak nejde do hlavy, jestli jsem to správně pochopil, tak to je ta pružinka, co tu membránu vrací zpět, teď si to od stolu moc nevybavuju, ale tím že by se tam další přidala, tak to naopak ten náběh zpomalí ne?
16:54:22
21.01.2005
21.01.2005

sep
-> COL: :rozebereš UFO s membránou podtlakového ovládání II.stupně(3 šrouby) a vytáhneš pružinu co tam je,zároveň na spodek Lka co je spojené s hřídelí druhého stupně přidáš tu samou pružinu co už tam jedna je,výsledným efektem je že II. stupen má rychlejší náběh,nezačne zabírat dřív(to je dáno mechanickým blokováním) ale když ho odjistíš má rychlejší nástup......výsledek, když šlapeš auto žere,o něco líp jede,když máš v noze cit tak druhý stupeň ani neotevřeš,spotřeba stejná.....
16:48:51
21.01.2005
21.01.2005

COL
Ja zacnu experimenty na 130tkovym SEDRu a na SEDRu z 613tky - pokud ho sezenu za rozumny penize. Mam sice dva SEDRy 136, ale oba dost jety na plyn - takze je tam ta podivna dira mezi 1/3 a 4/5 chodu pedalu a protoze neznam jeji pricinu (nic zjevneho jim neni), tak si nemyslim ze jsou rozumnym zakladem pro experimentovani. Na plyn mi to jede blbe priblizne od doby, kdy jsem nechal menit membrany, ted ale stejne jezdim povetsinou na benal, takze plyn budu resit az casem. Kde je popsana ta Ackova uprava otvirani druhyho stupne a v cem spociva? Ja mam akorat Ackovou dokumentaci k podvozku.
16:18:21
21.01.2005
21.01.2005

Veron
na LPG táhne muj motor do zhruba 6000ot., takže zcela v normálu, co se týče úprav.
podle LA ještě upravovali podtlakové otevírání karburátoru, možná by to pomohlo... asi kombinuju hrušky s jabkama. to je fakt na delší testování, pro někoho, kdo s tim nemá zkušenosti jako já.
zkušenost mam akorát s tim, že se sériovým 105 SEDRem i s fávo LEKRem to jelo velice špatně.
podle LA ještě upravovali podtlakové otevírání karburátoru, možná by to pomohlo... asi kombinuju hrušky s jabkama. to je fakt na delší testování, pro někoho, kdo s tim nemá zkušenosti jako já.
zkušenost mam akorát s tim, že se sériovým 105 SEDRem i s fávo LEKRem to jelo velice špatně.
16:12:26
21.01.2005
21.01.2005

Veron
75,5/78 (1397) 136, komprese 10,0:1
vačka z érka, karbec sedr z tatry.
přesně jak píše Saky - asi jsem udělal moc změn najednou. nasadim napřed sériové 136 a pak budu dle měření přidávat (nebo ubírat).
série 613 měla 118/200 a 140/200. ale jak jsem psal, nad 4500 to nechtělo jít.
mě osbně tenhle problém zas tak moc nepálí - LPG se na výkon seřizuje snáž. jednou tomu objetuju víkend
vačka z érka, karbec sedr z tatry.
přesně jak píše Saky - asi jsem udělal moc změn najednou. nasadim napřed sériové 136 a pak budu dle měření přidávat (nebo ubírat).
série 613 měla 118/200 a 140/200. ale jak jsem psal, nad 4500 to nechtělo jít.
mě osbně tenhle problém zas tak moc nepálí - LPG se na výkon seřizuje snáž. jednou tomu objetuju víkend

14:13:06
21.01.2005
21.01.2005

COL
-> Veron : A jakej tam mas motor?
13:56:05
21.01.2005
21.01.2005

Saky
podle me zkousis moc velky kroky.. lepsi je jit stylem vic kombinaci a delat si nejake mereni.. a pak vybrat tu nejlepsi..
08:48:13
21.01.2005
21.01.2005

Veron
-> COL: popravdě ten samý problém teď řešim já . karbec z t613, původní osazení stíhalo tak do 4500,- ot. tak jsem se dal do přetryskování - 1.st. 125/200, 2.st. 145/150 neni to ono...
na přidání plynu se to dusí,druhý stupeň začíná zabírat někde kolem 4500ot.
zkusim osazení
120/210 + 145/190
a vrátim trysku sytiče ze 130 na 145...
na přidání plynu se to dusí,druhý stupeň začíná zabírat někde kolem 4500ot.
zkusim osazení
120/210 + 145/190
a vrátim trysku sytiče ze 130 na 145...
22:32:56
20.01.2005
20.01.2005

COL
Jo, cca 1500. Nerikal jsem, ze chci nutne zacit na seriovym skodovackym karbu, tu 613 bych zkusil. Jen me zajimalo, jak postupovat kdyz treba zjistim, ze za tech a tech podminek je smes chuda ci bohata, tak jake mam podniknout dalsi kroky, proste aby to nebylo nahodny zkouseni. Stacil by nejaky odkaz na existujici literaturu. To co mi zatim prislo pod ruku, neslo pouzit....
23:15:21
18.01.2005
18.01.2005

Saky
to mas jako vrtani a zdvih 78 cili obsah cca 1500? tam uz bych volil neco co ma vetsi difuzory treba SEDR z tatry a osadit ho tak jak je Tatra v serii a pak zkouset jinej system neni-)
20:36:59
18.01.2005
18.01.2005

COL
Ani tak nepotrebuju nejakej vzorecek, jako spis nejakej postup jak to provest. Tj. kdyz se to chova tak a tak zkusit udelat to a to. Ze by to tu nikdo neresil?
14:15:07
17.01.2005
17.01.2005

King
Obavam se, ze zadnej vzorecek, exaktni postup ani simulacni SW na stanoveni trysek/vzdusniku pro uvedeny upravy jaxi neexistuje a je to hodne o experimentovani....
13:06:21
17.01.2005
17.01.2005

COL
No, zajimal me nejaky obecny postup, tak jsem nic blizsiho nepsal...je to 742.136 78/78mm. kp asi 10.1, vacka 280/270.
12:55:04
17.01.2005
17.01.2005

sep
No co říct něco víc?Na jaký motor to je,co je na něm za úpravy atd atd...
12:53:59
17.01.2005
17.01.2005

Roupik
Neboli nemáte někdo nějakou zkušenost s přetryskováním SEDRu??
21:02:19
16.01.2005
16.01.2005

COL
Cech tam zadnou pouzitelnou informaci, krom priblizneho vypoctu difuzoru karburatoru nepustil :o(. Jasne, ze zkouset se to musi, ale chcelo byt to mit nejakej rozumnej zaklad.
20:59:08
16.01.2005
16.01.2005

Veron
něco málo o tom pasl J. Čech na techwebu, ale jak přesně, to bude stejně nejlepší kombinací a zkoušením...
20:25:33
16.01.2005
16.01.2005

COL
Zdar, ma nekdo nejake alespon malinko sofistikovane know-how jak postupovat pri hledani spravneho osazeni SEDRu (pro neseriovy motor)? Pokud mozno jine reseni nez hledani kombinace vzdusniku a trysek "na slepo". Staci treba i nejaky odkaz na literaturu, existuje-li.