skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 130 zadna naprava
prohledat
64 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 19.01.2005 do 26.01.2005, založil/a djlado rapid 130
17:43:27
26.01.2005
26.01.2005

PeterP136
-> Labros: Trochu sa tam bavili o nom a myslim ze padol rok 96, ale isty som si nie. Ono to rameno nevyzeralo ako na skodovke, ale z toho co som si vsimol urcite nebolo vlecene a os kyvania bola (ak som nevidel blbo) rovnobezna so smerom jazdy. Samozrejme hovorim o dvoch ramenach :), hornom a dolnom.
15:39:51
26.01.2005
26.01.2005

Labros
to ma byt bavorak? ja teda videl napravu z bavoraka z 80.let a mel takovy vleceny rameno, jako ma treba ta 130LR nebo jako bude delat Saky. Spodni rameno jako ma predni naprava jsem videl ted na Oktavce II, ale nedovedu si to predstavit se zadnim nahonem.
15:30:07
26.01.2005
26.01.2005

PeterP136
-> Labros: Ja by som to skor tipoval na to, ze bolo riadne vykuchane od interieru, vybavy a vlastne aj paliva :), takze malo paradnu svetlu vysku. Proste ked pri beznom zatazeni mam prdel tak nizko, ze sikme ramena od priecky prevodovkky stupaju ku kolesam, tak nemozem cakat pri konstrukcii tejto napravy to, ze budem bez Acok.
Baworoj ma peknu zadnu napravu. Vlastne sa konstrukciou podoba na skodovacku prednu. Spodne a horne rameno uchytene v kasni, take pri preperovani sa meni rozchod. Akurat som si nevsimol z tch par pohladov ked som okolo dvihaku v servise isiel ci sa mu preperovanim meni odklon.
Baworoj ma peknu zadnu napravu. Vlastne sa konstrukciou podoba na skodovacku prednu. Spodne a horne rameno uchytene v kasni, take pri preperovani sa meni rozchod. Akurat som si nevsimol z tch par pohladov ked som okolo dvihaku v servise isiel ci sa mu preperovanim meni odklon.
15:52:52
24.01.2005
24.01.2005

King
Jeste tu jaxi nepadlo, ze podminkou non-ackovitosti je neporusenost "domecku" silentbloku podelnejch ramen v kastli. A to je vec, ktera se neda dost dobre posoudit, pokud neni zrovna domecek ouplne nasracku....

14:21:30
24.01.2005
24.01.2005

Labros
-> PeterP136: jestli jsi je nevyztuzil, tak bych se ani nedivil...
nevim, jestli vymenuje ty gumy nad a pod pruzinou, asi jo, rozhodne to by ale nepomohlo, kdyby nedal novy vyztuzeny podelny ramena.
nevim, jestli vymenuje ty gumy nad a pod pruzinou, asi jo, rozhodne to by ale nepomohlo, kdyby nedal novy vyztuzeny podelny ramena.
13:54:30
24.01.2005
24.01.2005

chooki
-> Roman Hysek: ok, pozri jak uvazujem ja : osa kola prechadzi jen cez sikme rameno, je jedno jestli je podelne skrutene, nebo ne, pokial je sikme v tej istej polohe.
Podla mna Acka sposobuje zmena polohy sikmeho ramena (jeho skrutenim a deformaciou silentbl., plus unavenim pruziny, takze zadok je nizsie), to ze sa podelne skruca, je princip napravy, pretoze obidve ramena nemaji stejnou os otaceni, kruti sa ja rmaeno aj silnetblok aj ulozenie v kasni (slabe plechy)...
Podla mna Acka sposobuje zmena polohy sikmeho ramena (jeho skrutenim a deformaciou silentbl., plus unavenim pruziny, takze zadok je nizsie), to ze sa podelne skruca, je princip napravy, pretoze obidve ramena nemaji stejnou os otaceni, kruti sa ja rmaeno aj silnetblok aj ulozenie v kasni (slabe plechy)...
01:12:40
24.01.2005
24.01.2005

Roman Hysek
chooki: ja bych chtel jenom podotknout, ze jak jsi psal o zatizeni podelnych ramen jen v jednom smeru, tak me prijde, ze jsou namahany i na krut, ktere vychazi ze spoje obou ramen, neb nemaji shodnou osu otaceni a pri propruzeni se to nekde musi projevit - tzn. "mekci dil povoli". A jako mekci mi prijde otevreny profil podelnych ramen... (samozrejme, neco pobere silentblok, ale to namahani tam proste je a casem se hold projevi...) Proto by mela pomoct vymena podelnych se vsim co k tomu patri... Teda tot muj nazor...
00:56:02
24.01.2005
24.01.2005

Gryzly
Eště jsem zapomněl dodat že mám plyn a to je další zátěž na zadek.
22:13:42
23.01.2005
23.01.2005

Tommys
Já jsem měnil také kyvku za vlečku, podéln ramena zustaly bez výstup origo co byli na kyvce, šikmý jsem jenom zrenovoval natřel a dal je tam, všechny šrouby a silentbloky nový, pružiny 120 přišli mě dlouhý dost teda a domky na prožiny jsem nechal taky origo z kyvadlový nápravy.Najezdil jsem s tím taky asi 8 tis kilometrů, mám tam od začátku 2cm podložky a kola jsou pořád v pohodě, nejsou do áček mírnej sklon tam je, ale jenom když kolo nestojí rovně nebo je auto nahnutý, ale jinak na rovině a při jízdě uplně v pohodě jezdím víceméně sám pořád, takže zadek nežatěžuju, nevim no, pořád ale čekám na to že se to vohne a budu vystužovat:-)))

20:53:45
23.01.2005
23.01.2005

Gryzly
-> chooki: Nie, pružiny aj domky na pružiny jsem nechal takové jaké jsem měl před vyztužováním. Ale protože jsem chtěl mět zadek výšší tak jsem už kdysi napodzuim předtím dal domky pružin z kyvadlové nápravy a pružiny jsem nechal z vlečky. Ale při G.O. zadní nápravy jsem stímhle nic nedělal.
12:04:34
23.01.2005
23.01.2005

chooki
-> Gryzly: dobre fotky, Acka si mal riadne :))...pozri, nechapte to zle, ale ja som spravil presne to iste, a Acka som mal rovnake...(jediny rozdiel ze som nemenil silentblok v sikmom a tiez nedaval som na sikme vyztuhy, to je urcite z hladiska Aciek dost dolezite), Gryzly este nieco, nezabudol si napisat ze si dal aj nove (neunavene) pruziny ? pretoze zadok mas potom vyssie...dlzka pruziny je pre odklon kolies klucova...ja sa nexcem stale hadat, ale os kolesa prechadza len cez sikme rameno...
22:02:29
22.01.2005
22.01.2005

Gryzly
A po tom co jsem to vyztužil, tak jsem nasadil o tři centimetry vysunuté prolisy, takže to dostalo ještě větší záhul a Kola jsou prostě rovně.
22:00:26
22.01.2005
22.01.2005

Gryzly
druhé
21:58:59
22.01.2005
22.01.2005

Gryzly
Musím souhlasit se Sakym a Labrosem. Todle je moje auto před a po úpravě. A dělal jsem todle: Dal jsem nový podélný ramena s oboustranejma výztuhama, šikmý původní s výztuhou ze spodu, novej asi stodvacítkovej silentblok v podélným, Novej silent blok v šikmým, nový gumy mezi podélným a šikmým a nový plastový kostky do podélnýho. Dělal jsem to někdy v průběhu dubna. Ted je leden a Áčka tam jsou minimální, skoro žádný. A to mám najeto tak 10 000km
19:15:00
21.01.2005
21.01.2005

PeterP136
-> Labros: A nedava tam nove tie gumene podlozky (nie vlozky) pod pruziny? Pruziny preda vybera nie?
Inac mne po vymeneni posldznych ramien za nove tiez Acka zmizli. Asi na mesiac. :) Dneska je to uz tam kde to bolo predtym. No mozno ze nie az tak daleko, lebo on ten silentblok a pozdlzne rameno nieco naozaj zadrzi, ale nie je vsespatitelny a silentbloky ich jeho domceky mam nove. A este daco S tym ako sa zacali objavovat Acka zacala aj prdel skodovky klesat. Ked som to auto preberal, malo zadok vysoko ako dnesne SUV. Denska ho uz ma normalne. vysvetlit si to neviem, lebo opravovali to tak, ze auto naklonili na jednu stranu pod asi 45stupnami. Co je zaujimave, tak to tie sikme ramena udrzali :).
Inac mne po vymeneni posldznych ramien za nove tiez Acka zmizli. Asi na mesiac. :) Dneska je to uz tam kde to bolo predtym. No mozno ze nie az tak daleko, lebo on ten silentblok a pozdlzne rameno nieco naozaj zadrzi, ale nie je vsespatitelny a silentbloky ich jeho domceky mam nove. A este daco S tym ako sa zacali objavovat Acka zacala aj prdel skodovky klesat. Ked som to auto preberal, malo zadok vysoko ako dnesne SUV. Denska ho uz ma normalne. vysvetlit si to neviem, lebo opravovali to tak, ze auto naklonili na jednu stranu pod asi 45stupnami. Co je zaujimave, tak to tie sikme ramena udrzali :).
19:11:03
21.01.2005
21.01.2005

vhml
a co zkusit dat podelny ramena NAD sikmy.nekde se to uz resilo ale nedoresilo.chci to zkusit tak zkuste prodiskutovat jak to bude vypadat
12:03:08
21.01.2005
21.01.2005

Saky
nemusis davat nove aspon z 90pct pripadu nemusis.. nechava tam ty stare.. samozrejme ze pokud jsou Acka ze uz reje rafkem kola do asfaltu-) kdyz vozi do prace 5tlustejch zedniku a veskerej stavebni material tak tam uz se vymenej i pruziny nicmene vetsinou se menej jen podelne ramena a je to OK..
11:53:30
21.01.2005
21.01.2005

chooki
-> Labros: myslel som nove (delsi lebo su neunavene) pruziny...
11:42:01
21.01.2005
21.01.2005

Labros
-> chooki: žádný delší pružiny tam nedává, aspoň standardně ne. viděl jsem to na vlastní oči a ty ne, takže promiň věřím tomu víc než tvojí teorii. Vím jak to myslíš, ale to podélný rameno zabraňuje, aby se vymačkal silenblok šikmýho ramene a to by bylo nakřivo.
11:34:47
21.01.2005
21.01.2005

Saky
tak na ten rozklad sil jsem vazne zvedavej.. pokud bude dobre tak s toho je jasne videt proc se vyztuzuje hlavne ten spoj mezi sikmym a podelnym a jak se zmensuje namahani dal k silentbloku podelnyho ramene proto taky ta vyztuha neni az do konce.. ale uvidime co vytvoris ty..
11:04:28
21.01.2005
21.01.2005

chooki
-> Labros: ja uz budu mluvit cesky, porad si nerozumime... :)ten kluk, co to dela, tak ti Acka napravi jedine tyma dlhsima pruzinama...
chlapi, pochopte ze to podelne rameno je ulozene vykyvne (umoznuje vykyv jak do strany, tak okolo vlastnej osi), ono dokaze prenest JEDINE PODELNi SILI...prijdu domu a hodim jsem nakres rozkladu sil v obidvoch ramenach...
chlapi, pochopte ze to podelne rameno je ulozene vykyvne (umoznuje vykyv jak do strany, tak okolo vlastnej osi), ono dokaze prenest JEDINE PODELNi SILI...prijdu domu a hodim jsem nakres rozkladu sil v obidvoch ramenach...
10:09:43
21.01.2005
21.01.2005

Saky
presne tak to je, samozrejme ze kdyz se najde nekdo komu se to zda vysoky jak koza tak serizne zadni pruziny pak musi mit Acka, a proto nechapu kdyz pak vykrikuje jak jsou vyztuhy zadni napravy nahovno..
09:47:52
21.01.2005
21.01.2005

Labros
říkal jsem to už asi desetkrát, ale klidně to řeknu znova...
znám kluka, kterýmu vždycky přivezou stotřicítku s áčkama jak prase... vyndá zadní nápravu, vymění a vyztuží podélný ramena, vymění silenbloky a gumy ve spojení ramen, nahodí a šťastnej majitel si zase stotřicítku s krásně rovnejma kolama odveze... Saky může potvrdit... budu to sem psát tak dlouho, dokud budou lidi psát, že výztuhy podélnejch ramen jsou k ničemu a že ačka jsou od šikmejch ramen
znám kluka, kterýmu vždycky přivezou stotřicítku s áčkama jak prase... vyndá zadní nápravu, vymění a vyztuží podélný ramena, vymění silenbloky a gumy ve spojení ramen, nahodí a šťastnej majitel si zase stotřicítku s krásně rovnejma kolama odveze... Saky může potvrdit... budu to sem psát tak dlouho, dokud budou lidi psát, že výztuhy podélnejch ramen jsou k ničemu a že ačka jsou od šikmejch ramen
21:21:40
20.01.2005
20.01.2005

Saky
jenze ty resis snizeni a Ackovitost a to proste nejde.. bud to bude tak vysoky jak ma bejt a jak bylo vymysleno tzn mit neunaveny pruziny hlavne a rvny ramena a nebo to mit niz a budes mit Acka to je proste fakt a vychazi to z geometrie napravy.. pokud snizit a mit kola rovne tak jedine posunout ten uchyt ale ty vyztuhy maji smysl v kazdem pripade.. nebot zabraneji zkrouceni ramen a ty ramena se proste krouti takovejch zkroucenejch ti muzu dat treba deset..
21:17:39
20.01.2005
20.01.2005

chooki
-> kaipan: ja ti poviem
teraz mi niekdo z webu slubuje ze mi preda jeho neskrutene sikme ramena, a ja ich potom porovnam z mojimy skrutenymi

teraz mi niekdo z webu slubuje ze mi preda jeho neskrutene sikme ramena, a ja ich potom porovnam z mojimy skrutenymi

21:01:49
20.01.2005
20.01.2005

kaipan
A co takhle vyztužit podélný i šikmý ramena ? Ať se tady nikdo nehádá...
A ještě jeden pro mně podstatnej dotaz.... Až rozberu zadní nápravu, to bude tak za měsíc, jak poznám, jestli mám ramena ohnutý ? Jde to poznat pohledem, nebo se to musí nějak změřit ?

20:39:57
20.01.2005
20.01.2005

chooki
-> Saky: a mna sere, ked pisem svoj nazor a nikoho neurazam a zacnes zo mna robit debila...poviem na rovinu, nikdy som sa o vlecku nezaujimal, nemal som preco, o auta sa zaujimam odkedy viem rozpravat, bol som na x zavodoch, vystavach, zrazoch...(ale hlavne o motorky), spustu veci mam doma, ale proste nie som ziadny mechanik...
som tu novy, asi 4-5 mesiacov, urcite som sa nepytal nikdy na nejake blbosti (jak zatahnout kolo...), len ma proste bavi tuning, tak aby som mal auto ako chcem ja, a neberem ziadne nazory ze nejde to alebo toto, ked vidim sam jak to je...
a ked uz sme u tych Uckach co tam vkladali do neskorsich vleciek (mam ich doma), tak aky to malo vyznam ti nepoviem...neviem nexce sa mi na to mysliet, ale ked tu niekto spominal, ze si dam to rameno do sveraku a skusim ho skrutit, tak podla mna sa to bude skrucat tam kde je to najuzsie (v mieste blizko silentbloku), resp, preto ze tie dva profili U (tei velke z ktorych sa sklada cele rameno) su daleko od seba (podla ked uz vystuzit voci krutu tak jedine, aby tie 2 profily boli spojene spolu, cize 1 uzavrety profil, a nie 2 uzavrete, ako sa to robi...)ale to je jedno, lebo to rameno sa kruti v silentbloku a v celej kasni, a musi sa krutit, lebo su spolu spojene 2 ramena (sikme a pozdlzne) s inymi osami kyvania...kua uz ddst, fakt
som tu novy, asi 4-5 mesiacov, urcite som sa nepytal nikdy na nejake blbosti (jak zatahnout kolo...), len ma proste bavi tuning, tak aby som mal auto ako chcem ja, a neberem ziadne nazory ze nejde to alebo toto, ked vidim sam jak to je...
a ked uz sme u tych Uckach co tam vkladali do neskorsich vleciek (mam ich doma), tak aky to malo vyznam ti nepoviem...neviem nexce sa mi na to mysliet, ale ked tu niekto spominal, ze si dam to rameno do sveraku a skusim ho skrutit, tak podla mna sa to bude skrucat tam kde je to najuzsie (v mieste blizko silentbloku), resp, preto ze tie dva profili U (tei velke z ktorych sa sklada cele rameno) su daleko od seba (podla ked uz vystuzit voci krutu tak jedine, aby tie 2 profily boli spojene spolu, cize 1 uzavrety profil, a nie 2 uzavrete, ako sa to robi...)ale to je jedno, lebo to rameno sa kruti v silentbloku a v celej kasni, a musi sa krutit, lebo su spolu spojene 2 ramena (sikme a pozdlzne) s inymi osami kyvania...kua uz ddst, fakt

20:22:02
20.01.2005
20.01.2005

JirikXT
Pak je jeste reseni, poridit si zadni napravy od sakyho nebo lr... Ovsem je to dosti velka investice... Takze ty sjety gumy kvuli ackam vyjdou o dost levneji:))
20:20:37
20.01.2005
20.01.2005

JirikXT
Panove, tohle je porad reseny tema... A stejne jen malokdo ten problem s ackama vyresi,sam sem to taky resil a porad resim... A zjistil sem ze kdyz vymenite skoro vsechno a vyztuzite to ta by to melo bejt celkem fajn, maximalne s trochu ackama,ale vadi to spis jen esteticky... Mam to vymeneny krom vyztuzeni,coz jeste na jare udelam a acka byly tak nejak...Rekl bych ze v zatackach to s ackama drzi dost dobre, pomalu lip nez kdyby to bylo rovne... a pokoovad to nekoho tak stve tak si dejte na hrnky z kyvadlovky na novy vleckovy pera a uvidite jak jsou kola rovne... Tak sem to vyresil ja... je to ovsem dost vysoko coz se nemusi taky nekomu libit...
19:46:18
20.01.2005
20.01.2005

PeterP136
-> King2: Neviem co myslis tym skrutenim do Aciek vlastnymi rukami :) ktore si popipsoval, ale ak myslis to, ze ten silentblok v sikmych sa lahko zmackne,tak to moze byt pravda.Ked som to obzeral, tak nan vlastne posobi takych 140kg (=-autobus, pruzina od silentbloku je asi 2x tak vzdialena ako od stredu kolesa, ale asi sa mylim). U mna su proste ramena v drziakoch pod lubovolnymi poziciami podla toho ake acka na naprave akurat su (nie su vzdy rovnake, zavisi to od zatazenia a poslednom pohybe auta). Tie Uckove vystuhy, ktore tu myslim obhajoval ludek (uz si to presne nepamatam) s nimi mi to pripada rovanko pochybne ako s celou napravou (aj u kyvky).
Nech mi niekto vysvetli preco spravili spoj tak ako ho spravili. Ramena su vlasten posjene dvoma skrutkami zhora nadol a nimi su stiahnute (aj ked medzi nimi je guma) tak aby sa navzajom nepohli. Naco je tam vsak ta hlinikova (novsie len plastova) vlozka? Vyzera to tak ako keby mala sluzit spolu s tou skrutkou co cez nu vedie len na spojenie ramien aby sa nepohli nez pri nastavovani geo utiahnut tie dve silne zvisle skrutky.
A teraz k tej vystuhe. Je mozen aby sa v spoji tak zmackalo pozdlzne rameno aby sa spoj uvolnil a mohli sa eventualne ramena navzajom posunut? Predpokladam ze tam mala skrutka s tou umelohmotnou kockou by spoj uz velmi nezachranila. Ak je to mozne, tak ta vystuha ma vyznam. Len nechapem preco ju nevymysleli aj pre kyvku? Alebo tam nepredpokladali take namahanie?
Tak si tak, vystuhy pozdlznych ramien bez prerobenie ich uchytov na loziska vplyv na Acka nemaju. Vystuhy sikmych ramien mozno ano, ak su tie ramena prilis pruzne a zatazenim sa ohybaju. Najvacsi vplyv maju pruziny a teda zatazenie. Trosku studujte napravu napriklad fotka z knizky je na TW (alebo si vlezte pod auto) a zistite ze medzi kyvkou a vleckou az taky rozdiel nie je.
Inac na spektre (to je taka divna tv stanica :) ) do nejakej skladacky davali zadne ramena z forda sierry. Vyzerali dost masivne (ten ford ma vraj vyze 1,5 tony) a hlaven kyvanie s uhlom 0 (ci ako sa to udava) a ziaden divne cuda ako ma lr a alfy. Aj ked tie lr a alfacke napravy maju tu vyhodu, ze pri vhodnom zatazeni v zakrutach sa prenesenim taziska tak zmacknu pruziny a natocia ramena, ze by malo byt koleso furt zvislo. Inac aj v pripade fava a fel vraj urobili zadnu napravu pruznu, takze sa v zakrutach zmenami zatazenia sa kolesa na vonkajsej strane trochu klonia do A. A ked niekto narve do filcky 300kg zemiakov, tak sa Ackuju aj na parkovisku :).
Kurnik uz zas najdhlsi prispevok :(.
Inac nemyslim si ze som nejaky genius ohladne aut. Do motorov sa nevyznam vobec, lebo s nimi nemam ziaden skkusenosti. Lenze ked vidim na vlastne oci nejaku jednoduchu medhaniku mazanu akurat tak blatom z cesty, tak si asi viem predstavit ako funguje. Takze zabudnite vsetci na to co tu piseme a pozrite si vlecku nazivo a zospodu.
Nech mi niekto vysvetli preco spravili spoj tak ako ho spravili. Ramena su vlasten posjene dvoma skrutkami zhora nadol a nimi su stiahnute (aj ked medzi nimi je guma) tak aby sa navzajom nepohli. Naco je tam vsak ta hlinikova (novsie len plastova) vlozka? Vyzera to tak ako keby mala sluzit spolu s tou skrutkou co cez nu vedie len na spojenie ramien aby sa nepohli nez pri nastavovani geo utiahnut tie dve silne zvisle skrutky.
A teraz k tej vystuhe. Je mozen aby sa v spoji tak zmackalo pozdlzne rameno aby sa spoj uvolnil a mohli sa eventualne ramena navzajom posunut? Predpokladam ze tam mala skrutka s tou umelohmotnou kockou by spoj uz velmi nezachranila. Ak je to mozne, tak ta vystuha ma vyznam. Len nechapem preco ju nevymysleli aj pre kyvku? Alebo tam nepredpokladali take namahanie?
Tak si tak, vystuhy pozdlznych ramien bez prerobenie ich uchytov na loziska vplyv na Acka nemaju. Vystuhy sikmych ramien mozno ano, ak su tie ramena prilis pruzne a zatazenim sa ohybaju. Najvacsi vplyv maju pruziny a teda zatazenie. Trosku studujte napravu napriklad fotka z knizky je na TW (alebo si vlezte pod auto) a zistite ze medzi kyvkou a vleckou az taky rozdiel nie je.
Inac na spektre (to je taka divna tv stanica :) ) do nejakej skladacky davali zadne ramena z forda sierry. Vyzerali dost masivne (ten ford ma vraj vyze 1,5 tony) a hlaven kyvanie s uhlom 0 (ci ako sa to udava) a ziaden divne cuda ako ma lr a alfy. Aj ked tie lr a alfacke napravy maju tu vyhodu, ze pri vhodnom zatazeni v zakrutach sa prenesenim taziska tak zmacknu pruziny a natocia ramena, ze by malo byt koleso furt zvislo. Inac aj v pripade fava a fel vraj urobili zadnu napravu pruznu, takze sa v zakrutach zmenami zatazenia sa kolesa na vonkajsej strane trochu klonia do A. A ked niekto narve do filcky 300kg zemiakov, tak sa Ackuju aj na parkovisku :).
Kurnik uz zas najdhlsi prispevok :(.
Inac nemyslim si ze som nejaky genius ohladne aut. Do motorov sa nevyznam vobec, lebo s nimi nemam ziaden skkusenosti. Lenze ked vidim na vlastne oci nejaku jednoduchu medhaniku mazanu akurat tak blatom z cesty, tak si asi viem predstavit ako funguje. Takze zabudnite vsetci na to co tu piseme a pozrite si vlecku nazivo a zospodu.
17:47:59
20.01.2005
20.01.2005

Saky
Labros: jo jasne to neni problem taky jsem to napsal jako nepodstatne detaily.. spis by me zajimalo reseni toho olejoveho hospodarstvi vevnitr.. ono netvrdim ze to nejde jak rikam bude to fungovat i tak kdyz tam nebude olej a prevodovku otocim, ale udelat to tak aby byl zachovan stejny zpusob azani asi problem je ..
chokii: jak si psal v tom jinem inzeratu, ano mozna to beru moc osobne, ale strasne me vadi kdyz nekdo kdo je tady treba dva mesice a predtim se ptal na zaklady jak se treba utahuje kolo a podobne primitivity najednou za chvili je strasnej king na konstrukce a vymysli prevratne teorie ktere nejsou zalozeny na pravde.. kdybys napsal neco ve smyslu ze jsi to udelal tak a tak a nepomohlo ti to tak nereknu ani slovo, ale kdyz napises ze je ta uprava nahovno coz nemas pravdu tak se proste ozvu.. protoze po precteni tveho tematu kdyz si to nekdo kdo tomu nerozumi vubec jako spoustu lidi tady se me vzdycky nekdo ozve mejlem ve stylu.. hele vole cos me to prodal za vyztuhy cetl jsem na virtu kde nejakej chookii kterej delal v Baz tvrdi ze je to nahovno tak jsem je vyrezal a zahodil jsem 300kc.. a to me stve.. proste me jen vadi jak se tady rodej radobyodbornici na vsechno.. a je to presne tak jak jsem cekal, popsal jsem presny technologicky postup a chtel jsem po tobe at me napises nazor v cem delali konstrukteri chybu, nenapsal si nic.. ja jsem celkem tvrdohlavej clovek, stojim si za svym kdyz si myslim ze mam pravdu dokud me nekdo nepresvedci ze ji nemam.. narozdil od nekterech radobyodborniku prispivam jen k tematum o kterym neco vim jak teoreticky tak prakticky a dokazu si to predstavit.. bohuzel vetsinou me nikdo neodpovi nebot mu hodne brzo vyjdou jeho vymyslene argumenty.. tak je to proste skoro vzdycky.. neber to nijak osobne tim sem nemyslel jenom tebe ale to tema se hodilo tak sem to shrnul vsechno dohromady a mysli si o me klidne co chces.. treba ze sem namyslenej idiot kterej nic neumi
chokii: jak si psal v tom jinem inzeratu, ano mozna to beru moc osobne, ale strasne me vadi kdyz nekdo kdo je tady treba dva mesice a predtim se ptal na zaklady jak se treba utahuje kolo a podobne primitivity najednou za chvili je strasnej king na konstrukce a vymysli prevratne teorie ktere nejsou zalozeny na pravde.. kdybys napsal neco ve smyslu ze jsi to udelal tak a tak a nepomohlo ti to tak nereknu ani slovo, ale kdyz napises ze je ta uprava nahovno coz nemas pravdu tak se proste ozvu.. protoze po precteni tveho tematu kdyz si to nekdo kdo tomu nerozumi vubec jako spoustu lidi tady se me vzdycky nekdo ozve mejlem ve stylu.. hele vole cos me to prodal za vyztuhy cetl jsem na virtu kde nejakej chookii kterej delal v Baz tvrdi ze je to nahovno tak jsem je vyrezal a zahodil jsem 300kc.. a to me stve.. proste me jen vadi jak se tady rodej radobyodbornici na vsechno.. a je to presne tak jak jsem cekal, popsal jsem presny technologicky postup a chtel jsem po tobe at me napises nazor v cem delali konstrukteri chybu, nenapsal si nic.. ja jsem celkem tvrdohlavej clovek, stojim si za svym kdyz si myslim ze mam pravdu dokud me nekdo nepresvedci ze ji nemam.. narozdil od nekterech radobyodborniku prispivam jen k tematum o kterym neco vim jak teoreticky tak prakticky a dokazu si to predstavit.. bohuzel vetsinou me nikdo neodpovi nebot mu hodne brzo vyjdou jeho vymyslene argumenty.. tak je to proste skoro vzdycky.. neber to nijak osobne tim sem nemyslel jenom tebe ale to tema se hodilo tak sem to shrnul vsechno dohromady a mysli si o me klidne co chces.. treba ze sem namyslenej idiot kterej nic neumi
11:23:37
20.01.2005
20.01.2005

Labros
-> chooki: tak ještě ty pružiny, jak říká King.
11:21:57
20.01.2005
20.01.2005

Labros
-> Saky: s tim řazením na otočený převodovce to možná bylo tak, že měl jedničku vpravo nahoře a čtyřku vlevo dole, ne?

11:00:20
20.01.2005
20.01.2005

King
2 chooki: A pruziny jsou predpokladam nove, volna dylka 436mm?.....
10:58:14
20.01.2005
20.01.2005

chooki
Saky, co sa tyka panov konstrukterov, to sa vyjadrovat nebudem, mam dost skusenosti z jawami a cz, podobna filozofia konstrukcie jak skoda
10:54:11
20.01.2005
20.01.2005

chooki
jo, presne tak king, silentbloky som dale sice len tie klasicke makke ale nove, a rameno z vystuhami, kocky, sroby, vsetko (nechal som tam cez 2000) namontujem a stale rovnake Acka (uz chapete preco som nasraty :)) na vlecky...
Saky, s tou prevodovkou je to presne tak, otocena hlavou vzhuru, aby mal vyssie v kasni poloosi, a mal nizko auto (na bruchu), napustal olej cez vypustaci srob:)) jasne ze tam bolo viac uprav, ja som myslel na to tiez, mozem sa ho popytat... ale moc zhovorcivy teda neni, to je fakt...
Saky, s tou prevodovkou je to presne tak, otocena hlavou vzhuru, aby mal vyssie v kasni poloosi, a mal nizko auto (na bruchu), napustal olej cez vypustaci srob:)) jasne ze tam bolo viac uprav, ja som myslel na to tiez, mozem sa ho popytat... ale moc zhovorcivy teda neni, to je fakt...
09:35:30
20.01.2005
20.01.2005

King
2 chooki: Takze jestli jsem to spravne pochopil, tak jsi uz nekdy v minulosti vymenil silentbloky (tvrdy na vlecku) i podelny ramena (nejlip vyztuzeny) za novy a naprava si zaryte udrzela geometrii prvniho pismene abecedy, je to tak?

07:35:02
20.01.2005
20.01.2005

sep
Off :Otáčení převodovek se mám dojem dělalo u nějakých národních formulí,ale kvůli těžišti,a náprava byla úplně změněná........
23:24:15
19.01.2005
19.01.2005

Saky
jinak at si kazdej dela s napravou co chce a muzes me teda vysvetlit co vedlo pany konstruktery (urcite to budes vedet kdyz mas mechanika z BAZu) k tomu ze v prvni etape vyvoje vlecky byly ramena stejne jak u eMka kdyz se ohybaly tak zesilovali spoj mezi sikmym a podelnym ramenem (vkladaly vyztuzny plechovy pasek do podelneho ramene aby se neohybalo) a pak v treti etape to zesilovali jeste vic jeste nejakym jinym plechem ted uz masivnim Uckem.. takhle to bylo to snad nepopres? je to popis rozdilu od prvni vlecky az po posledniho rapida z 89tyho.. a ted me vysvetli proc pani konstrukteri vyztuzovali to podelne rameno zatimco sikme nechali tak jak je po celou dobu? kdyz se podle tebe podelne nedeformuje a sikme jo? tak jak to teda je kde udelali konstrukteri chybu? proc vyztuzovali podelne? a jestli se budes bavit s konstrukterem z Bazu tak by me zajimala ta myslenka s prevodovkou.. ono prevodovka aby funfovala musi mit olej pokud ji otocis vytece, budiz da se to zacpat ale prevodovka je proste navrzena na polohu takovouhle a obracene to podle me asi nebude fungovat nebot nemuze fungovat ostrik a mazani tak jak bylo vymysleno (ano vydrzi to, e spousta prevodovek co jezdi i bez oleje) a detaily jako otoceni diferaku natazeni delsich spojkovych hadic zmena systemu razeni a podobne detaily uz je zanedbatelne.. to by me vazne zajimalo jak to mel a nebo sem to jen spatne pochopil?
23:12:28
19.01.2005
19.01.2005

Saky
co tim myslis ze mel otocenou prevodovku dolu hlavou? to jako otocenou kolem osy o 180stupnu? pokud jo tak to byl opravdu pan mechanik.. -)
22:28:41
19.01.2005
19.01.2005

COL
No, ja vam povim, mam na aute fungl novou vlecku, vsecny dily novy (pricka,vnitrni ramena, podelna - vyztuzena, cepy, silenbloky) a stejne mam na levem kole mirny acko. Uchyty v kastli jsou v naprosto poradku, pred vymenou bylo zase lehke acko na pravem kole. Tak ja uz teda nevim.......
20:59:06
19.01.2005
19.01.2005

chooki
-> King2: nic v zlom, ale videl som jeho (toho "machra") album s foto, kde mal na 120ls otocenu prevodovku dole hlavou (kvoli znizeniu mokr. poloos), vlecky robili tak ze zvarali sikme s pozdlznymi, aspon tak som to pochopil (mal krasne znizeny zadok bez Aciek), robil vo vyvoji v BAZke...
20:51:23
19.01.2005
19.01.2005

chooki
chlapci, mne je total u prdele kolko uz bolo popisane, JE TOTAL blbost ze pozdlzne ramena maju vplyv na odklon kolies...
ved os kolesa (hriadel naboja kolesa) prechadza LEN cez sikme rameno, sikme rameno je spojene pozdlznym velice pochybne, nehovoriac o tom ze pozdlzne ziadne ine sily ako pozdlzne neprenesie...kurva ved je ulozene vykyvne v kasni ! samotne plechy v kasni sa natacaju s ramenom...o velkosti silentbloku na pozdlzom ramene ani nehovorim...
moja chyba bola, ze som o tom nic nevedel, ked som sa pustal do vlecky, a ludia z okolia mi tiez tlacili jak sa pozdlzne ramena ohybaju, a preto Acka a podobne kecy...nechcem nikoho urazit, ale siria sa tu famy...
ved os kolesa (hriadel naboja kolesa) prechadza LEN cez sikme rameno, sikme rameno je spojene pozdlznym velice pochybne, nehovoriac o tom ze pozdlzne ziadne ine sily ako pozdlzne neprenesie...kurva ved je ulozene vykyvne v kasni ! samotne plechy v kasni sa natacaju s ramenom...o velkosti silentbloku na pozdlzom ramene ani nehovorim...
moja chyba bola, ze som o tom nic nevedel, ked som sa pustal do vlecky, a ludia z okolia mi tiez tlacili jak sa pozdlzne ramena ohybaju, a preto Acka a podobne kecy...nechcem nikoho urazit, ale siria sa tu famy...

18:54:39
19.01.2005
19.01.2005

King
2 PeterP: Jak uz napsal Saky - o Ackovitosti bylo napsano X nikam nevedoucich gigabytu prispevku :) Sice jsem nikdy tenhle pokus na vlecce neudelal, ale predstavuju si, ze i kdyz budu mit novej silentblok sikmyho ramene, novej cep, vyztuzeny uchyty na pricce, a rozpojim sikmy a podelny rameno, tak i nevelkou fyzickou silou mych pracek dokazu, drzice sikme rameno za tu "poloosovou" cast, zkroutit rameno o nekolik stupnu od "vodorovna". A ted, co jsou moje neduzive paprce ve srovnani s tihou 1/4 auta (+-)?, kdyz uz i 1st ackovitost je uz dost viditelna ?
18:43:59
19.01.2005
19.01.2005

King
2 chooki: Vis, ono je lepsi mit tech informacnich zdroju trosinku vic - jeden "machr pres skodovky" nemusi mit vzdycky pravdu. Prikladu napr. na netu mame habakuk
Schrnul bych to: v prvnim kroku vymeni silentbloky podelnejch, ve druhym pak i ramena.....

18:42:23
19.01.2005
19.01.2005

PeterP136
Tiez ma to trapi, ale ked tak na to pozeram, tak asi 20% z Aciek ma u mna spoj sikmych ramien a priecky prevodovky (mozno silentbloky, mozno capy (asi budu pekne hrdzave = tak polovicnej hrubky :) podobne ako boli capy silentblokov pozdlznych ramien), mozno vymlatene drziaky v priecke. Asi 80% ma na svedomi kinematika napravy (teda stlacenie pruzin). Proste ta vlecka (teda naprava na 130/5/6 a rapidoch/garde) je podla mna sek vedla. Asi kvoli znizeniu nakladov nejako skombinovali LR a kyvacku a vysiel im z toho takyto bastard :).
Pozdlzne ramena ma vyznam vystuzovat len ak chces potrapit technika na stk :), alebo ak chces aby prezili pripadny skok na obrubnik.
Sikme by nebolo zle dat vyvarit nejakym elementom. Ti by ich varenim pokrutili a mozno by sa trafili tak, aby boli pokrutene vhodne :). Inac vystuzit sikme je dobre hlavne kvoli tomu aby prezili vsetko teda aj sol na cestach, lebo ich uz nove nezozenies (a ak tak, len nahodou a draho).
A este je tu moznost toho, ze mas poskodenu priecku prevodovky (nejako prevalenu nadol, ak je prilis hrdzava) alebo uchyty priecky (tiez nejako pokrutene, mozno od oslabenia hrdzou).
Pozdlzne ramena ma vyznam vystuzovat len ak chces potrapit technika na stk :), alebo ak chces aby prezili pripadny skok na obrubnik.
Sikme by nebolo zle dat vyvarit nejakym elementom. Ti by ich varenim pokrutili a mozno by sa trafili tak, aby boli pokrutene vhodne :). Inac vystuzit sikme je dobre hlavne kvoli tomu aby prezili vsetko teda aj sol na cestach, lebo ich uz nove nezozenies (a ak tak, len nahodou a draho).
A este je tu moznost toho, ze mas poskodenu priecku prevodovky (nejako prevalenu nadol, ak je prilis hrdzava) alebo uchyty priecky (tiez nejako pokrutene, mozno od oslabenia hrdzou).
18:30:35
19.01.2005
19.01.2005

Saky
no a ja se stebou vsadim ze ti dodam treba deset podelnych ramen ktery kdyz vymenis tak Acka mit budes.. proste neni pravda ze podelny ramena neovlivnujou Ackovitost.. jsou to naopak prave ona.. ale o tom uz toho tady bylo napsano mraky..
18:24:20
19.01.2005
19.01.2005

chooki
-> djlado rapid 130:
Jeee, podobny prispevok ako mam ja :),
postavenie kolies pozdlzne ramena neovplvnuju.
postavenie kolies ovpyvnuju LEN sikme ramena, tie si zozen, a daj novy siletblok. dlhsia pruzina je len ciastocne riesenie...
Jeee, podobny prispevok ako mam ja :),
postavenie kolies pozdlzne ramena neovplvnuju.
postavenie kolies ovpyvnuju LEN sikme ramena, tie si zozen, a daj novy siletblok. dlhsia pruzina je len ciastocne riesenie...
17:02:54
19.01.2005
19.01.2005

Labros
-> djlado rapid 130: oni si z tebe nedělají srandu
fakt už ti všechno řekli.

16:07:32
19.01.2005
19.01.2005

King
2 djlado: A aka odpoved by sa ti radsej pacila? :o) Bohuzial nie je tam nijaka skrutka, ktorou by to islo nastavit a nekupis ani ziadny zazracny sprej, po pouziti ktoreho by sa kolesa "odAckovately"

