
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výfuk při zástavbě favo
13:18:19
08.05.2005
08.05.2005

Gryzly
-> Pilot 105: No a kolik máš tříd základky? určitě aspon tři že umíš aj psát a ovládat internet.

03:58:05
06.05.2005
06.05.2005

Pilot 105
-> Gryzly: Díky za upozornění, ale moje víčko bylo tak zoxidované, že šlo jen stěží přečíst to číslo, ale po očištění se objevilo "Přetlak 0.04MPa".

11:00:46
05.05.2005
05.05.2005

Gryzly
-> Pilot 105: Ještě je lepší možnost jak to poznat ale musíš mět dokončenou aspon první třídu základky. Na tom víčku je totiž napsáno na jakej tlak je konstruováno. takže pokud koukneš a dokážeš přečíst to číslo za kterým je MPa.

15:23:14
03.05.2005
03.05.2005

Pilot 105
-> Faann: Super, děkuji mnohokrát.
14:53:21
03.05.2005
03.05.2005

Fén
-> Pilot 105: 443 958 410 512
13:36:07
03.05.2005
03.05.2005

King
2 Pilot105: Tak to ti nezavidim, to je rehole :)
12:00:11
03.05.2005
03.05.2005

Pilot 105
Na víčku 105 r. v. 87 je číslo 443958410513, tak by mě zajímalo jaké je na víčku 136.
11:58:06
03.05.2005
03.05.2005

Pilot 105
-> King2: Ale já jsem originalista.

11:53:06
03.05.2005
03.05.2005

King
2 Pilot: Na to musi odpovedet nekdo povolanejsi, kdo to ma, protoze ETKA bleje neco v tom smyslu, ze ke kenci vyroby se pouzivaly vicka oznaceny jako 114 xxxxxxxxx a pred tim jako 113 xxxxxxx, ale jaxi z toho nevypylva, jestli ty novejsi jsou ty na vyssi tlak. Cili nez se pidit po kuriozite typu vicko ze 135/136 asi za pade nekde na vrakaci vysomrovat expanzku z fa, fe ,fo :)
11:05:15
03.05.2005
03.05.2005

Pilot 105
-> King2: A víš prosím tě jak se od sebe rozeznají víčka 105,120 a 136?
10:49:54
03.05.2005
03.05.2005

King
A kdyz uz jsem pouzil genialni U-geenovu vyhledavaci fejaturu, tak jsem nasel i ten svuj pamflet na tema teplota teplota motoru:)
"....Chtel jsem reagovat uz vcera, ale jak vidim, tak Tomas castecne uz zacal. Takze ikdyz pripustime matematematicky spravny rozdil teplot 6C, vypliva z pouziti termostatu 88C nasledujici. a) Diky o 6C vyssi teplote je lepsi viskozita oleje = nizsi ztraty trenim, nehlede na to, ze motory 135, 136 jsou na tu teplotu konstruovany. b) Mnoztvi tepla prestupujiciho z chladice na protekajici vzduch je mj. umerne rozdilu teploty mezi chladicem a okolnim vzduchem. To je fyzika :o).Pri teplote okolniho vzduchu 40C je rozdil v odevzdanem teple 14% ve prospech termostatu 88C c) Motor se chladi krome tepelne vymeny proudicim vzduchem i salanim. Energie vyzarena salanim je umerna 4. mocnine absolutni teploty telesa, cili rozdil pri 82 vs. 88 je cca 7% ve prospech favotermostatu. d) body b,c,d plati jak pro chlazeni, tak pro topeni a to je ted v zime sakra znat. e) Diky upgrade tlaku v chlazeni se posouva bod varu az o cca 10C, coz vubec neni k zahozeni. Vyssi tlak zaroven donuti cloveka vychytat vsechny netesnosti hadic atd.
....."
"....Chtel jsem reagovat uz vcera, ale jak vidim, tak Tomas castecne uz zacal. Takze ikdyz pripustime matematematicky spravny rozdil teplot 6C, vypliva z pouziti termostatu 88C nasledujici. a) Diky o 6C vyssi teplote je lepsi viskozita oleje = nizsi ztraty trenim, nehlede na to, ze motory 135, 136 jsou na tu teplotu konstruovany. b) Mnoztvi tepla prestupujiciho z chladice na protekajici vzduch je mj. umerne rozdilu teploty mezi chladicem a okolnim vzduchem. To je fyzika :o).Pri teplote okolniho vzduchu 40C je rozdil v odevzdanem teple 14% ve prospech termostatu 88C c) Motor se chladi krome tepelne vymeny proudicim vzduchem i salanim. Energie vyzarena salanim je umerna 4. mocnine absolutni teploty telesa, cili rozdil pri 82 vs. 88 je cca 7% ve prospech favotermostatu. d) body b,c,d plati jak pro chlazeni, tak pro topeni a to je ted v zime sakra znat. e) Diky upgrade tlaku v chlazeni se posouva bod varu az o cca 10C, coz vubec neni k zahozeni. Vyssi tlak zaroven donuti cloveka vychytat vsechny netesnosti hadic atd.
....."
10:39:34
03.05.2005
03.05.2005

King
2 kaipan: Pokud mas ten motor aspon trosku rad a jses si jistej dobrym stavem cely chladici soustavy, tak bys mel koupit 88C termostat (nejlip WAHLER) a aplikovat jednu z nize zminenych moznosti zvetseni tlaku. Je potreba mit na mysli, ze v chladici soustave shade je asi 36 spojeni hadice-trubka a dokud se to vsechno neprojde a nedotesni, tak 2x vetsi pretlak nekompromisne odhali kazdou netesnost

22:08:29
02.05.2005
02.05.2005

kaipan
-> King2: takže pokud mám upravenej motor z Feldy v Rapidu, jakej použít termostat ??
21:49:18
02.05.2005
02.05.2005

ace ventura
-> King2: naprostý souhlas

11:34:19
02.05.2005
02.05.2005

King
2 Lubos: 0,1Mpa je zhruba dvojnasobek pretlaku defaultniho vicka a zhruba odpovida bezne pouzivanymu pretlaku ve favu, felde, fabii atd. Pro predstavu je tlak vhodne podfouknuty predni gume
To, ze ti to "bezduvodne" vyvarilo pofouklo, neni na 99,99pct vina vyssiho pretlaku v chlazeni, ale naopak spis ze podfouknuty tesneni zpusobilo vareni. Specialne pro feldi motor by tam mel bejt 88C termostat a vicko na vyssi tlak - ten motor je proste stavenej na tuhle provozni teplotu. Navic vetsi teplota znamena lepsi ucinnost chlazeni ve vedrech (na foru lze dohledat muj elaborat na tohle tema) a vetsi tlak zase posouva bod varu k vyssim teplotam. A pro ty co tvrdi, ze mezi teplotou 82C (120) a 88C (136, favo, felda) je houby rozdil 6st, rikam, ze i tech par stupnu hraje svoji roli pri opotrebeni pri dlouhodobejsim provozu


22:31:36
01.05.2005
01.05.2005

Zeman Luboš
to víčko z liazky ma ale přetlak 0,1MPa,což je docela dost. měl jsem to na svým autě,když jsem je pořídil,takže jsem o tom nevěděl....
potom,co mi párkrát šáde bezdůvodně vyvařila a následně podfouklo těsnění pod hlavou jsem je hodil do pryč a je klid.mám tam fe + vačka + spojený klapky , termostat ze 120 a teplota mi nikdy nevylezla nad 90
potom,co mi párkrát šáde bezdůvodně vyvařila a následně podfouklo těsnění pod hlavou jsem je hodil do pryč a je klid.mám tam fe + vačka + spojený klapky , termostat ze 120 a teplota mi nikdy nevylezla nad 90
08:58:41
29.04.2005
29.04.2005

Veron
každopádně to chce syměnit všechny spony a pro jistotu s sebou vozit ještě náhradní...
21:45:15
28.04.2005
28.04.2005

ace ventura
-> PeterP136: to jo, to víčko z liazky má pěkně tuhou pružinu, ale je to znát! Těď to ve vedrech krásně drží.
To z Liazky popř. Karosy maj úplně všude a za 85 Kč
To z Liazky popř. Karosy maj úplně všude a za 85 Kč

22:07:47
27.04.2005
27.04.2005

PeterP136
-> Veron: Inac aj viecko z liazky pasuje na skodovku, ale to prepatie pruziny je take, ze som mal strach aby mi tlak vo vode neutrhol hlavu z motora :))). Asi najjednoduchsie je podlozit pruzinu na povodnom viecku.
16:30:57
27.04.2005
27.04.2005

King
2 Labros: Ze by od 80 do 100C?
13:48:47
26.04.2005
26.04.2005

Labros
Do kolika je na šáde "zelený?"

13:48:22
26.04.2005
26.04.2005

Veron
jiný víčko z nějakého fiata
vyměnit pružinu
vyměnit celou nádobku (zanějakou jinou - třeba fávo/felicie)
vyměnit pružinu
vyměnit celou nádobku (zanějakou jinou - třeba fávo/felicie)
13:46:33
26.04.2005
26.04.2005

Veron
dát jiný víčko
vypodložit ještě jedním těsněním
vyměnit těsnění
dát nezrezlý víčko -)
vypodložit ještě jedním těsněním
vyměnit těsnění
dát nezrezlý víčko -)
11:11:08
26.04.2005
26.04.2005

Bagrr
Omlouvam se, ze jsem zapomnel na jednu 0, ale může se to stát každýmy:o) Sice by nemělo ale to je jedno. A ještě pořád mi nikdo neřek, jak zvíšit ten tlak na origo víčku:o(
09:34:59
18.04.2005
18.04.2005

King
2 PeterP: Áno, nie je potrebne, ale.......Od doby, kdy jsem vychytal vsechny netesnosti a nasledne upgradnul tlak mam jistotu, ze i pri daleko extremnejsi zetezi, nez popisujes rucicka nepreleze "zeleny"

23:43:04
15.04.2005
15.04.2005

PeterP136
-> King2: Zvysovat tlak v chladeni nie je potrebne. Ja mam bohuzial len obycajne viecko na 0,04Mpa pretlak a uz som isiel v horucom lete do cerveneho a pohoda :).
Po vyse 100km/h predbiehani na trojku (kolona kombajnov) som sa zaaradil za udychanu a rozpalenu aviu za ktorou sa vlnil vzduch. Takze dvojecka, este mi ani nefungoval spinac, takze vetrak sa mi veselo setril na horsie casy :), rucicka zacala stupat, takze som otvoril kurenie a zapol vetrak a dufal, ze to nejako uchladi (do som mal kurenie este zasvinene a vetrak hucivy a nevykonny). Rucicka sa zastavila v polke cerveneho a ostala az kym sa to neschladilo na zraze na opacnej strane :). A to ani neviem kolko som tam mal vlastne nemrzky voci vode, pretoze tam bola bezfarebna napln po predoslom majitelovi plus asi pol litra bezfarebneho fridexu a mozno liter zeleneho alycolu. Take boli moje zaciatky na skodovke. :)
Po vyse 100km/h predbiehani na trojku (kolona kombajnov) som sa zaaradil za udychanu a rozpalenu aviu za ktorou sa vlnil vzduch. Takze dvojecka, este mi ani nefungoval spinac, takze vetrak sa mi veselo setril na horsie casy :), rucicka zacala stupat, takze som otvoril kurenie a zapol vetrak a dufal, ze to nejako uchladi (do som mal kurenie este zasvinene a vetrak hucivy a nevykonny). Rucicka sa zastavila v polke cerveneho a ostala az kym sa to neschladilo na zraze na opacnej strane :). A to ani neviem kolko som tam mal vlastne nemrzky voci vode, pretoze tam bola bezfarebna napln po predoslom majitelovi plus asi pol litra bezfarebneho fridexu a mozno liter zeleneho alycolu. Take boli moje zaciatky na skodovke. :)
17:47:47
15.04.2005
15.04.2005

Gryzly
-> King2: No v Zetoru v motoru 6911 je taky 0,04MPa. Já mám expanzku z Feldy a v poho a hadici jsem měnil jen jednu a ta si o to už koledovala.
16:03:24
15.04.2005
15.04.2005

King
2 Bagr: 0,4MPa? aliaz 4atm?
Neni tam spis 0,04MPa cili ten samej petlak jako ve 120?

15:49:20
15.04.2005
15.04.2005

Labros
-> Dušan: skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=346
14:59:45
15.04.2005
15.04.2005

Bagrr
A taková otázečka, jak by se asi dalo upracvit oirigo víčko pro ten vyšší přetlak? Jo a koukal sem u avie je víčko podobný jako u šáde pro přetlak 0,4MPa
13:25:20
15.04.2005
15.04.2005

King
2 Jack51: Pri upgrade pretlaku v okruhu neni potreba ty hadice menit, akorat pripadne ty extremne zpuchrely useky :). Kriticky misto je to gumovy kolinko u topeni, tam se vymena za to vyztuzeny fakt vyplati, protoze original je jenom takova "sprcka" . Nikde neni psano, ze pri provozovani auta bez extremnich situaci typu kolona ve 40C vedru ci vyjezdy na Praded pri stejny teplote, to nutne musi mit vetsi pretlak. Ale......kdyz si muzu nekde vytvorit rezervu dtto skoro zadarmo, proc to neudelat. Prave proto, ze v lete obcas v Praze v kolone uviznu, tak bych byl tukan, kdybych tam tu expanzku z fobije nedal, protoze napr. loni jsem prakticky diky tomu musel manualne poustet vetrak (automatika klasicky nefunguje:) jenom sporadicky a spis jenom preventivne. Prave ten nizsi tlak v chlazeni skodovek je jednou z pricin, proc pro prumernyho cechacka je 120ca symbolem "vareni" :)
19:26:05
14.04.2005
14.04.2005

jack51
-> Labros: Jo a nádobka na Š135/136 byla stejná ne? Akorát měla víčko na vyšší tlak.
19:24:20
14.04.2005
14.04.2005

jack51
-> Labros:
, naštěstí zatím ne a doufám,že ani neunikne. Teplotu mě to drží cca na 90°C a v pohodě. Na vyšší tlak bych musel vyměnit i hadice, ne? Mám je bez výpletu.

15:08:41
14.04.2005
14.04.2005

Dušan
Kdo z vas tady ma motor Felicia ve skodarne.
Potrebuju rozepsat vse co upravoval. Po bodech. Taky me zajima co rozdelovac a zapalko. Ale spis me zajima vse co se musi vymenit a predelat. Ja jen abych neco nezapomel.
Potrebuju rozepsat vse co upravoval. Po bodech. Taky me zajima co rozdelovac a zapalko. Ale spis me zajima vse co se musi vymenit a predelat. Ja jen abych neco nezapomel.
14:50:37
14.04.2005
14.04.2005

Labros
-> jack51: kapalina?
Ne asi bys měl aspoň dodatečně přizpůsobit víčko popř. celou nádobku vyšší teplotě, jinak se ti to při menším přehřátí vyvaří. Já mám teda na fáčku termostat ze 120 i expanzku, ale zas tak rád ho nemám. A teplota mi za dobu používání nepřelezla 90 takže jsem s nim ještě nevařil.

14:46:17
14.04.2005
14.04.2005

jack51
Sorry, ze vám do toho lezu, ale je ten tlak v chladící soustavě opravdu nutné zvyšovat?? Dal jsem tam jen termostat 88°C a nevidím problém - uniklo mě něco? Dík Honza
09:57:45
14.04.2005
14.04.2005

Veron
expanzní nádobka jde bez problémů dát z fáva bez větších úprav. Jinak doporučuju přečíst si návod a pak až se ptát na podrobnosti a problémy zástavby. Jinak v tom budeš mít akorát zmatek
09:15:55
14.04.2005
14.04.2005

King
2 Dusan: Pokud mas ten novej motor aspon trosku rad, das tam predepsanej termostat 88C, jako ve felde. S tim ovsem souvisi nutnost zvetsit tlak v chladicim okruhu tzn. bud sehnat vicko expanzky pro vetsi pretlak (0,08MPa) nebo rovnou celou expanzku z fa, fe nebo fo :) Ja jsem zvolit tu expanzku z fobije....
18:52:28
13.04.2005
13.04.2005

Leny
-> Dušan: Ten starter tam půjde i s původním věncem, ale musel bys trochu propilovat díry na šrouby a zbrousit (zfrézovat?) to čelo abys ho celej asi o 2 cm posunol bliž k setrváku. Jinak to neklapne

18:36:19
13.04.2005
13.04.2005

Dušan
asi si mam oznacit misto usazeni setrvaku. ze?
a co termostat. Mam nechat 120 nebo favoritackej. Nebo feldovej?
a co termostat. Mam nechat 120 nebo favoritackej. Nebo feldovej?
10:10:24
13.04.2005
13.04.2005

saskyn2
favo starter ti nepomůže, je tam jiná vzdálenost na převodovce, musíš tam dát zuby ze 120cy, jde to dobře, nahřej je na sporáku a pak tam jdou samy
09:39:20
13.04.2005
13.04.2005

Dušan
a proč věnec? mam přichystanej starter favo. Vanu se sacim kosem tam dam taky. Ona to teda bude felda ale je to uplne stejny jako favo. To ložisko si budu pamatovat. Svody tam budou 136 a vodní pumpa 120. tak to bude snad šechno.
17:56:42
12.04.2005
12.04.2005

Tom
když jí má 120ca tak favo taky, ale ještě musíš dát ložisko do kliky a 120covej věnec na setrvák, a nejlépe eMkovou vanu se sacim košem a předělat sklon na sání.

13:37:30
12.04.2005
12.04.2005

Dušan
a co spojka? mam r.v.88 a předpokládám že je tam prumer 19. Favo to ma taky?
13:47:00
11.04.2005
11.04.2005

Labros
svody tam musíš buď nechat favoriťácký a k nim upravenej vejfuk, nebo svody ze 742.136 a klasickej vejfuk.
13:01:52
11.04.2005
11.04.2005

Dušan
co musim udělat při zástavbě fava do 120ky. musim vyměnit i vyfukovy svody??