LPG tuzing

prohledat
47 příspěvků (zobrazeno 1 až 47) od 22.04.2005 do 10.05.2005, založil/a King
řadit dle data
11:17:43
10.05.2005
King
2 Marek: klasicke nedorozumneni :) a) mam 136ku + vleckovej 5q. b) Kdyz pisu rychlostni prumer 80km/h znamena to, ze 160km trasu ujedu za 2hod. To udrzovanim rychlosti kolem 80km/h na tachometru nedokaze nikdo ani kdyby se rozkrajel4 (vyjma pripadu kdy pocatecni a koncovy bod cesty lezej na dalnicnich exitech). Pozn. Udaj o cestovnim prumeru 80km/h nema zadnej vztah k presnosti tachometru. Ovlivnuje ji jenom presnost pocitadla km, ale ta je pri pouziti predpisovych pneu a prislusnych kolecek v nahonu tacho v prevodovce minimalni......
13:50:04
09.05.2005
Marek
-> King2: no to ja nevezu 2 sviste ale 2 studenty, a kufr taky plny a rychlost od 95 do 110, cistych tachometrovych (na digitalu) s rychlosti 80km/h bych byl asi este nize, ale jestli mas 4q tak to jo
11:17:59
09.05.2005
King
2 Marek: Jo, to by mela bejt legendarni Kolbabkova stelovaci metoda a tu taky pouzivam. Tedko se pohybuju kolem 7,2/100. Minulej vikend jsme absolvovali s rodinkou vejlet do Luzickych hor (2+2svisti+plnej kufr proviantu :) a pri cestovnim prumeru cca 80km/h si to vzalo 7,6/100 lpgcka, tak se na to ted bojim sahnout, abych to nerozladil :)
11:02:39
09.05.2005
Marek
ostrejsi polomery ani ne, je to pekne hladke, zkusim kouknout na tu 2. klapku.

Jinak nekde na netu jsem nasel nevod jak to pekne vyladit a pekne to podle nej jelo a spotreb dobra, ted v posledni dobe jsem mel spotrebu od 7,5-7,9 uplne v klidu, jinak k tomu navodu to bylo asi takhle.

sroub na hadici utahnout co nejvic, az se motor skoro dusi, ale nezdechne, pak sroubem na reduktoru vyladit na nejvyssi otacky a zkusit pridat plyn, motor se pravdepodbne bude strasne spatne roztacet, tak povolit sroub na hadici a zkouset ho roztacet a furt povolovat az to pujde pekne do otacek, pak snizit volnobeh na karburatoru a vyladit sroubem na reduktoru co nejvyssi otacky, pak doladit na karbecu otacky +-800

asi tak nejak to tam bylo
10:41:17
09.05.2005
King
A co se stelovani tyce. Na spotrebu maji vliv oba srouby. Pokud je sroub na hadici moc povolenej pojede to sice o malinko lip, ale zrat to bude jak protrzeny :) Obecne: To, zes rozsiril difuzory nemuze spotrebu nijak ovlivnit, protoze na podtlaku v oblasti mixeru se nic nemeni. Naopak by teoreticky mohla spotreba klesnul diky lepsimu plneni, ale prakticky urcite vzroste, protoze clovek pri testovani tomu pekne hamta na krk :)
10:36:08
09.05.2005
King
2 Marek: Otazkou je jestli tim brousenim difuzoru se tam neudelaly nejaky ostrejsi polomery. Proste po tom prebrouseni to musi bejt jednak vylesteny a druhak by se mel zhruba zachovat ten tvar difuzoru (Venturiho trubice). Jinak tam dochazi k vireni a ke ztratam. Zkontroluj poradne tu cinnost 2. stupne a pro jistotu ho zkus ovladat mechanicky. Zvetsenim difuzoru to proste nemuze jet, uz z principu, hur :)
10:30:11
09.05.2005
Marek
tak jsem to vcera zkousel pri ceste do brna a neni to ono! s puvodnim 130tkovým karbcem to jelo lip, hlavne pri vyssichotackach, sice jak uz se to rozjelo na tech 120 tak uz to jelo pekne furt stabilne ale ta akcelerace tam neni, sice se mi zda ze se mi blbe zapinani 2. klapky, ona se nechce odseknout ale pak uz to jde, ale bylo to vse dobre promazane tak nevim, a este jsem zvedav na spotrebu. Jinak steloval jsem to jako vzdy a bud to chce dost bohatou smes nebo se to nejak nechce roztacet. A jen konstrukvni otazka ten sroub co je na hadici k mixu tak na nem se steluje jen prutok, a na reduktoru se steluje smes, ze, takze na spotrebu ma zasadni vliv sroub na reduktoru.
18:34:12
06.05.2005
Marek
hm to mas pravdu. ja tam nechal puvodni trysky a na benal to moc nejede, ale na lpg sse mi to zda trochu lepsi nez predtim ale moc jsem to este nezkousel, jinak ja mel puvodni komory 22 a 24 origo karbec ze 130
21:41:19
05.05.2005
King
2 Marek: LPGcku jsou trysky v karbu stecne sumafuk, ale pro spravnou funci lpg volnobehu, by mel bejt volnobeznej system aspon pruchodnej (zaoxidovani, ucpani zbytkama po obrabeni). Kazdopadne ale pocitej, ze s natryskovanim 108ckou na 1.stupni to pri zvetseni difuzoru asi nepojede na BENAL ani nouzove, takze radsi bych tu trysku na prvnim stupni vymenil treba za tu syticovou 130ku, jeden nikdy nevi, kdy ten plyn dojde4
20:20:50
05.05.2005
Marek
muzu nechat puvodni trysky a vzdusniky, kdyz tam chci zkusit dat upraveny karbec z 105, ktery ma tresku 1.komory 108 a 2. 125, vzdusniky ted nepamatuju, na motor favo 136, na lpg trysky nemaji vliv, ze?
22:53:48
04.05.2005
King
2 Gryzly: To ti nepovim, i kdyz vlastene by mel mit prumer komory do ktery je zalisovanej, cili stejnej jako rozprasovac.....
19:26:44
04.05.2005
Gryzly
-> King2: A kolik je maximum co se to dá zvětšít než se ten difuzor rozpadně? na normálním 120tkovým karbecu?
13:41:31
02.05.2005
Marek
no ja jsem si vyklepnul ten smesovac a na orech imbus 10 jsem si namotal pasek smirgl papiru (na kov) a dal tim imbusem do vrtacky a za chvili jsem to mel hotove, ten orech mel prumer neco kolem 24 takze jsem to pak upravil a na ten mensi jsem nasel neco podobneho. jinak je to nadherne hledoucke :-)
11:22:45
02.05.2005
King
2 Gryzly: nastesti s variantou "vidlak" v AZNP pocitaly a s vrtackou nastesti neni pristup :)
08:59:07
02.05.2005
Gryzly
jo tak jsem to v pátekzkoušel a ten rozprašovač fakt jde ven a vono to pak bujde pěkně zvětšit tím vrtákem tam nic nepřekáži. akorát doufám že to nějakej vydlák nebude dělat na motoru a by mu špony napadali do vnitř. ;-) 3
20:43:56
01.05.2005
Baghira
-> Marek: No jak píšeš, bylo by to jen nouzovka na dojetí, ale zkusit to můžeš, já to tak mám.
17:58:51
01.05.2005
Marek
tak jsem taky doma vyhrabal nejaky ten SEDR a uz to mam vybrousene na 24 26mm, no mozna trochu vic :-) + - 0,5mm, v patek to zkusim namontovat tak uvidim jak to pojede, zachvilku musim jet na koleje tak uz to dnes nestihnu :-(

Co kdbych tam nedal smesovac na 2 komoru to by to jelo n bynal jen na tu 1. ze? no me by to moc nevadilo
09:31:48
27.04.2005
Baghira
-> King2: Jasně, s tím se počítá, ostatně už jsme docela vyzkoušeli utěsnění osyček od klapek, takže to by se nějak pořešilo, lidi a nástroje na to jsou...dokonce jsem uvažoval o nějakým zásadním překopání sedru s "vevařením" nějaký podstatně větší komory na 2 stupeň, ale nějak se mi do toho nechce...moc práce, výsledek nejistý...
09:21:39
27.04.2005
King
2 Baghira: No ale ty 2. komory musej mit aspon symbolickou tesnost. Tam kde pulku vzduchu sajes pres filtr a druhou kolem vyractanejch klapek, nic moc4
23:12:03
26.04.2005
Baghira
-> COL: No já jezdim z 95% jen na LPG, a tam stačí starší, v podstatě mi jde akorát o dvě komory s klapkami :-).
15:49:04
26.04.2005
COL
Vetsina jetejch budou asi dost mrtvoly, soude z toho, kolik T613 bezne nalita a toho kolik SEDR vydrzi.... Ja to chci i na beno, tak radeji pujdu po novem, ikdyz je pravda ze na pocatecni experimenty by mohlo stacit neco starsiho....
15:01:12
26.04.2005
Baghira
-> COL: Mě by zajimalo, kde se da splašit i starší :-/.
14:07:19
26.04.2005
King
2 Gryzly: Nezoufej, ja jsem na to prisel taky nahodou nekdy pred 2ma mesicema :) Jsem pripravoval 2 KO SEDRy do sberny a ejhle.... :)
13:46:51
26.04.2005
COL
Mimochodem, kdyz uz to tu bylo nadhozeno, netusi nekdo, kde a za kolik jde splasit novej karbec na 613tku?
13:46:01
26.04.2005
COL
Prevrtat normalni SEDR 22/24 na 30/30. A jak to zaridit, aby se na 1. stupni neprovrtal v boku ven? Vzdyt je tam dost malo materialu....
23:27:08
25.04.2005
REMIX
Kámoš má škodovku na LPG, má to udělaný, ať se mu otevírají při prudším přišlápnutí plynu obě dvě komory na plno a ještě k tomu to má převrtané na 30....svezl mě v tom..a na to, že to má jen obyč. felicii, bez úprav(jen ten karbec) tak mu to jede super!!!
22:18:30
25.04.2005
Veron
-> TUNER: 27/30 to je docela dost, asi jeden z těch karbců co mam "obětuju" na převrtání. Fakt je, že ten tatrováckej karbec byl na LPG znát celkem dost.
20:34:55
25.04.2005
Gryzly
-> King2: tak to se dovídám novou věc, já vubec nevěděl že na sedru to jde taky vyklepnout. A to jsem myslel že mám škodovku už zmáklou, hned zejtra kouknu na nějakej odloženej SEDR.
14:36:08
25.04.2005
Petr Abrahámek
3
13:24:18
25.04.2005
sep
Jen bych rád řekl že Sepovi nechybí vůbec nic,je v plné výbavě a plně funkční 5
12:32:24
25.04.2005
King
2 Gryzly: Vidim, ze jde o klasicky syndrom "koza-vuz" :) Rozprasovac je ta trubka s prumerem komory, ktera ma v sobe mensi trubku, do ktery usti kanalek od hlavni trysky a smes se rozprasuje presne do stredu difuzoru (to co Sepovi chybi). A u SEDRu jde rozprasovac krasne vyklepnout nekolika tukanci ve smeru od klapky. S difuzorem samotnym je to horsi, tam jsem technologii demontaze jeste nezvlad :(
12:24:33
25.04.2005
TUNER
-> fine_ray: Tak to nejsi sám....zájemci by byli,jen ty karbeci ne....10
11:46:09
25.04.2005
fine_ray
-> TUNER: já bych měl 3 1
06:56:46
25.04.2005
TUNER
No já tam měl ten ze 613 a oproti 136 karbecu to bylo znát......Ale Dlouhán z Ledče zašel ještě dál a převrtal ten Tatrováckej a myslim že difuzory měl 27/30 a říkal že to jede slušně........Škoda že mi už přes 2 roky dluží jeden karbec T613 a jeden 136 který jsem chtěl taky trošku líznout.......Teď už je ani nemam na co dát.....8
23:52:15
24.04.2005
Gryzly
-> King2: no nemyslím injektor ale to co na tom Sepovým odkazu na fotce chybí. na tom Webru do toho klepneš a od vyjede ale difuzor tam zustane. Dnes jsem celej ten karbec rozdělal a potopil do benzinu. Musel jsem kvuli tomu koupit za stovku benzin. kurna sem za to mohl mit dvakrát tolik plynu.
23:22:04
24.04.2005
Baghira
-> King2: Vyndávací je má taky, ale musej se vylisovat s celym difuzorem, ne? Pokud si teda správně pamatuju.
22:57:02
24.04.2005
King
2 Gryzly: Si predstav, ze SEDR je ma vyndavaci taky4 (Teda jestli myslime ze rozprasovac je rozprasovac :) Ten oxid zinku jedine horkou octovou koupeli....
09:52:28
24.04.2005
Gryzly
-> King2: ;-) sem te nechtěl odhalovat, akorát mě zajímalo jak se to dělá.

Si představ že ten weber má vyndávasí ty rozprašovače v difuzorech.

Hele myslím že jsi to tu už někde psal ale jak se mám zbavit toho bílího prášku co se vytvoří v karburátoru? To je nějakej oxid zinku, ne?
00:46:07
24.04.2005
King
2 Gryzly: Ted jsi me odhalil :) Jenom jsem vrtackou o ty dva 2mm protah nejuzsi mista trosku to zaoblil smirkem. Byl to jenom pokus, ale funguje to. Samozrejme kdyz je po ruce neco s vetsima difuzorama v defaultu, neni co resit...
14:00:56
23.04.2005
Gryzly
-> King2: A tos vybrušoval v jen v tom uzkým místě, nebo si tak nějak dodoržel tvar celýho difuzoru?

Sem ted sehnal Karbec Weber co se dával na žiguli a na fiaty a tak budu laborovat, prej má větší difuzory akorát potřebuje trochen vyčistit od hnoje.
13:27:37
23.04.2005
King
2 Gryzly: Presne tak, je to misto nejmensiho prurezu = nejvetsiho podtlaku.

2 sep: Mno to uz je dost husty :) Ja se spokojim s light upravou, tak aby to uspokojive fachalo oboji, protoze to pouzivam jako hlavni priblizovadlo. A neni nic trapnejsiho, nez kdyz lpgista tlaci auto k pumpe :)
12:38:26
23.04.2005
Gryzly
-> King2: Hele v kterým místě se měří ten pruměr difuzorů? v tom nejužším? dostal se mi ted do ruky karbec z tak ho chcu otestovat jak to stím pojede. A měl by právě mět větší difuzory. ( LPG mám)
09:02:54
23.04.2005
Baghira
-> sep: V podstatě to je ono, ovšem kolega odstranil i směšovač na 1.komoře a tím pohřbyl jakoukoli možnost aspoň nouzové jízdy na benzín.
07:53:04
23.04.2005
sep
23:38:49
22.04.2005
Samantus
LPG:-)



Líné Přibližovadlo Gynekologů
22:49:03
22.04.2005
Baghira
-> King2: Tak tak, jen dodám, pokud by si někdo chtěl usnadnit práci, je možno použít kazbec z Tatry 613, tam jsou difuzory už v sérii dostatečně velký. Jinak pro provoz na benál s touhle úpravou by se musel karbec zřejmě přetryskovat, aby nebyli problémy s jízdou na benzín, ovšem za cenu vyšší spotřeby což v tomhle případě provozu na LPG odpadá, jelikož jde o úpravu pro větší "živost", možná decentně i výkon, ale při stejné spotřebě.

Teď ještě vyřešit problém zbytečného zahřívání LPG v reduktoru a hned bude další hříbě k dobru, když se bude LPG do motoru dostávat co nejchladnější (nezamrzlý).
21:49:09
22.04.2005
King
Před časem jsem se nechal ispirovat Baghírovym nápadem s rozšířením difuzorů starého dobrého SEDRu pro LPG provoz. Jde o to, ze nasávánej vzduch do motoru jednak škrtí "difuzory" lpg směšovače a pak, naprosto zbytečně, ještě difuzory karbu samotného. Úprava spočívá ve vybroušení stávajících difuzorů SEDRu (22 a 24mm) na průměr 24 a 26mm. Baghíra zašel tuším ještě dál a to vykucháním rozprašovače 2. stupně, což zlepší proudění 2. komorou, ale při přepnutí na benal funguje 2. komora jen v "nouzovém režimu". Při natryskování SEDRu (24/26mm) podle Š136 to sice na lpg jede jak satan, ale při přepnutí na benal se z auta stává bohužel zdechlina :) Díky o 10pct většímu průřezu, je směs chudá a při přišlápnutí plynu je to ještě horší. V rámci čištění karbu jsem jenom zkusil vyměnit hlavní trysku 1. stupně (115) za trysku "sytičovou" tj. 130., Vzdušník zůstal 210. 2. stupeň jsem nechal 140/160. Je to jenom nástřel, ale po smontování, jsem naložil celou naší sestavu vč. svišťů a sklidil jsem dokonce manželčino pochvalné zamručení, protože po dlouhé době jsme okusili pocit zatlačení do sedačekpři akceleraci do mírného kopce, dá-li se to v případě lehoulince upraveného favomotoru tak říct :), umocněný ještě nástupem 2. komory. Ze zadní autosedačky jsem ovšem sklidil pokárání: "Nejezdi tak jichle, táto, pojicajtí nám daj pokutúú!" :)
Extreme Tyres