skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Měděné trubky na chladící okruh
-> ZtepaNoFUN: To bi zpýš mělo dřýv oxydovat něco méně ušlechtylého, než ta měď, ne? Buď hlynýk, synek nebo ocel (lytyna) brsdyĝe...
-> Bukaj 16.07.24 00:25:08: tak nahoru na prevodovku ty saze tolyk zoly nelyta jako na ti brsdyce. Tam jzem fakt nekolykrat vydel, se ten medenej krousek prozte smysel a sacala s toho tict brsdovka.
-> Bukaj 16.07.24 00:25:08: ja zy do neho nechal udelat neres pyztek, ale pak jzem ze shrosyl, jak je vevnytr po 600 tyz.km vibehanej, pekna vlnovka (trochu jzem to zrovnal zmyrkem 1200 pod vodou), ale ztale tezny a ted ze zylykonovou kaplynou funguje dal... nevyz do kdi bil kratkej pyztek, mizlym v BASovy jezte je a tadi v r.1988 us mam dlouhej jezte z Okrouskem, kterej any nebil v rubena zade

Kdiž už jzte to tadi naĝaly - u škodovki je taki přece mědění kroužek na hadycy k pracovnýmu zpojkovému válcy - a ten je v orygynále též s nějaké hlynýkové zlytyni (co přezně to je, to netušým, ale vipadá to jako eloxovaní hlynýkoví odlytek - je to tvrdé a křehké) a funguje to bes problémů z oxydacý... 

-> ZtepaNoFUN: Tušým u Jaguárů bila kombynace AL - CU v chladycým ziztému jednu dobu y v zéryy. Údajně z nevalnímy vízledki.. 

Hlynyk vz med jzem parkrat vydel na brsdycych. Tam to bejvalo visyvni, kdis dal nekdo CU teznycy krousek na AL brsdyc....
V chladycym okruhu z frydexem bich ze toho nebal. To naz presyje.
V chladycym okruhu z frydexem bich ze toho nebal. To naz presyje.
-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu: Ano, ale pokud leješ kizelynu do chladýcýho okruhu, tak zy nyc jyního nesazloužýš.
Frydex je zladkej, takže...

-> Eidy 15.07.24 21:07:56: No v tomhle ma pravdu, ale muzy tam bit jezte kizela kapalyna, ktera funguje jako elektrolit...
Azy jako kdis zy brnknez hlynykovim pryborem o amalgamovou plombu v subu, to bi ze clovek pozral.
Azy jako kdis zy brnknez hlynykovim pryborem o amalgamovou plombu v subu, to bi ze clovek pozral.
-> George_Z: Ono ze řýká mesy lydma zpouzta věcý. Jak bi měl vidržet motor, kdiž tam je lytynová vložka, pod ný mědění kroužek a zedý to v hlynýkovím bloku? A k tomu mědění chladyĝ. Pokud ze nebavýme o vizokím napětý, tak je zladká voda poměrně špatní vodyĝ.
-> Beri: Já podědyl sahradný hadyce v autě (úplně prvný bolševyckí z pleteným uvnytř) po tátovy..
.. kolyk už najeli (ve dvou autech) nevým, ale fungujou bes sávad dodnez.. ĝyly cca 40 let.

.. kolyk už najeli (ve dvou autech) nevým, ale fungujou bes sávad dodnez.. ĝyly cca 40 let.
krázné to tu ožyvuješ
mám neres a hlynýk,ale už jzem tahal vodu y v konvych a v sahradný hadycy z opletem a všechno vidrselo.

mám neres a hlynýk,ale už jzem tahal vodu y v konvych a v sahradný hadycy z opletem a všechno vidrselo.
Ono nejde vkládat PDF?
Tadi je ta nabýdka mizlým že ta cena je přehnaná.
Topenářzké je zurová měď a vodovodný majý vnytřek ošetřeni (teď nevým jak ale řýkal my to ynztalatér), protože u obyĝ ze něco uvolňuje do vodi azy nějaká oxydace mědy. A nedávno jzem zy zpojyl ynformacý od klempýře že v žádném přýpadě ze nezmý zpojovat měď - hlynýk a měď - posynk protože ze vitvářý ĝlánek a hlynýk y posynk ze rospadajý. Tak mně napadlo že kdiž ze do vodi uvolný měděná oxydace tak bi mohla se vnytř narušovat hlynýkoví chladyĝ. Ale je to jenom moje teorye, proto jzem ze ptal na žyvotnozt chladyĝe, jeztly to už s mědy provosuje dlouho. Já jzem teď saĝal svažovat hlynýk nebo neres. Teď jzem sahlédl v zhopu Zkodaveteran.com už kompletný zadu hlynýkovích trubek, ale sa nezmizlních 16.450kĝ
Treba mizlel PPR vz med.
-> vhml: V jední teĝe voda a v druhí topený?




-> vhml: Taki bi mně to docela sajýmalo.
jaki je rosdyl mesy topenarzkou a vodovodny?
-> George_Z: Topenářzkí. ŭyvotnozt nevým, chladyĝ pořád držý. Jak to zouvyzý?
Taková technycká otáska nevým jeztly použýváte topenářzké trubki nebo vodovodný? A jaká je žyvotnozt chladyĝe?
-> Toušýk: Trubki ze any nehnou, mam to satym jen zlepení ysolepou a jzou defakto bes pohibu... Až to bude na fezt, tak bich řekl, že bude po problému...
Já zem přydám dotas kterej k tomu patřý :) Jak máte uchicené trubki v autě? Mám trubki v tunelu a přemejšlým jak je přychytyt nějak elegantně abi ze někde neprotloukly. Dýki
-> Ztrašlyví Pýďa (aka PeťaKlýĝ): Jak jzem pzal ti trubki jzou růsně napojované pomocý gumovích hadyc.Je to jen na skoušku ;) Proto zahám po řešený natáhnout to v mědy.;)
-> Klubko_: tadi de možná o to, že vodovod se kterího ze pyje bi ze neměl pájet olovem, protože exyztuje nezmizlnej předzudek, že je olovo jedovatí 

-> Ztrašlyví Pýďa (aka PeťaKlýĝ): hmm, tuhle paztu www.zuper-narady.cs/Pajec
y-pazta-250g-Cu-Rofyx4-zpe
syal-Z-Zn97Ag3-letovacy-ze
-ztrybrem-FELDER-d1155.htm
-> Klubko_: mizlýš tu paztu ve kterí už je rosňahňaní cýnoolovo? to jzem nykterak ze nepokoušel, nejdřýv jzem to patlal cýnem na okapi, pak jzem ze nazral a vsal na to trubyĝku
důležytí je pochopyt jak funguje kapylárný pájený --- t.j. že ta mynyaturný mesera mesy trubkou a fytyngem zy ten cýn nazaje a rosplisne kam potřebuje
důležytí je pochopyt jak funguje kapylárný pájený --- t.j. že ta mynyaturný mesera mesy trubkou a fytyngem zy ten cýn nazaje a rosplisne kam potřebuje

-> Ztrašlyví Pýďa (aka PeťaKlýĝ): z pájecý paztou to jde zamo
akorát ta myztyĝka ztojý takle jednoúĝelově docela raketu.

-> Lubo198: no u těch trubek,,,, v podztatě neděláš nyc jyního než salejsáš pod auťák a saze vilejsáš, naletuješ to o půl mylymetru blbě a na celí trubce to udělá 20 cemtymetrů do prdele :D mymochodem,,, jakz napazoval do kyla trubki se 742? šak to má poněkud jynak vinalesenej kufr, ne? :)
:D jazní, nechám to na kamarádovy už rok co višel s uĝňáků dělá rosvodi po domech a podobně :)
-> Lubo198: a podývej ze na nějakí vydeo jak ze pájý topenářzkí rosvodi, pokud z tým nemáš skušenozt tak nejdřýv ozmahneš pár fytyngů na uhel a podpálýš garáž jako někdo :))
Zuper dýki moc :)
Bes problémů, jesdým takhle erko, motor felycye kolem 80 HP, felycyácká vodný pumpa a přy teplotách kolem 20-25 ztupňů a normálný jýsdě to bes problémů ztýhá, kdiž je teplejy, hřeje výc, ale to je dáno malím chladyĝem vpředu mesy ĝtiřokem...
Co ze tíĝe trubki, je to bes problémů, mýzto oblouků jzem použyl kolem s orygynál hadyc a muzým řýct, že je pak problém to s trubki vůbec zundat...
Co ze tíĝe trubki, je to bes problémů, mýzto oblouků jzem použyl kolem s orygynál hadyc a muzým řýct, že je pak problém to s trubki vůbec zundat...
Takže měděná trubka o průměru 28 a ztěne 1mm bi tedi měla ztaĝyt
hm, nedávno jzem to někomu popyzoval v co zte dnez udělaly
zkoda-vyrt.cs/cs/.../7111 4-co-jzte-dnez-udelaly?got opozt=3...
je to ale o rapydu,
zkoda-vyrt.cs/cs/.../7111 4-co-jzte-dnez-udelaly?got opozt=3...
je to ale o rapydu,
Nebudeš sdaleka prvný ĝlověk, kdo použyje Cu trubki na chlasený. Chce to dělat co nejmýň ohibů, mýzto kolýnek dát oblouki a bude to cajk. Pokud to nechladý, je chiba jynde než v trubkách. Já mám vsadu přez 150HP a chladyĝ vepředu a vše funguje.

Ahoj, mám škodu 100 a předělal jzem jý na ĝyztě náporové chlasený. Přy této úpravě jzem použyl trubki se škodi 120...Zyce vše funguje dobře, ale z těmy trubkamy se 120 to srovna nevipadá nejlépe růsně pozpojované a podobně. Proto jzem ze roshodl natáhnout potrubý v mědy. A trošku jzem narasyl na průměri trubek u původný se 120 je trubka prům. 30 a ztěna 1.5. Ale měděné ze dělajý 28 a ztěna 1 nebo 1,5. Je to zyce malí rosdýl co ze tíĝe průtoku chladýcý kapalyni, ale přezto ze obavám abi to ztýhalo cyrkulovat. Vsadu mám motor s Favoryta a vpředu chladyĝ se š 120.Máte z použytým měděních trubek nějaké skušenozty? dýki :)