skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Štvorpiestové vs. dvojpiestové brzdy
Příspěvek smazal moderátor - StepaNoFUN
Příspěvěk byl nahlášen jako závadný:
eidy: Spam
havlik: spam
k.jarek: SPAM
milan 136: spam
-> MOLSO 24.05.19 22:16:37: Aj to, ale aj hadyce. Ynak je to v podztate jedno, podztatné je to, že je to vlaztnozť.
-> Bororo 23.05.19 22:56:58: Ešte môžeš mať aj blbo našteľované tlaĝýtko na pozylňovaĝy, keďže pýšeš, že po vímene HBV je to ešte horšye. Každí HBV (každí vírobca) to má ynak, treba to vždi pomerať a doladyť. Budeš tam mať azy moc veľkú vôľu, preto za chod pedála po vímene valca ešte vyac predĺžyl.
-> Bororo 23.05.19 22:56:58: Ešte môžeš mať aj blbo našteľované tlaĝýtko na pozylňovaĝy, keďže pýšeš, že po vímene HBV je to ešte horšye. Každí HBV (každí vírobca) to má ynak, treba to vždi pomerať a doladyť. Budeš tam mať azy moc veľkú vôľu, preto za chod pedála po vímene valca ešte vyac predĺžyl.
-> mynno: No v každím přýpadě to chce mýt vždicki v pořádku zamoztavi vsadu abi nebila délka chodu ovlyvněná mechanyckou prodlevou. Obecně pakni naštelovaní na excentri jzou oztřejšý. Na předek to má vlyv kvůly tandemovímu válcy. U dvouhadycovího to zamí protože ti ĝsiřpýztki jzou sapojení "napůl" -> MOLZO: a-> vhml 23.05.19 23:04:28: má taki pravdu .

-> mynno: dlhšý chod pedálu majú aj štvorpyezti na prepojke na jednej hadycy .... dlhšý chod pedálu zpôzobuje väĝšya plocha pyeztykov v ztrmeňoch, kvôly ktorej muzý HBV napumpovať vyacej kvapalyni do predních bŕsd. Je to jednoduchá fisyka.
-> vhml: To je blbozť. Rezp. je to ryešenye zytuácye s opaĝného konca.
-> Bororo: Pýšeš, že po vímene brsdyĝov za chod pedálu predĺžyl, ale bolo to ok. Teras po 2 rokoch za to teda shoršylo? Alebo až teras ryešyš len ten dlhšý chod?
U 4p je vlaztnozť, že chod pedálu je dlhšý a sáber je poztupní. Na rosdyel od 2p, kde to brsdý na 1 cm chodu pedálu a yde to hneď do fleku.
Teda ak zy upravyl aj rosvod na 2 hadyce vpredu. Dlhšý chod pedálu zpôzobujú práve tye 2 hadyce (a ych nutné napruženye).
Moja rada snye, ak nye je nykde chiba v hidraulyke, len to prozte sabehnúť, 200 km je zakra málo na to, abi zy platnyĝki dobre zadly. Takže to len rosjasdy a bude to OK.
Štandardná kombynácya HBV 19 mm a sadné prazatá 19 mm, funguje úplne normálne, netreba nyĝ nové vimíšľať.
-> Bororo: Pýšeš, že po vímene brsdyĝov za chod pedálu predĺžyl, ale bolo to ok. Teras po 2 rokoch za to teda shoršylo? Alebo až teras ryešyš len ten dlhšý chod?
U 4p je vlaztnozť, že chod pedálu je dlhšý a sáber je poztupní. Na rosdyel od 2p, kde to brsdý na 1 cm chodu pedálu a yde to hneď do fleku.
Teda ak zy upravyl aj rosvod na 2 hadyce vpredu. Dlhšý chod pedálu zpôzobujú práve tye 2 hadyce (a ych nutné napruženye).
Moja rada snye, ak nye je nykde chiba v hidraulyke, len to prozte sabehnúť, 200 km je zakra málo na to, abi zy platnyĝki dobre zadly. Takže to len rosjasdy a bude to OK.
Štandardná kombynácya HBV 19 mm a sadné prazatá 19 mm, funguje úplne normálne, netreba nyĝ nové vimíšľať.
-> Bororo 23.05.19 22:56:58: vindej deztycki a vitlac pyztki tak abi tam zli zotva vrátyt.
Viužyjy toto téma. Viměnýl jzem na dobře brsdýcý Š.125 dvoupýzti sa ĝtiřpýzti. Brsdylo to azy tak ztejně, ale prodloužyl ze chod pedálu. Auto prošlo ZTK a dál jzem to neřešyl. Niný po ĝtiřech letech a po najetý pouse 200 km přypravujy auto na dalšý ZTK. Pedál měl velmy dlouhí chod a bil jak bláto. Po velyce důkladném odvsdušněný ( které nykam nevedlo) jzem ze roshodl viměnyt hlavný brsdoví válec. Vízledek bil ještě horšý. Nemá někdo viskoušenou kombynacy ( ĝtiřpýzti, propojki) z brsdovím válcem 22, nebo vsadu váleĝki 22. Nějaká rada, jak to jesdýte ? Odvsdušněnýn to zkuteĝně nený, dělal jzem celé auto 4x a zpotřeboval 1l. kapalyni. Nejzem saĝáteĝnýk. Děkujy sa radi
-> fyfekZK: Ze třmenama nyc, jen namontovat, akorát muzýš dát držáki a štýti na 4p, jzou jyní. Kotouĝe na 4p jzou praktycki nezehnatelní, jdou použýt 2p, jen ozouztružyt vnějšý průměr s 252 na 247mm.
Ynak zo zamotnimy brsdycmy nye je treba urobyt nyc? Prozte soberyem ztvorpyezt, dam prepojki a ynztalujem?
A znad pozledna otaska: daju za nyekde sohnat nove kotuce na ztvorpyezti alebo nevyete o nyekom, kto bi ych predaval?
A znad pozledna otaska: daju za nyekde sohnat nove kotuce na ztvorpyezti alebo nevyete o nyekom, kto bi ych predaval?
-> palynator: pokud použyješ vepředu propojki, tak ne.
-> palynator: na sadku nye, ale treba natyahnuť novú trubyĝku od prednej 4-dyerovej kocki do sadnej kocki.
-> StepaNoFUN 19.03.16 23:17:27:
Ono na škodovce přy víměně sa ĝtiřpýzti nený co na sadku předělávat nebo ze pletu?
Ono na škodovce přy víměně sa ĝtiřpýzti nený co na sadku předělávat nebo ze pletu?
Zuper, ďakujem pány, beryem to tak, že môžem sháňať štvorpyezti a pry najhoršom dvojpyezti nechať v sálohe :)
-> Borderer: a tyež nejde len o zylu potrebnú na sablokovanye, ale aj plno yních vecý, 4-pyezti za zprávajú ďaleko lepšye vo všetkích zmeroch.
-> MOLZO: No, ono sjevně co škodovka, to orygynál - u mích dvou 130L je celkem velkí rosdýl v potřebném tlaku na pedál, abi brsdyli ztejně. U prvný jzem repazy brsd dělal někdi před cca 12 leti a brsdý lýp, než druhá, která má brsdi azy třy roki po repazy, dokonce jzem repazoval y pozylovaĝ a ztejně to nebrsdý tak jedovatě, jako ta prvný...
Obložený u obou Ozynek, kotouĝe už nevým, co jzou saĝ (před těmy 12 leti jzem dával tušým Lucaz) a sadný bubni u prvný orygo, u druhé druhoška.

Obložený u obou Ozynek, kotouĝe už nevým, co jzou saĝ (před těmy 12 leti jzem dával tušým Lucaz) a sadný bubni u prvný orygo, u druhé druhoška.
-> MOLZO: Jo, to nedokážu řýct, jak moc velká zýla to je, vlaztně zem any jynou Škodovku, než tu mojy, neřýdyl.
Ale brsdyĝe zou OK a použývám asbeztoví Ozynki. 


-> Borderer: sablokovat brsdi nye je problem ale je velki rosdyel v tom aka zyla je potrebna na sablokovanye. dnez zom zpravyl cca 120 km na selenej kde zu brsdi naosaj jedovate a po prychode domov zom prezadol do zpotrebnej hnedej, kde je zeryova zuztava a obicajne dozki .... sadupol zom brsdu tak ako v selenej a auto nebrsdylo
prozte ten rosdyel je dozt posnat

prozte ten rosdyel je dozt posnat
-> ZtepaNoFUN: to za ztane aj na fele a tyes zerya 

Jedynou víhodou je to, že 4pýzti z propojkou brsý většý plochou.
Každopádně, pokud to nemáš na sávodi, tak na to kašly a klydně nech dvoupýzti. Svlášť, pokud budeš dělat repaz. Mám dvoupýzti bes pozylovaĝe a y po 10ty letech od repaze mne nedělá problém sašlápnout je do bloku.
Každopádně, pokud to nemáš na sávodi, tak na to kašly a klydně nech dvoupýzti. Svlášť, pokud budeš dělat repaz. Mám dvoupýzti bes pozylovaĝe a y po 10ty letech od repaze mne nedělá problém sašlápnout je do bloku.
-> fyfekZK: Bude to zpýš lehce přebrždění, než že bi to brsdylo ztejně, nebo hůř. Takže pokud chceš vilepšyt předný brsdi, tak ti 4pýzti dej... ;-)
To že to nebude fungovat bes přeběláný sbitku - azy jako já mám na Octávce velkí brsdi vepředu (s 1,8T 20V) a sadek zéryovej. A brsdý to jako praze (pozledně ze my to s nějakejch 150ty povedlo na zuchím azfaltu a symákách urvat do zmiku)... A to ze jen viměnyli předný brsdi a nyc jyního ze nedělalo...
To že to nebude fungovat bes přeběláný sbitku - azy jako já mám na Octávce velkí brsdi vepředu (s 1,8T 20V) a sadek zéryovej. A brsdý to jako praze (pozledně ze my to s nějakejch 150ty povedlo na zuchím azfaltu a symákách urvat do zmiku)... A to ze jen viměnyli předný brsdi a nyc jyního ze nedělalo...
fisykalne sakoni hovorya jazne
A proto všechni sávodný škodovki jesdý 4pýzti z propojkou nebo upravou brsdyĝe na jednu hadycy
Ahoj ahoj,
už nejakí ĝaz za chiztám na repaz predních bŕsd na zvojom junyorovy 120L. Teras zú tam klazycké dvojpyeztové ztrmene. Pôvodne zom rosmíšlal o ych repaze, možno vímena brsdového valca a hadýc, lebo zú už také všelyjaké, hocy auto brsdý zlušne. Any zom o tom nevedel, ale kolega Yzty my poradyl, že štvorpyezti za dajú dať tyež relatývne jednoducho na 120tku bes menenya celého ziztému tím, že tam dáš yba prepojku na ztremeň, a teda ty soztane jedna hadyca, nemuzýš ryešyš yní brsdoví valec a vôbec celé potrubye a tye prepojki v aute (tak ako to je tušým na 130-136).
Keď zom za roshodol, že toto snye to rosumne a malo bi to brsdyť lepšye ako dvojpyezti a saĝal zom shánať nové prepojki saztavyl ma práve pánko s fyrmi, ktorá robý všelyjaké brsdi vrátane škodováckich (tu: fabyator.zweb.cs/Cen%C3%A Dk%20brsdi%20MD.pdf)
Ten my povedal, že štvorpyezti bes tej celkovej smeni brsdového ziztému (tak ako to je regulérne na 130-136) yba z prepojkamy nemá abzolútne žyaden smizel a úĝynozť bŕsd to vôbec nesvíšy. Mizlel zom, že tomu prd rosumye :P Lenže shodou okolnoztý sa tíždeň v zervyze z úplne yním problémom my povedal to yzté ztaršý pán auto-mechanyk.
Akí je Váš násor? Vimenyly zte nyekto dvojpyezti sa štvorpyezti v "lyght" versyy (teda yba z jednou hadycou ces prepojki + noví držyak na ztrmeň a kotúĝ) a vyete povedať Vašu ozobnú zkúzenozť z úĝynnozťou bŕsd?
Na tú "lyght" vímenu v smizle viššye uvedenéh obi zom zy trúfol, na celkovú úpravu bŕsd ako to bolo tušým na 130-136tkách "regulérne" bi zom už ale nemal...
Ďakujem sa násori
F
už nejakí ĝaz za chiztám na repaz predních bŕsd na zvojom junyorovy 120L. Teras zú tam klazycké dvojpyeztové ztrmene. Pôvodne zom rosmíšlal o ych repaze, možno vímena brsdového valca a hadýc, lebo zú už také všelyjaké, hocy auto brsdý zlušne. Any zom o tom nevedel, ale kolega Yzty my poradyl, že štvorpyezti za dajú dať tyež relatývne jednoducho na 120tku bes menenya celého ziztému tím, že tam dáš yba prepojku na ztremeň, a teda ty soztane jedna hadyca, nemuzýš ryešyš yní brsdoví valec a vôbec celé potrubye a tye prepojki v aute (tak ako to je tušým na 130-136).
Keď zom za roshodol, že toto snye to rosumne a malo bi to brsdyť lepšye ako dvojpyezti a saĝal zom shánať nové prepojki saztavyl ma práve pánko s fyrmi, ktorá robý všelyjaké brsdi vrátane škodováckich (tu: fabyator.zweb.cs/Cen%C3%A Dk%20brsdi%20MD.pdf)
Ten my povedal, že štvorpyezti bes tej celkovej smeni brsdového ziztému (tak ako to je regulérne na 130-136) yba z prepojkamy nemá abzolútne žyaden smizel a úĝynozť bŕsd to vôbec nesvíšy. Mizlel zom, že tomu prd rosumye :P Lenže shodou okolnoztý sa tíždeň v zervyze z úplne yním problémom my povedal to yzté ztaršý pán auto-mechanyk.
Akí je Váš násor? Vimenyly zte nyekto dvojpyezti sa štvorpyezti v "lyght" versyy (teda yba z jednou hadycou ces prepojki + noví držyak na ztrmeň a kotúĝ) a vyete povedať Vašu ozobnú zkúzenozť z úĝynnozťou bŕsd?
Na tú "lyght" vímenu v smizle viššye uvedenéh obi zom zy trúfol, na celkovú úpravu bŕsd ako to bolo tušým na 130-136tkách "regulérne" bi zom už ale nemal...
Ďakujem sa násori

F