Škoda 120 a jej cesta v mojom vlastníctve

prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 08.12.2025 do 09.12.2025, založil/a Adam Varga
řadit dle data
18:21:33
09.12.2025
Milan 136
-> Tom Troll 09.12.25 17:18:35: Rozhodně jednodušší než dávat čerpadlo, hadice atd.
17:18:35
09.12.2025
Tom Troll
Servo z f1 (nejhorší systém na světě) je naprostej nesmysl, když se dělají po evropě resto-mody tak se více méně do všeho dává servo z corsy b/c které je mají na sloupku jako f2/3, ale ještě skladnější, tj řízení samotný vždycky zůstane tak jak je.
11:42:59
09.12.2025
Bery
krásně se asi shodnem, že servo je blbost, kor hydraulika přes celý auto, ani elektro nedává smysl..
Klima - to je příjemnější stažený okýnko ve škodovce, ale vyhodit peníze se dají všelijak. Možná udělat hezkou renovaci a lak, funkční motor , podvozek a na nějaký takový doplňky ani nebudou myšlenky i finance
08:09:58
09.12.2025
Milan 136
Osobně kdybych měl do něčeho páchat servo, tak bych tam dal určitě servo se sloupkem z trojky Fabie atd. Myslím že něco takovýho má v tý modrý závodní Feldě Filip Horníček.
21:00:17
08.12.2025
ajok
-> saskyn2 08.12.25 20:53:58: jj, tak mas pravdu, jsem si to popletl, mluvil jsi o fabii 24
20:53:58
08.12.2025
saskyn2
-> ajok: Tvl já už vím!!! Jednou jsme se tu bavili že ty servočerpadla v jedničkový fabii se serou a že tam jde dát celý komplet i s hřebenem z dvojky Fábie, ale Jardo dvojky Fábie, ne servotronic z dvojkový Oktávky!
20:51:31
08.12.2025
saskyn2
-> ajok: Hledat nemusíš protože nic takovýho nenajdeš. Nerozumím co znamená samotný hřeben, jako že by si z něj sundal elektromotor posilovače? To by ti asi moc nefungovalo ne?
20:41:13
08.12.2025
ajok
-> saskyn2 08.12.25 20:37:23: ale jo... no 2h to ted hledat nebudu,ani nevim, jestli to bylo v octe,fabii nebo jinde4
20:37:23
08.12.2025
saskyn2
-> ajok 08.12.25 20:32:29: Co jsem tu radil? Že je servotronic z OII asi tak 100x lepší než hydraulický řízení? To samozřejmě jo, ale určitě jsem ti nikde neradil takovou volovinu abys to předělával do fábie.
20:32:29
08.12.2025
ajok
-> saskyn2 08.12.25 20:28:51: vzdyt to jsi tu radil Ty9
jeste jsem se Te tenkrat ptal, jestli jen hreben a rikal jsi, ze se musi dat cele...
upraveno 1x, naposled 08.12.2025 20:36:58
20:29:18
08.12.2025
Sita
-> saskyn2 08.12.25 20:22:45: 3a ja bych jeste doplnil, ze kdyby se to rozchlastat nepodarilo, tak bych se jeste zasel zeptat na STK, jak se jim ten posilovac ve 120 bude libit, protoze to se pak resi dost blbe 1
upraveno 1x, naposled 08.12.2025 20:29:45
20:28:51
08.12.2025
saskyn2
-> ajok 08.12.25 17:13:31: Jardo ty to taky rozchlastej, jak ti to OII servo bude ve fábii komunikovat s autem? Např. jednotkou sloupku řízení? Tvl si asi všichni myslíte že ty auta jsou jako když pejsek s kočičkou vařili dort3
20:22:45
08.12.2025
saskyn2
-> Bukaj: Tak sharan se zadní klimou má taky dlouhý vedení, v tom bych viděl ten nejmenší problém. Jinak to samozřejmě absolutně nedává smysl, to dodělání klimy bude stát finančně asi tak 3 fábie co mají klimu z fabriky3 a pokud se zakladatel tématu nehodlá v budoucnu něčím takovým živit, tj. pak uplatnit zkušenosti, tak je to absolutní kravina kterou doporučuju jít rozchlastat a přebytečný peníze co zbydou po koupi fábie jít projet nějak lepší, třeba ve vykřičeném domě3

A servo... už vidím jak ve 120 rozchodí elektrohydraulický servo se snímačem z fábie, to z O1 by asi šlo líp, ale stejně to bude totální úlet, zakázková výroba řemenic, mezikusu kterým chytit pumpu k motoru, zakázkových trubek a pak toho nejhoršího, tj rozměrově vhodného řízení do 120. Klidně bych řekl že cena takový blbosti bude ve vyšších statisících...
20:04:14
08.12.2025
Bukaj
-> ajok 08.12.25 17:13:31: Klimu určitě vzadu a hnát chladný vzduch tunelem "proti srsti" do původního rozvodu vzduchu, ovládání nezávislé na originálním topení (stačilo by zavřít klapku, uzavírající přívod vzduchu zvenčí - prostřední táhlo nahoru6).
Jen kam dát chladič klimy? Vzadu by asi nefungoval a dopředu je to štreka a toho chladiva... 8 8
19:59:07
08.12.2025
Bukaj
Sice jsem originalista, ale to snad neovlivní to, co napíšu:
Co se týče servořízení, tak na to se vykašli - pokud nehodláš jezdit s několika metráky něčeho v kufru, tak lehký předek a sériové hřebenové řízení je dostatečně komfortní a servořízení by nebyl tak velký přínos, jako starosti a komplikace.
Co se týče "shodnosti" řízení, tak ano, je tam určitá podobnost, ale 742 mají samotnou skříň řízení o dost delší, než 781 a novější typy, a tudíž i jinou rozteč kotevních bodů na nápravnici. Předpokládám, že kdyby se převařily držáky řízení na nápravnici, nevešla by se rezerva na místo a rezerva je součástí deformační zóny zadomotorových škodovek...
...takže na servo zapomeň - mnoho negativ a žádné pozitivum.

Naopak ty ostatní nápady (MPi motor s úpravami a klimatizace) bych viděl jako jednoznačně pozitivní, v kombinaci s důkladným odhlučněním a zateplením interiéru a též instalací "vlečky" místo "kyvky".4
17:13:31
08.12.2025
ajok
jj, servo je zbytecne, velmi zbytecne a uz vubec bych nedaval z fab.1, kde je to asi nejproblematictejsi vec a ja uz uvazuji do fab. servo z octa 2. Klimu nekdo mel ve skode 1000, o tom by se dalo uvazovat, ale asi bych se ji snazil nacpat do zadni casti auta.4
Elektrickej posilovac kdysi nekdo zabudoval do nivy z nejakyho japonce a byl to vlastne jen servomotor (asi s prevodovkou) na volantove tyci, pamatuji jak to mel natocene dolu a vadilo mu to kolenu:) ale fugovalo, asi vim, kdo to mel, tak bych se mohl zeptat z jakeho auta atd.
A co mas za zadni napravu?, rozhodne bych zacal vleckou pri 120ce - celkove podvozek a brzdy 130
Martin Vaculík a Škoda 136 GL: Znáte vzácnost z konce výroby?
upraveno 1x, naposled 08.12.2025 17:28:10
16:15:04
08.12.2025
darklord
Davat servo do skodovky je podla mojho skromneho nazoru nerozum. To auto ma tak lahky predok ze to zvladne utocit aj poslabsia nezna polovicka stojac s plnym kufrom.na brzde. Ak ti ide tazko riadenie, treba skor dat doporiadku prednu napravu.
Klimatizacia, budis, namontovat motor z mpi aj s kompresorom nie je az take zlozite. Co ale zlozite (a fakt drahe) je - nezabudaj ze klimatizacia potrebuje chladic, ktory sa sice s troskou fantazie asi da dostat pred ten originalny, ale tych 10 metrov vedenia co k tomu bude treba nebude ani zadarmo na vyrobu, a vobec nie na naplnenie. Plus, dost velky zasah do karoserie, kedze obycajne klimakurenie z feldy je asi tak 5x vacsie ako 3v3 kurenie v skodovke. Velmi porozmyslaj, ci to naozaj je to, co chces. Odporucam najskor dat doporiadku auto ako take, vacsinou si ludia potom spocitaju ci este nieco dalsie sa tam bude robit.
15:51:05
08.12.2025
isti
Už som myslel že budú velké nárazníky,krídlo atď a nič.Raz som bol pozrieť jednu skodovku ktorá mala údajne servo z fel 1.9.Klima je blbosť kabina skodovky netesní vôbec.
14:10:32
08.12.2025
Adam Varga
Tento príspevok bude opisovať plány a zamyslené úpravy mojich vozidiel Škoda 120L. Veteránisti, zavrite oči, toto bude bolieť.

STK/EK a legislatívy sa neobávam v rozsahu mojich úprav - problém pre budoucího já.

Som majiteľom dvoch 120L (jedna hrášková jedna červená). Jedno vozidlo v stave pojazdnom a užívateľnom (zdravšia karoséria) a druhé v stave, no, na komplet opravu.

Nedávno som nadobudol tú červenú v tom lepšom stave a tak sa mi spustila v hlave lavína vecí ktoré by som chcel skúsiť/vytvoriť pre to auto. Červená 120L je tiež lepenka, je tam 5Q (čo nieje originál) takže všetko okolo "zachovania veterána" vypadá z úvahy.

Škodovky som nadobudol za účelom ich mať ako daily keďže sa mi fábie a celkovo moderné autá nepáčia.

Mimo teda samozrejmých karosárskych prác a potrebných opráv som sa začal hrabať v katalógoch a obrázkoch dielov a našiel som celkom zaujímavé veci, (Teda zaujímavé pre mňa).

Obe moje škodovky majú hrebeňové riadenie, a čo ma prekvapilo že riadenie z jednotkovej fábie a ovci vyzerajú až PODOZRIVO podobne. Teda čo sa týka upevnenia, alebo aspoň zhodné natolko že s minimálnou mechanickou úpravou by to šlo realizovať, a tak sa mi dostala do hlavy myšlienka, servo na 120tku.

Pre obe autá mám v pláne nadobudnúť motory 1.3MPi a riadiť ich zapomoci EMU Black. Vnútro asi bez úprav až na zvýšenie kompresného pomeru na max čo sa dá a možno do budúcna ostrá vačka (vo hviezdach). Motor by teda obdržal plne elektronické ovládanie aj s elektronickou klapkou.

A jak sa na to tak z diaľky pozerám takto spracovaná 1,3 by mohla mať dostatočnú rezervu výkonu na pohyb s 900kg autom a ešte na to napasovať servo, a klimatizáciu (ku klimatizácií sa dostanem trocha ďalej).

Keď som teda začal skúmať možnosti tak som dospel ku servo čerpadlu z felície (na remeň) a hydraulickému servoriadeniu z Mk1 fábie. Síce ťahať 100bar hadicu cez spodok celého auta je trocha nepraktické ale nie nemožné.

No a teda klimatizácia...Nekrúťte očami je to vidieť :D
Očakávam komentáre typu "zozere to výkon" ale toho sa fakt nebojím. 120tka je tak ľahké auto a motor bude mať dosť rezervy na zrýchlenie do mierneho kopca. Mám rád komfort klimatizovaného auta a preto sa tejto myšlienky budem držať zubamy nechtami. Nemalo by to byť nerealizovatelné.

Klimačerpadlo nieje nezávratne drahé ani nové z fábie mk1 a tak si viem predstaviť dorobenie klimatizácie ako skladačková lego dorábka s dúfam že minimálnymi úpravami.


Hlavne ma ale zaujalo to servo riadenie. Z fotografií to vyzerá fakticky podozrivo podobné/identické že by sa skutočne jednalo a minimálne úpravy nápravy na upevnenie a spojenie s hriadeľom riadenia od volantu.. Len by ma zaujímalo či sa tu už niekto o toto nezamýšľal.


Autám chcem dodať maximum komfortu, avšak z vonka to nesmie byť viditeľné. Chcem zachovať pôvodný vzhľad zvonka teda ho nenarušiť, ale čo bude pod kapotou, schované za prístrojovkou, tak to už bude úplne o inom.

Taká predbežná otázka teda, je naozaj to hydraulické riadenie z fábie mk1 natolko zhodné s tým zo 120tky hrebeňové ako fotky by napovedali ?
Extreme Tyres