
            
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   Jak foukáte kola ???
 prohledat
    
   
   
62 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.07.2003 do 10.02.2007, založil/a 
14:07:57
10.02.2007
10.02.2007

Bagrr- máma mele Emu
			
				
			
		
		
eee unikla tečka zima předek 1.7
	
14:07:29
10.02.2007
10.02.2007

Syny
			
				
			
		
		
-> Bagrr: Tak to mas v zime asi hodne tvrdy pneu kdyz tam nahustis 17 
 
 
	
 
 
14:07:02
10.02.2007
10.02.2007

MerHanz
			
				
			
		
		
King : vím moc dobře, že trpí dost součástek, kdyř ty gumy moc nafukuju, ale jinak se ty origo gumy ohejbaj a hrnou v zatáčkáyh a nedá se s tim porádně jezdit. a propo taky to má za náaledek sjíždění k prostředku.
	13:52:04
10.02.2007
10.02.2007

Bagrr- máma mele Emu
			
				
			
		
		
Léto - Předek - 1.9
- Zadek - 2.2
Zima - Předek - 17
- Zadek - 2
A foukam to kompresorem
	- Zadek - 2.2
Zima - Předek - 17
- Zadek - 2
A foukam to kompresorem

13:19:41
10.02.2007
10.02.2007

Syny
			
				
			
		
		
-> King: A jak to foukas ty? Ja (na 120tce) novy pneou (Eurotec) predek 1,8 a zadek 2,3... A sem spokojen 
	
13:07:25
10.02.2007
10.02.2007

King
			
				
			
		
		
-> Syny:  Na cestě k nízký spotřebě (a nízkým hodnotám CO2/1km :) je třeba pokládat oběti typu pneu zničených po 10tkm i vymmlácených čepů :) OPstatně jak tady čtu, tak většina lidiček tady žije v nějaký virtuální silniční realitě, že seriový přední gumy může provozovat na 2 atm :)
	21:00:25
08.02.2007
08.02.2007

MerHanz
			
				
			
		
		
Ale ještě sem nevychytal jak foukat ty pirelli co mám teď 195/55 13", každou radu vítám
	
20:58:06
08.02.2007
08.02.2007

MerHanz
			
				
			
		
		
Já sem foukal original pneu foukal předek 1,8-2,0 a zadek 2,0,2,5spíš2,5. je to celkem dost, ale mám odzkoučený, že pak líp držej v zatáčkaách, neohýbajse a nehrnou, alespoň ne v ztakový míře.Ale opačný efekt je, že se sjíždějí k prostředku ( zadek k vnějšku
, to asi ty zatáčky )
	
, to asi ty zatáčky )18:56:58
08.02.2007
08.02.2007

Syny
			
				
			
		
		
-> gabo00000: 4? 
 
 
 
	
 
 
 
15:57:36
08.02.2007
08.02.2007

Jirik  - zrušená registrace
			
				
			
		
		
Nejlepší je mít plné gumy a nefoukat vůbec. 
	
14:22:02
08.02.2007
08.02.2007

gabo000000 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
moj sused fuka na zigule do prednych 4 a do zadnych 2
	
23:14:22
07.02.2007
07.02.2007

Rabbit
			
				
			
		
		
Mno mám tam taky OR 34. Otec to foukal 1,8 předek, 2,0 zadek. Já foukám 2,0 předek, 2,2 zadek.
	13:57:11
07.02.2007
07.02.2007

VeTeV
			
				
			
		
		
tak to ja sem tudle foukal u pumpy a merak sem nechal na chate - tak sem fokal vic nez min - a zadek pak mel 3,5
jinak davam kolem 2 predek a 2,5 prdel ...
na prdek tolik pac na chatu vozim v kufru bezne 60l vody
	
jinak davam kolem 2 predek a 2,5 prdel ...
na prdek tolik pac na chatu vozim v kufru bezne 60l vody

12:29:05
07.02.2007
07.02.2007

havlik
			
				
			
		
		
momentálně nijak
	
12:28:27
07.02.2007
07.02.2007

Vojtik
			
				
			
		
		
přední 2,0  , zadní 2,5
	23:51:28
24.01.2007
24.01.2007

borrico
			
				
			
		
		
Kompresorem a občas pumpičkou.
1,8 atm předek, 2,1 bar zadek.
	
1,8 atm předek, 2,1 bar zadek.
23:16:13
24.01.2007
24.01.2007

huztej
			
				
			
		
		
předek: 1,6 - 1,8 atm
zadek" 2,3 - 2,5 atm
	zadek" 2,3 - 2,5 atm
13:22:32
23.01.2007
23.01.2007

Syny
			
				
			
		
		
-> Jirik : Tovis 
	
13:03:09
23.01.2007
23.01.2007

Jirik  - zrušená registrace
			
				
			
		
		
-> Syny:  To jsi kvičel ty nadšením, jak to pěkně brzdí. 
 
 
	
 
 
10:48:42
23.01.2007
23.01.2007

Syny
			
				
			
		
		
-> Štěpán: A nelita te to? Ja kdyz u 120tky fouknul predek na 2.0 tka el le jen na 1cm vzorku a kazdej pokus o brzdeni skoncil kvicenim kol...
	23:36:50
22.01.2007
22.01.2007

Matsoft
			
				
			
		
		
zadek 2.1-2.2 předek 1.8-1.9. 13"
	23:19:42
22.01.2007
22.01.2007

Štěpán
			
				
			
		
		
-> Syny: 110r
	22:53:44
22.01.2007
22.01.2007

Syny
			
				
			
		
		
jeste by mal kazudej dodat u jaky kary 
	
21:10:27
22.01.2007
22.01.2007

Štěpán
			
				
			
		
		
2.0 predek,2.2zadek 185/60
	21:13:58
21.01.2007
21.01.2007

Syny
			
				
			
		
		
to ja to teda kontroluju, pac kdyz to mas na kazdym kole jinak tek to je znat...
	20:52:55
21.01.2007
21.01.2007

havlik
			
				
			
		
		
-> Nwkt: já jo vlastně heč eště dobovej od auta
	
20:50:56
21.01.2007
21.01.2007

Nwkt
			
				
			
		
		
-> havlik: No ten nemam 
	
20:32:51
21.01.2007
21.01.2007

havlik
			
				
			
		
		
-> Nwkt: to nevim jeslti kecá nebo ne ale tak máš mít ten kapesní meřáček
 každopádně sem to nikdy nekontroloval
	
 každopádně sem to nikdy nekontroloval20:30:50
21.01.2007
21.01.2007

Nwkt
			
				
			
		
		
-> havlik: A myslíš že na tý benzínce ten tlakoměr nekecá? Já to taky foukam jenom tam
	20:28:23
21.01.2007
21.01.2007

havlik
			
				
			
		
		
já je foukam na benzínce kompresorem nebo doma pumpičkou
	20:27:27
21.01.2007
21.01.2007

Nwkt
			
				
			
		
		
-> Honza M: Jednou zapomene na zpětnej ventílek a nafoukne se nám a odletí do teplých krajin 
	
20:26:26
21.01.2007
21.01.2007

Honza M
			
				
			
		
		
-> Jirik 23.07.03 08:17:24: Ale ten jiříkův výplod stojí za to 
 
 
	
 
 
20:24:16
21.01.2007
21.01.2007

Syny
			
				
			
		
		
-> Honza M: Si precti Jizikovo poznamky a poseres se 
	
20:23:23
21.01.2007
21.01.2007

Nwkt
			
				
			
		
		
-> Honza M: Sím to já, ale přispěl on 
	
20:22:56
21.01.2007
21.01.2007

Honza M
			
				
			
		
		
-> Syny: TO jsi zase něco vytáhl 
	
20:22:21
21.01.2007
21.01.2007

Syny
			
				
			
		
		
Na 120tce 1.8 predek a 2.3 zadek.
	18:41:26
23.07.2003
23.07.2003

Milda
			
				
			
		
		
Ja davam na jednom aute 1,8/2,2 - gumy 175/70 - 13
na druhym 2,3/2,5 - gumy 185/60 -14
podle me idealni
	na druhym 2,3/2,5 - gumy 185/60 -14
podle me idealni
16:36:50
23.07.2003
23.07.2003
King
			
				
			
		
		
Pro standard pneu 165/80 1,6 atm predek a 2,2atm zadek (zadek davam vic kvuli nadrzi s LPG). Kdo chce foukat vic, nech tak cini. Ale co usetri na spotrebe, vetsinou nainvestuje do drivejsi koupe novych gum kvuli sjizdeni prostredku behounu a do vymlacenych cepu atd. Mooooc rad bych videl gumy foukane na 2,5/3atm po rekneme 30-50kkm :o) Teda jestli by bylo jeste na co koukat....
	08:42:51
23.07.2003
23.07.2003

CHIP
			
				
			
		
		
Ja hustim na 2.0 ve predu a na 2.4 vzadu .... pneumatiky 175/70 13 ... podle me idealni
	08:17:24
23.07.2003
23.07.2003
Jirik
			
				
			
		
		
Já si dycky strčím do prdele trubičku se zpětným ventilem a dycky to na těch 2,3 naprdím 
 .
Qualitní směs do pneu = hrách + mexické fazole + kedluben + ředkqičky + pivo a párek. Pro dálniční provoz možno doladit starym mlíkem a vejcema.
 
 
	
 .Qualitní směs do pneu = hrách + mexické fazole + kedluben + ředkqičky + pivo a párek. Pro dálniční provoz možno doladit starym mlíkem a vejcema.
 
 
22:21:53
22.07.2003
22.07.2003

Kurvapes
			
				
			
		
		
Pusou běžně.
 Prubni tak 1,9-2,3 pak si to vyzkoušej jak se budou sjíždět gumy a sedět auto a uprav podle potřeby.
	
 Prubni tak 1,9-2,3 pak si to vyzkoušej jak se budou sjíždět gumy a sedět auto a uprav podle potřeby.21:12:55
22.07.2003
22.07.2003

Boris S
			
				
			
		
		
Je to fakt ako píše PPP,v knižke píšu do predu tlak 1,5 pri prázdnom aute a 1,6 pri plnom ale to je blbosť.Ja dávam 1,9 dopredu a 2,2 až
2,3 dozadu pri rozmere 175/70/13.
	2,3 dozadu pri rozmere 175/70/13.
18:32:52
22.07.2003
22.07.2003
PPP
			
				
			
		
		
Nenechaj sa pomylit. V brozurke k autu a aj vo vsetkych mudrych knihach su na standardne pneu 165/80 R13 napisane tlaky 1,5 az 1,6 vpredu a 2,0 az 2,1 vzadu. Pri jazde na dialnici alebo pri plnom nalozeni tu vyssiu hranicu.
Skutocnost je asi taka, ze pri 1,6 je predna pneu bekne makka, takze davam 1,7 az 1,8, ale nad 1,85 to uz priserne huci a mozem ratat kazdy kamienok nad 5mm v priemere. Cim viac tym je to samozrejme lepsie na jazdne vlastnosti. Auto lepsie sedi, a reaguje na volant akurat v hrbolcoch to prudsie trha volantom.
Vzadu davam 2,2 az 2,3. Viac som sa neodvazil, aj ked hovada v pneuservise to nafuknu bajvoko (1,1 a 2,0 vpredu (to su udaje pre rozne strany) a 2,5 vzadu. Ono najdolezitejsie, je aby si mal pneu na oboch stranach rovnako, inac odplavas do potoka pri ceste. Ked som to raz nafukol na tych 2,5 (ako ma vyrobca pneu na strankach), tak to islo celkom fajn, po zahriati mali 3,0 a islo sa na to rovnako ako na slabsich. Akurat pod 2,0 je to takenejake divne a strasne to chyta bocny vietor. Ono ked su pneu tvrde, tak sa sice deru stredy, ale zase sa menej deformuju pri bocnom vetre a naopak. Kedze vzadu mam aj tak Acka a pneu deriem zasadne na stranach, davam tlak radsej o daco vyssi, aj tak ich po rokutkm prehadzujem. Teraz pojdu na zadok predne, ktore nie su takmer vobec zjazdene, aj ked su vsetky rovnako stare.
	Skutocnost je asi taka, ze pri 1,6 je predna pneu bekne makka, takze davam 1,7 az 1,8, ale nad 1,85 to uz priserne huci a mozem ratat kazdy kamienok nad 5mm v priemere. Cim viac tym je to samozrejme lepsie na jazdne vlastnosti. Auto lepsie sedi, a reaguje na volant akurat v hrbolcoch to prudsie trha volantom.
Vzadu davam 2,2 az 2,3. Viac som sa neodvazil, aj ked hovada v pneuservise to nafuknu bajvoko (1,1 a 2,0 vpredu (to su udaje pre rozne strany) a 2,5 vzadu. Ono najdolezitejsie, je aby si mal pneu na oboch stranach rovnako, inac odplavas do potoka pri ceste. Ked som to raz nafukol na tych 2,5 (ako ma vyrobca pneu na strankach), tak to islo celkom fajn, po zahriati mali 3,0 a islo sa na to rovnako ako na slabsich. Akurat pod 2,0 je to takenejake divne a strasne to chyta bocny vietor. Ono ked su pneu tvrde, tak sa sice deru stredy, ale zase sa menej deformuju pri bocnom vetre a naopak. Kedze vzadu mam aj tak Acka a pneu deriem zasadne na stranach, davam tlak radsej o daco vyssi, aj tak ich po rokutkm prehadzujem. Teraz pojdu na zadok predne, ktore nie su takmer vobec zjazdene, aj ked su vsetky rovnako stare.
17:22:02
22.07.2003
22.07.2003

Bob
			
				
			
		
		
možná sem hovád ale je to vodskoušený čase
když sem měl v zádu 2 tak to plavalo jak sviň 2.5 lepší ale nebylo to vono 3 už to skorem neplave akorát když krutě říznu zatáčku tak to vovčas vodskočí ale s tim se počítá možná pudu na 3.5
gumy sou z nějaký dodáfky a daj se foukat na 6,5
	když sem měl v zádu 2 tak to plavalo jak sviň 2.5 lepší ale nebylo to vono 3 už to skorem neplave akorát když krutě říznu zatáčku tak to vovčas vodskočí ale s tim se počítá možná pudu na 3.5
gumy sou z nějaký dodáfky a daj se foukat na 6,5
17:08:38
22.07.2003
22.07.2003
Jirik
			
				
			
		
		
Samozřejmě myslím u škodovek 2,1 - 2,3 u 195 / 50 / 15
Pro 165 / 80 / R13 (OR34) mám odzkoušeno 1,6 příď a 2,0 záď.
	Pro 165 / 80 / R13 (OR34) mám odzkoušeno 1,6 příď a 2,0 záď.

17:05:55
22.07.2003
22.07.2003
Jirik
			
				
			
		
		
Ta to nevim, Felda má napsáno pro všechny rozměry stejnej tlak.
Jooo a jak říká Bob, koukneš na gumu, projedeš se s tim a pak to podle toho nafoukáš. Nevim jak chceš stejně nahustit 80ti procentní 165ku gumu a 195ku s profilem 50 a tvrdejma patkama a bokama, zkus se s tim pak projet, uvidíš jak to bude frčet. Se zeptej U-geena na kolik hustí on. Počítám že tak 2,2 - 2,3 určitě.
A u nás kluci zrovna tak, nejenom na škodovkách.
Peugeot 205. Zimáky 175/70/R13 - na 2,0. ALU s pneu. 195/60/R14 - na 2,2 - 2,3. Nevim, myslíš že když vypustíš kola, že ti to bude líp tlumit nárazy ?
 Se to musí nafókat tak akorát, s ohledem na hmotnost, rozložení vah a poháněné nápravy vozidla. Přehustíš - bude to na piču, podhustíš bude to na 2 piče. 
Nuže jest nutné odhadnouti správný tlak, a podle mě je u škodovky tak akorát rozmezí 2,1 - 2,3.
	Jooo a jak říká Bob, koukneš na gumu, projedeš se s tim a pak to podle toho nafoukáš. Nevim jak chceš stejně nahustit 80ti procentní 165ku gumu a 195ku s profilem 50 a tvrdejma patkama a bokama, zkus se s tim pak projet, uvidíš jak to bude frčet. Se zeptej U-geena na kolik hustí on. Počítám že tak 2,2 - 2,3 určitě.
A u nás kluci zrovna tak, nejenom na škodovkách.
Peugeot 205. Zimáky 175/70/R13 - na 2,0. ALU s pneu. 195/60/R14 - na 2,2 - 2,3. Nevim, myslíš že když vypustíš kola, že ti to bude líp tlumit nárazy ?
 Se to musí nafókat tak akorát, s ohledem na hmotnost, rozložení vah a poháněné nápravy vozidla. Přehustíš - bude to na piču, podhustíš bude to na 2 piče. 
Nuže jest nutné odhadnouti správný tlak, a podle mě je u škodovky tak akorát rozmezí 2,1 - 2,3.

15:26:58
22.07.2003
22.07.2003

Luděk
			
				
			
		
		
2Jirik: stačí,když se podíváš do papírů k nějakýmu autu,co má povolený různý rozměry a šířky pneumatik a má tam k tomu napsanej hustící tlak a zjistíš to,co jsem Ti napsal
	14:32:39
22.07.2003
22.07.2003
Jirik
			
				
			
		
		
Tak se pak podívej jak ta 195ka v profilu 50 vypadá nahuštěná na 1.6. To už jezdíš skoro po ráfku. Jen tak mezi řečí...
A jinak nevím jak jsi na to přišel, protože všichni co přešli na nižší profil a větší šířku, tak hustí na víc..
	A jinak nevím jak jsi na to přišel, protože všichni co přešli na nižší profil a větší šířku, tak hustí na víc..
13:21:42
22.07.2003
22.07.2003

Luděk
			
				
			
		
		
2Jirik: čím širší guma,tím menší tlak přátelé,tatík by na 14" u Feldy měl dávaz jednoznačně pod 2,0 a Ty tak 1,6 vepředu a 1,8 vzadu,jestli né míň
2BazyPv: aby jsi dostal taky odpověď na tu správnou otázku,742jka Škodovka má mít na 165/13 OR 34 2,0-2,1 vzadu a 1,7-1,8 vepředu,při dálníčním provozu a max zatížení zvýšit o 0,2
165/70/13 na Fávo/Forman/Felda 2,0 všude (platí ovšem pro předohraby)
osobně předek 165/13 OR34 se mi při 1,8 dost sjíždí uprostřed,takže si myslím,že stačí míň,zadek 185/70/13 2,0 v pohodě
	2BazyPv: aby jsi dostal taky odpověď na tu správnou otázku,742jka Škodovka má mít na 165/13 OR 34 2,0-2,1 vzadu a 1,7-1,8 vepředu,při dálníčním provozu a max zatížení zvýšit o 0,2
165/70/13 na Fávo/Forman/Felda 2,0 všude (platí ovšem pro předohraby)
osobně předek 165/13 OR34 se mi při 1,8 dost sjíždí uprostřed,takže si myslím,že stačí míň,zadek 185/70/13 2,0 v pohodě
12:59:07
22.07.2003
22.07.2003
Jirik
			
				
			
		
		
OR34 jsem foukal na 1,6 a drobet, zadní 2,0 a myslím že to bylo akorát. Bobe ty jsi howád, hehe : 2,5 a 3,0. to je řežba.   :o)
	