
            
                skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   karbon
13:42:19
28.10.2006
28.10.2006

PeterP136
			
				
			
		
		
-> Max: Skor by som povedal ze nejde porovnavat karoseriu z uhlikovych kompozitov a paradu ktoru si poniektori lepia na auto. Mimochodm aj v nfs sa mi jednoducha kapota pacila viac nez dolepena a "v karbone" ale co uz ked za to boli bodiky. 
	
22:02:28
27.10.2006
27.10.2006

Max
			
				
			
		
		
no dělá se to stejně jako se ve svý době stříkala imitace dřeva. Dneska se to spíš prodává jako nálepka.
Jinak se samozřejmě přiklánim k Tunerovi. Nejlle porovnávat formuli 1 a kapotu škodovky. Karbon je samozřejmě pevný,nicméně v při čelnim nárazu by kapota asi moc neobstála...
Jak to drží nap lechu nevim...nikdy jsem to nedělal....každopádně ať potahovat nebo dělat kapotu...neni to žádní sranda. Neni o obyč tkanina,která se dokituje kde to nevyšlo....tohle musí být 100% aby to k něčemu vypadlo.
-> Bery: cenu auta to nesporně zvedne,možná i zdvojnásobí...ale nejspíš pouze v nákladech
	Jinak se samozřejmě přiklánim k Tunerovi. Nejlle porovnávat formuli 1 a kapotu škodovky. Karbon je samozřejmě pevný,nicméně v při čelnim nárazu by kapota asi moc neobstála...
Jak to drží nap lechu nevim...nikdy jsem to nedělal....každopádně ať potahovat nebo dělat kapotu...neni to žádní sranda. Neni o obyč tkanina,která se dokituje kde to nevyšlo....tohle musí být 100% aby to k něčemu vypadlo.
-> Bery: cenu auta to nesporně zvedne,možná i zdvojnásobí...ale nejspíš pouze v nákladech

21:04:03
27.10.2006
27.10.2006

PeterP136
			
				
			
		
		
-> Staf1221: Ja som tu tak trosku mimo. Nejako mi nedoslo ze tu ide o "investiciu" do auta. Ja stale zijem v tom, ze na auto maju ist prakticke veci a teda ak nieco z laminatu alebo nebodaj karbonu tak kvoli odlahceniu a nie kvoli parade.  Ale proti gustu ziaden disputat :).
	20:40:35
27.10.2006
27.10.2006

U-Geen
			
				
			
		
		
a to uz jedna v autech je.
	20:16:18
27.10.2006
27.10.2006

Staf1221
			
				
			
		
		
-> Fero:  teraz uz ti chemici namiesaju cokolvek
PS uz vidim ze ak sa objavi nejaka shade s imitaciou karbonu / s karbonom tak skonci hned v obludariu
	PS uz vidim ze ak sa objavi nejaka shade s imitaciou karbonu / s karbonom tak skonci hned v obludariu
20:01:26
27.10.2006
27.10.2006

Fero
			
				
			
		
		
ste volove, fakt sem to čet, to najdu a hodim to sem
	
17:36:36
27.10.2006
27.10.2006

Borin - Král tuzerů
			
				
			
		
		
-> Crestik: 
 
 
	
 
 
15:27:47
27.10.2006
27.10.2006

Crestik
			
				
			
		
		
-> Fero:  jop, je k tomu ještě pytlík s těma prťavýma obdelníčkama, které jeden po druhém nalepíš na kapotu...
	15:10:08
27.10.2006
27.10.2006

Fero
			
				
			
		
		
někde sem četl že existuje i nějaká barva s karbonovim efektem. Nevíte někdo zda jo nebo ne?
	13:18:45
27.10.2006
27.10.2006

TUNER
			
				
			
		
		
-> VeTëV: Huš potworo....
	
13:16:47
27.10.2006
27.10.2006

VeTeV
			
				
			
		
		
-> TUNER: spadne strom - a jeste dostanes pokutu za to ze se chovas jak prase 
	
13:12:48
27.10.2006
27.10.2006

TUNER
			
				
			
		
		
No a o to mi právě jde!!! Nemůžete porovnávat 1 mm silnou karbonovou kapotu s čumákem formule kterej je technologicky i konstrukčně uplně někde jinde....
Zkuste si vzít pásek karbonu a pásek plechu o síle 1 mm a mlaťte s nim chvilku o strom,co se dřív zdeformuje,nebo uplně rozletí...
	Zkuste si vzít pásek karbonu a pásek plechu o síle 1 mm a mlaťte s nim chvilku o strom,co se dřív zdeformuje,nebo uplně rozletí...

09:14:24
27.10.2006
27.10.2006

Staf1221
			
				
			
		
		
-> PeterP136:  mas pravdu ohladne tej bezpecnosti karbonu. ja som pozeral niekde na discovery alebo na viasat explorer program Ultimate racing car (tusim ze to bolo to) a tam davali vyvoj F1. ale jeden rozdiel tu je. fero chce iba potiahnut kapotu  tenkou vrstvou len nech to nejak vyzera a oni tam ukazovali cumak formule (prierez) a bolo vidiet ze vrstva karbonu mala tak 2cm. takze to nemozes porovnavat
	01:50:50
27.10.2006
27.10.2006

PeterP136
			
				
			
		
		
-> TUNER: Prave to ze sa rozlame to udavali ako vyhodu oproti plechu. Neviem presne ako to popisovali ale ze sa karbon postupne a rovnomerne lame zatial co plech sa ohyba nie tak ako by si to konstrukteri zelali. Neviem presne co tym mysleli ale tipujem ze je dost problem zvarmi, prelismi a vystuhami naprogramovat plech aby sa ohybal tak ako to konstrukteri chcu. ALe niesom strojar ani konstrukter takze je to len tip.
	19:39:44
26.10.2006
26.10.2006

Staf1221
			
				
			
		
		
inak ja som rozmyslal nad urobenim vzoru karbonu pomosou obycajnej zaclony. nesmejte sa! ak ste niekedy pozerali pimp my ride na MTV tak tam robili vzory do laku tiez prilozenim zaclony na nezaschnuty lak a pritlacenim a naslednym odlepenim
	17:16:24
26.10.2006
26.10.2006

TUNER
			
				
			
		
		
Pokud někoho zajímají kompozity,může si počíst třeba tady...
www.havel-composites.com/ index0.php?newlang=cz
-> Borin: Souhlasit nemusíš...Nikyho karbonová kapota váží kolem 840 g...
-> PeterP136: Jo pevnější možná je,ale to nemění nic na tom,že je taky křehká a při nehodě se rozlítne,kdežto plechová se zkroutí a tim pohltí část energie...
	www.havel-composites.com/ index0.php?newlang=cz
-> Borin: Souhlasit nemusíš...Nikyho karbonová kapota váží kolem 840 g...
-> PeterP136: Jo pevnější možná je,ale to nemění nic na tom,že je taky křehká a při nehodě se rozlítne,kdežto plechová se zkroutí a tim pohltí část energie...

15:16:53
26.10.2006
26.10.2006

Fero
			
				
			
		
		
tak sem dneska v práci štříknul kapotu na černo a na jaře se možná dokopu ke karbonu
	14:50:57
26.10.2006
26.10.2006

itchy
			
				
			
		
		
-> Staf1221:  ja sa len pytam ci take nieco nema, ja ti poviem ako sa to vola, kamarat tiez robi tie lietadla ale nemaju tam taku velku ako potrebujem
	13:58:38
26.10.2006
26.10.2006

Falcon
			
				
			
		
		
A co prostě přelakovat přední a zadní kapoty načerno? Po vzoru 110LR a 120S 
	
13:48:25
26.10.2006
26.10.2006

Staf1221
			
				
			
		
		
-> itchy:  ja som ale nepisal o niecom co vyzera ako karbon!!! kamarat robi vo vyrobe ultralahkych lietadiel a pri tom sa samozrejme pouziva aj karbon.
kto ma o nieco zaujem staci povedat a ja sa popytam kamarata ci je moznost dane mnozstvo zohnat ...
	kto ma o nieco zaujem staci povedat a ja sa popytam kamarata ci je moznost dane mnozstvo zohnat ...
09:01:08
26.10.2006
26.10.2006

Bery
			
				
			
		
		
na kapotu jako deformační zonu bych moc nevsázel.Já ji beru asi jako čepici...prostě ti neprší do kufru:-)
Hlavní kucí je,že to strašně zviditelní auto.A není vyloučený,že i zdvojnásobí jeho cenu
	Hlavní kucí je,že to strašně zviditelní auto.A není vyloučený,že i zdvojnásobí jeho cenu

00:57:18
26.10.2006
26.10.2006

itchy
			
				
			
		
		
-> Staf1221:  mozes zohnat tu ciernu tkaninu co ked sa spravi vyzera ako karbon? potrebujem vaccsi kus, ale kamos ma len 0,5m siroke
	22:40:25
25.10.2006
25.10.2006

PeterP136
			
				
			
		
		
Inac karbon je pevnejsi nez ocel ak sa mame bavit o pohlcovani energie deformaciami. ;)
	22:36:55
25.10.2006
25.10.2006

PeterP136
			
				
			
		
		
Neviem nieco v telke spletali o vyhodach karbonu oproti plechom v pripade buracky. Co sa tyka kapoty tak ta toho moc pohltit vzhladom na uchytenie ani nemoze ale hlavne nema rovna preletiet cklom a amputovat najdolezitejsiu koncatinu posadke.
	22:34:38
25.10.2006
25.10.2006

Borin - Král tuzerů
			
				
			
		
		
-> Fero: Na plechu ti to nebude držet...kámoš jednomu týpkovi ve firmě dělal potah ale prostě to nedrží a odlupuje se to...
	22:33:35
25.10.2006
25.10.2006

Borin - Král tuzerů
			
				
			
		
		
-> TUNER: Více méně s tebou souhlasím...teda až na tu 1Kg kapotu 
	
22:16:17
25.10.2006
25.10.2006

TUNER
			
				
			
		
		
-> PeterP136: Jenže kokpit z vláken a kapota z vláken je uplně něco jinýho....Kapoty se dělají pro odlehčení vozu na závodní auta,který jsou komplet prorámovaný.Takže když uděláš kapotu řekněme 1 kg těžkou,myslíš že při čelnim nárazu se zdeformuje a pohltí energii? Ani náhodou.....
	
21:51:35
25.10.2006
25.10.2006

haso
			
				
			
		
		
-> haso: a dalsia vec, oni moznu tu zvysenu bezpecnost mysleli tak ze ked z toho vznikne ten prasok tak je velmi mala pravdepodobnost ze toho jazdca zabije nejaky kus toho carbonu, o bezpecnost v F1 sa predsa stara cockpit a to naokolo sa ma v pripade nehody hned rozdrolit aby to neporanilo jazdca co je chraneny
takto to tusim vraveli v TV ak ma pamat neklame
	
takto to tusim vraveli v TV ak ma pamat neklame

21:49:17
25.10.2006
25.10.2006

haso
			
				
			
		
		
-> PeterP136: lepsie povedane z carbonu vznikne prasok
 vraveli to v telke ked predstavovali monopost Alonsa
	
 vraveli to v telke ked predstavovali monopost Alonsa
21:42:52
25.10.2006
25.10.2006

Montér
			
				
			
		
		
-> PeterP136:  No plechova se zdeformuje a karbon se rozlame...
	21:31:07
25.10.2006
25.10.2006

PeterP136
			
				
			
		
		
-> TUNER: Asi by to zaviselo ci by ta kapota bola papierova alebo z uhlikovych vlakien :))). Tusim ze konstrukteri F1 si uhlikove kompozoty pochvaluju aj kvoli zvysenej bezpecnosti.
	21:13:40
25.10.2006
25.10.2006

Montér
			
				
			
		
		
-> Gianluigi:  kdyz ji budes chtit udelat sam a všechno nakoupis, tak myslim, ze se do tech osmi nevejdes..jenom za ten karbon das 4-4,5 litru
	20:47:23
25.10.2006
25.10.2006

TUNER
			
				
			
		
		
Mno já jí mohl mít za 8 litříků,ale napadlo vás co se stane když nabouráte.....? Myslim že plechová kapota toho trochu pobere,ale ten papír???
	
20:18:18
25.10.2006
25.10.2006

Gianluigi
			
				
			
		
		
na kolik by vůbec vyšla výroba karbonové kapoty? si ani netroufám odhadnout.
	19:18:09
25.10.2006
25.10.2006

Fero
			
				
			
		
		
jasný, chci jen potáhnout origo kapotu
	14:13:54
25.10.2006
25.10.2006

Montér
			
				
			
		
		
-> Max:  No to mu bude stačit ta folie... 
	
09:31:40
25.10.2006
25.10.2006

Max
			
				
			
		
		
nebo karbonem jen potáhnout 
	
19:39:55
24.10.2006
24.10.2006

Montér
			
				
			
		
		
-> Fero:  Leda kdyby si to ošulil a udělal jen vršek z karbonu a ostatni z normalniho skla
	18:16:17
24.10.2006
24.10.2006

Fero
			
				
			
		
		
no, já se toho taky bojim, ale chci to zkusit myslim že to hrozně zviditelní auto. Dík za radu
	
16:57:09
24.10.2006
24.10.2006

Montér
			
				
			
		
		
-> Fero:  Jinak od karbonové kapoty a od její vyroby tě chci předem odradit...vrazíš do toho ranec...vim o čem mluvim...
	16:55:25
24.10.2006
24.10.2006

Montér
			
				
			
		
		
-> Fero:  Zkus firmu Skolil Composite v Praze Holšovicích. Kupoval sem tam karbon, řikali tomu tušim kepr a stal asi 1000kč/m2, to byl nejlevnejsi..pak je takovej ten karbon jinak tkanej cca +200, pak karbon-aramyd a kevlar nebo tak, už si to nepomatuju a jestli se mýlím, tak se omlouvám 
	
16:44:35
24.10.2006
24.10.2006

Fero
			
				
			
		
		
ale to je jen samolepicí folie ne?
	16:29:02
24.10.2006
24.10.2006

Paul
			
				
			
		
		
zkus se zeptat v reklamce.U nás mají karbonovou fólii 200,- za m2,ale jistej už si nejsem.
	15:13:39
24.10.2006
24.10.2006

Staf1221
			
				
			
		
		
ja mam zdroj karbonu za 1236Sk
okrem toho:
tkanina jemna: 95
hrubsia: 126
zivica: 367
tvrdidlo: 435
rychloschnuce tvrdidlo: 500
	okrem toho:
tkanina jemna: 95
hrubsia: 126
zivica: 367
tvrdidlo: 435
rychloschnuce tvrdidlo: 500
15:07:17
24.10.2006
24.10.2006

Fero
			
				
			
		
		
čau, nevíte někde kde sehnat karbonový vlákno a jeho cenu, chci karbonovat kapotu
	