skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ostrá vačka v Bmm
15:09:49
06.12.2006
06.12.2006

Gryzly
-> Stal: spíš než že se jednotka přízpůsobila tak si myslím že to jednotka toleruje. a kdyby se to čiplo jistě by to dalo víc. a komprese odpovídá řídící jednotce i vstřikovači. jsem zvědavej až v březnu pujde brácha na emise, jak dopadne.
23:18:28
05.12.2006
05.12.2006

Stal
Zajimave, ze se jednotka prizpusobila, i prestoze se zmenilo casovani ventilu, zvysena komprese vliv nema si myslim. Snizena hlava vacka nejspis 260/260 je moje predstava upravy motoru na bezny jezdeni, jen clovek nevedel co jednotka udela. Tos me tedy docela potesil. Kazdopadne, lekr to jisti.
21:17:41
05.12.2006
05.12.2006

Gryzly
-> Stal: tož jsem to koštnul, a podle mě dobrý, volnoběh asi tak 900 ot. mírně neznatelně kolísaj otáčky o asi 50 - 100ot. A sílu to teda má větší jak našich Felicie 40kW BMM. těch 50kW by to mohlo mít, jestli víc to nedokážu odhadnout. Ale je to docela svižný.
Jinak ta vačka je přebrus od Pavlíčka takže to zase žádná sláva nebude.
Jinak ta vačka je přebrus od Pavlíčka takže to zase žádná sláva nebude.
21:04:41
05.12.2006
05.12.2006

Stal
-> Gryzly: Super, tesim se na dojmy.
15:04:05
05.12.2006
05.12.2006

Gryzly
-> Stal: nevím, prej jo. asi to dneska koštnu jestli tam má benzín. Já byl na celovíkendové kalbě a domu jsem přijel až v pondělí odpoledne.
13:31:50
05.12.2006
05.12.2006

Labros
-> Gryzly: až si tohle brácha přečte, tak se nasere a postaví rallye speciál
23:25:32
04.12.2006
04.12.2006

Stal
-> Gryzly: takze mu to ted vsechno funguje se vsema tema upravama bez problemu?
22:41:17
04.12.2006
04.12.2006

Gryzly
-> ps: nevím já bych si od něj nenechal opravit ani koloběžku, a jako kuchař by mohl otrávit plno lidí.
Já bych ho posadil někde do kanclu někde v koutě a nechal ho tam. To víš čtyřletej obor a praxi mají jeden den v týdnu.
Ale teorii má jistě našprtanou.
Prostě je to měnič dílů.
Já bych ho posadil někde do kanclu někde v koutě a nechal ho tam. To víš čtyřletej obor a praxi mají jeden den v týdnu.
Ale teorii má jistě našprtanou.
Prostě je to měnič dílů.
20:59:34
04.12.2006
04.12.2006

spartra


18:37:41
04.12.2006
04.12.2006

petr s
-> Gryzly: Neměl se raději učit kuchařem?
16:10:37
04.12.2006
04.12.2006

Gryzly
-> všichni: Takže v sobotu to brácha vyřešil. jelikož je to automechoš s maturitou tak jak měnil tu vstřikovací jednotku tak ji dal blbě a konec táhla plynu se opíralo o sací potrubí a klapka se nedovírala, volnoběh byl asi 3000 a otáčením rozdělovače to jako by chcípalo, rozladoval to.
20:02:13
30.11.2006
30.11.2006

Dexter_H
-> Labros: no bylo by to k tomu posunout cely pole regulace predstihu nekam
14:51:47
30.11.2006
30.11.2006

Labros
-> Dexter_H: A k čemu by to ostatně bylo, protože pokud někdo chce změnit průběh předstihu tak na to je chiptuning- že.
14:44:25
30.11.2006
30.11.2006

favo110lrs
-> Dexter_H: 

10:45:18
30.11.2006
30.11.2006

Gryzly
-> spartra: Já myslím že tak jak to tam má namontovaný to bude v pohodě. a když tam plpne silikon tak to sát nebude.
07:17:33
30.11.2006
30.11.2006

spartra
gryzly,tak to sací k tomu patří, snad ne
neříkám, že to vyřeší všechno, vem 13 ořech, nástavec, ráčnu, běž sundat to sání
neříkám, že to vyřeší všechno, vem 13 ořech, nástavec, ráčnu, běž sundat to sání

00:15:52
30.11.2006
30.11.2006

Gryzly
-> spartra: to vstřikování jsem demontoval z jednoho nabouranýho Solitera. a majitel z něj už sundal kola takže leží na zemi, bez kol, a v takové šeré stodole a nechce se mi z toho oddělávat sací. a myslím že tady chyba nebude.
-> Brácha: sežen si někde ve Štatlu sací, at to máš sichr.
-> Brácha: sežen si někde ve Štatlu sací, at to máš sichr.
19:07:46
29.11.2006
29.11.2006

Dexter_H
Doslova vzato s predstihem hejbat nelze. lze dezinfomovat RJ o poloze horni uvrati-jen tak pro rejpaly jako jsem ja ;-)
14:50:38
28.11.2006
28.11.2006

favo110lrs
s předstihem se dá pouze hnout na halovem snimači vim že to funguej u MPíčka na převodvce ale musi se vyfrezovat blok prevodovky a udelat takový kozičky...
13:12:09
28.11.2006
28.11.2006

spartra
proč si teda nekoupí příslušný sání,mě stálo 300kč
jo ty gumový sračky jsou na ........

jo ty gumový sračky jsou na ........

10:48:29
28.11.2006
28.11.2006

Labros
-> Gryzly: Ty podložky vždycky vypadaj zvenku pěkně, ale když se sundá karbec/vstřikovač...
10:47:37
28.11.2006
28.11.2006

Labros
-> Gryzly: tak to má brácha pěkný podsvícení ;)
10:33:17
28.11.2006
28.11.2006

Gryzly
-> Labros: však říkám že to je automekánik. k němu bych si nedal opravit ani koloběžku.
Tady je foto rozpálenýho katu.
Tady je foto rozpálenýho katu.
10:08:06
28.11.2006
28.11.2006

Labros
-> Gryzly: no tak s tím předstihem to brácha trochu popletl, ale třeba to otáčení rozdělovače nějakej vliv má (třeba slábne jiskra)
23:51:18
27.11.2006
27.11.2006

Gryzly
psal mi brácha když si to tu přečetl:
Giero (11:47 PM) :
tak tam napiš že, pootáčením rozdělovače a zvěčováním předstihu byl volnoběh od 2300 do 3000 a motor necukal ani při vyších otáčkách, a když se rozdělovač pootáčel aby se snižoval předstih tady až do pozápalu tak motor cukal jak na volnoběh, který byl 2000 tak při zvýšených otáčkách a cukal kvuli nepravidelnýmu hoření, které končilo až po otevření VV. a Kdybys sis prohlídl tu gumovou podložkou tak bys zjistil že je tam díra jak prase z boku
Gryzly (11:48 PM) :
ta díry je na té velké, že?
Giero (11:51 PM) :
v té gumě jsou zalitý dvě železa, a mezi tím spodním železem co je přišroubovaný na sání, a tou gumou je prasklina a když stím zahejbáš tak tam je i 3 mm mezera
Giero (11:47 PM) :
tak tam napiš že, pootáčením rozdělovače a zvěčováním předstihu byl volnoběh od 2300 do 3000 a motor necukal ani při vyších otáčkách, a když se rozdělovač pootáčel aby se snižoval předstih tady až do pozápalu tak motor cukal jak na volnoběh, který byl 2000 tak při zvýšených otáčkách a cukal kvuli nepravidelnýmu hoření, které končilo až po otevření VV. a Kdybys sis prohlídl tu gumovou podložkou tak bys zjistil že je tam díra jak prase z boku
Gryzly (11:48 PM) :
ta díry je na té velké, že?
Giero (11:51 PM) :
v té gumě jsou zalitý dvě železa, a mezi tím spodním železem co je přišroubovaný na sání, a tou gumou je prasklina a když stím zahejbáš tak tam je i 3 mm mezera
23:17:07
27.11.2006
27.11.2006

Gryzly
-> Dexter_H: brácha je automechanik s maturitou, jenže ted se ti automechanici učijou být jen měničem dílů. Vidím to na bráchovy, nefungoval mu větrák na chladiču, tak hned chtěl kupovat novej. Já ho rozdělal a zjistil jsem že tam jsou blbý uhlíky. Takže mě už taky napadlo že dal blbě rozvody. a to že tam ta vačka bez čipu nemá co dělat jsem mu říkal taky. ještě než to tam dal.
-> Labros: když jsem koukal na tu podložku tak byla trošku rozdrolená jen z vnitřku v tom otvoru z venku vypadal pěkně a tu čtvercovou jsem neprohlížel.
-> Labros: když jsem koukal na tu podložku tak byla trošku rozdrolená jen z vnitřku v tom otvoru z venku vypadal pěkně a tu čtvercovou jsem neprohlížel.
22:12:50
27.11.2006
27.11.2006

Štěpán
-> Gryzly: jak tu jiz bylo psano,predstih zpozduje RJ,snizena hlava NICEMU vadit nemuze,vacka pokud neni precipovana jednotka bordel udela na 100procent,ty zvysim dodavku vzduchu,ne benzinu,RJ ti dava porad stejne !!!! vyndej vacku a nastav predstih jak ma byt :-)
20:52:03
27.11.2006
27.11.2006

Dexter_H
Tak za 1) predstih se u bmm nenastavuje-od toho tam je ta ridici jednotka. rozdelovac se nastavuje jen tak, aby osou raminka ukazoval tesne pred vyvod na valec, kterej je aktualne v kompresi.
2) vysokej volnobeh je naprosto jasna netesnost sani at uz kdekoli-tes pod sacim potrubim, pod klapkou se vstrikem, mezi dilama klapky, taky ta hadice na posilovac je mozna tak na zalejvani kytek. pak to jednotka krmi a krmi, aby se to aspon nejak udrzelo, nestiha to horet, obcas se to nezapali v dusledku bodu 1) a vysledek-kat je v prdeli. na vacku se vyser, ta je ten posledni problem za tohodle stavu, pokud tam je teda dobre dana. mimochodem rozvody jsou nastaveny dobre? mozna trochu blba otazka, ale kdyz kluci neznate zakladni veci, nutne me napada...
2) vysokej volnobeh je naprosto jasna netesnost sani at uz kdekoli-tes pod sacim potrubim, pod klapkou se vstrikem, mezi dilama klapky, taky ta hadice na posilovac je mozna tak na zalejvani kytek. pak to jednotka krmi a krmi, aby se to aspon nejak udrzelo, nestiha to horet, obcas se to nezapali v dusledku bodu 1) a vysledek-kat je v prdeli. na vacku se vyser, ta je ten posledni problem za tohodle stavu, pokud tam je teda dobre dana. mimochodem rozvody jsou nastaveny dobre? mozna trochu blba otazka, ale kdyz kluci neznate zakladni veci, nutne me napada...
14:04:18
27.11.2006
27.11.2006

Labros
-> Gryzly: z tý co se dává pod karbec upadávají po nějaký době celý kusy gumy
14:03:52
27.11.2006
27.11.2006

Labros
-> Gryzly: hm ta gumová podložka dost silně připomíná tu šmejdskou pod karbec, i systém uchycení je stejnej
13:22:40
27.11.2006
27.11.2006

Gryzly
A toto je bráchova vražda, vyřezal závity do sacího a nechal tam jen jednu podložku, puvodně tam měl obě na sobě. tato podložka je oddělaná z jiného auta stejně jako vstřikovač a asi je puvodní. brácha mi pak říkaž že když měl dvě na sobě, měl tam dlouhé šrouby a nebyli dotáhnutý až na konec a bylo to volný a přisávalo to a občas po ubrání plynu to chcíplo. pak tam dal krátký šrouby a prej dobrý, ale jelikož to díky dvoum podložkám bylo vysoko, tak mu nešel pořádně přidělat airbox. takže tam dal jen tu čtvercovou podložku a ted to prej nepřisává a plynový lanko je volný a rozdělovač když otáčí tak mu to cuká a nedostane to níž jak na 2000ot.
13:17:58
27.11.2006
27.11.2006

Gryzly
novější verze vstřikovače která se dávala od 8/93. má delší šrouby které jsou zašroubované až do sacího potrubí. žádně vnější šrouby. (foto z Felicie 95)
13:16:29
27.11.2006
27.11.2006

Gryzly
takže podložka pod vstřikovač do 8/93 má 4 závitový vložky v sobě pro uchycení vstřikovaše kratšími šrouby
11:29:48
27.11.2006
27.11.2006

Pavel P@nkáč
-> Labros: Podle me se rozdelovacem na BMM teda nic nastavovat neda se na to schvalne za chvilku kouknu..
10:00:22
27.11.2006
27.11.2006

Labros
-> Pavel Korbelář: -> King: tak když říká, že otáčením rozdělovače se mění otáčky motoru, tak na tom asi něco bude. Samozřejmě to že na BMM v rozdělovači není přerušovač ví každej jouda.
09:58:25
27.11.2006
27.11.2006

Labros
-> Gryzly: S tím volnoběhem bez podložky pod vstřikovačem je to jasná netěsnost. Možná i ty problémy s gumovou podložkou. Tam je to hrozně kritický místo. Pod LEKR se taky dělají neoriginální gumový podložky, u kterých ta guma odchází a pak to netěsní, a pak se nedá nastavit volnoběh pod 2000ot a je hrozně nepravidelnej a směs hrozně chudá.
07:46:13
27.11.2006
27.11.2006

spartra
bych souhlasil s panem kingem, ten moc nastavit asi nepujde

21:36:02
26.11.2006
26.11.2006

Gryzly
je o hodně širší než na kontaktním nebo bezkontaktním palci
21:35:24
26.11.2006
26.11.2006

Gryzly
jenže, ten palec je na BMM široký asi 15mm, a v tomhle se to dá i nastavit.
16:23:02
26.11.2006
26.11.2006

Pavel P@nkáč
-> King: tak tak drahy kingu

15:27:05
26.11.2006
26.11.2006

King
-> Gryzly: Jenom poznámka - mám za to, že rozdělovač na BMMku plní právě jenom úlohu rozdělovače )jiskry do válců) tzn. nastavuje se jenom v tom smyslu, že když je 1. válec v HÚ kompresního zdvihu, nastaví se rozdělovač, aby byl palec proti kontaktu 1. válce na víčku. otáčením na jednu i druhou stranu jenom zbytečně zvětšuješ vzduchovou mezeru mezi palcem a kontaktem.....
13:25:40
26.11.2006
26.11.2006

Gryzly
-> ps: Tak jinak ted jsem se díval do katalogu přímo jak to je. do 08/93 byla ta podložka přidělaná na sací potrubí a do ní byli přidělaná 4ma vnitřníma imbusama vstřovací jednotka. od 08/93 byla ta podložka jen čtvercová a těma čtyřma vnitřníma imbusma byla přichycená skrz. imbusy ní procházeli a měli závit až v sacím potrubí.
a brácha puvodně dal obě podložky na sebe. včera vyřezal závity do sacího a přidělal to bez té podložky která se dávala do 08/93.
Olej by to žrát nemělo, brácha měnil těsnění podhlavou, dával nový gufera na ventily, a na celý motor nový gufera. a předtím to olej nežralo a jezdilo se stím autem od března do srpna.
-> Dušan: snížením o 0,9 se dostaneš na kompresi kterou mají 136tky.
a brácha puvodně dal obě podložky na sebe. včera vyřezal závity do sacího a přidělal to bez té podložky která se dávala do 08/93.
Olej by to žrát nemělo, brácha měnil těsnění podhlavou, dával nový gufera na ventily, a na celý motor nový gufera. a předtím to olej nežralo a jezdilo se stím autem od března do srpna.
-> Dušan: snížením o 0,9 se dostaneš na kompresi kterou mají 136tky.
12:53:58
26.11.2006
26.11.2006

petr s
-> Gryzly: Špatným spalováním ti bude hořet kat nebo taky možná žere olej a podložka by tam měla být
12:52:00
26.11.2006
26.11.2006

Fire
-> Dušan: a me to porot hulí jak hulán

12:48:52
26.11.2006
26.11.2006

Dušan
no podle me uz ta snizena hlava musi delat problemy, prece jen lambda vyhodnocuje vyfukovy plyny
12:42:50
26.11.2006
26.11.2006

Gryzly
mám na vás takovej dotázek, můj brácha je trochu pacient a i když jsem ho od toho odrazoval tak si upravil motor ve formanu 781.135B. snížil hlavu o 0,9mm namontoval tam řídící jednotku a vstřikovač z 136 BMM a dal tam vačku 260/280 přebrus od Pavlíčka z Bosonoh. dělal to když měl celej motor venku a přetěsnoval ho, dělal rozvody atd. a včera se snažil nastavit rozdělovač, nevíme přesně jak se u BMM nastavuje, protože když se s ním točí tak se mění otáčky i vibrace motoru. jde samozřejmě o rozdělovač bez kontaktů z BMM. taky tam včera měnil podložku pod vstřikovačem, protože někdy v pruběhu roku 93 se měnila spodní část vstřikovače, ty starší který měl on měli 4 imbusy z venku a ta novější kterou sehnal z 136tky má jen 4 imbusy vevnitř. a ted když vyhodil ten origo mezikus a udělal ty čtyři díry přímo do sacího na přichycení vstřikovače, tak má volnoběh na 2000ot. a cuká to, nebo to spíš jako by vynechávalo. s tou podložkou gumovou takl byl volnoběh normální ale cukalo to taky hlavně v otáčkách do 2500 ot. a jako další věc asi včera odpálil katalizátor, protože jak to mělo ty 2000 ot a cukalo to tak když se otáčel tak koukám že mu dole něco svítí a tak jsme se koukali a zadní část katalizátoru a přední část prostředního dílu výfuku byla rozžhavená do červena. tAkže podle mě ty vibrace a cukání bylo jak vybuchovalo a hořelo palivo v katalyzátoru. takže ted zkusíme vyhodit katalyzátor a dát tam jen kus trubky. Co by jste ještě poradili předtím než překecám bráchu aby se na to vybodl a dal tam normální vačku?