to David 29 a ostatní co se nepoutají...

prohledat
436 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 18.06.2010 do 03.11.2025, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
13:13:14
11.12.2024
saskyn2
-> Bukaj 11.12.24 10:09:05: no já bych k veteránu přirovnával spíš nějaký 100-200 letý strom, ne běžnou lípu co stojí u silnice, tohle je spíš taková dost olítaná jedničková fábie a za tu ti dá pojištovna 15t, ne 350t za novou plus 400t za 20 let údržby. Ale jinak jo, chápu jak to myslíš.
-> Bukaj 11.12.24 10:12:42: jo souhlas samozřejmě já za to dostanu zaplaceno a víc mě to nemusí zajímat, jen říkám že chápu pohled zahradníka který se o ten strom stará a pak ho někdo odcenní na litr. Jen se bohužel nemůže vyplácet škoda podle pohledu zahradníka ani automechanika co se o auto staral.
10:12:42
11.12.2024
Bukaj
-> saskyn2 10.12.24 22:44:38: Je to tak. Jen s tím rozdílem, že Ty jsi za tu práci dostal adekvátně zaplaceno a "borec" má právo se svým majetkem nakládat dle svého uvážení. Ale taky mne nakrklo, když jsem se od sestry kámoše, kterému jsem před lety prodal svou Feldu, dozvěděl, že ji nechal sešrotovat, protože na ní něco rozebral a neuměl to dát dohromady. Přitom stačilo zvednout telefon a zavolat...8
10:09:05
11.12.2024
Bukaj
-> saskyn2 10.12.24 22:34:09: S tou cenou alejového stromu - ten strom má cenu právě na tom místě, na jakém roste. Nejde jednoduše přijít a přesadit jej. Tedy - přesadit takový strom možné je, ale vyžaduje to speciální postup, strojní vybavení a několik let trvající přípravu na přesadbu.
S hodnotou takového stromu je to podobně, jako třeba s veteránem - zatímco krásný zachovalý veterán má hodnotu vysokou, tak stejný vůz ve stavu vraku má hodnotu maximálně tak náhradních dílů (v případě poškozeného stromu palivového dřeva). Hodnotu určuje čas - doba, po kterou se strom či auto dochovaly v dobrém stavu - s postupujícím časem hodnota roste. Jediný rozdíl je pak v tom, že z vraku se s patřičným úsilím a nemalou investicí dá opět udělat krásný veterán. Se stromem je to v tomto ohledu horší...

...ale i v případě toho veterána to bývá na pováženou - z finančního hlediska je taková renovace velmi často nerentabilní a přesto se renovuje leccos.
A je to tak dobře - kdyby lidé nedělali věci, které "nikdo nezaplatí", civilizace by šla velmi rychle do háje...4
22:44:38
10.12.2024
saskyn2
-> Bukaj: Ale jinak Tě naprosto chápu, že z tvého pohledu dá obrovskou práci takový strom vypiplat „od miminka“ a pak ho někdo odcenní na 1000kč, ale tak to bohužel je, já taky třeba opravím auto a borec si pak za rok koupí nový a tohle nechá sešrotovat, takže jsem vlastně dělal jakoby zbytečnou práci...
22:34:09
10.12.2024
saskyn2
-> Bukaj: Tak jasný že to je jiná kategorie, proto taky v odhadech bývá kolem 200Kč3 ale ten princip je podobnej, taky ho znalec nenacení na cenu výsadby plus náklady za celou dobu údržby resp. používání. Povolení k pokácení s cenou nemá nic společného, to je spíš kvůli ochraně přírody a ovocný strom se bere jako užitkový a že místo něj zas vysadíš nový. Mimochodem do nějakého průměru můžeš klidně bez povolení kácet co chceš, ale to určitě víš.
Nebo teda ještě jinak. Když ten strom u silnice má cenu 100t tak kolik kupců na takový strom za takovou cenu seženeš? Jestli nějaký jo, tak bych o pár takových stromech věděl, co mám pozemek po pradědovi tak tam je takový nálet, kdybys sehnal kupce tak budu druhej nejbohatší Čech hned po Andrejovi3
21:19:19
10.12.2024
Bukaj
-> saskyn2 10.12.24 18:42:30: Tak ovocný strom je zase úplně jiná kategorie.
Proto například na kácení ovocných stromů (až na výjimky - například u historických objektů nebo vzácné či chráněné exempláře) nepotřebuješ žádné povolení...4
18:42:30
10.12.2024
saskyn2
-> Bukaj: Jak říkám nejsem odborník, a chápu že ten strom tam musí růst třeba 40 let aby byl takhle velkej a ta jeho údržba něco stojí, ale zas tam těch 40 let slouží ne? Podle mě to takhle nefunguje, podívej se na nějaký znalecký posudek třeba při prodeji nemovitosti, ty ovocný stromy se ohodnocují cca na 200 Kč za kus a taky nikdo neřeší že to někdo musel zasadit a 40 let opečovávat. To je jako kdyby ti měla pojištovna u nabouranýho auta proplácet všechen servis co si na něm kdy dělal 3 Pokud by to fungovalo jak říkáš a každý strom u silnice měl cenu 100k tak by se muselo hlavně i zdražit povinný ručení...
každopádně ta cena v protokolu nemá na případné plnění žádný vliv, takže bych si z toho fakt nedělal vrásky.
13:31:17
10.12.2024
Bukaj
-> saskyn2 10.12.24 12:03:36: To "chroští okolo" je právě známka toho, že to někdo "udržuje" (jsou to letošní výmladky té lípy - přirozená vlastnost lip je obrážení z báze kmene a v případě, že ty výmladky někdo odstraní, následně těch výmladků vyroste mnohem víc). Bohužel, u nás jsou aleje kolem cest většinou v "péči" silničářů a podle toho ty stromy také dost často vypadají.
Nechci generalizovat, ale v tomto ohledu nevidím za posledních několik desetiletí příliš pokrok - stromy podél cest jsou zásahy "údržby" spíše poškozovány.10
A srovnávat hodnotu alejového stromu s hodnotou stormu, průmyslově pěstovaného pro tvorbu biomasy je také mimo. Nehledě na to, že kdyby podobné poškození utrpěl strom, pěstovaný na dřevo (nikoli palivové, ale stavební), jeho hodnota se tím také řádově sníží - ze stromu, ze kterého mohly být prkna, latě či trámy za desetitisíce se během pár let stane strom, vhodný tak maximálně na palivové dřevo či štěpku...7
-> palinator: Ne, jen mne štve, že zdravý alejový strom spousta lidí vnímá jako bezcennou věc, kterých je všude plno a kterou lze bez problému nahradit a jehož zničení spraví pár tisícovek...41
12:33:35
10.12.2024
palinator
-> Bukaj:
Děláš jak kdyby to byl pětisetletej strom někde v Praze na náměstí...
12:03:36
10.12.2024
saskyn2
Já teda taky nejsem odborník na stromy, ale podle toho chroští okolo předpokládám že se o ni nikdo nijak moc nestaral a bud tam vyrostla sama, nebo to tam někdo kdysi dávno vysadil. Cena se počítá řekl bych podle toho jakou cenu má podobný strom např v lese a to o moc víc jak těch 1000Kč nebude. Navíc teda tohle bude odhad policajtama který musí něco do protokolu zapsat, na případné plnění od pojištovny to nebude mít žádný vliv, takže bych si z toho nedělal vrásky.
11:50:06
10.12.2024
Milan 136
-> Bukaj 10.12.24 10:54:26: To teda. Nejsem odborník na stromy ale to musel odhadovat úplný ignorant.
11:49:48
10.12.2024
Bukaj
-> Vojťas: Jen pro ilustraci - cena rostlinného materiálu běžné velikosti vysazovaných stromů při zakládání veřejné zeleně (viz přiložené foto z webu Arboeko s.r.o.) je v případě lípy cca někde mezi 5-10 tisíci korun (jen strom). Předpokládám, že ve veřejných zakázkách k tomu bude solidní marže realizační firmy, dále výsadbový materiál (substrát, kotvení, atd.) doprava, samotná výsadba a následná péče - zálivka, výchovný řez po dobu alespoň 10 let od výsadby atd. a jsme někde mezi 50 a 100 tisíci a stále je výsledek úplně jinde, než 30-40 let starý zdravý strom...
zvětšit to David 29 a ostatní co se nepoutají... - obrázek od Bukaj vložen 10.12.2024 11:49:48
10:57:28
10.12.2024
Vojťas
-> Bukaj 10.12.24 10:54:26: zajímavý, taky mě to tam zaujalo. Tisíc korun nebude stát ani pokácení.
10:57:01
10.12.2024
David29
-> Milan 136: To je děs, když ti takhle strom vyroste do cesty. Neuděláš nic no 3
10:54:26
10.12.2024
Bukaj
-> Milan 136 10.12.24 10:35:34: Smutný je ten odhad škody - 1000 Kč na listnatém stromě7
Ta lípa nemá moc šanci takovéto poškození úplně zacelit - zvláště, když se stalo v nejnevhodnější možné době (konec vegetačního období, hojení započne až na jaře a do té doby bude na poškozená pletiva působit nejen povětrnost, ale i sůl a další negativní vlivy), takže ten strom má pouhých pár let perspektivy, než mrtvé dřevo sežere houba a pak jej někdo označí za nebezpečný a pokácí jej.
Takže takováto škoda na stromě je nevyčíslitelná, protože jde o naprosté znehodnocení jinak mladé a vitální dřeviny a není reálné ji nahradit. Výsadba vzrostlého 30 let starého stromu sice není nemožná, ale určitěji pojišťovna neuhradí - jde o vyšší stovky tisíc jen za rostlinný materiál a další stovky tisíc za transport, výsadbu a povýsadbové opatření...

Tohle mne docela vytočilo, jak jsou lidé lhostejní k veřejnému prostoru - zajímalo by mne, kdo ten odhad škody dělal - 1000 Kč je výsměch...
41
10:47:40
10.12.2024
vhml
-> Milan 136 10.12.24 10:35:34: žádná velká rána, takže hlava ustřelená airbagem 8
10:35:34
10.12.2024
Milan 136
01:22:57
21.11.2024
U-Geen
-> vhml: hele... na Suzuki mame svetla na pacce, zadni mlhovku na pacce , predni na tlacitku vlevo od volantu. Na Sorentu mam svetla na pacce, predni mlhovku na pacce, zadni na stredovym tunelu :)
20:24:51
20.11.2024
Skili
-> 11mAjA11: Otík je nejlepší auto na ježdění, teda pokud nemusíš platit benzín 1
08:40:12
20.11.2024
Bukaj
-> vhml:
Tak to je evoluce. V době, kdy změna legislativy prosadila nějaký prvek to u přechodových modelů mohlo vypadat různě - třeba ten kolébkový vypínač mlhovek u škodovek - bylo to levné i když ne moc estetické a praktické řešení - použil se díl (spínač), který už byl ve výrobě pro jiné stroje a jen se lehce upravila forma palubní desky...
A podobných kompromisů je v autech fůra i dnes - vždy je to nějaký kompromis mezi praktičností, designem a cenou - to vše v souladu s platnou legislativou...4
08:04:59
20.11.2024
vhml
-> Bukaj 19.11.24 09:09:28: ty jednotlivý řešení existujou, ale namíchat to jak pejsek s kočičkou do jednoho auta :-)
07:46:03
20.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> 11mAjA11 20.11.24 06:13:20: Tam se nevypínají blikače, že?
06:13:20
20.11.2024
11mAjA11
Myslel sem že nejhorší je toto..pak sem v tom nějakou dobu jezdil a přišlo mi to úplně geniálně vymyšlené. 1
zvětšit to David 29 a ostatní co se nepoutají... - obrázek od 11mAjA11 vložen 20.11.2024 06:13:20
09:09:28
19.11.2024
Bukaj
-> vhml: Tak to mi moc úchylný nepřipadá - ovládání světel otáčením levé páčky měly francouzské vozy už dávno, zadní mlhovky na tlačítko měla a má také fůra vozů a na kolíbku vlevo za volantem jsem zvyklý z Lkové palubky eMkových škodovek3
A stěrače má půlka výrobců dolů, druhá půlka nahoru...1
07:44:47
19.11.2024
vhml
Nejúchylnějš má mlhovky Miata. Světla pouštíš otočením páčky na blinky, zadní mlhovku tlačítkem na středovým panelu a přední mlhovku kolíbkou tam kde maj "normální" auta ovládání světel. 3 A stěrače pravou páčkou, ale polohy jsou dolů :-)
upraveno 1x, naposled 19.11.2024 07:45:34
17:17:36
17.11.2024
Tomaso435
-> minno 15.11.24 12:48:23: to máš jako se známkami. Můžeš jich mít tisíce, a taky je vůbec nepotřebuješ ;)
20:47:43
15.11.2024
Syny
-> Bukaj 15.11.24 15:39:04: Vsak tu automatiku nemusis pouzivat :) Ve dne jezdi s vypinacem na nule a vecer si svetla zapni knoflikem sam. Vubec to na to "auto" prepinat nemusis. A dokonce kdyz to nechas na potkavackach a vypnes motor a vytahnes klicek, tak nesviti ani ty parkovacky :)
16:43:13
15.11.2024
Jozka
-> Bukaj: Taky jsem jednou zapínal zadní mlhovku asi 20 km.. u nějakýho Rapida, či co to bylo. Ono když se každej den jede s jiným autem, jsou ty odchylky v ovládání fakt pěknej opruz. A čím novější stroj, tím hůř.
Jednou mě nachytaly i blbý obrysovky - vyfasoval jsem úplně prvně nějakou Oktávii, co měla nulovou polohu ještě o jedno cvaknutí doleva, když všechny ostatní škodovky na baráku měly "0" svisle a navíc byla předtím déleji odstavená.. takže to bylo po 15 km vlažný jízdy a 10ti minutách odstavení na obrysovkách na startovací kabely.. 8
15:39:04
15.11.2024
Bukaj
-> Syny 15.11.24 10:23:32: Tak ze starších koncernů (O1, F1) ten otočnej přepínač znám, jen tam nebyla pozice "AUTO"...
...takže mne ani nenapadlo, že by neměla jít zapnout mlhovka - tedy zapnout šla, ale pěkně dementním způsobem 3
Zrovna mlhovky nejsou úplně často používaná věc a i když jsem je u toho auta párkrát testoval před technickou, tak si fakt po roce neuvědomím, jakou magickou formulí a přesně daným postupem se aktivují...
...vidíš, to je to, co jsem tu psal - že vozy jsou zbytečně složité - kdyby tam nebyla automatika na světla, tak se mi to nestalo 1
13:12:42
15.11.2024
Jumbo
-> minno: -> Syny: To mám za to, že to nečtu důkladně... 3
upraveno 1x, naposled 15.11.2024 13:12:50
12:48:23
15.11.2024
minno
-> Tomaso435 15.11.24 09:37:48: Otázka potom je, načo ti je toľko áut, keď ich nepotrebuješ3
-> Jumbo 15.11.24 12:15:36: To som už písal v -> minno 14.11.24 21:31:05:
upraveno 2x, naposled 15.11.2024 12:51:13
12:45:20
15.11.2024
Syny
-> Jumbo 15.11.24 12:15:36: Jj, u novejsich to jde, to uz tu otestoval Minno :)
12:15:36
15.11.2024
Jumbo
-> Syny: Novější koncern už jde vytáhnout i z automatického režimu světel bez přepnutí, nevm jestli se přepne nějak vevnitř, ale v Supovi normálně vytáhnu přepínač i v AUTO režimu...
10:23:32
15.11.2024
Syny
-> Bukaj 15.11.24 09:08:26: No vidis... Pritom, kdyz nevis jak se ovlada auto se kterym pojedes, stacilo pred jizdou zkusit co jde z ktery polohy zapnout a nestalo by se ti to. Respektive bys vedel, ze nejdriv vypinac otocis na potkavacky a pak az zapnes mlhovky. Ja kdyz koupil toho Leona, tak jsem si taky nejdriv ozkousel co se kde jak zapina a vypina, abych to pak nestudoval za jizdy nekde buh vi kde az to budu potrebovat.
09:41:29
15.11.2024
Bukaj
-> StepaNoFUN 15.11.24 09:34:03: To je zajímavé - to o té mlhovce u FL Feldy jsem netušil. Ale taky jsem nikdy nejel ve FL Feldě...3
09:37:48
15.11.2024
Tomaso435
-> minno 14.11.24 21:27:02: ber to tak že nemám jedno auto nemám ani dvě nebo tři mám jich prostě mnohem víc a ty auta jenom stojí a pokud je venku vedro tak prostě jdu a otevřu tomu dveře nebo kufr nebo něco a vzhledem k tomu že ty auta vlastně vůbec nejezdí protože je vůbec nepotřebuji tak takhle můžu dva tři měsíce chodit větrat a krom toho že u těchto aut ta baterka jde do píči jenom tím že ty auta jsou, tak to rozhodně nebudu přiživovat ještě tím že tam nechám každý den hodinu svítit pěti w žárovičku a pak nebudu jako kokot ke každému autu chodit s kabelem a nabíječkou a každý měsíc to dobíjet....
09:34:03
15.11.2024
StepaNoFUN
-> Bukaj: protoze VW ma spinani mlhovek mechanicky. A nekdy 10 let zpatky uz plati predpis, ze po nastartovani auta a zapnuti svetel nemaj svitit mlhovky.
A kdybys to nechal v automatu, se zapnutejma mlhovkama...
Treba me u transita jdou v automatu (pokud rozsviti potkavaci) mlhovky zapnout. Ale jsou tlacitkem. Takze se chcipnutim auta se to "resetuje"
Uz felda po FL mela pipak na svetla tak, ze rval na zapnutou zadni mlhovku.
Prvne jsem z toho byl docela prekvapenej. Nikde nic nesvitilo, zadna kontrolka, jen pipak rval. Dokud jsem ten vypinac mlhovek nezmacknul.
09:08:26
15.11.2024
Bukaj
Teď tu mám tu Caddynu a je to tak, že z polohy "AUTO" mlhovky nezapnu, respektive, když v poloze "AUTO" vytáhnu čudlík, tak se mlhovky zapnou, ale nejdříve se přepínač přetočí na parkovačky...
...tedy na přední mlhovky u Caddyny není moc vidět a jak jsem se lekl, chtěl jsem to "vrátit zpět", tak jsem mlhovky vypnul (zatlačením čudlíku) a byla úplná tma (na obrysovky je vidět ještě hůř, než na mlhovky)3
-> minno 14.11.24 21:31:05: Tak to už se poučili z předchozích chyb - nechápu, proč by v poloze "AUTO" neměly jít zapnout mlhovky...
21:37:36
14.11.2024
Syny
-> minno 14.11.24 21:31:05: Tak to už to v tej tvej generaci vylepšili. U mého bývalého G6 to šlo jen na obrysovky a potkávačky.
21:31:05
14.11.2024
minno
Inak otestoval som v mojom Golfe ten prepínač svetiel a hmlovky (ako predné, tak i zadná) sa dá zapnúť v akejkoľvek polohe okrem 0 (auto/parkovačky/stretáva čky).
21:27:48
14.11.2024
Jozka
Jsem si na vás vzpomněl před chvíli - když jsem odjížděl od garáže, stál tam nějakej pekáč a měl rozsvícený pravý obrysovky.. nějakej tmavočech asi přijel od ST a zejtra bude smutnej. 3
21:27:02
14.11.2024
minno
-> Tomaso435 14.11.24 09:49:36: 3 3 3 Mám dosť. Mi to pripomína manžela sesterky, ten pre istotu v lete odmieta zapínať klímu, lebo to zvyšuje spotrebu3 Max. dole kopcom a potom vypnúť.
21:24:02
14.11.2024
minno
-> Syny: Súhlasím. A doplním, že vlastniť auto našťastie nie je povinné, takže ak sa mi niečo nepáči, nechcem to, neviem to ovládať, tak si to proste nekúpim.
Na druhú stranu, dnes sa do áut fakt pridáva plno pikačovín a ovládanie aj základných vecí sa komplikuje. Ale furt sa dá vybrať voz, ktorý tak nejako vyhovuje.
A celé to nie je len o autách.
18:07:54
14.11.2024
Syny
-> Bukaj 14.11.24 17:54:52: Ja fakt nevim co te na tohle napsat. Na jednu stranu vycitas soucasnym autum slozite ovladani, na stranu druhou jezdis v aute kde musis manualne ovladat i sytic... Proste pokud mam nejaky auto, tak je asi vic nez zahodno se seznamit s jeho funkcema. A pokud mam nejaky auto pujceny, tak je asi taky dobry vedet co se kde a jak ovlada a pred vystoupenim neni problem zkontrolovat jestli je vse vypnuto. To ze na to plno lidi sere neni problem toho auta, ale celkovyho smysleni tech lidi, ktery maj takovy veci u prdele - stejne jako to ze nepouzivaj blinkry, sviti v mlze dennima a nebo naopak prazi zadni mlhovkou i ve meste v kolone...
17:54:52
14.11.2024
Bukaj
-> Syny: Řekl bych, že je to právě problém toho auta.
Vozy jsou příliš složité a když každý výrobce a dokonce i každý model vozu má jiné ovládání, neprospívá to bezpečnosti provozu. Většina lidí má auto pro jízdu a jen zlomek řidičů jsou automobiloví nadšenci, kteří takové funkce ocení a umí je používat...
...zvlášť v době, kdy řidiči neumí používat ani základní funkce vozu - třeba blinkry... 19
17:46:19
14.11.2024
Syny
-> Tomaso435 14.11.24 17:44:18: Tak to je pro plno z vas i destak, automat na svetla a ja nevim co vsechno. Ja to treba vyuzivam a problem jsem s tim fakt nikdy nemel...
17:44:18
14.11.2024
Tomaso435
-> Syny 14.11.24 17:31:42: jenom je to úplně k hovnu :-D
17:31:42
14.11.2024
Syny
-> Bukaj 14.11.24 17:27:59: Coz opet ale neni problem ani auta ani te funkce...
17:27:59
14.11.2024
Bukaj
-> Syny 14.11.24 09:58:47: Problém je v tom, že většina majitelů ani neví, že jejich vůz tu funkci má...
17:26:14
14.11.2024
Bukaj
-> StepaNoFUN 14.11.24 09:36:51: Měla. A ukázalo se to jako krok špatným směrem 3 Podobně, jako systém spínání brzdových světel a kontrolky a další "pokusy-omyly". ..
...ale ještě Lucasy pro 742 měly přípravu pro "směrové parkovačky" (volné pozice pro piny), ale nikdy se nerealizovala...6
Extreme Tyres