já si takovejch litrů pamatuju u nás v Třinci několik s ze zadkem od 100vek a emkovejma nárazníkama a jiným tjuningem.... a vím že děda měl bílýho litra a ještě za komárů mu to jeho švára naboural tak to dostalo kasnu z kila, žlutou, světle, takovou hnusnou co ji má hodně škodovek i favoše. Ale to znám jen z fotek pač sem byl ještě na houbách v tý době...ale to kilo(litra) si pamatuju jak už s ním děda nejezdil v garáži stálo, pak ho střelil na součástky někomu...
Nejsmutnější na tom všem je, že většina těch aut je dnes již dávno sešrotována. Nejen ta eMBéčka, ale třeba i na GLSka v pozadí na osmé fotkce a i mnohé další.
-> ondie: Člověče, tak to nevím - pokud mě paměť neklame, tak jedna změna proběhla při dramatickém snížení počtu okresů někdy v padesátých letech, následující úprava počítala nejdřív jen se dvěma písmeny, tedy pro méně zabydlené okolí např. tý Plzně: PS (Plzeň-sever, neboli vtipně Plzeň-Seno), PJ (Plzeň-jih) a PM a PN pro Plzeň město, Praha city měla taky AB, AC atd.. Když se motorizace vymkla, přidali třetí písmeno (čím menší okres, tím později, třeba KTA bylo až na prvních kilech, ABB už na MBs). A na změnu druhýho, když došla abeceda na třetí pozici, došlo snad jen v tý Praze..
Jinak bolševik s tím taky pěkně kouzlil, u Přerova snad vynechali PRD, ale PRC použili a vůbec největší joke byl okres Strakonice - tam jsme se kolem roku snad 82-83 těšili, až se objeví po STA následující STB a co bys řekl: zbaběle B vynechali a lisovali rovnou STC..
Jak sou ty litry už starý,tak sou výborný ty spzky..většinou ty 2písmenkový..
Cca v roce 66-69´ prej proběhla změna značení spz okresů.. (teda ten rok vim aspoň podle našeho fichtla.. kdy Pelhřimov byl nejprve PM..a od té doby PE..)
Takže úplně ty nejstarší Spzky sou úplně super,jak nedávaj smysl..
Když mi nikdo nevynadá, abych to smazal, budu se snažit pokračovat - i když jsou to jen scany z různých automatů a navíc, jak všichni můžou vidět, nejsem žádnej fotograf.