
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda.virt.cz
... Škoda MB, 105, 120, 130, 135, 136, Rapid, Garde i starší a speciály
Nejbližší srazy a akce
datum | nazev | misto |
---|---|---|
16.08.2025 | Sraz škodovek | Svět Škodovek, Mrač 73 |
22.08. - 24.08.2025 | Škoda meeting Zlín 2025, memoriál Lukáše Nevoly | Lužkovice u Zlína |
05.09. - 07.09.2025 | 9. SKODOMANIA | Dobczyce, Polsko |
04.10.2025 | Sraz Garde&Rapid | Poděbrady | Další akce a srazy... |
Nejnovější články
Aktuální galerie
Poslední příspěvky v diskuzích a komentářích
09:22:23
30.07.2025
30.07.2025

Peca
další střecha doforoty se může časem hodit 

08:47:30
30.07.2025
30.07.2025

minno
Istý čas (2-3 roky? á cca 30-40 tkm?) som mal prepad "dočasne" pichnutý do vývodu na odvzdušovaciu hadičku a hadičku nechal na prasáka voľne odpojenú a áno, vtedy bývalo víčko trochu ošpliechané benzínom, ale nebol s tým jediný problém, na veku hrdla je tesnenie.
Po skultúrnení a namontovaní náustku o tých 5-7 cm nižšie už bolo veko vždy suché a fungovalo to takto ďalších 9 rokov a asi aj funguje dodnes (v tejto polohe to už je dostatočne ďaleko od konca hrdla a hrdlo má zároveň sklon dodola).
Poloha vývodu bola volená hlavne z dôvodu bezpečného vŕtania, aby sa do hrdla dala natlačiť handra. Kvôli plnej nádrži až po hrdlo je tiež dôvod.
Navyše, dá sa takto jednoducho otestovať funkčnosť pumpy, dáš dole veko a vidíš, či benzín tečie
Po skultúrnení a namontovaní náustku o tých 5-7 cm nižšie už bolo veko vždy suché a fungovalo to takto ďalších 9 rokov a asi aj funguje dodnes (v tejto polohe to už je dostatočne ďaleko od konca hrdla a hrdlo má zároveň sklon dodola).
Poloha vývodu bola volená hlavne z dôvodu bezpečného vŕtania, aby sa do hrdla dala natlačiť handra. Kvôli plnej nádrži až po hrdlo je tiež dôvod.
Navyše, dá sa takto jednoducho otestovať funkčnosť pumpy, dáš dole veko a vidíš, či benzín tečie

07:29:36
30.07.2025
30.07.2025

Borderer
Jelikož to vypadá, že budu muset červenou ještě jednu STK nějak udržet, tak sem se vrátil k níže uvedenému problému a přišel sem na zajímavou věc.
Při startu, kdy to zlobí, ukazuje VAG úhel otevření škrtící klapky 21,5° a délku vstřiku šílených 10 ms při teplotě cca 25°C. Lambdě se zdá o čertech a ukazuje nějakých 0,38-0,48V.
Pro srovnání dnešní ranní start, teplota 15°C, úhel otevření škrtící klapky 9,9° a délka vstřiku 5,61 ms.
Nabízí se otázka, proč?
Teplotní čidla zjevně fungují.
Při startu, kdy to zlobí, ukazuje VAG úhel otevření škrtící klapky 21,5° a délku vstřiku šílených 10 ms při teplotě cca 25°C. Lambdě se zdá o čertech a ukazuje nějakých 0,38-0,48V.
Pro srovnání dnešní ranní start, teplota 15°C, úhel otevření škrtící klapky 9,9° a délka vstřiku 5,61 ms.
Nabízí se otázka, proč?

07:03:40
30.07.2025
30.07.2025

Bukaj
Osobně bych vratku řešil tak, jak to měl Minno, případně bych řízl pod obloukem tu trubku pro odvzdušnění při tankování a dal tam redukované Tčko.
Pokud bych zachovával původní čerpadlo Jikov MF/OD (či starší verze), tak bych se n vratku kliodně vykašlal - jehlový ventil je v LEKRu řešený lépe, než v SEDR/EDSR a tlak mechanického čerpadla v pohodě udrží.
Pokud bych zachovával původní čerpadlo Jikov MF/OD (či starší verze), tak bych se n vratku kliodně vykašlal - jehlový ventil je v LEKRu řešený lépe, než v SEDR/EDSR a tlak mechanického čerpadla v pohodě udrží.