-> palinator:
Jednak bod 1 a hlavně - dle mého názoru - že užovky přišly v době, kdy sehnat požadovaný náhradní díl bylo leckdy umění, nikdo se nad tím nepozastavoval a s koupí auta se rovnou nakupovaly díly do zásoby, hned, jakmile se někde objevily (zatímco v druhé půlce osmdesátek se o problému už veřejně diskutovalo a byla snaha to řešit), ale hlavně pak přišel Favorit, revoluce, tržní hospodářství, dovozze zahraničí a po škodovkách s motorem vzadu neštěkl pes a zásoby náhradních dílů si tvořili ze zvyku už jen důchodci...
Proto se dochovalo po garážích, sklepech a půdách tolik dílů na MBčka, kila a užovky, ale na Mka už se náhradní díly v devadesátkách vyráběly dle aktuální poptávky, málokdy se stalo, že by nějaký díl nebyl zrovna k mání a nedělalo se jich mraky na sklad, jak tomu občas bylo v době centrálního plánování...
...ale jako hlavní důvod vidím tu změnu poměrů v zemi a velký pokles potřeby syslit
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid už je v celku ukončený projekt. Jezdit s ním je spíš škoda.
Tento vůz je určen k běžnému používání ve stylu alá 90. léta
Typ: škoda 120L
Vyrobeno: v AZNP Mladá Boleslav 28. dubna 1987
Barva: 4185 Modrá blankytná
Najeto: ???
Stav: opravený šrot
Majitel: 3.
TP: původní
RZ: původní
Servisní knížka: ANO
23.12.2022
Zakoupen stěží pojízdný šrot.
13.03.2023
Zahájena - oprava respektive renovace styl samodomo garážový.
21.05.2023
Na rychlo dokončeno, aby Modrá mohla přijet na sraz ve Vyskytné.
18.06.2023
Najeto prvních 1000 km. Auto jezdí denně v běžném provozu. Všechno funguje.
14.08.2023
Najeto 2612 km bez závady v denním provozu - práce, nákup , pošta jízda za rodinou a
jeden sraz.
2.10.2023
Najeto 3115 km bez závady - zavařeny kameny v komínku rozdělovače. Rozdělovač prakticky bez vůle
a už žádné škubání :-).
23.12.2023
Modrá je s námi rok. Na autě probíhá drobná údržba a malé úpravy
9. 8. 2024
Uff tak drobná údržba hotová. Nakonec zabrala skoro celou sezónu.
22.10.204
Konec sezóny za ty 2 - 3 měsíce najeto 3500 km v běžném provozu i po D1.
Letošní sezóna byla krátká, protože mi hrozně trvalo auto dokončit.
Tento vůz je určen k běžnému používání ve stylu alá 90. léta
Typ: škoda 120L
Vyrobeno: v AZNP Mladá Boleslav 28. dubna 1987
Barva: 4185 Modrá blankytná
Najeto: ???
Stav: opravený šrot
Majitel: 3.
TP: původní
RZ: původní
Servisní knížka: ANO
23.12.2022
Zakoupen stěží pojízdný šrot.
13.03.2023
Zahájena - oprava respektive renovace styl samodomo garážový.
21.05.2023
Na rychlo dokončeno, aby Modrá mohla přijet na sraz ve Vyskytné.
18.06.2023
Najeto prvních 1000 km. Auto jezdí denně v běžném provozu. Všechno funguje.
14.08.2023
Najeto 2612 km bez závady v denním provozu - práce, nákup , pošta jízda za rodinou a
jeden sraz.
2.10.2023
Najeto 3115 km bez závady - zavařeny kameny v komínku rozdělovače. Rozdělovač prakticky bez vůle
a už žádné škubání :-).
23.12.2023
Modrá je s námi rok. Na autě probíhá drobná údržba a malé úpravy
9. 8. 2024
Uff tak drobná údržba hotová. Nakonec zabrala skoro celou sezónu.
22.10.204
Konec sezóny za ty 2 - 3 měsíce najeto 3500 km v běžném provozu i po D1.
Letošní sezóna byla krátká, protože mi hrozně trvalo auto dokončit.
Modrá - komentáře:
09:27:24
05.01.2023
05.01.2023
Bukaj
09:06:28
05.01.2023
05.01.2023
palinator
-> Bukaj 04.01.23 22:38:33:
Čím to vlastně je? Že živoucích eMek zbylo výrazně víc a vyžraly ND? Nebo že užovkový kastle hnily poněkud míň? Nebo oboje?
Čím to vlastně je? Že živoucích eMek zbylo výrazně víc a vyžraly ND? Nebo že užovkový kastle hnily poněkud míň? Nebo oboje?
08:04:18
05.01.2023
05.01.2023
Jackie
Já jsem pro přestavbu na užovku. Protože užovka na širokých nápravách (pokud bys nápravy nechal) je prostě dobrá
23:37:39
04.01.2023
04.01.2023
Robert 106
-> Bukaj: Přesně levnější díly
23:36:26
04.01.2023
04.01.2023
Robert 106
-> Tom Troll: Jo ten rozdíl ve sloupcích mi tuhle někdo ukazoval na srazu.
Ale vzhledem k faktu, že někteří lidé mají problém rozeznat zadní lem tak bych to asi neřešil, třeba gumy oken mám klínkové což bych řekl, že je výraznější prvek.
Holt je vidět, že časem se opět začne klást důraz na originalitu. Když jsem s tím před 20ti lety jezdil tak jsme to všichni míchali jak to přišlo pod ruku a z tuningových časopisů kupovali úžasné doplňky za těžce vydělané peníze z brigády.
Ale vzhledem k faktu, že někteří lidé mají problém rozeznat zadní lem tak bych to asi neřešil, třeba gumy oken mám klínkové což bych řekl, že je výraznější prvek.
Holt je vidět, že časem se opět začne klást důraz na originalitu. Když jsem s tím před 20ti lety jezdil tak jsme to všichni míchali jak to přišlo pod ruku a z tuningových časopisů kupovali úžasné doplňky za těžce vydělané peníze z brigády.
23:31:49
04.01.2023
04.01.2023
Robert 106
-> Vojťas: Tak zrovna interiérové prvky jsem si vždy na těchto autech míchal jak se mi líbilo. Třeba kolíčky dveří z úžovky jsou bezva věc. Odemknout dveře bez nutnosti otevřít.
23:05:15
04.01.2023
04.01.2023
Vojťas
-> Tom Troll: Nojo to jsem už úplně zapomněl,tak proto jsou užovky hezčí, to je jasný.
22:55:18
04.01.2023
04.01.2023
Tom Troll
-> Vojťas: všechny užovky mají sloupky (nejvíce A), a okraje střechy pod okapničkou zvenku konvexní (dovnitř), všechny emka konkávní (vypouklé). Delší dobu jsem tomu taky nevěřil, ale je to tak.
Na kupé to platí taky.
Na kupé to platí taky.
22:38:33
04.01.2023
04.01.2023
Bukaj
Jako originalista bych nechal Mko, ale coby kolenovrt bych byl spíš pro užovku - jsou na ní levnější díly (někdy i dost výrazně - třeba blatníky, světla, ... )
21:17:34
04.01.2023
04.01.2023
Vojťas
-> Tom Troll: Sloupky? asi nevím co myslíš. Povídej
21:06:33
04.01.2023
04.01.2023
Tom Troll
-> Vojťas: A užovkové vs M sloupky, které nezkryje ani ten největší snaživec, a když člověk ví co hledá, bije to do očí i z dálky.
18:05:47
04.01.2023
04.01.2023
Vojťas
-> Robert 106: Jaký to je rok? Ono to není jen tohle co píšeš, ale některý detaily kdy to pak vypadá divně. Třeba ipurovej volant, tlustá řadička, koberec, kličky a otevírání dveří, těsnení skel na dveřích ( emko má větší přesah na rám dveří). Těch věcí se kterejma se pak budeš srát je hodně
17:43:39
04.01.2023
04.01.2023
Robert 106
Po mě nikdo renovovat nebude tím jsem si celkem jistý.
Jinak když se prohodí i zadní lemy tak krom pár detailů jako dno kufru okapničky a pod to je v celku ok a to nemluvím o autech které při generální opravě byly takto poskládány se širokými lemy vzadu při výměně karoserie na pojišťovnu.
Jinak když se prohodí i zadní lemy tak krom pár detailů jako dno kufru okapničky a pod to je v celku ok a to nemluvím o autech které při generální opravě byly takto poskládány se širokými lemy vzadu při výměně karoserie na pojišťovnu.
17:15:49
04.01.2023
04.01.2023
Vojťas
Já jsem taky pro eMko.
17:14:53
04.01.2023
04.01.2023
Vojťas
-> palinator 04.01.23 17:01:42: myslíš renovaci ve stylu,... ale první jsem měl emko, tak to asi přestavím.
17:05:46
04.01.2023
04.01.2023
isti
Nikto nemá pravdupredok nechať M-ko a zadok na užovku zo žehličkami.
17:01:42
04.01.2023
04.01.2023
palinator
-> Zeke-ten šestý:
Já bych to přestavěl na užovku aby ten co to koupí po něm, neměl renovaci tak jednoduchou
Já bych to přestavěl na užovku aby ten co to koupí po něm, neměl renovaci tak jednoduchou
16:31:24
04.01.2023
04.01.2023
Zeke-ten šestý
Za mě též nechat jako eMko ;)
13:42:22
04.01.2023
04.01.2023
Danster
Ač se mi vzhledově líbí víc užovka, tak bych jí nechal jako Mko. Hlavně proto, že je ta kastle o dost jiná.