skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
-> gim: předtim byl jeden blatník orezlej, tak uvidíme, jak dlouho vydržej tyhle, taky přední čelo bylo jetý, dveře byly hnilý, tyhle jsou lepší, i když taky na nich Větývka jeden roh vyvařil. Ale jo, radost to bude ještě nějakou dobu dělat.
-> Labros: dobre to prokouklo, dvere i blatniky tomu hodne pomohli, pred tim to byla takova obyc skodovka. Este udelej tu geosku a mas konecne klid. Me taky ceka udelat napravu.
-> Kapřík: já vím, z toho článku taky čerpám ;) momentálně jsem bez stroboskopu a finančně vycuclej, ale jede to teď dobře a ani to nezvoní, tak se k tomu vrátím někdy až později. Jenom ten volnoběh je pořád neklidnej to budu řešit.
-> Quest: no tak třeba ta nabouraná kopretina, nabouraná geoska, na jednu stranu se tomu nechce a pískaj gumy, na druhou to jde až moc ochotně.. ta přední maska, pošlu ti adresu, kdybys mi ji chtěl posat ;) ještě zůstává na dost místech bláto, to lidi na sraze zajímalo z mýho auta asi nejvíc ;)) muzika je úplně rozesraná, ale ani nevím, jestli ji budu spravovat. Nový drát k otáčkoměru je pod kobercem, jen ho natáhnout k cívce, aby šel otáčkoměr. Poškrábaná lišta Škoda136 v palubce - od Pilota mám slíbenou novou. Jinak je to už víceméně ok.
hej dobrá práce! ono už to připomíná auto! co ještě ti smradi natropili co ještě nejni spravený?
-> Labros: no a jede to?
Jinak tady jsou tabulky předstihu když bys to někdy potřeboval skoda-virt.cz/cz/.../1155
-tabulky-prestihu-pre-skod
a-a-ine-vozy
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Labros:
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kaprof-Los Koramos: zrovna jsem ti chtěl napsat, že jsem taky spokojenej ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Labros: vypadaj tam pekně docela koberce
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO:
tak to já spíš klíďo píďo - kromě předjíždění fábky s vozejkem - ale i tak jsem obě cesty pospíchal, ale na okreskách člověk to vyšší otáčkové pásmo moc nevyužije.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Labros: cesta do Brna - klido pido do 4000 ot = 1 nadrž preč cesta domov aggresive do 6000 ot pol nadrže ostalo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: to je teda pech ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Labros: to mas krasne
mne sa vysroboval srob bohatosti a mohol som ist na tanku zozral by mozno menej ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Tak hlásím také šťastný návrat domů z Jihomoraváku. Najeto necelých 600km se spotřebou kolem 6,5.
Tak škodovka po nemilej príhode už celkom pekne pospravená, vyzerá k svetu a aj motor má pekný zvuk:) Škoda tých vodičových dverí no...ale tak to sa snáď ešte nejako časom spraví.... Ako som videl nedávno nálepku na jednej škodovke:
toto je
Š K O D A
(vyhodiť)
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
toto je
Š K O D A
(vyhodiť)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Quest: sorry, ale Pyroman mi ji nejdřív slíbil před 14ti dny, minulý týden ji ještě neměl, a tenhle týden taky ne, a to jsem byl v pondělí ve Žďáru a tvůj brácha v Praze.. No nic, na sraz by mi měl někdo nějakou přivézt. Kdyžtak se ještě ozvu.
Zaplaťpánbu! Dveře se silou vůle zavírají, filtrbox držet bude, vyměněny zadní tlumiče, dodán pravý kryt pod motor od Ondy, pochází zřejmě z nějakého úplně jiného auta, a pár maličkostí.. Na zítra už víceméně kosmetické věci a vyrazit.
-> minno: počítám s tím, musím teda ještě vymyslet a udělat uchycení filtrboxu, dodělat ty dveře u řidiče, dodělat AC pumpu a nepřijít na žádnou další zradu. A pak je ještě 1001 dodělávek, který se ale můžou odložit.
-> Labros: takže jihomoravák bude?
Takže update:
- Dveře nasazeny, pravé super, levé pořád těžký boj - sloupek pod spodní pantem je zdeformovanej a trochu i naprasklej, řeším šílené podložky, pod pant i pod zámek ve dveřích, budu rád když se to bude vůbec normálně zavírat, o nějakém lícování nemluvě
- odřená přední hrana levých dveří o blatník
- překytované A sloupky po loňském vyvařování stříknuty do barvy
- motorky centrálu v předních dveří, zbývá dodělat elektriku
- kufr z 95% opět modrý, dodělávky po loňském vyvařování
- přední blatníky doladěny po vyklepávání
- přivezeny koberce od Kaprofa
- nasazena nová favo AC pumpa od memfise, zbývá dodělat hadičky
- různé dodělávky (které ve výsledku zaberou 80% času :))
- suma sumárum zabitej víkend, dodělané ruce :))
- Dveře nasazeny, pravé super, levé pořád těžký boj - sloupek pod spodní pantem je zdeformovanej a trochu i naprasklej, řeším šílené podložky, pod pant i pod zámek ve dveřích, budu rád když se to bude vůbec normálně zavírat, o nějakém lícování nemluvě
- odřená přední hrana levých dveří o blatník
- překytované A sloupky po loňském vyvařování stříknuty do barvy
- motorky centrálu v předních dveří, zbývá dodělat elektriku
- kufr z 95% opět modrý, dodělávky po loňském vyvařování
- přední blatníky doladěny po vyklepávání
- přivezeny koberce od Kaprofa
- nasazena nová favo AC pumpa od memfise, zbývá dodělat hadičky
- různé dodělávky (které ve výsledku zaberou 80% času :))
- suma sumárum zabitej víkend, dodělané ruce :))