skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
-> Labros: maznici mám ale bez tý hadice.. mrknu se jestli nenajdu kompletní ale musel by sis dodat vazelínu.
-> Pavel P.: jo sorry přehlídnul jsem otázku jakej technik mi dělal technickou - byl to Jiří Čech (ptal jsem se ho, jestli nepíše články o škodovkách, prej ne :) ten starší hodnej pán :))
-> minno: grrrr
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mám prosbu - nemáte někdo v Praze maznici na svisláky? Potřeboval bych akutně promazat
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
-> Labros: konečne to vyzerá ľudsky, origu zdar!
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Protože se tu vyskytly nějací škarohlídi, co kritizovali můj nápis Škoda na palubce, přidal jsem foto nové lišty od Swobodyho.
-> Tuner#2: Tak je pravda, že materiál kotoučů a destiček taky dělá rozdíl, i když ne tak velkej jako větší kotouče a větší brzdiče.
-> Labros: hele to nevadí... aspoň jí budu mít připravenou kdyby se mi rozbila ..
-> Tuner#2: jasně... kdybych nejel tak jí po někom pošlu.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Tuner#2: jasně... kdybych nejel tak jí po někom pošlu.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Labros: Jak to že účinnek nepozná? Vím že na to chlaďáky nemají vliv kromě lepší tepelné odolnosti při brzdění z větších rychlostí, ale v podstatě mají, protože jsou lité z jiného matroše než sériové a desky mám teď ATEčka už si sedly a brzdí lépe než Lucasy co jsem měl před tím.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P.: To by byl luxus, zkusím to sehnat tady u nás a pokud ne, tak se příští týden ozvu a předali by jsme si to na Hrocháči
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Ne že bych nevěřil že byl paf, ale válce mu ukazujou jen souměrnost brždění a házení, účinek nepozná, a krom toho ty chlaďáky se projeví až při větším zahřátí kotoučů, brzdiče a destičky máš sériový, ne?
-> Pavel P.: já vím, ale včera jsem to do hospody vůbec nestihnul. Tak sorry, že jsem tě s tou odrazkou otravoval.
-> Tuner#2: vyjde to asi na 150kč...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: úúúúplně čirou náhodou vim...
respektive můžu koupiti couvačku s čirým sklem a vyměnit za červené sklíčko.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavel P.: JJ rád bych, nevíš o nějaké?
-> Tuner#2: tak nové origo mlhovky PAL se ti zachtělo jooo?
-> VeTëV: Akorát říkal ať tenhle týden nikde nejezdím a ať pořeším tu mlhofku
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2: tak to je pekny
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> VeTëV: Jo, byl jsem tam a projel legálně přes kanál, plechy, válce, kde zůstal úplně paf jak ten předek brzdí
Sice o tom věděl, že má třeba nad kolama přivřít oči, ale jinak pohoda.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)