skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
jenze co to bude za gumy za 3ku 4? jakej rozmer a jaka znacka?
-> Racyk: Nový? to by byla super cena. což o to, ty 195 byly celkem v pohodě za 1700,-Ks, ale ty 175 stáli skoro 3ku za kus :-(.
-> Baghira: hehe:)) ja jedu v sobotu do polska na Gumy a vyjdou mě 4 něco přes trojku:)
Takže gumy už jsou doma. Přední 175/55/15 Michelin, zadní 195/55/15 Dunlop...a desítka zase v řiti :-).
Aby ses nedivil, prudce zahrábnu a v Třinci uvidíte meteoritskej déšť :-))).
nechci za tebou jezdit:)!!!!!!! Ještě že jsme od sebe 400km, tak daleko to neostříkne:))
Však ono už ted vzadu je kolo skoro celý mimo zástěrku, takže to dobře lítá až kdoví kam :-))).
-> Baghira: tak to bych pak za tebou nechtěl jet někde v dešti, nebo ve sračkách nebo nedej bože v bahně:)))
-> Racyk: No vepředu asi ne a vzadu předpokládám, že použiju tu přední užší podložku, ale ještě nevim, až to uvidím s pneu na autě tak to rozhodnu. Právě i proto jsem kupoval tyhle disky, abych mohl ty podložky trochu omezit...ale kdybych je tam nechal, tak by to byla asi dobrá formule, koukali by vzádu tak 4 cm přes blatník :-)))
budeš nechávat na ty broukařské plecháče i podložky nebo je sundáš? To víš 7palců + 4cm podložky to už je šíře:)
diky za radu zkusim to..
On se samozřejmě šteluje volnoběh i klasicky na karburátoru jako na benzín, takže mezi těmi dvěma štelovacími "šrouby" chce najít optimální hodnotu, kdy bude volnoběh akorát a bude to i málo žrát. Nějlepší je si seřídit na karbecu volnoběh na benzín na těch 900-1000 ot. a pak přepnout na plyn a už štelovat jen na reduktoru a na tom šroubu na hadici ke karbecu...po každým otočení to projeď, protože to reaguje na podtlak v potrubí, takže na místě ti bude připadat, že to nejde nahoru. Je to alchymie, ale jde to.
jak si mi rikal o tom LPG. Tak i kdyz to steluju na tom reduktoru vytahnu to maximalne na 600-700ot./min. je to takova stredni hodnota..kdyz otocim jeste vic doleva nebo doprava tak to upne chcipne. Nevim si stim rady. Filtr sem dal original, i cely saci potrubi..
Ne ne, vyhodil jsem ze zádu nádrž a dal dopředu do kufru menší, tak mi vzadu zbyla jen díra... Ale LPG dávat dovnitř nechci, už kvůli technický...ta nádrž na benzín se dá vždy nějak zakamuflovat.
-> Baghira: hm...to já bych taky potřeboval....ale taky ještě druhý auto na ježdění,protože to moje bude aspoň měsíc stát... :o/
Kam jsi tam hrdlo ? K motoru ?
Nevim jestli jestli to bylo s tebou,ale s někym jsem se byvil, že bych schoval otvor tankování na LPG dovnitř. Ale nevim do kterýho rohu by to bylo nejlepší....
Kam jsi tam hrdlo ? K motoru ?
Nevim jestli jestli to bylo s tebou,ale s někym jsem se byvil, že bych schoval otvor tankování na LPG dovnitř. Ale nevim do kterýho rohu by to bylo nejlepší....
Ať už je kua jaro, musím toho tolik udělat, novej altík, kola, zalakovat díru po hrdle nádrže a nárazníky a spousta jinejch píčovin. Místo toho koukám jak je auto od soli, venku -10°C a doma nuda :-(((.
Ty kola jsou pěkný :o)
Poklice rozhodně nedávat....
Poklice rozhodně nedávat....
No stáli 3000,- plus 800,- komaxit. Koupil jsem je na inzerát od nějakýho plzeňáka. No gumy přijdou na předek (5,5") 175/55/15 a na zadek (7") 195/50/15.
kolik staly a kde si je sehnal??????? co na to das za pneu??dik
To ne, já na poklice nejsem. Ten límec je tam fakt pěknej, takže to zůstane takhle. Když jsem je zkoušel na auto, tak vypadají suprově.