skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
NA náhradní díly
Motor:-felície 1.3Mpi 55 kW(68koní),bez karburátoru
-snížená hlava o 0,7mm a vacka 280
-výfuk dělaný na zakázku (burgez a celý nerezový),zní to fakt parádně
-prevodovka 5q z Rapida
-sportovni filtr( konický otevřený 60-90mm)motor má hned lepší zvuk:)
-alternator 70A (felicie)
-3 bod svíčky Champion
-baterie-80Ah
Podvozek: -přední náprava ze škoda 130 a celá vyztužená a nabarvená,perá snížená o 1 závit ale je to ještě vysko tak to pude ještě o půl
-zadná náprava kyvadlová(pružiny z rapida a nové originální tlumiče)
-přední náboje kol jsou s roztečí 4x100
-vzadu 2cm podložky 4x100
Audio:-Radio-Panasonic 4x50W
-Subwoofer blaupunkt GTt 1000(Max výkon 480W,RMS 180W)
-přední repra sony xplod(180W)
-zadní 3 pásmové ováli(280W)
-4 kanaloví zesilovač(Toxic TX-1000,4x250max-2x500w v můstku)
-ještě bych chtěl časem koupit kapacitor
-pojistkové pouzdro (Alfatek,pojistak 100A)
Interier:-palubovka z rapida
-sedačky z golfa GTi
-el.stahohování oken(pouze vepředu)
-sportovní volant (průměr 31.5cm)
-ruční krátká brzda z alfa romei
-sportovní pedáli
-řazení zkráceno,sportovní hlavice
-bílé budíky vlastní výroby
-středoví panel z felicie
-zpětná zrcátka Tear(chromové)
-nově potažen strop červenou koženkou
Exterier:-přední nárazník (Elis)
-zadní nárazník
-křížené prahy
-prodloužená kapota (pouze nástavec)
-na kapotě nasávač
-kryty C sloupků
-střešní okno
Lak:-barva je červená rally sport
-ještě s lakem pojedu na rozleštění...občas se najde sem a tam na laku chyba..ale za tu cenu neberteto:)
Tak auto už se blíží do finiše a nejvíce bych chtěl poděkovt svému otci,který mi pomáhal a dával rady...dále bych těl poděkovat Martinovi a dalším mým kámošům co mi pomáhali moc děkuju
Motor:-felície 1.3Mpi 55 kW(68koní),bez karburátoru
-snížená hlava o 0,7mm a vacka 280
-výfuk dělaný na zakázku (burgez a celý nerezový),zní to fakt parádně
-prevodovka 5q z Rapida
-sportovni filtr( konický otevřený 60-90mm)motor má hned lepší zvuk:)
-alternator 70A (felicie)
-3 bod svíčky Champion
-baterie-80Ah
Podvozek: -přední náprava ze škoda 130 a celá vyztužená a nabarvená,perá snížená o 1 závit ale je to ještě vysko tak to pude ještě o půl
-zadná náprava kyvadlová(pružiny z rapida a nové originální tlumiče)
-přední náboje kol jsou s roztečí 4x100
-vzadu 2cm podložky 4x100
Audio:-Radio-Panasonic 4x50W
-Subwoofer blaupunkt GTt 1000(Max výkon 480W,RMS 180W)
-přední repra sony xplod(180W)
-zadní 3 pásmové ováli(280W)
-4 kanaloví zesilovač(Toxic TX-1000,4x250max-2x500w v můstku)
-ještě bych chtěl časem koupit kapacitor
-pojistkové pouzdro (Alfatek,pojistak 100A)
Interier:-palubovka z rapida
-sedačky z golfa GTi
-el.stahohování oken(pouze vepředu)
-sportovní volant (průměr 31.5cm)
-ruční krátká brzda z alfa romei
-sportovní pedáli
-řazení zkráceno,sportovní hlavice
-bílé budíky vlastní výroby
-středoví panel z felicie
-zpětná zrcátka Tear(chromové)
-nově potažen strop červenou koženkou
Exterier:-přední nárazník (Elis)
-zadní nárazník
-křížené prahy
-prodloužená kapota (pouze nástavec)
-na kapotě nasávač
-kryty C sloupků
-střešní okno
Lak:-barva je červená rally sport
-ještě s lakem pojedu na rozleštění...občas se najde sem a tam na laku chyba..ale za tu cenu neberteto:)
Tak auto už se blíží do finiše a nejvíce bych chtěl poděkovt svému otci,který mi pomáhal a dával rady...dále bych těl poděkovat Martinovi a dalším mým kámošům co mi pomáhali moc děkuju
1.3 MPi - komentáře:
Mohu se zeptat jak jsi napojil řídící jednotku, na střikování motoru ??? S toho mám největší strach jak ji zapojit aby se to rozjelo.
ahoj psal jsem ti vzkaz a neodpověl jsi mi..ptal jsem se jestli nemáš foto a kde máš umístěnej halluv snimač a ještě mám jednu otázku jak si vyřešil otáčkoměr aby ti fungoval.dík
čau.prosím te.šel poznat nárůst výkonu na tom motoře po snížení hlavy a daní jiné vačky?chiptuning jsinedelal?díky
Ahoj prosimtě jak máš ten prostření panel tak pod rádiem je něco a vypadá to jako střed s feliny ale nejsem si jistej prosím písni a kdyštak mě pak pošli jestly máš líp znázornující foto
Bral bych přední blinkry a zadní světla
Bral bych přední blinkry a zadní světla 

cau jak to mas udelane aby jsi nemel ten motor tak nalezato na felicii je to prece jinak??porat prosim dik moc 

Zdar. Mam len jednu otazku. Mam 136ku, rozmyslam ze na nu nasadim BMM z fava. No a potrebujem tam samozrejme snimac otacok. Takze kam ho vlastne davate? Na prevodovku? Je tam pripraveny naliatok (skoda 135gli) ? alebo ako. Vdaka.
Takovejch vfěcí se tady píše že to skoro ani nestíhám 

tu blaupunkt tubu mam taky hraje dobre ale zadna sila...jinak celkem pekna sades...
díkas 

-> Rom3l: ten je z felície

čau,rád bych se zeptal kdes splašil ten středovej tunel,já to neumim poznat
,vypadá pěkně

-> ElKo1811: nedá mi to abyhc nenapsal. píšeš ten motor 1.3MPi šel do mojí škodule......chceš tam dát motor z felicie 1.3MPi s karubrátorem nebo tenhle motor i se vstřikováním? systém MPi na motor 120 samozřejmě nepujde, alespon ne v téhle podobě:-) na motor 120 by s několika upravami šlo použít vstřikování BMM, ale za to co bys musel do přestavby vložit si mylsím to ani zdaleka nestojí. Pokud bys chtěl zmíněné MPi, pak je základem všeho motor s 8mi kanálovou hlavou (takže v našem případě 742.135/6, favorit, nebo felicie. samozřejmě ž enejjednodušší způsob jak MPi systém dostat do 742 je nasadit celou felicii (pak ale samozřejmě neprojdeš běžnou STK, což ale de-facto s tímhle tak jako tak ne) je možné použít i motor favorit a na něj přestrojit vstřikování. možností provedení je více, to tu rozebírat nebudu. Pak jsou zde ony čidla - hallový snímač na přírubě převodovky (snímá setrvačík a tím polohu kliky), potom na bloku zmíněné čidlo (čidlo klepání) , zde je u motoru 1.3MPi na bloku nový nálitek a závit pro ono čidlo. ten na motorech do 1000MB až favorit není, což ovšem není překážkou. samozřejmě při použití jiného motoru než 1.3MPi je nutné přehodit setrvačník za ten z MPi. to stručně o "hardwaru" . druhou stránkou této přestavby je samozřejmě taky elektroinstalace. je samozřejmé použití řídící jednotky, tím ale celá pout nekončí. je tu ještě řídící jednotka immobilizeru, která je sladěna s klíči, a další. každopádně takováhle přestavba není hotova za jedno odpoledne, na to upozornuji.provedení je vždy několik a i to se dělí v provedení čisté a "na hulváta"
-> ElKo1811: no ten motoro mi tam dával kámoš ale vím že musel na převodovku přidělat snímač otáček,další snímač je na bloku motoru musíš tam mít hlavu z felície a jinej blok motoru já si osobně myslím že na originální motor ze 120 ta stříkačka nepude
-> 1.3 MPi Nazdar ten motor z felície 1.3Mpi 55 kW nie je trochu upravovaný aby sedel na tvojej Škodule?Sedel by v120L? Musel by som tam niečo prerábať? pls info.
-> 1.3 MPi: Každopádně jestli máš možnost tak to nech čipnout páč jestli tam máš lepší vačku a budeš mít i upravený kanály tak si motor nasavá víc směsy teda spíš vzduchu a aby se to skompenzovalo tak se musí v jistem režimu prodloužit doba vstřiku, také se upravuje předstih a hranice max otaček výsledkem je že to pojede líp ale 100koníčku asi mít fakt nebudeš to si kup tu knížečku o 130 tam jsou popsane upravy na 100koní. A ten čip je dle mě vždy u upravené střikačky nutný aby to dosahlo toho efektu hold to prostě není karbec kde když porudí víc vzduchu tak si strhne i víc paliva

-> Tuner#2: jako v poho, já taky netvrdil, že on to tam má, ale že to z toho motoru jde dostat

A tady něco o chiptuningu:Chiptuning je optimalizace parametrů uložených v paměti řídící jednotky motoru, kterou používá většina moderních automobilů. Touto změnou dat v chipu řídící jednotky dosáhneme okamžitého zvýšení výkonu a točivého momentu a ve většině případů zároveň úspory paliva o 5-10 %. Chiptuningem se rozumí změna charakteristického pole, které určuje okamžik zážehu. Vztažnými veličinami jsou teplota motoru, otáčky a zatížení motoru (podtlak v sacím potrubí a poloha škrtící klapky). Charakteristické pole, které vyjadřuje závislost velikosti předstihu na hodnotách vztažných veličin, je stanoveno výrobcem na základě zkoušek motoru ve zkušebně či při jízdě. Tím jsou stanoveny nejvýhodnější hodnoty pro většinu uživatelů automobilů - jedná se o kompromis ve vztahu ke spotřebě paliva, výfukových zplodin jízdních vlastností,
jj