
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
-> sikula 12.12.14 21:24:54: Já bych teda volil malinko světlejší odstín, tohle je na mě moc tmavé 

Pěkná barva

-> Shader: no super, tak paráda. To som presne myslel, lebo už som videl zopár škodoviek s nadvarenými lemami a pôvodné lemy zostali vo vnútri pod tým a teda des-bes. Toto je spravené pekne.
-> minno: Dík, to mě těší. K tvé otázce, ano je to tam dopasováno. To znamená, že na místo sériového lemu se udělal nový a k němu se patřičně dopasoval lem podběhový. Takže žáden lem nad lemem. V podstatě se říznul lem původni, udělal se nový a tak samo se říznul ten podběhový, který se následně "středem" nadstavil aby krásně zapadnul pod vnější lem. Doufám, že je to srozumitelné
.
-> castrol: Noo konečně!

-> castrol: Noo konečně!

-> Shader: noo konečne sa dočkáme laku

-> Shader: Mám radosť z tohto auta, že sa po toľkých rokoch blíži finále a niečo z toho bude.
Mám len otázku - ako máš ukončené zadné blatníky pod tými nadvarenými lemami? Pod tým je to tak ako bolo, alebo si to tam nejako detailne dopasoval, aby tam nebol škaredo lem nad lemom?
Mám len otázku - ako máš ukončené zadné blatníky pod tými nadvarenými lemami? Pod tým je to tak ako bolo, alebo si to tam nejako detailne dopasoval, aby tam nebol škaredo lem nad lemom?
-> krtik: Garáž vytápěna není, minulý rok jsem tam sice zprovoznil bufa, ale ten se mi při použití vyjetého oleje zanášel. Takže doufám v to, že mi zima dopřeje a nebude taková zima, abych mohl přes zimu skládat
-> sikula: Dík

-> sikula: Dík

-> Shader 04.12.14 18:42:24: At se dílo podaří

-> Shader: To bude fofr. Garáž máte vytápěnou? Budete v zimě skládat?
-> krtik: Lak se blíží, dneska odvoz do lakovny. Příští týden přívoz ;-)
-> Shader: Lak se blíží nebo už sedl? 

-> krtik: Teď už to musí být dobrý!!
Dík za podporu


-> Tuner#2: Hele to bude dobrý, ještě když jsou k tomu i přední v tom stylu 
-> Shader: žejo? Je to pěkné, co a s jakou pečlivostí na ní děláte
.

-> Shader: žejo? Je to pěkné, co a s jakou pečlivostí na ní děláte

-> Tuner#2: Teď už ano
. Ja chápu, že ne všem se to možna bude líbit, ale takhle jsem to měl v hlavě a tak jsem to udělal. Ale beru každý názor
.


-> Shader: Ty zadní lemy takhle dole zůstanou? To nevypadá dobře 

nádherně se to rysuje :)
-> Eidy: Ahoj... bohužel je to tak. Letos na auto bylo velice málo času, té práce se udělalo fakt málo. Jinak kastle je před lakem, ještě je potřeba dotáhnout pár věcí co se náprav týče... proto jsem v garáži udělal topení. Snad se přes zimu něco udělá a na jaře pak lak. Takže tak nějak to teď vypadá, snad bude příšti rok lepší 

Tak co tady? Zase to nějak spí.
-> Eidy: Ještě před samotným skládáním auta, budeme nejdřív lakovat. Ale už to nabralo ten správný směr 
