
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
-> Shader: A dál? 

-> Tuner#2: 4-1 svody mám našopovane, ale tady to ošetřím asi jen barvou. Pro mé účely to bude stačit. Při jednom natřu i origo svody.
-> Shader 22.12.18 11:15:55: Mám v plánu ho nasopovat a pak natřít černým kovarskym Alkytonem na kamna. Udělám tak i origo co je na 130L, ale bojím se co bude vevnitř, takže zkusím jaký bude mít zvuk.
-> Bukaj: Vzhledem k tomu, že mám výfuk se svody od B. Krejčího musíš brát tuto informaci s nadsázkou
.
-> Tuner#2:
provedl jsi nějakou povrchovou úpravu? Můžeš doporučit nějakou barvu? Dík.
-> kraska98: Mám doma i nerezový výfuk a dokonce jeden, který by měl být ještě originál z výroby! Ale tenhle má svůj účel

-> Tuner#2:

-> kraska98: Mám doma i nerezový výfuk a dokonce jeden, který by měl být ještě originál z výroby! Ale tenhle má svůj účel

-> Bukaj: Já radši než abych si koupil nějakého poláka, tak jsem zavařil díry na starém. Na to ježdění na STK to vydrží ještě řadu let.
-> Bukaj 22.12.18 09:32:21: a co jde koupit jiného? Já si ho koupil taky a je těžší než originál a polmo tu na běžná auta kluci spíše chválí. Navíc tady to bude jen STK verze předpokládám.
-> Shader: Pořádný výfuk? Nic horšího, než tenhle polák snad už na trhu není...

-> vhml: Z jakého důvodu? Jinak teda je lepší to protočit jen račnou jo?
-> Kocvin: Díky, budu se snažit do dát dokupy!
-> Tuner#2: "Protočil" asi není vhodný výraz, normálně jsem auto nastartoval a nechal motor běžet cca 10 minut. Tak nevím zda jsem udělal dobře?

-> Tuner#2: "Protočil" asi není vhodný výraz, normálně jsem auto nastartoval a nechal motor běžet cca 10 minut. Tak nevím zda jsem udělal dobře?
-> Shader 19.12.18 15:00:41: Každopádně se na auto moc těším 

-> Shader 19.12.18 15:00:41: To není dobré. Lepší jen protocit racnou, protože tohle startování naprázdno tomu jen uskodi.
-> Shader: Na tvoje auto se těším už dlouho.. Tak snad se ti do sezóny 2019 podaří jej dodělat.. 

-> Eidy: Dotáhnout to musím! Dneska jsem aspoň zašel protočit motor po pár měsících. Zprvu se mu moc nechtělo, ale pak naskočil a šlapal jak hodinky. 

-> Shader: Tys to vzal od podlahy už dávno. Teď to stačí jen dotáhnout. 

Našel jsme nějaké fotky, o kterých jsem nevěděl. A tak se ohlížím za letošním rokem, který bohužel v oblasti práce na autě byl velice chudý. Udělalo se toho velice málo, ale na co jsem hrdý, že se podařilo uvést motor do provozuschopného stavu. K "dokončení" auta je potřeba dodělat už jen pár věcí a když vidím jak tady na Virtu každý zbrojí na novou sezonu, někteří to berou hodně od podlahy, někteří už jen dolaďují detaily aby bylo vše perfektní, tak se u mě z pozvolna probouzí motivace a chuť k dokončení. Všem přeji krásné prožití vánočních svátků, vše nej v novém roce, hlavně zdraví a mnoho šťastných kilometrů na cestách.





-> Pavell: Taky mě stály osm stovek! 

-> Pavell: 
