skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
xtuner / Š105-136GL - komentáře:
17:39:08
24.09.2015
24.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner 24.09.15 11:04:57: Ahoj, taky me malem vypadly oci z dulku. Skoda, ze jsi pak uz nebyl, vratil jsem se z projizdy s Eidym, rikam si ze nafotim auta, slunce uz bylo dobre a ono tam bylo 1/3 aut
11:04:57
24.09.2015
24.09.2015
xtuner
-> Deacon: Děkuju, no bylo hezky, tak jsem si řekl, že to konečně provětrám taky tošku někam dále. Jinak taky jsem očumoval tvé auto. Máš to moc pěkně, čistě a decentně udělané. Přesně takový styl se mi líbí
20:32:47
21.09.2015
21.09.2015
Deacon
-> xtuner: Čuměl jsem jako blázen, když jsem Tvoje auto viděl v kempu! Máš to moc hezký, pěkně udělaný, tak snad dorazíš i na jaře
10:27:44
03.09.2015
03.09.2015
xtuner
-> minno: Jak píše T#2 Ve skutečnosti ještě ale nemám úplně jasno o tom, co s ní bude. Za cenu 1500,- jsem ji nedokázal odmítnout, strašně mi připomíná moje začátky a navíc svezení se sériovou 105tkou má taky co do sebe Takže si ji nechám, trochu ji dám do pucu a bude zatím sloužit na pohodové výlety....
13:06:44
02.09.2015
02.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 02.09.15 10:54:43: Kasli do rezervy neni nikdy dost...
12:12:35
02.09.2015
02.09.2015
castrol
-> minno: klame nepriatela
10:54:43
02.09.2015
02.09.2015
minno
-> xtuner: načo druhá rovnaká škoduľa?
22:02:06
21.06.2015
21.06.2015
Milan 136
Interér super změna!
11:18:03
01.05.2015
01.05.2015
Antony - zrušená registrace
-> Marcius: fajnová prácička máš sz
09:04:12
01.05.2015
01.05.2015
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
Na svém autě jsem to zkoušel, díky poměrně silnému magnetu nezáleží tolik na přesnosti a vibracích táhla řazení, vzdálenost magnetu od jazýčkového kontaktu cca 2 až 4(5)mm, měl jsem v hlavě i různé mechanické kontakty, ale bezkontakt je určitě lepší... navíc není potřeba zbytečně moc drátků. Jinak táhlo mám své vlastní výroby se dvěma kloubky z tyče řízení, pokud si dobře pamatuju, tak hokejka v převodovce se naklápí o +18°/-18° a posouvá o +11mm/-11mm
20:13:46
29.04.2015
29.04.2015
xtuner
-> MiRRa: pokud máš zájem, zkus kontaktovat místního člena "Marcius" je to jeho práce, já jsem si pouze dodělal tu nerezovou krabičku
-> Antony: Jak jsem psal, moje práce je pouze krabička, takže tvoji pochvalu přesunu Marciusovi
-> Antony: Jak jsem psal, moje práce je pouze krabička, takže tvoji pochvalu přesunu Marciusovi
11:28:03
29.04.2015
29.04.2015
Antony - zrušená registrace
-> xtuner: to vypadá moooc pěkně moje řešení je proti tvému kovařina. .
11:21:33
29.04.2015
29.04.2015
MiRRa
-> xtuner 29.04.15 11:01:11: jo tak to by se mi taky líbilo,na kolik to tak vyjde?klidně SZ
11:01:11
29.04.2015
29.04.2015
xtuner
-> CpEaRjHaY-průserář: na stole to funguje perfektně, tak doufám, že bude i v autě
-> Antony: snímače jsou na tišťáku, který se přišroubuje zespod na kryt řazení, co je mezi předníma sedačkama a na řadící tyč se nasune silonový kroužek s magnetem, foto možná napoví....
-> Antony: snímače jsou na tišťáku, který se přišroubuje zespod na kryt řazení, co je mezi předníma sedačkama a na řadící tyč se nasune silonový kroužek s magnetem, foto možná napoví....
20:28:40
22.04.2015
22.04.2015
CpEaRjHaY-průserář
-> Antony:
20:23:22
22.04.2015
22.04.2015
Antony - zrušená registrace
-> xtuner: no hezký jak máš udělaný snímače? klidně sz
-> CpEaRjHaY-průserář: doufám, že líp než mě
-> CpEaRjHaY-průserář: doufám, že líp než mě
20:10:22
22.04.2015
22.04.2015
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: Koukám že se tu něco vytváří Sem zvědavej jak ti to bude fungovat
09:01:24
03.04.2015
03.04.2015
xtuner
-> Antony: děkuju a slibuju, že se na podzim polepším pokud vyjde počasí
23:10:00
01.04.2015
01.04.2015
Vojťas
-> xtuner: Jak říká Tonda, tak na podzim ;-)
19:37:34
01.04.2015
01.04.2015
Antony - zrušená registrace
-> xtuner: Taky musím pochválit auto, škoda že jsi přijel feldou. Tak na podzim