skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
SHÁNÍM: , LIŠTA PRAVÉHO PŘ. BLATNÍKU
Typ:Škoda 130L
Jméno:Agáta
Výroba:4/1985
Najeto km: věřte nevěřte 260 000km!!
Agátu si původně koupil děda jako své nové auto a to v Tuzexu v roce 85. Vůz byl vyroben v AZNP Vrchlabí. Auto mělo vývozní přední spoiler, dále má GL palubovku, vynikající rádio Roadstar a časem bylo dolplněno střešní okno, zadní pásy a zadní zatahovatelná clonítka. Po svatbě rodičů ji rodiče dostali od dědy jako svatební dar a tím se k nám na začátku 90.let dostala. S autem se jelo do Chorvatska, jezdívalo se s ním často i na chalupu a táta či máma s ní jezdili denně do práce. Na přelomu tisíciletí však táta boural a auto bylo zničené téměř až po A sloupek...uvažovalo se o šrotu, ale nakonec jsme si z nostalgie řekli, že ji opravíme...Jak jsme řekli, tak se stalo a auto bylo opraveno, avšak vývozní přední spoiler byl zničen a předek již je jen sériový. Až do roku 2004, kdy si táta koupil od dědy golfa, s ním denně jezdil. Agáta už byla celkem poruchová, mezi poslední závady například patřil plynový pedál, který se po sešlápnutí nevracel. Poté s ní již nikdo nejezdil a stála venku až do roku 2011, kdy se uvolnila garáž, v které nyní stojí. Až bude dostatek financí, auto se zprovozní, chybí baterie, motor nebude po osmi letech stání v nejlepším stavu...a také je nutné zcela vyměnit brzdovou soustavu, ten zadrhlý plynový pedál, zkontrolovat nápravy a pak plechařina..na některých místech to už pěkně odpadává...avšak je to auto, které mě odvezlo z porodnice, se kterým jsem prožil dětství a zaslouží si zprovoznit do originálního stavu (včetně dosazení předního spoileru). A jak už bylo výše uvedeno, Agáta má najeto 260 tisíc km...bylo s ní ježděno opravdu denně..a věřím, že stav tachometru ještě zdaleka není konečný..V říjnu 2016 byla konečně odvezena na rekonstrukci do Zelenče, součástí je i GO motoru. A k mému velkému štěstí se mi přímo u výrobce povedlo objednat přední spoiler, který Agáta postrádá od nehody v roce 1999.
9/2012-nákup nového plynového pedálu, termostatu
12/2012-nákup nového štítku Š130L na přední masku
3/2013-nákup pravé části dvoudílné přední masky, fotky z průběhu budu postupně přidávat
8/2013-výměna plynového pedálu, starý byl vytrhlý z plechu držícího k prostřednímu tunelu
10/2016 - odvezena na renovaci, konečně, po 12 letech čekání a také se mi povedlo u původního výrobce na zakázku objednat přední spoiler, který autu chybí od nehody v roce 99
6/2017 - auto se momentálně nachází v lakovně
11/2017 - rekonstrukce dokončena, nyní probíhají testovací jízdy a zbývá domontovat přední spoiler + mlhovky a také opravit počítač kilometrů - zasekne se vždy po prvních 11km jízdy
3/2018 - instalace lišty palubní desky s nápisem škoda 130
4/2018 - seřízení karburátoru, zlobil volnoběh, rekonstrukce původních celoplošných poklic, brzy půjdou na auto :)
6/2018 - dosazení předních mlhovek do předního spoileru, spoiler stejný jako tento byl na voze od výroby roku 1985 až do nehody v roce 1999
Tomáš /Agáta Š130L - komentáře:
-> Koláčný: to by si musel vymeniť aj hriadel, lebo je kratšia ... rozchod urobíš užším ... použité navyše mám, ale nové sú problém no ....
-> peter13789: : ale tak to půjde tam dát místo toho ne? Původní jsou nepoužitelné a žádné nikdo nemá
-> Koláčný: nechcem ta sklamat ale to sikme rameno je garde, nie M-ko =)
-> Koláčný: drzim palce pri renovacii,bolo by skoda nezanechat taky kus rodinnej historie
Btw. Aj po tych kilometroch co ma najazdene,vyzera lepsie ako vacsia polovica aut tu,ktorym udavaju pod 100 tis.km![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Btw. Aj po tych kilometroch co ma najazdene,vyzera lepsie ako vacsia polovica aut tu,ktorym udavaju pod 100 tis.km
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> K1NYO: vypadá to, že na jaře začne kompletní renovace :)
-> Koláčný: drzim palce, dufam ze sa zachrani, a ze bude dlho robit paradu, a som rad ze sa dochovala sestricka mojej 130
-> K1NYO: Ahoj, stále stojí, táta má v plánu ji dát brzy k jeho známému, který renovuje vozy
-> Koláčný: ahoj, tak ako so 130kou? ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Koláčný 03.08.13 01:15:53: úhonice![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> J3STER: ty jo, taky jsem si těch áček teď všimnul :D ale neni to teď o moc horší než na těch fotkách, občas vídam horší áčka na silnicích..to užovky mají zas véčka :D
-> maca: odkud jsi? ;)
-> oppik: hele byl asi za 150 :D
jestli jí dáš do stavu jako na těch starejch foto tak to bude krasavice
držím palce pri renovácii
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P.. 12.08.12 21:45:04: A má tu správnou barvu!
-> Koláčný: Z fotek vidím že měla áčka už tenkrát když byla nová.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Koláčný: Z fotek vidím že měla áčka už tenkrát když byla nová.
-> Koláčný: hele soused,do Rudné to mam 3km ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Koláčný: na kolik vyšel nový?
-> oppik: : nový pedál, ten starý měl uplně rozpadlý uchycení k tunelu, bylo to od toho ulomený
-> Koláčný: nový pedál?nebo repas?
ok, udělám GO..a myslíte, že to vydrží ta zadní náprava pár jízd do místního servisu (1km)? nejdřív chci vyměnit komplet brzdový systém a nějak zprovoznit motor, pak teprve ty nápravy..tak aby něco neupadlo
ještě jsem moc nezkoumal jak moc je to načatý..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)