skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit 136 GLX Black Line Celkem vyrobeno 4 756 kusů
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 Ronal Centra 6J 4x100, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 Ronal Centra 6J 4x100, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
Peca/Akční edice - komentáře:
-> Lubes120: Taky řešení ;-)
-> Peca: tie kolesa obuj na jednu stranu tie pavučiny a na druhú tie druhé ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> kraska98: Jednou jsem je mel na Silverovi. Vydrzely tam jeden den, 195/50 r15. Hůř šlo zatáčet, bylo to tvrdý, pocitově línejší a pravé zadní kolo mi při propružení drhlo zevnitř o plastové hrdlo do nádrže, co jde podél podběhu na zadní stěně
Na favorita by to ideálně chtělo nějaké 15ky
Pravděpodobně to tak dopadne
Ronaly.
Ronaly ![179](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/179.gif)
![179](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/179.gif)
-> kraska98: Není Centra jako Centra ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Vlevo Centry, vpravo Ronaly ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak paráda, je to tam.![156](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
Z pohledu čtenáře vlevo po leštění a vpravo před ním... Martin Sitek je opravdu šikovný fachman a já už trochu váhám, který čtrnáctky nakonec na Blacka obuju, jestli ty repasovaný Ronaly nebo teď leštěný pavučiny Centra ![43](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/43.gif)
![43](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/43.gif)
-> Peca: Celkom to šperkujes, pekne! ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peca: Aha, tak to dáva logiku. Áno, Favo má telefón horizontálne, už som si teraz aj ja spomenul :) Len som už dávno pod Favoritom neležal, tak ma to nenapadlo.
-> minno: Je to přesně tak, náprava z Felicie má z výroby uchycení silentbloku na opačné straně a trochu jiným systémem, jsou to v podstatě dva silentlboky místo jednoho...
Už z názvu "reakční silentblok" a podle toho, že narozíl od Favoritového "telefonu" je otočen o 90°, tedy ve směru tahu motoru, to tipuji na lepší vytlumení rázů motoru v tahu. Možná je výhoda i v přesnějším řazení, protože táhlo tu vstupuje do převodovky přímo vedle tohoto uchycení , kdežto Favorit to měl v těch místech podstatně nezaaretované, a dle mě i náchylnější k nějaké vůli.
Můj laický pohled ;-)
Už z názvu "reakční silentblok" a podle toho, že narozíl od Favoritového "telefonu" je otočen o 90°, tedy ve směru tahu motoru, to tipuji na lepší vytlumení rázů motoru v tahu. Možná je výhoda i v přesnějším řazení, protože táhlo tu vstupuje do převodovky přímo vedle tohoto uchycení , kdežto Favorit to měl v těch místech podstatně nezaaretované, a dle mě i náchylnější k nějaké vůli.
Můj laický pohled ;-)
-> castrol: Aha. Favorit má potom asi iný. Ale aj tak by ma zaujímali výhody :)
-> minno: to nieje z vodnej pumpy ,to je orig na felu
-> Peca: Si dal ako vzperu motora silentblok z vodnej pumpy? Aký je účel / výhody?
-> Vrba: Čekám na to čidlo tlaku oleje, pak nasadím hadice, startér, doleju kapaliny a pofrčí to aspoň na zahřátí