skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
Před rokem jsem v garáži štukoval, maloval a lepil střechu. No a teď konečně, po roce na dešti, je tam. Příští léto by to chtělo vyřešit podlahu.
Krásné zátiší 

Když mám čas, opravuju hračky...
Tuning domu proběhl na chatě, kde jsem si na to připravil garáž, jenže s Babettou, několika bicykly a sekačkou se tam nevejde. Leda vztyčit před garáží ještě takovou tu stanovou garáž...
S rodinou na výlety jezdíme Wartburgem...
Tuning domu proběhl na chatě, kde jsem si na to připravil garáž, jenže s Babettou, několika bicykly a sekačkou se tam nevejde. Leda vztyčit před garáží ještě takovou tu stanovou garáž...
S rodinou na výlety jezdíme Wartburgem...
-> Javor 17.11.20 22:04:51: tak jasné, já když měl epizodu tuning domu, tak lehla převodovka a vyměnil jsem jí až v nové garáži. Jak říkáš je to i prioritách, ale dost často co vidím kolem sebe i o lenosti. mě se tam taky kolikrát nechce, ale když ulehnou, tak se tam jdu vrtat ve věcech co nedělají rámus a nebo jen připravit na druhý den. 

Nepere, dost Ti rozumím, řešim identické problémy... Ppkud můžeš, voz s tím o čas rodinu na výlet ;)
Tunere2: Je relativní jestli je to vždy o času, ale může to být o prioritách. Někdo upřednostní rodinu, jiný koníčky. Dále jeden je zrovna v epizodě tuning domu, druhý už je zase z5 u aut :).
Tunere2: Je relativní jestli je to vždy o času, ale může to být o prioritách. Někdo upřednostní rodinu, jiný koníčky. Dále jeden je zrovna v epizodě tuning domu, druhý už je zase z5 u aut :).
-> Nepér 17.11.20 20:41:44: Jako, že stojí venku?
To je velká škoda, když byl tak zachovalý. Ale čas jsou výmluvy 


Asi to rozprodám na orgány, nemám na to garáž ani čas 

-> minno:
-> Eidy: na to nějak taky neni čas
jak mám náročnou holku, tak mám ještě náročnějšího syna 

-> Eidy: na to nějak taky neni čas


-> Nepér: Míň š*kat a vytáhnout auto někam mezi lidi.
-> Nepér 05.10.20 12:15:18: chodiť častejšie na STK?

-> Nepér 05.10.20 12:15:18: víc jezdit a chodit mezi lidi?
Za poslední 2 roky jsem byl jen 1x v Mostě a 1x na STK, co mám dělat? 

-> MVM: Koukám na to na netu a ta akce byla do dneška, tak nic
Od zítřka na to jezděj všichni zaměstnanci Lidlu.

-> Nepér 25.03.18 22:34:40: Jedině spíš na proplachnutí.. 

Jede to, maže to, dobrý.
tinyurl.com/yc8b6coe
Koukal jsem teď v Lidlu na nějakej olej, asi to tam dám. Na těch pár tisíc kilometrů, co za rok najedu... API SN/CF
5 litrů za 299,- Kč
tinyurl.com/yc8b6coe
Koukal jsem teď v Lidlu na nějakej olej, asi to tam dám. Na těch pár tisíc kilometrů, co za rok najedu... API SN/CF
5 litrů za 299,- Kč
Hm, tak jsem na světlech prohnal nějakýho Golfa a ono to přestalo
Asi nějakej čurbes pod kuličkou.
Teď je tam při stejnejch otáčkách tlak skoro dvojnásobnej, než se zastaví někde na 5 bar.
Předtím jsem to musel vytočit na 2500 rpm, abych měl 2 bary, teď je to tam tak od 1500 rpm.
Předtím na volnoběh asi pod 0.5 baru, teď přes 1 bar.
Přibližně - budík má cejchování 0, 2, 4, 6.

Asi nějakej čurbes pod kuličkou.
Teď je tam při stejnejch otáčkách tlak skoro dvojnásobnej, než se zastaví někde na 5 bar.
Předtím jsem to musel vytočit na 2500 rpm, abych měl 2 bary, teď je to tam tak od 1500 rpm.
Předtím na volnoběh asi pod 0.5 baru, teď přes 1 bar.
Přibližně - budík má cejchování 0, 2, 4, 6.
Dal jsem místo Q8 10W/50 nějakej Total Quartz 10W/40, co byl v Kelly v akci
jsem si říkal, že když je tam výměník, není třeba nic za tepla hustšího... jako je to určitě jedna z příčin, ale stejně na to čerpadlo kouknu.
