skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MBX , rok výroby 1967. Vůz byl zakoupen v roce 2000 v Liberci za moc peněz a v současné době prochází nákladnou renovací do původního stavu.
Na fotkách je nálezový stav.
Podle dokumentace z Mladé Boleslavi bylo Xko nalakováno odstínem 6001 slonová kost. Tento odstín se po třiceti letech na karoserii vrátí.
Zatím mám z lakovny pouze kapotu.
27.3 06 Konečně jsem mohl přidat pár fotek auta v plniči. V boxu bylo málo místa takže nejsou moc kvalitní ale alepoň něco se tu děje.
Brzy snad přibydou fotky auta v laku.
Dlouho jsem nic nepsal, tak aspon nejaky fotky aby jste videly ze se uplne neflakam : )
Motor ma prebrousenou kliku , novy rozvody , a celou pistni sadu. Hlava byla dle originalu snizena aby motor dosahoval kompresniho pomeru 9.
Musel jsem koupit repliku kabelovyho svazku protoze puvodni byl diky kutilskym zasahum nepouzitelny.
Sehnal jsem puvodni zapalovací zeleny kabely s bilejma koncovkama : ).
Doufam ze dalsi foto a info bude co nevidet nasledovat.
1.7.07 Takze zase jsem po dlouhy dobe neco na aute udelal. Kdo nekdy daval takovyhle auti dohromady vi co to je za makacku narocnou hlavne na cas. Celej vikend jsem cistil kartackem na zuby blok motoru a vetrak chladice..snad ten vysledek bude stat za to .. nejaky fotky jeste dodam .
17.11.07 Jsem vycistil a zgeneralkoval karbce. Premejslel sem jestli uzit automatickej sytic.Puvodne jsem chtel nechat mechanickej i kdyz to je odchylka od origa . Nakonec zkusim automat -- pokud teda sezenu nebo vyrobim trubicky pro MBX. To, ze z jednokarbce tam nepujdou me doslo az kdyz sem je pracne vycistil : ))
15.5.08 Lepeni stropovice , celkem slozita pracicka , musi na to bejt hodne teplo . Bohuzel se projevilo ze stropovice nebyla uplne dobre
usita na 100%, mam tam par faldiku ale delal jsem co se dalo...
2.2.08 První start motoru. Chytl bez problemu akorat bylo treba sundat rozdelovač a natlakovat ručně (vrtačkou : )) olejový okruh aby to neběželo dlouho nasucho.
6.6.08 Dopasoval jsem blatniky a dvere, hrozna prace, na jedny strane to dolicujete a na druhy to ujede..
6.12Tak jsem konecne zasklil zadni okno, prace ve dvou na cely dopoledne ale povedlo se. Predni se delalo o neco lip.
01/2009 . Nekolik víkendů jsem ladil zadní stahovací okna. Mám pocit že to pořádně nechodilo ani když to vyjelo z fabriky.
04/2009. Mám nový skla do předních dveří. Oproti originálu jsou silný jen 5mm (orig 5,5mm- takový sklo se už nevyrábí) Ale aspoň je lehčí což je výhoda a taky to lépe chodí v nových sametkách.
08/2009 Sraz MBX. Prvni sraz, a skoro první delší jízda, ale jeste den predtím jsem nevěděl jestli pojedu.... auto bylo ještě hodně syrový : )
09/2009 Seřízení motoru u profíka. Konečně jde krásně za plynem a neškube. Bohužel spřáhla karbeců už mají vůle takže to není úplně 100%. Pokud mám srovnat výkon tak 1100 je určitě lepší motor ale na 1000MBX se zase líp kouká : ))
08/2010. Dobrá věc se podařila. A sice přestavba na platné papíry z 1000MB. Auto jsem koupil bohužel už odhlášené v roce 2000. Nebylo to nejjednodušší ale 1000MB a MBX byly jednou záměnné kastle takže se člověk nesmí nechat od úředníka odbejt že jo : )))
Ještě že v dekře dělaj rozumný lidi..
Na fotkách je nálezový stav.
Podle dokumentace z Mladé Boleslavi bylo Xko nalakováno odstínem 6001 slonová kost. Tento odstín se po třiceti letech na karoserii vrátí.
Zatím mám z lakovny pouze kapotu.
27.3 06 Konečně jsem mohl přidat pár fotek auta v plniči. V boxu bylo málo místa takže nejsou moc kvalitní ale alepoň něco se tu děje.
Brzy snad přibydou fotky auta v laku.
Dlouho jsem nic nepsal, tak aspon nejaky fotky aby jste videly ze se uplne neflakam : )
Motor ma prebrousenou kliku , novy rozvody , a celou pistni sadu. Hlava byla dle originalu snizena aby motor dosahoval kompresniho pomeru 9.
Musel jsem koupit repliku kabelovyho svazku protoze puvodni byl diky kutilskym zasahum nepouzitelny.
Sehnal jsem puvodni zapalovací zeleny kabely s bilejma koncovkama : ).
Doufam ze dalsi foto a info bude co nevidet nasledovat.
1.7.07 Takze zase jsem po dlouhy dobe neco na aute udelal. Kdo nekdy daval takovyhle auti dohromady vi co to je za makacku narocnou hlavne na cas. Celej vikend jsem cistil kartackem na zuby blok motoru a vetrak chladice..snad ten vysledek bude stat za to .. nejaky fotky jeste dodam .
17.11.07 Jsem vycistil a zgeneralkoval karbce. Premejslel sem jestli uzit automatickej sytic.Puvodne jsem chtel nechat mechanickej i kdyz to je odchylka od origa . Nakonec zkusim automat -- pokud teda sezenu nebo vyrobim trubicky pro MBX. To, ze z jednokarbce tam nepujdou me doslo az kdyz sem je pracne vycistil : ))
15.5.08 Lepeni stropovice , celkem slozita pracicka , musi na to bejt hodne teplo . Bohuzel se projevilo ze stropovice nebyla uplne dobre
usita na 100%, mam tam par faldiku ale delal jsem co se dalo...
2.2.08 První start motoru. Chytl bez problemu akorat bylo treba sundat rozdelovač a natlakovat ručně (vrtačkou : )) olejový okruh aby to neběželo dlouho nasucho.
6.6.08 Dopasoval jsem blatniky a dvere, hrozna prace, na jedny strane to dolicujete a na druhy to ujede..
6.12Tak jsem konecne zasklil zadni okno, prace ve dvou na cely dopoledne ale povedlo se. Predni se delalo o neco lip.
01/2009 . Nekolik víkendů jsem ladil zadní stahovací okna. Mám pocit že to pořádně nechodilo ani když to vyjelo z fabriky.
04/2009. Mám nový skla do předních dveří. Oproti originálu jsou silný jen 5mm (orig 5,5mm- takový sklo se už nevyrábí) Ale aspoň je lehčí což je výhoda a taky to lépe chodí v nových sametkách.
08/2009 Sraz MBX. Prvni sraz, a skoro první delší jízda, ale jeste den predtím jsem nevěděl jestli pojedu.... auto bylo ještě hodně syrový : )
09/2009 Seřízení motoru u profíka. Konečně jde krásně za plynem a neškube. Bohužel spřáhla karbeců už mají vůle takže to není úplně 100%. Pokud mám srovnat výkon tak 1100 je určitě lepší motor ale na 1000MBX se zase líp kouká : ))
08/2010. Dobrá věc se podařila. A sice přestavba na platné papíry z 1000MB. Auto jsem koupil bohužel už odhlášené v roce 2000. Nebylo to nejjednodušší ale 1000MB a MBX byly jednou záměnné kastle takže se člověk nesmí nechat od úředníka odbejt že jo : )))
Ještě že v dekře dělaj rozumný lidi..
xMart / Škoda 1000MBX - komentáře:
00:49:41
01.07.2008
01.07.2008
dejf
ahoj, to je bomba, dalsi mbx-ko v super stave
14:01:29
13.05.2008
13.05.2008
Pavel P..
-> xMart: vypadá moc hezky...
11:52:03
13.05.2008
13.05.2008
pap
hm, to mas okej, ze davas novu len stropnu, mna cakaju predky a zadky a aj stlpiky, mam pred tym velky respekt, sil ti to Nouzak ?
11:03:22
13.05.2008
13.05.2008
belcanto
-> xMart: Nádhera :) jen tak dál,držim palec :)
22:04:42
21.04.2008
21.04.2008
xMart
To pap... kozenka na strop je z puvodnich zasob ,usita dle originalu. Ale natahnout ji byla asi zatim nejhorsi prace, kdyby nebyla ta puvodni uplne nakasi tak bych ji ani radsi nesundaval
22:34:13
17.04.2008
17.04.2008
Robo13
Nadhera, radost sa pozerat
22:03:47
17.04.2008
17.04.2008
pap
kozenku stropneho calunenia mas povodnu ?
dik
dik
08:22:01
17.04.2008
17.04.2008
belcanto
-> xMart: Opravdu krásná práce,dávám jedničku :)
22:11:30
15.04.2008
15.04.2008
xMart
haha rad bych , kdyztak mam jeste jedno MBX zalozni : ))
05:24:15
15.04.2008
15.04.2008
dejf
ahoj, stihnes letosni sraz mbx. mas to moc pekny
18:23:48
29.02.2008
29.02.2008
tenax
Sytičové Trubičky pro karburátor - napadá mne jen nafotit původní katalog pro MBX.
V další renovaci hodně zdaru a v létě hurá do Mladé Boleslavi na Sraz MBX 2008.
V další renovaci hodně zdaru a v létě hurá do Mladé Boleslavi na Sraz MBX 2008.
15:21:18
14.02.2008
14.02.2008
packa
Teda ale ten motor vypadá nějak moc pěkně.
01:59:14
14.02.2008
14.02.2008
David29
Pěkný...good luck
10:19:16
11.02.2008
11.02.2008
Jozka
-> xMart: Sadu s původním průměrem pístního čepu jsem ani nikdy neviděl, vždy jen s 18mm(?). S hlavou máš nejspíš pravdu, asi si to pletu se 110R. Ale mám dojem, že origo MBX písty měly zevnitř o jedno "žebro" víc. Na jaře se podívám, mám doma MBG motor prý původní. Ale stejně tam taky nechám dám obyč MB..
20:35:18
08.02.2008
08.02.2008
pap
wau, vyjadrujem lutost nad tymi trubickami, tie nozohnes ani ked neviem co, a este su aj kratke, ale robota 100 %, skus si zohnat nieco v tom priemery a nazohybat, zevraj na flasi, inac mam jednu povodnu, mozno by sla nafotit, ze ako to ma vyzerat, druha je aj pre mna zahadou
14:54:11
07.02.2008
07.02.2008
xMart
to packa,hagios,-- Trubicky se koupi v metráži takze to pujde.Jen sehnat puvodni foto jak to bylo naohybany.
Jozka-- S prestavbou driv nebyly problem.Meli sme kdysi S120 na papirech z S100.Do roku 06 byly kastle 1000/100 zamene, Pak uz mimo MBX. Od letosniho roku uz Skoda tyhle veci neresi, posuzuje to zkusebna. Takze kdyz me budou moc prudit budou Véčka.Auto jde prihlasit zpet pokud bylo zruseny tusim v letech 2002-2005(nez zacla ekolikvidace).Neplati to bohuzel pro cestna prohlaseni z roku 2000.Pistni sada pro MB a MBX byla totozna,X melo ze zacatku jiny material na šály, pak se to sjednotilo.Vyssi kompresi dela o malinko snizena hlava.Origo sadu pro MB rok 67 sem nesehnal. Je tam z roku 69 ktera ma o 2mm vetsi prumer pistniho cepu takze jsem musel dat jiny ojnice.Jinak je to jak ma bejt vcetne malyho olejovyho cerpadla.
Jozka-- S prestavbou driv nebyly problem.Meli sme kdysi S120 na papirech z S100.Do roku 06 byly kastle 1000/100 zamene, Pak uz mimo MBX. Od letosniho roku uz Skoda tyhle veci neresi, posuzuje to zkusebna. Takze kdyz me budou moc prudit budou Véčka.Auto jde prihlasit zpet pokud bylo zruseny tusim v letech 2002-2005(nez zacla ekolikvidace).Neplati to bohuzel pro cestna prohlaseni z roku 2000.Pistni sada pro MB a MBX byla totozna,X melo ze zacatku jiny material na šály, pak se to sjednotilo.Vyssi kompresi dela o malinko snizena hlava.Origo sadu pro MB rok 67 sem nesehnal. Je tam z roku 69 ktera ma o 2mm vetsi prumer pistniho cepu takze jsem musel dat jiny ojnice.Jinak je to jak ma bejt vcetne malyho olejovyho cerpadla.
08:26:11
07.02.2008
07.02.2008
Jozka
Večer jsem si vzpomněl- prý jde auto přihlásit normálně znova. Tedy pokud bylo odhlášený už na Obecním úřadě, ne na bývalém DI policie. Kámoš tak loni zprovoznil skůtra- jenže on má syčák všude známý, takže...
14:18:27
06.02.2008
06.02.2008
hagios
K tým trubičkám - skús zohnať normálne rovné potrebnej dĺžky a tie potom naohýbať. Vraj sa to dá tak, že do vnútra natlačíš piesok a ohýbaš. Vraj sa to takto nezlomí. Neskúšal som to, ale možno na tom niečo bude. Držím palce, nech ti to vyjde. Naozaj pedantná robota. Vidno, že sa riadiš podľa hesla: "nie je dôležitá kvantita, ale kvalita."
14:15:56
06.02.2008
06.02.2008
Jozka
Tedy ty fakt jedeš, chlape. Ještě že nejsem závistivej. Zatím. S přesavbou ti držím palce, ale pokud vím, byla zapovězená od počátku věků. A to i snad z MBG na MBX (nevím jistě).
Jo- tos sehnal pístní sadu MBX (žebro navíc, dno vypouklé), nebo jsi dal MB? Žil jsem v domění, že zvýšenou kompresi dělal tvar pístů a ne hlava..
Jo- tos sehnal pístní sadu MBX (žebro navíc, dno vypouklé), nebo jsi dal MB? Žil jsem v domění, že zvýšenou kompresi dělal tvar pístů a ne hlava..
13:34:22
06.02.2008
06.02.2008
TUNER
-> xMart: Krasavice...