skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MBX , rok výroby 1967. Vůz byl zakoupen v roce 2000 v Liberci za moc peněz a v současné době prochází nákladnou renovací do původního stavu.
Na fotkách je nálezový stav.
Podle dokumentace z Mladé Boleslavi bylo Xko nalakováno odstínem 6001 slonová kost. Tento odstín se po třiceti letech na karoserii vrátí.
Zatím mám z lakovny pouze kapotu.
27.3 06 Konečně jsem mohl přidat pár fotek auta v plniči. V boxu bylo málo místa takže nejsou moc kvalitní ale alepoň něco se tu děje.
Brzy snad přibydou fotky auta v laku.
Dlouho jsem nic nepsal, tak aspon nejaky fotky aby jste videly ze se uplne neflakam : )
Motor ma prebrousenou kliku , novy rozvody , a celou pistni sadu. Hlava byla dle originalu snizena aby motor dosahoval kompresniho pomeru 9.
Musel jsem koupit repliku kabelovyho svazku protoze puvodni byl diky kutilskym zasahum nepouzitelny.
Sehnal jsem puvodni zapalovací zeleny kabely s bilejma koncovkama : ).
Doufam ze dalsi foto a info bude co nevidet nasledovat.
1.7.07 Takze zase jsem po dlouhy dobe neco na aute udelal. Kdo nekdy daval takovyhle auti dohromady vi co to je za makacku narocnou hlavne na cas. Celej vikend jsem cistil kartackem na zuby blok motoru a vetrak chladice..snad ten vysledek bude stat za to .. nejaky fotky jeste dodam .
17.11.07 Jsem vycistil a zgeneralkoval karbce. Premejslel sem jestli uzit automatickej sytic.Puvodne jsem chtel nechat mechanickej i kdyz to je odchylka od origa . Nakonec zkusim automat -- pokud teda sezenu nebo vyrobim trubicky pro MBX. To, ze z jednokarbce tam nepujdou me doslo az kdyz sem je pracne vycistil : ))
15.5.08 Lepeni stropovice , celkem slozita pracicka , musi na to bejt hodne teplo . Bohuzel se projevilo ze stropovice nebyla uplne dobre
usita na 100%, mam tam par faldiku ale delal jsem co se dalo...
2.2.08 První start motoru. Chytl bez problemu akorat bylo treba sundat rozdelovač a natlakovat ručně (vrtačkou : )) olejový okruh aby to neběželo dlouho nasucho.
6.6.08 Dopasoval jsem blatniky a dvere, hrozna prace, na jedny strane to dolicujete a na druhy to ujede..
6.12Tak jsem konecne zasklil zadni okno, prace ve dvou na cely dopoledne ale povedlo se. Predni se delalo o neco lip.
01/2009 . Nekolik víkendů jsem ladil zadní stahovací okna. Mám pocit že to pořádně nechodilo ani když to vyjelo z fabriky.
04/2009. Mám nový skla do předních dveří. Oproti originálu jsou silný jen 5mm (orig 5,5mm- takový sklo se už nevyrábí) Ale aspoň je lehčí což je výhoda a taky to lépe chodí v nových sametkách.
08/2009 Sraz MBX. Prvni sraz, a skoro první delší jízda, ale jeste den predtím jsem nevěděl jestli pojedu.... auto bylo ještě hodně syrový : )
09/2009 Seřízení motoru u profíka. Konečně jde krásně za plynem a neškube. Bohužel spřáhla karbeců už mají vůle takže to není úplně 100%. Pokud mám srovnat výkon tak 1100 je určitě lepší motor ale na 1000MBX se zase líp kouká : ))
08/2010. Dobrá věc se podařila. A sice přestavba na platné papíry z 1000MB. Auto jsem koupil bohužel už odhlášené v roce 2000. Nebylo to nejjednodušší ale 1000MB a MBX byly jednou záměnné kastle takže se člověk nesmí nechat od úředníka odbejt že jo : )))
Ještě že v dekře dělaj rozumný lidi..
Na fotkách je nálezový stav.
Podle dokumentace z Mladé Boleslavi bylo Xko nalakováno odstínem 6001 slonová kost. Tento odstín se po třiceti letech na karoserii vrátí.
Zatím mám z lakovny pouze kapotu.
27.3 06 Konečně jsem mohl přidat pár fotek auta v plniči. V boxu bylo málo místa takže nejsou moc kvalitní ale alepoň něco se tu děje.
Brzy snad přibydou fotky auta v laku.
Dlouho jsem nic nepsal, tak aspon nejaky fotky aby jste videly ze se uplne neflakam : )
Motor ma prebrousenou kliku , novy rozvody , a celou pistni sadu. Hlava byla dle originalu snizena aby motor dosahoval kompresniho pomeru 9.
Musel jsem koupit repliku kabelovyho svazku protoze puvodni byl diky kutilskym zasahum nepouzitelny.
Sehnal jsem puvodni zapalovací zeleny kabely s bilejma koncovkama : ).
Doufam ze dalsi foto a info bude co nevidet nasledovat.
1.7.07 Takze zase jsem po dlouhy dobe neco na aute udelal. Kdo nekdy daval takovyhle auti dohromady vi co to je za makacku narocnou hlavne na cas. Celej vikend jsem cistil kartackem na zuby blok motoru a vetrak chladice..snad ten vysledek bude stat za to .. nejaky fotky jeste dodam .
17.11.07 Jsem vycistil a zgeneralkoval karbce. Premejslel sem jestli uzit automatickej sytic.Puvodne jsem chtel nechat mechanickej i kdyz to je odchylka od origa . Nakonec zkusim automat -- pokud teda sezenu nebo vyrobim trubicky pro MBX. To, ze z jednokarbce tam nepujdou me doslo az kdyz sem je pracne vycistil : ))
15.5.08 Lepeni stropovice , celkem slozita pracicka , musi na to bejt hodne teplo . Bohuzel se projevilo ze stropovice nebyla uplne dobre
usita na 100%, mam tam par faldiku ale delal jsem co se dalo...
2.2.08 První start motoru. Chytl bez problemu akorat bylo treba sundat rozdelovač a natlakovat ručně (vrtačkou : )) olejový okruh aby to neběželo dlouho nasucho.
6.6.08 Dopasoval jsem blatniky a dvere, hrozna prace, na jedny strane to dolicujete a na druhy to ujede..
6.12Tak jsem konecne zasklil zadni okno, prace ve dvou na cely dopoledne ale povedlo se. Predni se delalo o neco lip.
01/2009 . Nekolik víkendů jsem ladil zadní stahovací okna. Mám pocit že to pořádně nechodilo ani když to vyjelo z fabriky.
04/2009. Mám nový skla do předních dveří. Oproti originálu jsou silný jen 5mm (orig 5,5mm- takový sklo se už nevyrábí) Ale aspoň je lehčí což je výhoda a taky to lépe chodí v nových sametkách.
08/2009 Sraz MBX. Prvni sraz, a skoro první delší jízda, ale jeste den predtím jsem nevěděl jestli pojedu.... auto bylo ještě hodně syrový : )
09/2009 Seřízení motoru u profíka. Konečně jde krásně za plynem a neškube. Bohužel spřáhla karbeců už mají vůle takže to není úplně 100%. Pokud mám srovnat výkon tak 1100 je určitě lepší motor ale na 1000MBX se zase líp kouká : ))
08/2010. Dobrá věc se podařila. A sice přestavba na platné papíry z 1000MB. Auto jsem koupil bohužel už odhlášené v roce 2000. Nebylo to nejjednodušší ale 1000MB a MBX byly jednou záměnné kastle takže se člověk nesmí nechat od úředníka odbejt že jo : )))
Ještě že v dekře dělaj rozumný lidi..
xMart / Škoda 1000MBX - komentáře:
08:26:11
07.02.2008
07.02.2008
Jozka
Večer jsem si vzpomněl- prý jde auto přihlásit normálně znova. Tedy pokud bylo odhlášený už na Obecním úřadě, ne na bývalém DI policie. Kámoš tak loni zprovoznil skůtra- jenže on má syčák všude známý, takže...
14:18:27
06.02.2008
06.02.2008
hagios
K tým trubičkám - skús zohnať normálne rovné potrebnej dĺžky a tie potom naohýbať. Vraj sa to dá tak, že do vnútra natlačíš piesok a ohýbaš. Vraj sa to takto nezlomí. Neskúšal som to, ale možno na tom niečo bude. Držím palce, nech ti to vyjde. Naozaj pedantná robota. Vidno, že sa riadiš podľa hesla: "nie je dôležitá kvantita, ale kvalita."
14:15:56
06.02.2008
06.02.2008
Jozka
Tedy ty fakt jedeš, chlape. Ještě že nejsem závistivej. Zatím. S přesavbou ti držím palce, ale pokud vím, byla zapovězená od počátku věků. A to i snad z MBG na MBX (nevím jistě).
Jo- tos sehnal pístní sadu MBX (žebro navíc, dno vypouklé), nebo jsi dal MB? Žil jsem v domění, že zvýšenou kompresi dělal tvar pístů a ne hlava..
Jo- tos sehnal pístní sadu MBX (žebro navíc, dno vypouklé), nebo jsi dal MB? Žil jsem v domění, že zvýšenou kompresi dělal tvar pístů a ne hlava..
13:34:22
06.02.2008
06.02.2008
TUNER
-> xMart: Krasavice...
13:26:50
06.02.2008
06.02.2008
packa
Ty trubičky na sitič budou asi problém. Ale ten motor vypadá moc pěkně, opravdu chválim.
11:41:11
06.02.2008
06.02.2008
xMart
to Hagios.
Auto jsem koupil v r 2000 s TP a SPZ ale odhlasene na cestne prohlaseni.(tenkrat to slo)Prvni majitel auto prodal uz nekdy v r 97 ale kupujici si je neprihlasil.Takze bud pujdu do vet. znacek nebo mam doma doklady z jiny MB pokusim se udelat prestavbu .
Auto jsem koupil v r 2000 s TP a SPZ ale odhlasene na cestne prohlaseni.(tenkrat to slo)Prvni majitel auto prodal uz nekdy v r 97 ale kupujici si je neprihlasil.Takze bud pujdu do vet. znacek nebo mam doma doklady z jiny MB pokusim se udelat prestavbu .
23:24:24
05.02.2008
05.02.2008
hagios
to xMart: Malá otázočka: Ako si na tom s dokladmi,keď tak pilne pracuješ? Bude to iba na veteránskych značkách?
11:02:49
28.12.2007
28.12.2007
tenax
Všem MBX do Nového roku jen a stále lesklý chrom.
11:02:13
14.12.2007
14.12.2007
xMart
--Jozka.. Haha zlatej analog .. ja ty nalezovy fotky musel taky skenovat. ... slonova kost je trochu do zluta.. jen sem se bal aby z toho nevysla ta taxikařska : ) U karbcu mam urcitou vuli klapek horizontalne v tele karbce.. nevim jestli je to moc nebo je to v norme, uvidim jak se to bude chovat v chodu.Nerekl bych ze se to projevi spotrebou ale spis to tam prisava falesnej vzduch a je nestabilni volnobeh.Karbce pro MBX mam jen tyhle dva tak uvidim.Kloubky maj uvnitr to perko takze by tam mela bejt minimalni vule. Plech by sel pri nejhorsim vyrobit, samotnej se prodava malokdy.
12:37:30
13.12.2007
13.12.2007
Jozka
Snad ukážu, ale i když se bude hodně dařit, tak nejdřív na jaře. Mám bohužel plno jinejch starostí a fotky jen "analogový". Navíc teď dodělávam současně dvé obyč. 1000MB. Štouchl jsem to tý barvy proto, že strýko měl kdysi 67 ve slonový kosti a tatík 68 šeď levandulovou a když stály vedle sebe, tak naše byla skoro bílá a ta druhá byla žlutá.. jako kost. Dodneška vypadá žlutě i na černobílejch fotkách No, tu šeď levandulovou budu v létě řešit stejným způsobem jako ty, tak uvidím, jak dopadnu.
Ty karburátoři jsou úžasný, řešil jsi i vůle klapek, kloubů apod.? Mám dva vršky a oba se mi zdaj dost "vylítaný". A pamětník tvrdil, že když jo, tak to chlastá jak tank a jede jako jednokarb.. A poslední otázka- nenarazil jsi někde na přebytečnej plech mezi sání a karburátory?
Ty karburátoři jsou úžasný, řešil jsi i vůle klapek, kloubů apod.? Mám dva vršky a oba se mi zdaj dost "vylítaný". A pamětník tvrdil, že když jo, tak to chlastá jak tank a jede jako jednokarb.. A poslední otázka- nenarazil jsi někde na přebytečnej plech mezi sání a karburátory?
16:59:39
12.12.2007
12.12.2007
xMart
--Jozka . Tak to svoje peklo ukaz : )) docela by me to zajimalo. Barva na fotkach je mozna trochu zkreslena ale snazil sem se najit optimalni odstin podle barvy ktrera se zachovala pod tapecirem nad palubkou.
10:39:51
11.12.2007
11.12.2007
Jozka
Dovezl jsem si taky kolem roku 2000 snad ještě větší peklo (leč levněji) a když vidím tvoje výsledky, fakt smekám.. Jen ta slonová kost na fotkách moc nevychází, zdá se..
22:15:43
25.11.2007
25.11.2007
Vilda - zrušená registrace
-> xMart: Díky.
20:51:29
25.11.2007
25.11.2007
maca
jj MBX moc pěkné autí,celkem už raritka....
23:08:01
20.11.2007
20.11.2007
xMart
Me stalo piskovani a komaxit tusim 600 na rafek , je dobry starej lak pred piskovanim treba opalit letlampou...nasledny piskovani je pak levnejsi.
19:53:02
20.11.2007
20.11.2007
Vilda - zrušená registrace
Velice pěkná práce Jen bych měl na tebe dotaz. Kolik stojí opískování ráfků a komaxit?
21:54:49
27.09.2007
27.09.2007
Dušan
tomu já říkám poctivá a pěkná práce , jen tak dále
21:51:14
27.09.2007
27.09.2007
kája
ZDRAVIM, MÁŠ TO FAKT PĚKNÝ ZASLOŮŽÍŠ OBDIV,
AT SE DAŘÍ.
AT SE DAŘÍ.
14:49:40
21.09.2007
21.09.2007
Majkl
-> xMart: kdo ti delal kabelovej svazek? podle originalu?
14:36:55
21.09.2007
21.09.2007
Bobesh
Nevěřil jsem,když jsi to sem dal poprvý,že to dotáhneš ku zdárnému konci. Jsem mile překvapen,pěkná a neuspěchaná práce,až bude v hromadě,bude ti dělat jen radost.