skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000MB De Luxe modelový ročník 67-68 15. série
Jen pro zajímavost jsem dneska koukal do čísel karoserií a motorů. Je to zajímavé, ale po Letadle sjelo v Mladé Boleslavi roce 1967 jen 49 vozů Š 1000Mb 15. série. Pak už všichni dělníci šli slavit svátky. Další zajímavostí je, že motor, který je zaručeně původní, patří podle čísla do 16. serie. No budu to muset ještě někde ověřit.
_________________________ __________________________ __________________________ ___________
HISTORIE
Tak něco málo k naší rodinné krásce
Až se začtete dál, pochopíte co mě k ní citově váže. V rodině najezdila nejdříve s dědem asi tak 220 000, pak otec po celkové GO najezdil 80 000 (autíčko jsme dědil s stavem tachometru cca 6000) a mě teď čekají další, doufám že co možná nejdelší tisíce kilometrů. Dnešní stav tachometru je 45000 (2019). S tím, že děd tvrdil, že něco přes rok jezdil bez funkčního tachometru. Tak si přičtěme dalších pár tisíc, a máme celkové kilometry. Dojdeme tak k solidnímu čísilku. Nikdy bych si proto nedovolil tvrdit že se jedná o neježděného veterána.
Autíčko se za svůj život dočkalo několika zásadních havárií a většina aut by po nich už dneska nežila. Při revizi geometrie v servisu nikdy neměli větší připomínky a stopu autíčko drží.
První lepší nehodou byla kolize s Praga V3S, kdy moje drahá pramáti se rozhodla přibrzdit a otáčet se za horizontem. Bohužel si to za ní supěla Praga V3S, za horizontem spatřila tehdy ještě zelenou škodovku – od té doby mám v autě nový karbec a obtisk na chladiči.
Druhá „lepší“ nehoda se stala opět s Praga V3S při nedání přednosti (bylo to den poté co se v Chocni objevila 1. značka STOP). Pravý sloupek tehdy zajel do 1/2 sedačky spolujezdce a moje babička si odnesla 3 zlomená žebra. Oprava si vyžádala půl roku práce s autogénem, hupcukem, metrem s dobrým okem + několik kamárádů. (Datuje se dobrá známost s vedoucím mototechny).
Pak už čekalo naše Letadlo jen několik škrábanců od příkopů, jednoho kila na blatník a jednoho můstku na to samé místo kam kilo, akorát o měsíc později. Takže je na autě nový pravý blatník. A pak nakonec jedno stavění na bok (tatínek měl rád hvízdání gum v zatáčkách, ale jednou předriftoval). Něco jako litr na HundrtGang 2008, akorát v provozu a ne až na střechu.
A proč Letadlo - na jednu hodinu letu = dvanáct hodin údržby
Letadlo / Škoda 1000MB - komentáře:
-> doking: Prošla až na chladič. Dodneška je v rohu (pravý horní) promáčknutý. Karbec to tenkrát odnes definitivně. Proč ten znak děda umístil sem netuším, asi se mu tam víc líbil.
-> Jakuza: Já ji dám na stejné místo,akorát asi pod nárazník,tam nebude skoro vidět,včera jsem to obhlídl na jednom MB v Praze na Žofíně. Co ta V3S způsobila,že se to takto muselo posunout?
-> Fifa + Doking: Za jedno může V3S která se podívala do auta skrz zadné kapotu. A za tu SK značku povinnost mít tam někde mlhovku.
-> doking: A taky je na té první fotce nápis 1000MB ještě ve správné pozici. Na nové je posunutý..
hned na první fotečce malej detail,máš CSku na opačné straně,než na dobové fotce ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jakuza: Moc se mi líbí fotky co tu máš. Jak ta starý tak nový. To musela bejt hezká doba, když se jezdilo kempovat s litříkama atd.
Jinak mi přijde škoda nejdřív auto nalakovat a pak dělat spodek, tahat ven nápravy atd. Je to taková polovičatá renovace naruby.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jinak mi přijde škoda nejdřív auto nalakovat a pak dělat spodek, tahat ven nápravy atd. Je to taková polovičatá renovace naruby.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jakuza: tie spodné prižové mám len tá v ráme okna sa úpne rosipala :o(
-> rubigall: Sametky jsou nesehnatelné. Raději jsem je oblepil (neuspěšně) a zachoval původní. Jinak spodní pryžové jsem měnil
ahoj menil si aj to tesnenie v ktorom chodí sťahovacie okno - to čo je hore a po stranách ?
-> Jakuza: Myslim ale ze se daji pouzit i ma 1000. Dilema je ale zachovani autenticnosti modelu. To si musi vyrikat kazdy sam se sebou cemu da prednost. Bud estetice, anebo cistokrevnosti.
-> PAV-PO: Bohužel jsou. JSou přes celý práh a jsou výrazně silnější (vyšší)
Pekne obrazky, pekne auto. Muj sen. Ty listy na prahy jsou jine nez na 100/110?
Krásne fotky, milujem ked má auto históriu!!!
Ide do oblúbenych.
Ide do oblúbenych.
parádne fotky![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> Jakuza: mooc hezká!!!![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Embérem po Moravě, jedu svižně a bezhlavě...
Choceň - Vysoké Mýto - Mohlenice - Úsov - Javořičské Jeskyně - Bousov - Mor. Třebová - Choceň
www.facebook.com/album.ph p?aid=207124...
Choceň - Vysoké Mýto - Mohlenice - Úsov - Javořičské Jeskyně - Bousov - Mor. Třebová - Choceň
www.facebook.com/album.ph p?aid=207124...
Pěkné děvčata a vlastně i auto ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> j_j: No, za ty prachy by to mělo být originálnější než originál![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)